Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.4 TSI - opinie

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • za długo docierałeś
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • Może tak być. tylko jak się np za długo słucha radia to od tego owo radio nie gra głośniej (chyba że są bloki reklamowe )
      Mój czarnuch
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

      Komentarz


      • Jakie macie maksymalne przebiegi ? Zastanawia mnie ile ten silnik wytrzyma przed kapitalnym remontem. Jest dużo ogłoszeń rzędu 150-180k, ja pewnie doloze nastepne 100....

        Komentarz


        • W kontekście żywotności tego silnika zazwyczaj przewija się wartość 250 000 km.

          Te 150-180 z ogłoszeń to zapewne realnie jest właśnie to, co napisałem wyżej. Miesiąc temu intensywnie szukałem auta (innego), to wśród importowanych w żadnym przebieg nie był wiarygodny.
          Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
          https://prostejedzenieblog.wordpress.com

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Duckland Zobacz posta
            Zastanawia mnie ile ten silnik wytrzyma
            na grupie FB chłopaki opisują swoje firmówki(TSI) że mają na blacie po 300kkm i nic się nie dzieje
            Dawid
            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

            Komentarz


            • Podeślij mi linka do tej grupy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Duckland Zobacz posta
                Podeślij mi linka do tej grupy
                Grupa publiczna Octavia Club Polska | Facebook
                Dawid
                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                Komentarz



                • Piękna sekcja zwłok 1,4 TSI
                  O1-->O3--> ?

                  Komentarz


                  • Mojej pięknej minęło właśnie pięć lat i nie miałem póki co żadnej awarii przebieg 109 tyś. Z tego co się słyszy przebieg 300 tysięcy można zrobić bez problemu (oczywiście przy zmianie oleju co 15 tyś a nie 30 tyś ). Ogólnie jestem zadowolony z użytkowania O 3 , do tej pory nawet nic nie robiłem przy zawieszeniu dosłownie super. Sprzęgło sobie jak od nowości terkotało tak terkocze no może teraz ciszej, klocki wymieniałem przy przebiegu 90 tyś. a świece wymieniłem przy 70 tyś. (trochę przekroczyłem). A teraz czekam na O4, ale to dopiero za dwa lata.

                    Komentarz


                    • W temacie dt. olejów silnikowych nikt się nie odzywa, wiec zapytam tutaj - czym zalewacie swoje 1,4 tsi ? Ktoś kto robi ~20k rocznie przebiegu może mi coś polecić ? Jeżdzę 1,4 tsi (chpa) 144k przebiegu.. czytam czytam i co wątek, to przewija się inny olej...

                      Komentarz


                      • Wątek olejowy to kompendium wiedzy jakiej ze świecą szukać na innych forach. Warto poświęcić trochę czasu na jego przestudiowanie i wyciągnìęcie wniosków. Nikt tam Ci nie odpisuje bo bez sensu pisać ciągle w kółko nic nie wnoszącego nowego do tematu. Bez sensu też pytać o to w innych topikach. Jak jezdzisz 20kkm rocznie to ja bym co 10 kkm robił wymianę. Olej normy 502.00 lub 504.00, ja mam zalane motula specific 504/507 5w30, ale następną wymianę przechodzę na motula 0w40. Motul dobrze sprawdza mi się w poprzedniej skodzie, ale teraz ponoć szału nie robi i pojawiły się lepsze alternatywy.
                        O1-->O3--> ?

