Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.4 TSI - opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Tomu
    7 miesięcy użytkowania plus 19 000 km i filtr pyłkowy umarł.
    Nie bez przyczyny większość pisze o przeglądzie co 15 kkm i wymianie filtrów :szeroki_usmiech teraz wydasz 100 pln na filtr a nie wydasz później 2kpln na naprawę :szeroki_usmiech
    Pozdr. Przemek

    Komentarz


    • Zamieszczone przez lukaszc2
      Wyczyść filtr ja u siebie
      Zamieszczone przez lukaszc2
      U siebie po prostu filtr wytrzepałem i było git.
      wyczyścić to można zęby nitką...
      a trzepać to można dywan , ewentualnie...
      nie radź kolegom takich bzdur.
      taki filtr się wymienia i tyle.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz


      • Zamieszczone przez leszekmw
        yczyścić to można zęby nitką...
        a trzepać to można dywan , ewentualnie...
        nie radź kolegom takich bzdur.
        taki filtr się wymienia i tyle.
        Co dla Ciebie kolego jest bzdurą dla mnie było rozwiązaniem problemu. Napisałem co ja zrobiłem i to rozwiązało sprawę oczywiście mając filtr na wierzchu (bo przypadkiem sie do niego dostałem) miałem go włożyć z powrotem brudny cały w liściach i czekać jak minie weekend i kupię nowy (może ty byś tak zrobił) ja go czy Ci się to podoba czy nie wyczyściłem wytrzepałem i włożyłem na miejsce.
        Masz z jednym racje filtry powinno się wymieniać ale są sytuacje w których lepiej go wyczyścić niż nic nie zrobić.
        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

        Komentarz


        • lukaszc2, jeżeli masz taka sytuację to po prostu trzeba filtr wyrzucić i pojeździć sobie bez filtra dzień czy dwa dopóki nie kupi się nowego..
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz


          • Kolego w OIII jest tak że bezpośrednio pod filtrem jest wentylator obawiałem się, że jak zdemontuję filtr to liście będą leciały na wentylator a wiesz czym to może skutkować patrząc po ilości liści które były na górnej części filtra. Wolałem jeździć na starym filtrze niż słuchać odgłosu liści z wentylatora a potem go czyścić.
            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

            Komentarz


            • Zamieszczone przez leszekmw
              lukaszc2, jeżeli masz taka sytuację to po prostu trzeba filtr wyrzucić i pojeździć sobie bez filtra dzień czy dwa dopóki nie kupi się nowego..
              Taaa super porada... A później syf z tych 2 dni jest w kanałach. Robota ta sama,bo i tak później trzeba zamontować filtr,także nie wiem jaki cel jest w demontażu starego na 2 dni..
              Moje projekty car detailingowe
              VW Touran 2.O TDI
              BMW X6 35d
              więcej na PW

              Komentarz


              • Re: Octavia III 1.4 TSI - opinie

                Zamieszczone przez zielarzlol
                Znajomy przymierza się do zakupu Octavii III z silnikiem 1.4 TSI.

                Co sądzicie o tym samochodzie? Jak z tym silnikiem 1.4 TSI?
                Mam dylemat i proszę o rade. Przymierzam się do kupna Octavii 3 sedan 1.4 tsi 140 km, ale będąc w salonie Volkswagena stoi Golf kombi droższy tylko o 3 tys też silnik 1.4 tsi ale 122km. Oba w wersjach najwyższych skoda elegance, volkswagen highline. W skodzie duży bagażnik, przestrzeń, volkswagen za to lepsze fotele z alcantrą, przestrzeni trochę mniej Jak by dodać podobne obicie foteli to skoda będzie droższa, ale z drugiej strony ma 18 km więcej. Wyposażenie zdaje mi się mają podobne. Spalanie realne u obu to może odpowiedzą fachowcy. Proszę o radę - który wybrać.

                Komentarz


                • Mam w domu O3 1.4 tsi i golfa VI 1.4 tsi 122km. Powiem krotko. Roznica jest ogromna. Golf pali zdecydowanie wiecej. Poza tym moment obrotowy.... Octavia duzo lepiej sie zbiera. Moim zdaniem niebo a ziemia. Nie sadze zeby w VII zmienilo sie cis w kwestii silnika

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez sobol1500
                    Nie sadze zeby w VII zmienilo sie cis w kwestii silnika
                    No i tu się mylisz, bo zmieniło się...
                    Począwszy od pojemności (o 5cm3 większa pojemność nowego silnika), przez skok tłoka, jego średnicę, stopień sprężania, sterownik silnika, moment obrotowy (maksymalny uzyskiwany już od 1400obr. , czyli o 100 obr. niżej), na pasku rozrządu (zamiast łańcucha) kończąc.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Chris11
                      Zamieszczone przez sobol1500
                      Nie sadze zeby w VII zmienilo sie cis w kwestii silnika
                      No i tu się mylisz, bo zmieniło się...
                      Począwszy od pojemności (o 5cm3 większa pojemność nowego silnika), przez skok tłoka, jego średnicę, stopień sprężania, sterownik silnika, moment obrotowy (maksymalny uzyskiwany już od 1400obr. , czyli o 100 obr. niżej), na pasku rozrządu (zamiast łańcucha) kończąc.
                      . To może rozwaz golfa kombi z 1.4 ale wersja 140km.silnik dość chwalonyna forum w O3.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez metrotest
                        Zamieszczone przez Chris11
                        Zamieszczone przez sobol1500
                        Nie sadze zeby w VII zmienilo sie cis w kwestii silnika
                        No i tu się mylisz, bo zmieniło się...
                        Począwszy od pojemności (o 5cm3 większa pojemność nowego silnika), przez skok tłoka, jego średnicę, stopień sprężania, sterownik silnika, moment obrotowy (maksymalny uzyskiwany już od 1400obr. , czyli o 100 obr. niżej), na pasku rozrządu (zamiast łańcucha) kończąc.
                        . To może rozwaz golfa kombi z 1.4 ale wersja 140km.silnik dość chwalonyna forum w O3.
                        Dzięki za szybką odpowiedź, ale trochę to jest dziwne ta sama grupa silników VAG, a spalanie tak rożne, na podstawie użytkowników auto centrum ok. 0,5 l. Dylemat pozostał???

