Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.4 TSI - opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez xcn12
    1.4 DSG: Gdynia - Gorzow Wlkp. = 5.8l/10km (wg komputera), jazda spokojna poza miastem 90-120, w zabudowanym 50-60.
    :shock: :shock: :shock: Ależ ta DSG obciąża silnik :shock: :shock: :shock:
    :diabelski_usmiech
    Pzdr
    Pzdr, Fredy
    Silnik w mojej O3 smaruje olej

    Komentarz


    • #77
      Fredy.PW, widzę, że mamy podobne spalanie w motostat - to chyba przez ten kolor Chociaż pisanie, że 1.4 TSI mało pali jest źle odbierane ;]
      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

      VW Jetta 1.2 TSI

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez Prim
        Fredy.PW, widzę, że mamy podobne spalanie w motostat - to chyba przez ten kolor Chociaż pisanie, że 1.4 TSI mało pali jest źle odbierane ;]
        Też na to zwróciłem uwagę Ale to tylko dowodzi tezy, że przy odpowiednim stylu jazdy (adekwatnym do koloru lakieu :szeroki_usmiech) możliwe jest osiągnięcie zadowalających rezultatów.
        Pzdr
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz


        • #79
          i nie zapominaj o kapeluszu.... :diabelski_usmiech
          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

          VW Jetta 1.2 TSI

          Komentarz


          • #80
            Ciekawe czy z czasem też zejdę do Waszych wartości mając ten sam kolor
            Może na razie to kwestia tego, że zapominam o kapeluszu
            Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
            Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

            Komentarz


            • #81
              Qgar, oddawaj DSG!
              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

              VW Jetta 1.2 TSI

              Komentarz


              • #82
                DSG nie oddam, bo jest jedwabiście wygodne :szeroki_usmiech
                W połączeniu z ACA i Drive Setup - bajka. Ta sama trasa co opisałem wyżej, tylko powrotna i chyba tylko raz dotknąłem pedału gazu - przy okazji wyprzedzania, żeby kierownikowi, który się szybko zbliżał zrobić miejsce, bo miałem ACA ustawione w DS na eco i za wolno odjeżdżałem.
                Żeby nie było OT, to jak dla mnie do 160km/h 1.4TSI bardzo ładnie się rozpędza z niższych prędkości, do 180km/h jest przyzwoicie, ale już czuć, że tempo przyspieszania jest mniejsze. Do tego, choć ten silnik jest oszczędny, to mógłby przy 160km/h spalać tyle co obecnie przy 140. Ale to taka dla mnie odczuwalna różnica przy przesiadce z diesla
                Co jeszcze ciekawe przy tempomatowej różnicy w prędkości 130 a 140km/h spalanie różni się prawie o 1L, ale to widziałem na spalaniu chwilowym. Spróbuję porównać kiedyś na średnim na tej samej trasie autostradowej, którą jeżdżę co jakiś czas. Niestety drogi krajowe ze względu na dużą różnorodność w ruchu są mało miarodajne, co widać też na różnicy w spalaniu między komputerem a dystrybutorem - w miarę jednostajna jazda autostradą - różnica ok. 0,1L, gdzie drogami krajowymi 0,3-0,4L. Na drogach krajowych z kompa mi wyszło tym 1,4TSI 5,6-5,7L/100km średnie spalanie z ok. 200km
                W mieście wyjazd z hali garażowej, 2,5km jazdy na basen z córką niemowlakiem (stąd samochodem a nie pieszo), po drodze 3 światła z 4-5 zmianami łącznie, spalanie z komputera 10,5L/100km - potwierdzające się kilkukrotnie.
                Odnośnie głośności 1,4, to o ile normalnie jest cichutki, to w trybie Sport na tylnej kanapie (żona za kółkiem) mi strasznie buczenie przeszkadza - mialem wrażenie, jakby dźwięk z głośnika niskotonowego był - a tego w 1,4 nie ma przecież. Musiałem żonę naprostować, że w DSG są różne tryby pracy i za daleko machnęła wajchą :lol:
                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                Komentarz


                • #83
                  Żeby nie zakład tematu, szybkie i pewnie głupie pytanie..
                  Jak zablokować drzwi od wewnątrz żeby dziecko nie otworzyło???
                  Sam nie znalazłem, a w instrukcji nie widzę.
                  Przycisk blokuje owszem ale da się otworzyć od wewnątrz.