                        Komentarz


                        • Wątek olejowy jest pomocny, ale jeśli ktoś nie doktoryzuje się w temacie może być ciężki do przebrnięcia (również momentami pod kątem merytorycznym). Powinien tam być podpięty post z listą jakie oleje teraz są warte rozwagi do jakich jednostek (rekomendacje). Taki wpis nawet był, pewnie teraz gdzieś zaginął w połowie długości tematu. Ogólnie rzecz biorąc do TSI są zalecane oleje 0W-30 i 0W-40, norma 502.00 (i wymiana przed 15 tys. km) lub 504.00 (wymiana w okolicach 20 tys. km). Na pewno dobrze był oceniany Neste CityPro/LM, Ravenol SSL, M1 NL, teraz "modny" jest Eurol. Z 504.00 nie wiem, bo nie używam
                          Niektórzy bawią się dodatkami (głównie różne AR 9x00), ale jak ktoś zauważył, dopakowywanie "dopakowanego" oleju (502.00, Full SAPS) może być niebezpieczne, więc ma to zastosowanie/sens głównie w LL (504.00).

                          Czy ktoś z Was ogarnia jęz. rosyjski?
                          Do nagrania, które zamieścił kabi_007 dotarłem jakiś czas temu, ale niewiele rozumiem, prócz tego, że demontują całkowicie 1.4 TSI CHPA. Z wpisu na blogu tych gości wynika (wg. Google Translator), że coś nie tak jest z pierścieniami. Ktoś coś więcej dopowie? Bo awaria jest dosyć interesująca (pytanie przy jakim przebiegu i eksploatacji - może o tym mowa w nagraniu?), biorąc pod uwagę, że z naszego forum nie kojarzę takiego przypadku.
                          Ostatnio edytowany przez Karel; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • Ja ze swojej strony polecę konkretnie Ravenola SSL 0W40. Auto jeździ na nim od drugiej wymiany oleju i nie powiem złego słowa (na początku przyszłego roku będzie to już czwarta wymiana na tenże). Oliwa jest też rozsądnie wyceniona, co uważam też nie jest bez znaczenia.

                            Co samego silnika, to jestem z niego zadowolony. Jedyna niemiła przygoda, która mnie spotkała (ale nie tylko ja z tym miałem problem sądząc po wpisach) to wymiana pompy wody przy przebiegu ok. 63 000 km. Poza tym incydentem z silnikiem nic się nie dzieje/działo, jeździ zacnie, spala rozsądnie - jednym słowem polecam jeśli ktoś się waha.

                            Komentarz


                            • Ja muszę odnieść się co do rodzaju oleju, bo tu nie chodzi o firmę tylko czy olej nie jest podrobiony bo nikt o tym nie mówi ale markowe oleje są nagminnie podrabiane . Podam przykład kupiłem raz castrola i lejąc go do silnika zainteresował mnie jego kolor wpadający w lekki odcień zieleni i to mnie zaciekawiło i postanowiłem tym razem w innym sklepie kupić ten sam olej. Już po porównaniu wzrokowym widać było że to różne oleje chociaż ta sama norma i nalepki takie same. Ostatnio kupując motula znów nie było na butelce nadrukowanej daty produkcji a poprzednio kupując była nabita data, tak więc tu chodzi aby olej kupić ze sprawdzonego żródła.

                              Komentarz


                              • Zgadza się. I im bardziej niszowy producent typu Ravenol czy Eurol, o ktorych malo ktoś ogóle wie tym ryzyko podróbki moim zdaniem mniejsze.

                                Komentarz


                                • W weekend będzie lany Ravenol 0w40 - zobaczymy jak się na tym jeździ.. no i co najważniejszę przechodzę na wymianę co rok/15k

                                  Komentarz


                                  • Mnie zastanawia ostatni boom na olej 0W40. Często na hasło olej pada stwierdzenie, że nie ważne jakiej marki, byle 0W40.
                                    ASO zalewa 5W30 i zastanawiam się, czy nie lepiej brać tej gęstości tylko dobrej jakościowo.
                                    A jako ciekawostka: wcześniej miałem 1.9 TDI BXE i podpytałem kilka osób z forum, których auta miały ~300 tys przebiegu o stosowany olej. Większość zalewała 5W30 Castrola a na temat panewek nic nie wiedziała.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...
                                    X