Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • płyn chłodniczy

    czołem,

    Przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego (5lat, 60tys km) więc chyba już czas najwyższy.
    Pacjent - O3 1.4TSI (CHPA)

    Podpowiedzcie proszę co konkretnie zalać aby było dobrze? Musi być ze znaczkiem VW? :-)
    Ile litrów tego dokładnie potrzebuję?

    W ASO jak to w ASO trochę sobie liczą - G12EVO (8 litrów)- robocizna: 210, materiały: 200 zł, razem: 410 zł

    Dodatkowo interesuje mnie płyn hamulcowy na wymianę - jakiś DOT4 będzie ok?

    Przy okazji gdzie w dobrych cenach kupujecie graty eksploatacyjne typu filtry, oleje, świece, płyny itp
    Może ktoś poleci miejscówkę z dobrymi rabatami? :-)
    Ostatnio edytowany przez marmal321; 40303.

  • #2
    Płyn do chłodnic musi być G13 (masz to napisane na zbiorniczku wyrównawczym),. Płyn hamulcowy DOT 4. Podobno ATE Typ 200 ma dobre parametry.

    Komentarz


    • #3
      wstępnie wybrałem, może być?
      RAVENOL LGC PROTECT C13 5L płyn do chłodnic|Sklep Online Galonoleje (10l)

      VALVOLINE Brake Fluid Dot4 1L płyn hamulcowy |Sklep Galonoleje.pl
      lub
      Błąd 404

      Komentarz


      • #4
        Strona ravenol podpowiada dla tego silnika:
        RAVENOL LGC Concentrate Protect C13
        RAVENOL LGC Premix -40°C Protect C13
        Pomiędzy SL, a typ 200 cena nie duża, a typ 200 możesz używać rok dłużej :
        Link

        Komentarz


        • #5
          W sumie to niemal to samo co to, a wole nasz produkt.
          PETRYGO PŁYN CHŁODNICZY G12+ RÓŻOWE 1L -35 ST.C - Płyny chłodnicze - Petrostar - Warszawa

          Dlaczego MUSI byc G13 a nie G12 skoro jest ta sama norma TL 774-J ? Roznica pomiedzy koncowka kodu -J a -F, to tylko to czy jest robiona na bazie glikolu czy gliceryny. Znow mamy aspekt srodowiskowy, natomiast ochrona przed kawitacja, osadami, korozja jest ta sama.

          Komentarz


          • #6
            Prawidłowo układ chłodzenia musi być zalany płynem G13 ale został wycofany przez VW i zastąpiony G12 EVO. Osobiście będę robił teraz rozrząd z pompą wody a układ zaleje płynem z K2 Kuler G13.

            Komentarz


            • #7
              Prawidłowo to nasze auta maja byc zalane olejem dedykowanym, ale jakos pasi kazdy inny z norma VW, w Fiacie ma byc Selena a w Oplu GM. Po co tak bez sensu piszesz?
              Prawidlowo olej masz zmieniac co 30000km, rozrzad po 210tysi..., robisz tak? Bo tak jest prawidlowo wg producenta.
              Pisze Ci, ze jest zmieniona baza, zamiast glikolu jest gliceryna, bo chodzi tylko o "szkodliwosc" dla srodowiska. Dokladnie ten sam aspekt jest z rurkami do klimy, ktore maja ciensze scianki, szybami, ktore sa ciensze, lzejsze, mniejszy naklad na produkcje, mniejsze trucie srodowiska........., eeeeeeeee nie, o kase chodzi i nic wiecej.
              Wejdz w parametry G12+ czy ++ potem G13 i zobacz roznice. Od 4 lat moj kumpel jezdzi na plynie ktory podalem i jezdzi do odciecia, bardzo katuje auto i ma zero problemow. Tu nie chodzi o to, ze ma byc Orlen, moze byc cokolwiek innego.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X