                  Komentarz


                  • #84
                    Wosho, w tylnych drzwiach, po ich otworzeniu masz taki zamek ktory musisz przekrecic
                    Black magic

                    Komentarz


                    • #85
                      Nie wiem jak jest w 3 ale w dwójce otwierasz drzwi tylne i na rancie trochę poniżej zamka jest czarny plastikowy przełącznik ('śrubka'). Wkładasz w to kluczyk i przekręcasz - dzieci nie otworza od srodka drzwi. Zakładam w że w o3 jest tak samo
                      Była Octavia 2 1.9 TDI jest Octavia 3 1.4 TSI :-)

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80144

                      Komentarz


                      • #86
                        Dzieki sprawdze

                        Komentarz


                        • #87
                          Witam,


                          Moi drodzy a jak u Was wygląda sprawa chłodzenia wnętrza, klimatyzację mam manualną i w porównaniu np.: do Audi A4 B5 2.5 TDI to chłodzenie w Octavi jest bardzo słabe.


                          Z innych spraw to wczoraj na gwarancji wymieniono mi
                          - oświetlenie w podsufitce - przybrudzone,
                          - przednie reflektory - były brudne od środka, nie parowały,
                          - gałkę zmiany biegów - wytarła się po 18.000 km i 6 miesiącach eksploatacji.

                          No i temat rzeka ... tak Octavia z tym silnikiem z klimatyzacją po mieście może palić "mało" - podstawa to zmiana biegów - komputer pokazuje 6.2 - 6.4 w mieście z klimatyzacją, a powoli nie jeżdżę.

                          Pozdrawiam i ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń na temat klimatyzacji.
                          1.4 TSI AMBITION

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez Tomu
                            Witam,


                            Moi drodzy a jak u Was wygląda sprawa chłodzenia wnętrza, klimatyzację mam manualną i w porównaniu np.: do Audi A4 B5 2.5 TDI to chłodzenie w Octavi jest bardzo słabe.


                            Z innych spraw to wczoraj na gwarancji wymieniono mi
                            - oświetlenie w podsufitce - przybrudzone,
                            - przednie reflektory - były brudne od środka, nie parowały,
                            - gałkę zmiany biegów - wytarła się po 18.000 km i 6 miesiącach eksploatacji.

                            No i temat rzeka ... tak Octavia z tym silnikiem z klimatyzacją po mieście może palić "mało" - podstawa to zmiana biegów - komputer pokazuje 6.2 - 6.4 w mieście z klimatyzacją, a powoli nie jeżdżę.

                            Pozdrawiam i ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń na temat klimatyzacji.
                            Powiem Ci, że klima daje radę. Mam u siebie automat i nawet wczoraj musiałem przestawić na tryb łagodny ze średniego, bo po dłuższym postoju i nagrzaniu się, za mocno wg mnie chciała doprowadzić wnętrze do zadanej temperatury
                            Pzdr
                            Pzdr, Fredy
                            Silnik w mojej O3 smaruje olej

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez Tomu
                              Moi drodzy a jak u Was wygląda sprawa chłodzenia wnętrza, klimatyzację mam manualną i w porównaniu np.: do Audi A4 B5 2.5 TDI to chłodzenie w Octavi jest bardzo słabe.
                              Ja z klimą automatyczną też nie narzekam - przynajmniej porównując do swojego Audi A3, O3 wg mnie chłodzi ok. W trasie wystarcza mi tryb łagodny - takie jakby podtrzymanie temperatury jak w A3 przy 2ch kreskach dmuchawy, a w mieście, gdzie auto nie zdąży się po odpaleniu jeszcze schłodzić, to na trybie średnim jeżdżę - odczucia podobne jak w A3 przy 3ch kreskach dmuchawy. W O3 nie mam aktywowanego podświetlenia w trybie auto, więc nie wiem na ile kresek dmucha. Z obserwacji, po wyłączeniu auta przez SS w mieście odczuwam różnicę jak przy przełączeniu z średniego na na łagodny.
                              Co do ustawień temperatury, to zimą zazwyczaj 20st, wiosna/jesień 21st., latem 22st.
                              Żeby nie było OT, to nie sądzę by klima inaczej działała w 1.4 niż w pozostałych wersjach silnikowych :lol:
                              Proponuję włożyć termometr w kratkę nawiewu i sprawdzić temperaturę po pewnym czasie - niestety nie wiem jaka powinna być właściwa wartość - może ktoś lepiej zorientowany się wypowie.
                              Jakby się okazało, że jest za wysoka, to nic tylko jechać do serwisu i niech sprawdzą stan nabicia czynnika i szczelność układu. Po roku ubytek powinien być nie taki duży i skutek raczej mało odczuwalny. Słabe chłodzenie mogłoby się pojawiać dopiero po 2-3 latach, gdzie nawet w szczelnym układzie może ubyć w tym czasie do 50% czynnika.
                              Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                              Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                              Komentarz


