Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Komfort jazdy DSG 1.4TSI vs DSG 1.6TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Komfort jazdy DSG 1.4TSI vs DSG 1.6TDI

    Zamieszczone przez pedros
    Zamieszczone przez zsolpyw
    leonn, wczoraj tankowalem, kolejne potwierdzone nizsze spalanie.
    Tym razem 8,5l. To moj rekord ecodrivingo sprzed Cerateca, spokojna eko jazda tylko trasa bez przyspieszania prawym pasem.

    Tym razem jazda normalna, troche miasta z korkiem.

    Lubie Cerateca
    Tez mam i lubię....
    ile już masz przejechane od wlania?
    Zmieniales olej po cerateku?


    Ja tez potwierdzam nizsze spalanie jesli zachwuje sie ecodriving bo w normalnej jezdzie to na granicy błędu.

    Zauwazylem tez lepszy dół a przejechane mam ok 20k od wlania.

    Jestem starej daty i nie uprawiam ecodrivingu, :P to może dla tego nie widzę różnicy w spalaniu no i jażdże na Lpg. Co trzecią wymianę leję CeraTec, bo obniża zużycie silnika, dawałem już w tym temacie UOA z CeraTekiem.
    Normalnie zawsze z oliwą leję to


    Ps.
    Też polecam CeraTec :kciukgora

  • #2
    Komfort jazdy DSG 1.4TSI vs DSG 1.6TDI

    Witam serdecznie.

    Planuję zakup O3 1.4 DSG, tylko mam spory dylemat.
    Po pierwsze nie mogę nigdzie w okolicy 3miasta znaleźć dealera, który bym miał testową O3 benzynę DSG, stąd prośba do Was.

    Otóż przejechałem się Jettą 1.4 DSG i zakochałem się w tej skrzyni. Najbardziej ujęła mnie totalna płynność zmiany biegów. Nie byłem w stanie wyczuć zmiany, podobnie pasażerowie.
    Później pojechałem O3 1.6 TDI 105KM i tu spory zawód. DSG nie chodziło tak płynnie, auto było mulaste nie było tego wszystkiego co było w Jetcie....

    Moje pytanie:
    Czy DSG w Skodzie jest gorsze niż w VW (np oprogramowanie) czy może są tak duże różnice miedzy dieslem a benzyną.
    To mój pierwszy automat do którego się przymierzam, nie chciałbym wtopić....

    Poproszę o wypowiedzi posiadaczy 1.4DSG.


    Paweł

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez xcn12
      Poproszę o wypowiedzi posiadaczy 1.4DSG.
      - Forum - Octavia Club Polska
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez witachu
        Zamieszczone przez xcn12
        Poproszę o wypowiedzi posiadaczy 1.4DSG.
        - Forum - Octavia Club Polska
        Oczywiście to czytałem, ale to nie do końca odpowiedź na moje pytanie....

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez xcn12
          Czy DSG w Skodzie jest gorsze niż w VW (np oprogramowanie) czy może są tak duże różnice miedzy dieslem a benzyną.
          To mój pierwszy automat do którego się przymierzam, nie chciałbym wtopić....
          skrzynie mogą miec róznie ustawione momenty zmiany biegow np. te same biegi bedą utrzymywane na inych obrotach w dieslu i benzynie. no i porównujac konkretnie te dwa motory to tsi bedzie troche lepiej się zbierało stad mozesz odczuwac te mułowatość.

          co do samej DSG w tych silnikach to jesli nie zrobili czegoś w kierunku wyeliminowania przegrzewania sie sprzegieł to ja bym sie chyba w to nie bawił. jesli juz to DSG6 (lub 7) ale mokre
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz


          • #6
            xcn12, przede wszystkim wypada się przywitać w odpowiednim dziale

            poza tym - 1,6 z DSG to nieporozumienie- dla mnie to wogóle nie jedzie

            w Gdyni są koledzy którzy maja auta z 1,4 i DSG porozmawiaj z nimi

            oprogramowanie jest takie samo ale możesz mieć inne wrażenia z jazdy bo to jednak inne auta
            jest zasadnicza róznica pomiędzy jazdą benzyną i dieslem
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Jaki silnik miala Jetta, bo jest ich tam kilka mocowo

              Co do 1.6TDI z DSG7. Chyba tylko dzieki tej skrzyni to auto ma jakas dynamike. W manualu to musi byc juz straszna lipa.

              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              poza tym - 1,6 z DSG to nieporozumienie- dla mnie to wogóle nie jedzie
              To jest cale magiczne 105KM i dlatego to nie jedzie :idea: Wiec jak porownac ze 140KM w 1.4TSI to musi byc tragedia

              Jak juz wielokrotnie pisalem 1.2TSI 105KM to rownowaznik 1.6TDI.

