Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Benzyna 98 oktanów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Benzyna 98 oktanów

    Zamieszczone przez lukaszc2
    Wyczyść filtr ja u siebie
    Zamieszczone przez lukaszc2
    U siebie po prostu filtr wytrzepałem i było git.
    wyczyścić to można zęby nitką...
    a trzepać to można dywan , ewentualnie...
    nie radź kolegom takich bzdur.
    taki filtr się wymienia i tyle.

  • #2
    Benzyna 98 oktanów

    Witam kolegów, tak siedzę i czytam instrukcję obsługi samochodu i doczytuję że wlanie benzyny o wyższych oktanach może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie, skoro tak jest to jest to wiadomość dla tych którzy posiadają np mniejsze motory o niższych mocach a wlanie benzyny 98 spowoduje że auto będzie sprawniej zachowywać na drodze, co o tym koledzy sądzicie, jak to jest? Tym bardziej że producent podaje że "może" ?????niżej podaję cytat z instrukcji:
    "W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
    min. 95 ROZ zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 ROZ może
    spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."
    Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez mascotte
      może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."
      Może ale nie musi :P kiedyś silniki FSI wymagały tylko 98, teraz to już się unormowało i wystarczy 95, czyli paliwo 98 droższe ~ 30 gr na litrze x średnie spalanie mniejsze nawet o 0.5 l przy spalaniu 9-10 litrów to i tak się nie opłaca
      Pozdr. Przemek

      Komentarz


      • #4
        1.8tsi 180km- 95vs98- sztuka dla sztuki. Brak różnicy innej niż minimalnie cichsza praca. Spalanie bez różnicy, a moze i z niekorzyscia dla 98.
        Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

        Seat Leon FR 1.8TSI 2013

        Komentarz


        • #5
          Seryjnemu sterownikowi to wszystko jedno. Co innego w aucie gdzie program pisze sie na okreslone paliwo
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            sterownik ma regulacje przeciwstukową, generalnie stara sie balansowac z wyprzedzeniem zaplonu na granicy detonacji. Zatankowanie lepszego paliwa szczegolnie w przypadku TSI moze cos dac o ile sterownik ma zoptymalizowane mapy pod to lepsze paliwko (mozna dac wczesniej zaplon, czyli wtrysnac wiecej paliwka i je spalic) Ma to sens w wysilonej jednostce, w 1.2 to raczej nie. A instrukcje od 2.0TSi i 1.2 TSI sa chyba takie same ... (zgaduje bo nie widzialem)

            Komentarz


            • #7
              Od stycznia tego roku leję tylko paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż 95.
              Przejechane na takim paliwie około 15kkm. Spalanie z tego okresu około 6.6 l/100km na 95 miałem około 7,2. Czy samochód ma większą moc - trudno powiedzieć bo trzeba by to zmierzyć, ale spalanie jest wyraźnie niższe a i kultura pracy silnika wydaje się być lepsza. Jedno tankowanie wiele nie powie bo i mamy różne warunki drogowe nawet na tej samej trasie ale z perspektywy kilku kkm jest już jakiś pogląd (jeśli podobnie traktujemy pedał gazu).



              CB Harry II ASC + Triflex

              Pozdrawiam Mirek!!

              Komentarz


              • #8
                Eaglemirek, lejesz zwykłą benzynę 98 czy coś z gatunku "premium" typu v-power, ultimate, verva?

                Komentarz


                • #9
                  98 ma mniejszą kaloryczność więc spalanie musi być większe, aby utrzymać tą samą dynamikę. Moc jest wyższa, ale dopiero po zewnętrznej zmianie map sterownika. Ja w Francji muszę jeździć na 98, bo tam nie ma 95 tylko 95e10syf.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja zaobserwowałem że na 98 jest ciut lepsza dynamika i ciut mniejsze spalanie
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz


                    • #11
                      dagie, V-Power a teraz Racing. Masz u mnie w podpisie (motostat) w uwagach śr. prędkości z tankowania.



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz


                      • #12
                        W świetle pewnych badań popartych wykresami z hamowni wlanie benzyny 98 octan powoduje zwykle spadek mocy, wiązać ma się to z innym wolniejszym spalaniem paliwa o wyższej liczbie octanowej. Osobiście nie zauważam różnicy w mocy czy osiągach względem zwykłej 95 , wręcz wszelkie v-max-y kręciłem na 95 i najniższe spalania w sumie też.
                        Co prawda hamowałem swoją 1.2 TSi na paliwie 98 octan i wyszło 118 KM (seria), lecz nie robiłem tego samego na 95 być może zdarzy się okazja.
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez eaglemirek
                          dagie, V-Power a teraz Racing. Masz u mnie w podpisie (motostat) w uwagach śr. prędkości z tankowania.
                          to moze byś kolego policzył ile więcej wydaleś na ten rejsing Shell się na pewno cieszy, ale czy nie lepiej wydać to na cokolwiek bardziej pożytecznego niż premie dla menedżerów tej firmy :?:
                          Pozdrawiam
                          perfex

                          Octavia HTP

                          Komentarz


                          • #14
                            perfex, Kolego padło pytanie od kolegi mascotte, Zamieściłem swoje spostrzeżenia i na tym skończmy. Ja do twojego portfela nie mam zamiaru zaglądać ani namawiać Cię na to co masz lać do baku swojego samochodu więc i Ty z łaski swej ... :evil:



                            CB Harry II ASC + Triflex

                            Pozdrawiam Mirek!!

