Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Serwis olejowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Serwis olejowy

    Witajcie,
    może mi pomożecie bo zgłupiałem . Chce sobie wymienić olej po 15 tys ( miedzy zmiana bo fabrycznie mam co 30 tys. ). Silnik 2.0 TSI z GPF rocznik 2020
    W jednym ASO kategorycznie zalecają tylko 0W20 ( norma 508 ) - koszt z olejem 1100 zł, a w drugim ASO stwierdzili że w ogóle nie leją takich olejów i zalecają tylko 5W30 norma 507- koszt z ich olejem 660 zł( jak chce wymienić na 0W20 to muszę przywieźć swój ).
    Jaki więc olej mam zalać ? Nie pytam o producenta . Nawet nie wiem co mam teraz zalane .
    Ostatnio edytowany przez Rafal_M; 41083.

  • #2
    z tego co się orientuję to od 2020r wlewają 0W20 kup olej i filtr i wymień poza ASO koszt wymiany to 50zł +olej

    Komentarz


    • #3
      Tylko jak to jest ? Dwa niezależne ASO Skody w tym samym mieście:
      W pierwszym pacjent wbija VIN i mówi 0W20 ( koszt samego oleju u nich to 850 zł - chyba ze złota robiony )
      W drugim też wbija VIN i mówi że 5W30 ( jego zdaniem 0W20 to woda i oni go nie stosują , nawet nie maja w serwisie )

      Komentarz


      • #4
        Doczytaj w instrukcji co masz wlane i będziesz wiedział czy producent dopuszcza oba . Doradca może mieć swoje przekonanie ale jeżeli silnik jest mocno pasowany to na glucie nie pojedzie .

        Komentarz


        • #5
          Możesz lać zarówno olej z normą 508/509 jak i olej z normą 504/507 w tym silniku

          Więcej o tym w tym wątku znajdziesz w postach z ostatnich 2 - 3 lat mniej więcej... Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
          Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
          Maciek
          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
          Zapraszamy....

          Komentarz


          • #6
            To może wyjasnie to co mi się udało wyjaśnić. Oba oleje można lac zamiennie. Po prostu jak wszedzie wszystkim rządzi kasa i układy. 5W-30 to były oleje rozlewane przez Castrola dla VW,aktualne oleje to 0W-30 dostawca jest Shell. Zaznaczam 0W-30 a nie 0W-20, który nie jest dla 1.4/ 1.5 TSI. Oba oleje maja specyfikacje techniczna pokrywająca się przynaniej wg info centrali.

            Komentarz


            • #7
              Ostatecznie dostarczyłem swój olej 508/509 0W20 Castrola . Za usługę wymiany oleju plus filtr oleju plus korek zapłaciłem w ASO 260 zł

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Rafal_M Zobacz wpis
                Ostatecznie dostarczyłem swój olej 508/509 0W20 Castrola . Za usługę wymiany oleju plus filtr oleju plus korek zapłaciłem w ASO 260 zł

                To jest normalna cena.
                Moje aso kasuje jak poniżej (brutto):

                - olej LL IV 0W/20 508/509 - 6l - 354 PLN
                - wkład filtra - 56 PLN
                - korek - 20 PLN
                - wymiana oleju 266 PLN

                Łącznie: 696 PLN

                Przy takiej cenie oleju nie chce mi się ze swoja butelką przyjeżdżać i biorę wszystko z ASO.
                WORK: Mondeo Titanium
                FUN: TypeR ver.IV

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Rafal_M Zobacz wpis
                  ....... Za usługę wymiany oleju plus filtr oleju plus korek zapłaciłem w ASO 260 zł
                  Przynajmniej wiesz dlaczego ich salony lśnią w szkle i podłogach w marmurach Tak na serio do skurwysyństwo cenowe w ASO już przekracza wszelkie granice. Ja przestałem korzystać z ich usług w momencie jak przestałem miec z nimi darmowe przeglądy , bo jak pocisneli mi kiedys 750 pln za wymiane klocków ( klocki + wymiana) to myślałem ze jestem w ukrytej kamerze - oczywiscie nie doszło to do skutku.
                  2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez xcex Zobacz wpis

                    Przynajmniej wiesz dlaczego ich salony lśnią w szkle i podłogach w marmurach Tak na serio do skurwysyństwo cenowe w ASO już przekracza wszelkie granice.
                    Masz oczywiście racje. Tak jak mówiłem na początku w pierwszym ASO chcieli mnie skasować z ich olejem na ponad 1100 PLN , to się odwróciłem na pięcie i wyszedłem. Wiem że te 260 to tez zdzierstwo ale ponieważ mam opcjonalną 4 letnia gwarancję i przeglądy w pakiecie , a to miała być moja międzyzmiana po roku eksploatacji , to postanowiłem ją zrobić jednak w ASO