              Z tym 1.4TSI mozemy porownac 2.0TDI
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                1.4TSI mozemy porownac 2.0TDI
                zgadzam się - i 1,4 już jedzie
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  xcn12, przede wszystkim wypada się przywitać w odpowiednim dziale
                  Zastrzel mnie, ale odpowiedniego działu nie mogę znaleźć...
                  Ale mogę to zrobić tutaj
                  Cześć wszystkim. Jeszcze nie jestem właścicielem O3, ale myślę, że wszystko jest na dobrej drodze
                  A jako, że lubię zasięgnąć języka zanim wydam kasę, stąd moja wzmożona aktywność na tym forum.

                  piotrek_gdy: A dasz namiary na prv na kogoś z 1.4 DSG z okolic Trójmiasta kogo kojarzysz? W wyszukiwarce nie można łączyć warunków...

                  Maicroft: Jetta była 1.4TSI, ale nie wiem jaką miała moc ale jechała rewelacyjnie płynnie...

                  Póki co dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

                  Paweł

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez xcn12
                    Zastrzel mnie, ale odpowiedniego działu nie mogę znaleźć...
                    - Forum - Octavia Club Polska tak na przyszłość

                    Zamieszczone przez xcn12
                    Maicroft: Jetta była 1.4TSI, ale nie wiem jaką miała moc ale jechała rewelacyjnie płynnie...
                    poprostu większa moc, która lepiej czuc w tej budzie niż 105 koni. zgadzam sie z przedmówcami 1.4 km można porównać z 2.0
                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                    (znajdź również na fb)

                    Komentarz


                    • #11
                      Jadac Golfem 6 1.4 TSi 122km VS (chyba) poprzednia jetta z 1.6 TDI... OBA BEZ DSG... mialem takie same odczucia. Ten 1.6 to jakis straszny mulasty niewypal. Wbrew mocy i momentowi, ktore sa teoretycznie nawet wystarczajace ten samochod jechal co najwyzej jak 90 konne HDI. Bardzo nie przypadl mi do gustu ten silnik. Diesle zazwyczaj zaskakuja odczuwalna dynamika na +, a tu zupelnie odwrotnie.

                      Komentarz


                      • #12
                        ukuk, Nie wiem co wy macie za odczucia. Swego czasu jeździłem chwilowo, ale zawsze - Peugeotem 307 2.0 HDI 110KM i jeździł on tak sobie, porównywalnie do 1.9TDI 110KM w Golfie IV i mojej Octavii 2.0. Wszystkie były na tym samym poziomie przyśpieszeń.

                        Teraz po jazdach firmowymi 1.6 TDI 105KM w Fabii 2 kombi twierdzę, że osiągi są porównywalne do tamtych silników. Generalnie nie wiem czego chcecie od tego 1.6 TDi. Oprócz niższego komfortu (głośny, wibracje) i dziwnie dobranej skrzyni manualnej (trzeba się owachlować) to generalnie ciągnie nawet nieźle. Nie wiem dlaczego ten 1.6 TDi ma jeździć na poziomie 90km HDI. Chyba, że obecne HDI się poprawiły i 110KM jeździ jeszcze lepiej. Ale ogólnie nieźle, bo przy spadku pojemności 0,3 litra jest pi razy oko to co w 1.9 TDi.

                        1.6 TDi wg. mnie brakuje 6 biegu. Tak, żeby 3-4 i 5 były krótsze i 6 taki nadbieg. Bo przy 40-50 nie da się jechać na 4 biegu, a 60-70 nie da się jechać na 5 biegu. Auto muli.

                        Sądziłem, że DSG rozwiąże ten problem i samo będzie trzymać auto w zakresie ok 2000 obr, a wtedy silnik ma moc i jedzie. Trochę mnie dziwią negatywne opinie co do zestawienia tej skrzyni z tym silnikiem.

                        I jeszcze jedno - kolega z pracy ma właśnie Golfa 6 1,4 122KM, jeździ też tymi firmowymi Fabiami i mówi, że te Fabie ciągną, porównywalnie z jego Golfem.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Dig Dug
                          I jeszcze jedno - kolega z pracy ma właśnie Golfa 6 1,4 122KM, jeździ też tymi firmowymi Fabiami i mówi, że te Fabie ciągną, porównywalnie z jego Golfem.
                          Roznica 17KM a ile roznicy w wadze ??