                            Komentarz


                            • #15
                              Zdania na ten temat są bardzo podzielone, ja mam wrażenie, że na 98 jest spokojniej jeśli chodzi o pracę silnika i troszkę bardziej zrywnie.
                              SIMPLY CLEVER
                              Wiesz co dobre :-)

                              Moja Maszyna
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                              Komentarz


                              • #16
                                W sterownikach silnika wygląda to tak: sterownik posiada mapę kąta wyprzedzenia zapłonu dla benzyny o wysokiej liczby oktanowej np. RON98 oraz drugą mapę dla niskiej RON 91. Zależnie od zatankowanej benzyny silnik sam dobiera sobie współczynnik określający miejsce pomiędzy mapami (bliżej RON 98 lub dalej). Dobór oparty jest na pomiarach spalania stukowego (jest czujnik). Sterownik tak naprawdę non stop próbuje znaleźć najwcześniejszy kąt wyprz. zapłonu (czyli zawsze na granicy spalania stukowego).
                                Teoretycznie im wcześniejszy zapłon tym większa moc (bo jest więcej czasu na przebieg procesu spalania). Ale, paliwo RON 98 ma często mniejszą wartość opałową >>> czyli mniejsza ilość kalorii ze spalonej jednostki paliwa. Tak więc RON 98 może wcale nie dać lepszej mocy.
                                Jako były użytkownik Skodziny powiem tak: jeździłem systematycznie na RON95 i RON102, te same trasy codziennie po 2x30km. Na RON 95 miałem spalanie ok. 5.8l/100km, a na RON102 ok. 5,3l/100km. Praca silnika na RON102 była cichsza "miękka". Różnica cen i spalania spowodowała, że nie widziałem sensu tankowania 102.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Undziak
                                  Teoretycznie im wcześniejszy zapłon tym większa moc (bo jest więcej czasu na przebieg procesu spalania). Ale, paliwo RON 98 ma często mniejszą wartość opałową >>> czyli mniejsza ilość kalorii ze spalonej jednostki paliwa. Tak więc RON 98 może wcale nie dać lepszej mocy.

                                  Teoretycznie 100 racja, ale u mnie praktyka jest taka, ze na 98 vervie "idzie" lepiej i mniej pali. Mysle, ze rozwiazanie jest banalnie proste i nie przeczy teorii... nasze 95 to g... a nie 95, a 98 to pewno czyste 95 :P
                                  ps. Pan Staszewski, zalozyciel Masters Tuning napisal mi kiedys, ze 95 to se mozna lac do matiza 8)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Owszem, teoretycznie racja. Teoretycznie benzyna 95 powinna mieć RON95 a lepsza RON 98. Badania przeprowadzone przez znajomych dostarczyły wyników z których wynikało, że liczba oktanowa była niższa o 1-3 oktany, zależnie od dostawcy, stacji itp.
                                    I jak pisałem, liczba oktanowa to nie wszystko. Zależnie od dodatków można uzyskać inna wartość opałową. Sama kalibracja sterownika oraz konstrukcja silnika ma wpływ.
                                    Nie ma prostej i powtarzalnej reguły.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      i w koło Macieju... :lol:
                                      Forum - Octavia Club Polska
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        zaleję dzisiaj 98, pojeżdżę i zobaczę
                                        a jakbym tak jeszcze wyrwał dzieciakom tableta to i kąt wyprzedzanie zapłonu z can-busa mógłbym poobserwować...
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          zaleję dzisiaj 98
                                          Ja dzisiaj zalałem, wydaje mi się że silnik pracuje bardziej miękko.
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Na próbę jeździłem na 98 dwa pełne baki i przez pierwsze 2 dni niby czułem, że jeździ się lepiej.... potem stwierdziłem, że to efekt placebo bo spalanie wzrosło (o 0.4 l) a silnik chodził tak samo głośno, zrywność też nie wzrosła. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez neoXs
                                              bo spalanie wzrosło (o 0.4 l)
                                              Bo sprawdzałeś jak się poprawiła dynamika :szeroki_usmiech i sprawdzałeś i sprawdzałeś, aż w końcu doszedłeś do wniosku, że nie poprawiła się.
                                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez neoXs
                                                Na próbę jeździłem na 98 dwa pełne baki i przez pierwsze 2 dni niby czułem, że jeździ się lepiej.... potem stwierdziłem, że to efekt placebo bo spalanie wzrosło (o 0.4 l) a silnik chodził tak samo głośno, zrywność też nie wzrosła. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać.
                                                to teraz zalej 95 i sie przejedź :wink:
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Dzisiaj tankowałem 95 i w sumie widzę, że na Shellu nie ma 98 tylko V-power 95 cośtam, a dalej 100 v-power coś tam nitro ultra hiper Więc faktycznie nie jeździłem na 98 :lol: Może następnym razem jak skończy mi się rabat z Lidla to na Orlenie spróbuję już 98

                                                  Jeżdżę na 95 od 3 tyg i różnicy nie widać

                                                  Aczkolwiek pamiętam jak miałem Fiata Uno 1.0 - tam zalanie 98 to był skok jakościowy OGROMNY. Serio, zbierało się dużo lepiej, silnik pracował ciszej i spalanie spadło prawie o litr. Byłem w szoku. Niestety z Cordobą 1.6 i Octavią 1.6 już czar 98 nie był taki fajny

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X