                              • #90
                                Czy podając spalanie przy określonej prędkości, podajecie prędkość rzeczywistą (np wg GPSa) czy wg prędkościomierza?
                                Zauważyłem, że jest różnica (ale to chyba wszystkie marki tak mają).
                                Przy 140km/h, faktycznie jest 134km/h

                                Chyba, że mój gps coś nie teges jest

                                Paweł

                                Komentarz


                                • #91
                                  Zamieszczone przez xcn12
                                  Czy podając spalanie przy określonej prędkości, podajecie prędkość rzeczywistą (np wg GPSa) czy wg prędkościomierza?
                                  Myślę że nikt na co dzień nie podaje prędkości z GPS-a, zwłaszcza że GPS nie podaje średniej prędkości z trasy, a tylko chwilową.

                                  Zauważyłem, że jest różnica (ale to chyba wszystkie marki tak mają).
                                  Przy 140km/h, faktycznie jest 134km/h
                                  Powiedzmy tak: różnica jest w PRAWIE WSZYSTKICH samochodach
                                  Dlatego "prawie", gdyż miałem Hondę Accord, która pokazywał na szybkościomierzu tyle samo co GPS, ale wszystkie inne samochody zawyżały swoje wskazania, zazwyczaj o ok. 10%.
                                  Moja O2 FL zawyża wskazania o 4% przy prędkościach do 40 km/h, a powyżej zawyża o równo 4 km/h, czyli prędkość 140 km/h pokazuje przy prędkości rzeczywistej 136 km/h.

                                  [ Dodano: Wto 20 Maj, 14 11:04 ]
                                  Zamieszczone przez Qgar
                                  Proponuję włożyć termometr w kratkę nawiewu i sprawdzić temperaturę po pewnym czasie - niestety nie wiem jaka powinna być właściwa wartość - może ktoś lepiej zorientowany się wypowie.
                                  Tak właśnie sprawdza się sprawność klimatyzacji.
                                  Też nie wiem ile ta temperatura powinna wynosić w Octavii, ale Fiacie Marea przy sprawnej klimatyzacji powinna wynosić +10°C, więc przypuszczam, że w Octavii powinno być podobnie.
                                  Dobrze by było, gdyby posiadacze nowych samochodów podali tutaj swoje odczyty, gdyż sam mam podejrzenia co do sprawności mojej klimatyzacji.
                                  Pozdrowienia,
                                  Krzysztof

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Qgar. Ja na pierwszy przegląd klimatyzacji pojechałem po prawie 2,5 roku. Przed wizytą było wszystko ok. Na nalepce jest, że powinno być 525 albo 625 plus minus chyba 10. Dokładnie nie pamiętam. Wiem tylko, że miałem końcówkę 30 ale tyle ile podaje producent. U mnie nie ubyło nic. Chyba, że nabili dużo więcej w fabryce. Po nabiciu zmierzyli mi na kratkach i było 3,5-4 stopnie. Chociaż ja uważam, że wcale tak super nie chłodzi.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez xcn12
                                      Czy podając spalanie przy określonej prędkości, podajecie prędkość rzeczywistą (np wg GPSa) czy wg prędkościomierza?
                                      Zauważyłem, że jest różnica (ale to chyba wszystkie marki tak mają).
                                      Przy 140km/h, faktycznie jest 134km/h

                                      Chyba, że mój gps coś nie teges jest
                                      Ja podaję prędkość z prędkościomierza. A różnica w dużej mierze zależna jest od kół, które mamy założone.
                                      Np. u mnie w O3 przy kołach 205/55R16 przy prędkości 140km/h na prędkościomierzu, GPS pokazuje 130km/h, przy 50-60km/h na prędkościomierzu, GPS pokazuje 4-5km/h mniej.
                                      W A3 przy kołach 195/55R15 różnicę mam zerową, a przy 185/65R15 na GPS mam mniej o 3km/h - pomiar przy prędkości 70km/h.

