Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Płyn G12 Evo zamiennik G13 czy jest bezpieczny ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Płyn G12 Evo zamiennik G13 czy jest bezpieczny ?

    Witam.
    Podobno VW wycofał płyn G13 a zastąpił go G12 Evo i pytanie:
    Czy zalewał ktoś płynem G12 Evo układ chłodzenia czy jest bezpieczny i daje radę latem lub zimą ?

  • #2
    Z opisu plynu. Wychodi, ze mozesz sbie mieszac, dolewac, itd.
    2 minuty zajelo aby ten sam niemal watek znalez na forach Superb, Seat, VW.
    Gotowa mieszanka płynu chłodniczego G12 do minus 35 °Cna bazie glikolu etylenowego oraz organicznych inhibitorów korozji.

    Spełnia normę VW TL 774

    Chroni przez cały rok układ chłodzenia silnika przed mrozem i korozją. Ma bardzo dobrze własności odprowadzania ciepła. Płyn ma zwiększoną zawartość inhibitorów korozji w celu spełnienia wymagań dla najnowocześniejszych silników koncernu VW.

    Jest mieszalny z płynami G13, G12+, G12++ odpowiadającymi normie VW TL 774 D,F,G

    Zmiana koloru podczas mieszania z płynem chłodzącym G13 nie ma wpływu na jego działanie. Podczas wymiany płynu z G12+, G12++, G13 na G12 nie jest konieczne przepłukanie układu. Nadaje się do ustawicznego dolewania. Do użytku jako ochrona przed zamarzaniem, przegrzaniem, korozją i osadzaniem kamienia. Zaleca się używanie tego produktu przez cały rok.
    • Pojemność 1L

    Komentarz


    • #3
      Znam specyfikację chodzi mi o fizyczną eksploatację płynu w aucie.

      Komentarz


      • #4
        Co znaczy fizyczną, skoro masz podane, że możesz dowolnie je mieszać i nie ma problemów?
        Czego oczekiwać? Spełnia swoje zadanie i tyle. Jak mechanicznie układ sprawny to możesz i Borygo zalać i jestem pewny, że problemów nie będzie.

        Komentarz


        • #5
          Wiesz czasami to co producent płynów, części napisze można między bajki włożyć. Teraz jest czas eco części w serwisach VW, zmieniają też płyny pod wymogi UE co nie idzie w parze z eksploatacją auta. Płyn G13 był dobry pod auta z grupy VW to po co zmieniać na G12 EVO a potem reklamacje z osadami, przegrzanymi silnikami itd. Znajdą się silniki którym płyn nie podejdzie.

          Wolę praktykę niż to co piszą i pokazują na sztukę.

          Komentarz


          • #6
            To z ciekawostek, w 1.9CDTI miałem od płynów dedykowanych,przez różne zamienniki po klasę ekonomiczną. Taka specyfika pracy, że na testy sobie wymienialem. Nigdy nie zauważyłem żadnej różnicy o ile układ chłodzenia był sprawny, a auto nagminnie miało zamykany licznik.

            Komentarz


            • #7
              Skoda Felicia 1.3 MPI układ płukany, zalany inny płyn niż dedykowany, silnik się grzał do tego zbierał się osad to jeszcze raz płukanie nowy rozrobiony dedykowany płyn oraz wymieniono profilaktycznie korek zbiorniczka wyr. Dodam że wcześniej wszystko było oki przed wymianami.

              Komentarz


              • #8
                Byc moze specyfika silnika benzyny jest inna niz diesla, w sensie, ze ten drugi jest bardziej pancerny.

                Komentarz


                • #9
                  Chyba coś w tym jest.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X