Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik 1.2 TSI 105 KM w O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik 1.2 TSI 105 KM w O3

    Zamieszczone przez ahmed799
    rafiki, a co Ty za komunistyczną chorągiew masz w opisie?? :diabelski_usmiech
    toś teraz dopiero się kapnął? cofnij się 3 strony w tym wątku i poczytaj :P

    [ Dodano: Pon 14 Kwi, 14 20:36 ]
    BTW, teraz to przynajmniej mogę Ci odpisać :lol:

  • #2
    Silnik 1.2 TSI 105 KM w O3

    Silnik 1.2 TSI 105 KM pilnie poszukiwany do jazdy testowej na terenie warszawy (i okolic).
    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

    VW Jetta 1.2 TSI

    Komentarz


    • #3
      Jechałem autem z tym silnikiem.
      Do miasta może być. Na trasę średnio.
      Ogólnie demon mocy to to nie jest.
      Raczej na granicy sprawnego poruszania się autem.
      Ja mam 1,4 i jest różnica pomiędzy tymi silnikami i to wyczuwalna.
      Nie wiem tylko jak będzie się jeździło z obciążeniem: 4 osoby + bagaż.
      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        No właśnie martwi mnie opcja 4 osoby + bagaż...... w 1.2
        Paseratti B8 1.8 TSI DSG

        VW Jetta 1.2 TSI

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez serleon
          Ja mam 1,4 i jest różnica pomiędzy tymi silnikami i to wyczuwalna.
          Nie wiem tylko jak będzie się jeździło z obciążeniem: 4 osoby + bagaż.
          Ja wczoraj wracałem z mazur do Warszawy w trzy osoby dorosłe i bagażnik załadowany prawie na max i nie zauważyłem efektu zamulenia, mowa oczywiście o 1.4, radził sobie całkiem żwawo
          Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

          Komentarz


          • #6
            za mały... szkoda czasu na testy
            O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
            Błękit RACE
            Beżowa Alcantara
            Columbus
            Webasto

            Komentarz


            • #7
              Prim, O ile dobrze kojarzę, to chyba a Wimarze na Modlińskiej, mają chyba jakiegoś rapida z 1.2 do jazd, ale nie znam szczegółów bo jakoś mnie nigdy ten silnik nie interesował. Podzwoń, popytaj po salonach w Wawie napewno coś znajdziesz jak nie w okcie to moze własnie w rapidzie.
              Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez BiDi01
                za mały... szkoda czasu na testy
                No tak samo można powiedzieć o 1.8 za bardzo skomplikowany (8 wtryskiwaczy i inne duperele) IMO 1.2 do normalnej jazdy po mieście/ poza miastem powinien wystarczyć (chyba że będzie 5 os + bagażnik załadowany do maxa) w takich warunkach 1.4 daje sobie radę zupełnie przyzwoicie a 1.8 będzie palił zdecydowanie więcej - czyli życie sztuka kompromisów :P
                Pozdr. Przemek

                Komentarz


                • #9
                  Wielkie dzięki padero, ale im więcej "słucham" o 1.4, patrze na raporty spalania tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że 1.4 to najlepszy wybór. Niemniej jednak - chcę się przejechać 1.2 dla świętego spokoju
                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                  VW Jetta 1.2 TSI

                  Komentarz


                  • #10
                    Prim,
                    Zadaj pytanie przez stronę skody o jazdę próbną. To idzie do centrali, a oni szybko wyszukują kto ma silnik który cię interesuje. Ja w ten sposób szukałem auta z felgami 15" - bardzo szybko ustalili że w całej Polsce nie ma takiego (na ówczesną chwilę). Jednak z 1.2 powinno się lepiej udać.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Prim
                      No właśnie martwi mnie opcja 4 osoby + bagaż...... w 1.2
                      Zamieszczone przez Prim
                      Niemniej jednak - chcę się przejechać 1.2 dla świętego spokoju
                      I na jazdę próbną pojedziesz z bagażami i znajomymi/rodziną :wink:

                      Spojrzyj na to jeszcze tak:

                      Różnica w mocy: ok. 35 %
                      Różnica w spalaniu: ok. 5-10 %
                      Różnica w cenie: ok. 8 %

                      Oczywiście jazda próbna jak najbardziej wskazana !

                      Ten 1.2 TSI fajnie sobie radzi, ale 1.4 fajniej, a 1.8 jeszcze fajniej ..., życie

                      Komentarz


                      • #12
                        [quote="ryjeks"]
                        Zamieszczone przez Prim
                        Ten 1.2 TSI fajnie sobie radzi, ale 1.4 fajniej, a 1.8 jeszcze fajniej ..., życie
                        Do ok.4000 rpm 1.4 radzi sobie lepiej od 1.8

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Prekompilator
                          Do ok.4000 rpm 1.4 radzi sobie lepiej od 1.8
                          A z jakiego powodu silnik 40 KM mocniejszy z większą pojemnością, ma sobie gorzej radzić do 4000 rpm ? :roll:

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie wiem tylko jak będzie się jeździło z obciążeniem: 4 osoby + bagaż.
                            Jak wrócę z urlopu dam Ci znać jak się spisuje 1.2 TSI... 85km Zobaczymy czy będzie trzeba wysiadać z auta i pchać pod górkę :lol:

