Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z układem chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z układem chłodzenia

    Witam. Mam dziwny problem z moja Skoda Octavia 2 RS silnik 2.0 BMN 170km 2012 r. Problem polega na nieszczelnosci w układzie chłodzenia i wzrastniu temperatury wody. Sprawdzałem Szczelnosc układu chłodzenia a także kupiłem zestaw do sprawdzenia zawartości CO2 w układzie i go wykonałem. Obydwa testy wykluczyły uszkodzona uszczelke pod głowica, lecz nie jestem pewien na 100 %. Rozrząd wraz z pompa wody także został wymieniony, wymieniony został także główny termostat. Sprawdzane były także węże i Chlodniczka oleju. Nie widać mokrego miejsca w Okolicach silnika. Kiedy auto jest odpalone na postoju także nie widać żadnych plam ani mokrych miejsc. Zależność jest taka że jak jade szybko od 140km/h w zwyz poziom płynu Chlodniczego spada szybciej. Jeżeli jade szybko około 180 km/h temperatura oleju wzrasta aż do 118 stopni a potem temperatura wody nagle wzrasta aż do 120 stopni. Czasami przy jeździe 70 km/h temperatura wody wzrasta aż do 110 stopni Celsjusza i po jakimś czasie spada. Czasami także cieply nawiew Nie działa mimo wymiany termostatu. Nie wiem gdzie szukać problemu? Chlodnica , nagrzewnica ? Czy termostat skrzyni DSG też mógłby mieć cos z tym wspólnego? Czy może jednak jest to uszczelka pod głowica? Na komputerze nie pokazuje żadnego błędu. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o poradę. Pozdrawiam!

  • #2
    Głowica do zrzucenia i sprawdzenia
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      Jest to bardzo możliwe tylko nie chciałbym wymienić uszczelki pod głowica a potem się okaże że to nie to, bo troszku kosztuje. Ale chyba jednak tak zrobię. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Dziwne, że nie wykryło co2. Sprawdź może jeszcze chłodnice egr.

        Komentarz


        • #5
          Witam ponownie, chłodnica egr również była sprawdzana. Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Załączam zdjęcia, pierwsze zdjęcie to jak temperatura wzrosła jadąc tylko 140 km/h drugie to kolor płynu po sprawdzeniu. Dziwi mnie to że właśnie CO2 nie jest wykrywany w układzie. Test robiony 2 razy.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Test powinien wykazać nawet drobną nieszczelność . Robiłem u siebie w BFQ . Możesz sprawdzić płyn czy na pewno dobry. Dmuchnij ustami . CO2 w wydychanym powietrzu przebarwi płyn na 100% . Druga sprawa . Sprawdziłeś czy zbiorniczek wyrównawczy w środku jest cały ? Środek lubi się posypać i wtedy fragmenty zatykają przepływ cieczy w układzie . U mnie zatkały węże do nagrzewnicy ale u Ciebie mogło zatkać np. kanały w chłodnicy .

            Komentarz


            • #7
              fajnie też by było jak byś zrobił pomiar stopnia sprężania, bo spotkałem się z sytuacjami gdzie te płyny nie zawsze reagowały poprawnie. Z opisu sytuacyjnego, niestety wygląda to na początki uszczelki pod głowicą.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X