                    Komentarz


                    • #11
                      104zl zaplacilem w ASO, filtr i olej mialem swoj, mialo byc 80, ale mnie skasowali 24 za korek. Korek prawdopodobnie jest z berylu albo innego kruszcu, co tlumaczyloby cene ;]

                      Komentarz


                      • #12
                        Wczoraj byłem w ASO na wymianie oleju po 30 000 km, do mojego silnika 1.5 TSI 2019 powiedzieli, że leją 5W30. 0W30 leją do silników produkowanych od 2020.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez macio88 Zobacz wpis
                          Wczoraj byłem w ASO na wymianie oleju po 30 000 km, do mojego silnika 1.5 TSI 2019 powiedzieli, że leją 5W30. 0W30 leją do silników produkowanych od 2020.
                          Czasem wydaje mi się że każde ASO to oddzielny byt z lokalnymi ekspertami . Mi na infolinii Skody powiedzieli , że silniki z GPF , a 1,5 z tego co kojarzę też go ma, zgodnie z instrukcją obsługi ma zalecany olej z normą 508 , czyli 0Wx

                          Komentarz


                          • #14
                            Jaki mam silnik to jest w opisie. Olej i filtry kupowalem jako zestaw w Motostacji, za pierwszym razem na na wymiane swoja kupowalem olej 5W30, na wymiane przy 45kkm chcialem kupic to samo, ale mieli tylko w opcji 0W30, napisalem do nich dlaczego. W odpowiedzi podeslali mi odpowiedz od centrali VW Polska na temat zastapienia tych olejow wlasnie zmienionymi. Sami stwierdzili, ze poprzednia umowa byla z Castrolem, aktualna jest z Shellem. To samo mi potwierdzily "Katowice" i "Bielsko", ale ci tylko wzajemna wymienialnosc olejow, natomiast od kogo jest nie powiedzieli.
                            No i pytam, gdzie tu jest norma 508??

                            Volkswagen Group Polska wprowadza nowy olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE


                            nowy olej spełnia normę Volkswagen 504.00/507.00 i jest dostępny w Autoryzowanej Sieci Serwisów marek należących do Volkswagen Group Polska

                            olej 0W-30 Longlife III FE już teraz jest wykorzystywany w fabrykach Volkswagena w Polsce i w pozostałych krajach europejskich do pierwszego zalania

                            Olej syntetyczny nowej generacji zwracający szczególną uwagę na redukcję zużycia paliwa, redukcję emisji CO2 oraz na precyzyjne opracowanie dla samochodów Grupy Volkswagen. Olej nowej generacji spełnia ustawowe progi emisji spalin i optymalizuje pracę silnika.
                            • 1. Olej doskonale chroni elementy ruchome silnika przed zużyciem.
                            • 2. Redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin.
                            • 3. Przywraca jednostce napędowej właściwe parametry pracy.
                            • 4. Zapewnia pełnię mocy silnika spalinowego.

                            Opracowany dla nowoczesnych silników Grupy Volkswagen - Audi, Seat, Skoda, VW. Redukuje szkodliwe osady w kanale dolotowym silników FSI. Wspiera skuteczność katalizatorów i filtrów cząstek stałych.
                            Specyfikacja: Olej VAG OE - Oryginalny olej Volkswagen Group
                            • numer OE: GS55545M4EUR , G S55 545 M4 EUR - opakowanie 5L
                            • numer OE: GS55545M2EUR , G S55 545 M2 EUR - opakowanie 1L
                            • lepkość:SAE 0W30
                            • normy i specyfikacje: VW 504.00/507.00

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                              Jaki mam silnik to jest w opisie (...)
                              No i pytam, gdzie tu jest norma 508??
                              Norma 508 nie jest przeznaczona do twojego silnika.... to norma przeznaczona dla 1,5 tsi i najnowszych 2.0 tsi
                              Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
                              Maciek
                              terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                              Zapraszamy....

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                                Jaki mam silnik to jest w opisie. Olej i filtry kupowalem jako zestaw w Motostacji, za pierwszym razem na na wymiane swoja kupowalem olej 5W30, na wymiane przy 45kkm chcialem kupic to samo, ale mieli tylko w opcji 0W30, napisalem do nich dlaczego. W odpowiedzi podeslali mi odpowiedz od centrali VW Polska na temat zastapienia tych olejow wlasnie zmienionymi. Sami stwierdzili, ze poprzednia umowa byla z Castrolem, aktualna jest z Shellem. To samo mi potwierdzily "Katowice" i "Bielsko", ale ci tylko wzajemna wymienialnosc olejow, natomiast od kogo jest nie powiedzieli.
                                No i pytam, gdzie tu jest norma 508??[/LIST]
                                Masz rację , norma 508 ,która jest zalecana do mojego 2.0 TSI z GPF którą mam wpisaną w instrukcję dotyczy oleju 0W20 . Dodatkowo potwierdziła mi to infolinia i jeden z Aso w Szczecinie. Zamiennie można stosować olej zgodny z normą 504 czyli 5W30 i tak jak piszesz 0W30. Ponieważ dieler u którego odbierałem auto twierdzi że fabrycznie zalany był 0W20 to również na serwisie po 15 tys. wybrałem olej 0W20