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ryjeks
                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              Do ok.4000 rpm 1.4 radzi sobie lepiej od 1.8
                              A z jakiego powodu silnik 40 KM mocniejszy z większą pojemnością, ma sobie gorzej radzić do 4000 rpm ? :roll:
                              Bo ma taki sam moment jak 1.8 a jest lżejszy trochę, powyżej 4krp 1.4 wyraźnie słabnie natomiast w 1.8 dochodzi już do głosu moment max do 4.5krpm (1.4 do 3.5 krpm) i większa moc. 1.4 jeździ optymalnie prawie jak diesel od 2-4 krpm wcześniej jest słabo i później też brakuje pary
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie przeginajcie już tak bardzo.
                                Swego czasu kolega (zaraz po studiach) miał Volvo 340D (?) - 1,6 diesel wolnossący, ponoć 54KM.
                                Przejechał tym z 50k km, nieraz w 5 chłopa tym jeździliśmy - to dopiero miało start

                                Wszystko zależy od użytkownika. Dla jednego 85KM będzie nawet za dużo, dla drugiego 350 będzie wciąż za mało...
                                Grunt to wybrać coś dla siebie.
                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Przem78
                                  Bo ma taki sam moment jak 1.8 a jest lżejszy trochę, powyżej 4krp 1.4 wyraźnie słabnie natomiast w 1.8 dochodzi już do głosu moment max do 4.5krpm (1.4 do 3.5 krpm) i większa moc. 1.4 jeździ optymalnie prawie jak diesel od 2-4 krpm wcześniej jest słabo i później też brakuje pary
                                  A co z różnicą mocy 40 KM ?

                                  Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
                                  To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.

                                  Bez jaj

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez ryjeks
                                    A co z różnicą mocy 40 KM ?
                                    No przecież napisałem, że daje znać o sobie powyżej 4.5 krpm + Vmax (odcięcie ~ 7krpm)
                                    Zamieszczone przez ryjeks
                                    Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
                                    W przedziale 2-4 krpm jest to możliwe (nie sprawdzałem tego osobiście ale jestem w stanie w to uwierzyć, że w 1.8 jazda zaczyna się w górnej granicy powyżej 4krpm) tak wynika z wykresów i charakterystyki motoru, bo powyżej 4 krpm 1.4 ma już zadyszkę i brakuje mu vigoru (poza hałasem to prędkość nie wzrasta w jakiś oszałamiający sposób)a w tych zakresach w 1.8 jest dopiero na "przecięciu max NM i KM" więc w tym przypadku pojemność+turbina zrobi robotę jak trzeba.

                                    IMO w 1.4 najlepszy ogień jest w przedziale 2.5-4 krpm a w 1.8 będzie w przedziale 2.5-5 krpm bo później NM dość wyraźnie spada i nie za bardzo nadrobi się to max mocą :P
                                    Pozdr. Przemek

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      A co z różnicą mocy 40 KM ?
                                      To jest różnica w mocy MAKSYMALNEJ. Do 3.5 krpm (nie 4) przebieg momentu, a więc i mocy jest taki sam za wyj. bardzo niskich obrotów. A masa 1.4 jednak jest niższa.

                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
                                      To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.

                                      Bez jaj
                                      Biorąc pod uwagę pełen zakres obrotów - 1.8 jest dynamiczniejszy. Ale w wyścigu z zasadą "zmieniamy bieg przy 3500 rpm" wygra 1.4

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        Zamieszczone przez ryjeks
                                        A co z różnicą mocy 40 KM ?
                                        To jest różnica w mocy MAKSYMALNEJ. Do 3.5 krpm (nie 4) przebieg momentu, a więc i mocy jest taki sam za wyj. bardzo niskich obrotów. A masa 1.4 jednak jest niższa.

                                        Zamieszczone przez ryjeks
                                        Czy naprawdę uważasz, że 1.4 lepiej (szybciej, dynamiczniej) jedzie niż 1.8 ?
                                        To po co w ogóle ten 1.8 jest w ofercie.

                                        Bez jaj
                                        Biorąc pod uwagę pełen zakres obrotów - 1.8 jest dynamiczniejszy. Ale w wyścigu z zasadą "zmieniamy bieg przy 3500 rpm" wygra 1.4
                                        A możesz wkleić te wykresy. Głównie interesuje mnie przebieg mocy 1.4 w stosunku do 1.8.

                                        Bo piszesz, że przebieg momentu jest taki sam, a wygrana 1.4 będzie skutkiem o kilka kg niższej masy i to zaczyna być ciekawe

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Też chętnie zobaczyłbym te wykresy. A wiesz może, czy w tych silnikach są jakieś gifty? Tak jak to było w poprzedniej generacji.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wykresy są tutaj
                                            Ups, ślepa uliczka • AutoCentrum.pl
                                            Faktycznie do 3500 przebieg momentu i mocy jest bardzo podobny - praktycznie taki sam
                                            jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Podobnie jest, w przypadku 1.8 TSI jest lepiej.
                                              W praktyce podejrzewam będzie lepiej niż na wykresie na korzyść 1.8 TSI.

                                              Aczkolwiek rónice są na tyle małe, że jeśli ktoś jeździ sobie spokojnie to 1.4 jest w zupełności wystarczającym i optymalnym wyborem.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Proporcjonalnie 1.8 powinien mieć 320 Nm, ale wtedy nie nadawałaby się do niego DQ200, więc paliłby więcej i nie spełniałby jakichś norm. Byłaby rakieta, ale ekoterrotyzm zwyciężył.
                                                Bo jaki jest inny powód zdławienia momentu?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Prekompilator, prawdopodobnie masz rację. Ciekawe dlaczego manual nie ma 280Nm jak ma to mieć miejsce w dsg6
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70887

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X