                          Tak samo wczesniej O1 (ten 2.0 ma naprawde mocny dol) vs. Fabia 2

                          Zamieszczone przez Dig Dug
                          Sądziłem, że DSG rozwiąże ten problem i samo będzie trzymać auto w zakresie ok 2000 obr, a wtedy silnik ma moc i jedzie. Trochę mnie dziwią negatywne opinie co do zestawienia tej skrzyni z tym silnikiem.
                          Marzenie. 1100 obr to jego ulubione obroty po wrzeceniu max eco biegu. Generalnie ten silnik max moment ma od 1700, wiec wystarczyloby zeby min. obroty na kazdy biegu to bylo te 1500 i byloby naprawde fajnie.

                          Jezdze tez O1 90KM i tu naprawde czuc ze auto nie ma mocy wzgledem tego 1.6TDI z DSG - oba sa kombi
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Dig Dug
                            I jeszcze jedno - kolega z pracy ma właśnie Golfa 6 1,4 122KM, jeździ też tymi firmowymi Fabiami i mówi, że te Fabie ciągną, porównywalnie z jego Golfem.
                            taaak

                            G6 1.4tsi 122hp vs Jetta 1.6tdi 105hp (pod moją nogą)

                            proszę Cię

                            1.4tsi 122hp przy tym silniku to szatan
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz


                            • #15
                              LUKI, But od zera 1,2,3 bieg na maksa to jedno, a zbiórka na 4, 5 biegu na trasie to drugie. Tak jak kiedyś pisałem 1,6 Tdi w F2 daje 7-8 sekund 60-100 i 9-10 sekund 80-120. To są bardzo dobre rezultaty. Sprawdź 1.4 Tsi.

                              Dla mnie liczy się jedno - jak ten kolega z pracy maniak Golfa (dałby sobie rękę uciąć za niego) mówi, że Fabia z 1.6TDI jedzie jak jego Golf, to do mnie przemawia. Fakt, że jest to do 150-160 km/h wystarczy. Diesel puchnie, bo ma 5 biegów i charakterystykę obrotów inną, ale do 150 km/h jest to prędkość użytkowa.

                              Ja nie jestem wcale fanem diesli, ale piszmy w miarę obiektywnie. To benzyny TSi w osiągach i wrażeniach z jazdy dogoniły TDI, a nie odwrotnie.

                              Szkoda, że jest tak jak napisał Maicroft, że DSG w 1.6 TDI nie pozbawiło go pewnych ułomności 5 biegowego manuala.
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Dig Dug
                                Szkoda, że jest tak jak napisał Maicroft, że DSG w 1.6 TDI nie pozbawiło go pewnych ułomności 5 biegowego manuala.
                                mogli by chociaz podnieść oborty na którym bieg jest utrzymuwany czyli właśnie chociaz te 1500 zamiast 1200 czy mniej
                                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                Auto Detailing: Dream Car Studio
                                (znajdź również na fb)

                                Komentarz


                                • #17
                                  A tryb sport nie powoduje właśnie trzymania trochę wyższych obrotów?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tak, ale ja nie chce jechac na 4 biegu i miec 2500obr/min przy 70km/h tylko miec 6 bieg i wystarczy mi te 1500obr przy turlaniu zamiast zamulania 1100 obr na 7 biegu.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez xcn12
                                      A tryb sport nie powoduje właśnie trzymania trochę wyższych obrotów?
                                      co kto lubi, ale ja na co dzień nie potrzebuje takiego narwańca jaki sie robi w trybie sport, ze obroty ciągnie do końca, szybko redukuje i trzyma na obrotach. tak jak Maicroft pisał zeby duzo nie dzieliło od pojawienia sie pełnego momentu obrotoweg
                                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                                      (znajdź również na fb)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Odkopię stary temat. Czy przez te 4 lata cos się zmieniło w sofcie tej skrzyni czy nadal jest tak samo jak było wczensiej? Mam na mysli oczywiscie połączenie 1.6 TDI ze skrzynia DSG7.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jezdzilem w sobotę Ateca 1.6tdi z DSG. I powiem tak: było cicho, bez drgań, dynamiki nie testowałem nadmiernie bo auto miało 400km przejechane, ale przyjemnie się jechało i zbierało ok przy elaczaniu fo ruchu.
                                          Nie mam porównania z poprzednim DSG, ale kultura pracy obecnego silnika inna niz w tamtych Fabiach czy w Octavii 2 fl znajomego. Jest lepiej. Ja nie mam uwag.
                                          Była O1 jest F2.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            poczekaj aż ten silnik naklepie tyle km co ten z tej fabii czy octavii 2. jak były nowe, na pewno też lepiej pracowały

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X