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis

                                  Norma 508 nie jest przeznaczona do twojego silnika.... to norma przeznaczona dla 1,5 tsi i najnowszych 2.0 tsi
                                  Odnioslem sie do ostatnich wyrazow, ostatniego zdania @Rafala_M, panimajesz?
                                  A przy okazji, dla 1.5TSI, jest zarowno norma 504 jak i 508.
                                  Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    zulu, oki....
                                    z tym co piszesz o 1,5 tsi to tak jest dokładnie, dla najnowszych 2,0 tsi tak samo...

                                    "Używanie oleju vw504 zamiast vw508 może skutkować niewielkim pogorszeniem się parametrów spalin" (jedynie) - tyle co z instrukcji obsługi dla tych silników...

                                    pozdrawiam
                                    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
                                    Maciek
                                    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                    Zapraszamy....

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      To panowie,czy macie jakiś sprawdzony olej do 1.4 TSI CHPA? Jak kupiłem auto to był świeżo po wymianie(zrobił jakieś 1000-1500),ale zalany był Castrolem(bodajże 5W30 albo 0W30,musiałbym pójść i sprawdzić ),ale po przygodach w poprzednim audi nie mam zaufania do tego oleju(syf przy spuszczaniu oleju,wieczne komunikaty min oleju,mimo że po sprawdzeniu idealnie. Zmiana oleju na innej marki i jak ręką odjął). Zastanawiam się nad Motulem ewentualnie Liquid Molly. Brać coś szczególnego,czy wystarczy żeby spełniał normy (508 bodajże). Pytam,bo lubię dbać o takie rzeczy. Poprzedni odwdzięczył się bezproblemową pracą i przebiegiem prawie 400tys(zresztą nadal jeździ ).
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wiesz jak diesel jest czuly na jakosc oleju, na poczatku sie spuszczalem nad jakimis Motulami, potem przeszdlem przez wiekszosc mi znanych marek i specjalnej roznicy nie widzialem, a przelatalem nim 200 tysi. Jak zmieniam z normalnymi interwalami to po prostu byleby spelnial norme a wiec i swoja role i byl z pewnego zrodla.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dopiszę swoje spostrzeżenia dotyczące wymiany oleju.
                                          Swoją OIII kupiłem w zeszłym roku, używaną z niewielkim przebiegiem 34tyś km.
                                          Po kilku dniach wymieniałem olej.
                                          W serwisie, w którym było serwisowane auto powiedziano mi żebym wlał olej 5w30. Zastosowałem Shell Helix Ultra.
                                          Ostatnio wymieniałem ponownie olej i po wczytaniu się w temat (w tym wasze posty), kupiłem oryginalny olej VW - 0W30 long life (504/507).
                                          Za każdym razem zastosowałem oryginalny filtr.
                                          Muszę powiedzieć, że zauważyłem różnicę.
                                          Przy 5w30 silnik pracował głośniej a na wolnych obrotach, przy ciepłym silniku, pracował nierówno. Było to bardzo zauważalne.
                                          Teraz pracuje ciszej i równiutko.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja mam 1.5 tsi z 2019 roku i w jednym serwisie Skody zalano mi silnik olejem 0W20 a przy następnej wymianie drugi inny serwis Skody zalał 0W30. I bądz tu mądry ,fakt jest taki ,że zmieniłem okres przeglądów na stały czyli co 15tyś.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ralfik jak zmieniłeś okres przeglądów na stały to 0w30 jest ok....
                                              Maciek
                                              terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                              Zapraszamy....

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dobra Panowie. Czy taki zestaw będzie dobry do 1.4 TSI 140KM?
                                                Motul Specyfic 5W30 i do tego filtr Mann lub Knecht. Olej spełnia normy 504 i 507.
                                                Muszę jak najszybciej zlać ten dziadowski Castrol... Nie daje mi to spokoju
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Możesz zalać tego motula, spełnia normę, najważniejsze żeby był świeży, z pewnego źródła i nie przekraczaj interwału na nim...
                                                  A jak potrzebujesz naprawdę konkretnej wiedzy olejowej, to zapraszam do lektury tego wątku => Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
                                                  Maciek
                                                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                                  Zapraszamy....

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X