                                      W statystykach paliwowych chyba raczej trudno podawać średnią z GPSa - no chyba, że nawigacje fabryczne tak pokazać potrafią :twisted:

                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      Ja na pierwszy przegląd klimatyzacji pojechałem po prawie 2,5 roku. Przed wizytą było wszystko ok. Na nalepce jest, że powinno być 525 albo 625 plus minus chyba 10. Dokładnie nie pamiętam. Wiem tylko, że miałem końcówkę 30 ale tyle ile podaje producent. U mnie nie ubyło nic. Chyba, że nabili dużo więcej w fabryce. Po nabiciu zmierzyli mi na kratkach i było 3,5-4 stopnie. Chociaż ja uważam, że wcale tak super nie chłodzi.
                                      Może miałeś 530 przy wymaganych 625 - to by pasowało, bo 630 przy wymaganych 625, to już niebardzo chce mi się wierzyć, choć może i możliwe

                                      Co do odczuć, to ja osobiście bym nie oczekiwał lodowatego powietrza z nawiewu. Owszem spotkałem się z autami, gdzie tak czułem, że dmucha "lodem", ale wg mnie to niezdrowe i dla mnie wystarcza, że po chwili klimatronik dochodzi o oczekiwanej temperatury w aucie i już tak sobie trzyma dmuchając siłą 2ch kresek - cisza też zapewniona
                                      Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                      Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Witam, moje odczucia co do klimatyzacji sa takie, że wyje a nie czuć mocy nawiewu, tak jak by był przytkany czymś - nawiew na 6, a dmucha jak w innym samochodzie na 3. Co za tym idzie mam odczucie, że klima chodzi malo wydajnie. W czwartek jestem umowiony na serwis wiec sprawa sie wyjaśni. Nie wiem czy jakiś wplyw na to ma fakt, że mam zwykłą klime nie climatronic jesli by tak bylo to jest to dla mnie nie zrozumiale.
                                        1.4 TSI AMBITION

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Pomierzyłem temperaturę powietrza w kratce nawiewu i trochę się podbudowałem, gdyż wygląda na to, ze moja klimatyzacja jest sprawna.
                                          Przy temperaturze powietrza na zewnątrz wynoszącej ok. 29°C i nastawieniu Climatronica na maksymalne chłodzenie, temperatura powietrza w kratce wynosiła:
                                          - przy postoju na biegu jałowym 8-12°C
                                          - podczas jazdy w mieście 5-8°C
                                          - najniższa temperatura osiągnięta podczas w miarę szybkiej jazdy na nieco dłuższym odcinku w mieście: 3,2°C.

                                          Przy ustawionej temperaturze wewnętrznej na 22°C, temperatura powietrza w kratce wynosiła ok. 10°C.
                                          Gdy temperatura na zewnątrz opadła, to temperatura w kratce wzrosła do 15°C.
                                          Pozdrowienia,
                                          Krzysztof

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Qgra. Miałem o 5 więcej niż podaje fabryka ale mieściłem się właśnie w tolerancji. Mi nic nie ubyło.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Zamieszczone przez Qgar
                                              W A3 przy kołach 195/55R15 różnicę mam zerową
                                              Szkoda tylko, ze to rozmiar taki nie jest homologowany :idea:
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zamieszczone przez Qgar
                                                W A3 przy kołach 195/55R15 różnicę mam zerową
                                                Szkoda tylko, ze to rozmiar taki nie jest homologowany :idea:
                                                Sugerujesz, że wlepka na klapce od wlewu paliwa jest niezgodna z homologacją?
                                                Albo się walnąłem podając rozmiar i mam 195/65R15 - muszę sprawdzić, bo to chyba bardziej prawdopodobne
                                                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Witam, moi drodzy ))) sprawa słabego nawiewu i klimatyzacji rozwiązana. 7 miesięcy użytkowania plus 19 000 km i filtr pyłkowy umarł. Katastrofa miałem nadzieje, ze da rade dłużej. Całość 122 pln brutto i teraz mam dosłownie przeciąg w samochodzie, w porównaniu do tego co było prędzej. Temp. Na wyjściu z kratki 7 stopni, odczynnik w normie.
                                                  1.4 TSI AMBITION

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Tomu
                                                    Witam, moje odczucia co do klimatyzacji sa takie, że wyje a nie czuć mocy nawiewu
                                                    Wyczyść filtr ja u siebie miałem po 20000 km tak zapchany, że nic prawie nie leciało powietrze (klima manualna). Filtr jest za schowkiem dostęp bardzo łatwy.

                                                    Dodane:
                                                    Przepraszam, nie doczytałem do końca tylko odpowiedziałem na poprzedni post. Na przyszłość to zaoszczędź sobie pieniążków i wymień sam dostęp prosty nie wymaga posiadania żadnego narzędzia wszystko zrobisz rękoma (bez kluczy śrubokrętów itp.). U siebie po prostu filtr wytrzepałem i było git. Życie pokazało, że należy co 15 000 wyczyścić lub wymienić.
                                                    Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X