                        Komentarz


                        • Dzięki za szybką odpowiedź, ale trochę to jest dziwne ta sama grupa silników VAG, a spalanie tak rożne, na podstawie użytkowników auto centrum ok. 0,5 l. Dylemat pozostał???
                          Odpowiedz sobie na kilka prostych pytań. Na czym Ci tak naprawdę zależy:
                          - na większej mocy,
                          - większym bagażniku
                          - lepszym wykończeniu wnętrza.
                          Taki mały rachunek zysków i strat i już będzie wiedział, w którym salonie zostawić pieniądze.
                          www.kawapelnaslonca.pl

                          Komentarz


                          • Re: Octavia III 1.4 TSI - opinie

                            Zamieszczone przez jarek343
                            Zamieszczone przez zielarzlol
                            Znajomy przymierza się do zakupu Octavii III z silnikiem 1.4 TSI.

                            Co sądzicie o tym samochodzie? Jak z tym silnikiem 1.4 TSI?
                            Mam dylemat i proszę o rade. Przymierzam się do kupna Octavii 3 sedan 1.4 tsi 140 km, ale będąc w salonie Volkswagena stoi Golf kombi droższy tylko o 3 tys też silnik 1.4 tsi ale 122km. Oba w wersjach najwyższych skoda elegance, volkswagen highline. W skodzie duży bagażnik, przestrzeń, volkswagen za to lepsze fotele z alcantrą, przestrzeni trochę mniej Jak by dodać podobne obicie foteli to skoda będzie droższa, ale z drugiej strony ma 18 km więcej. Wyposażenie zdaje mi się mają podobne. Spalanie realne u obu to może odpowiedzą fachowcy. Proszę o radę - który wybrać.
                            W Seacie za Leona ST 1.4 140 KM wersja Style, doposażona w parktroniki, podgrzewane fotele, dodatkowo jakiś promocyjny pakiet za śmieszne pieniądze posiadający m.in. spotowe fotele z półskórą i alcantarą dają mi ofertę na 78tyś zł. Auto ma pełne Ledy. Muszę kupić do firmy auto i rozważam właśnie Leona ST i Octavke, ale na Leona trzeba czekać 4 miesiące.
                            [center:a5df0a9dad]

                            [/center:a5df0a9dad]

                            Komentarz


                            • Na korzyść golfa przemawia jeszcze wielowahaczowe tylne zawieszenie w wersjach powyżej 105 km w odróżnieniu od skody gdzie wielowahacz jest dopiero powyżej 150 km. Nie wiem jak jest w seacie.
                              Różnica na papierze pomiędzy 122 km a 140 km jest wg mnie duża i osobiście brałbym tylko 140 km, chociaż niektórym 85 km też wystarcza.
                              '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                              '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                              '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                              Komentarz


                              • nikolakis, I Golf jest lepiej wyciszony.
                                Była O1 jest F2.

                                Komentarz


                                • W któryms temacie o rsce bodajże mignęła mi opinia że tym samochodem trzeba szybko przyspieszac a potem delikatnie operować gazem, czy dotyczy to wszystkich tsi?
                                  Próbowałem tak jeździć i wydaje się że spalanie było ciut mniejsze niż normalnie do 2k/2k+ obrotów i zmiana.

                                  I czy ktos sprawdzał ile da rade przejechac po tym jak komputer wskazuje zasięg 0?
                                  Tak z ciekawosci just in case.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Wosho
                                    I czy ktos sprawdzał ile da rade przejechac po tym jak komputer wskazuje zasięg 0?
                                    A po kiego grzyba takie info :?: :shock:



                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                    Komentarz


                                    • Dziękuję Wam za podpowiedzi.
                                      Na pewno warto negocjować bo cena wyjściowa jest duża ale to fakt np Avensis wyjściowy to już 84 tys :-)
                                      Co do niepochlebnych opinii to nie opierałem się na tym forum tylko z np tego artykułu:
                                      Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami
                                      Czytałem jeszcze na forum gazeta.pl te niepochlebne opinie, ale fakt silnik był jeszcze na łańcuchu obecnie jest na pasku z tego co się dowiedziałem.
                                      Dzisiaj byłem na jeździe próbnej i jestem pozytywnie zaskoczony jakością skody.
                                      To już nie jest trzeszczące autko tylko chyba nawet lepiej wykonane i lesze materiały niż w VW ! Dziwnie to może brzmi ale takie mam odczucia po kontakcie z tym autem.
                                      Jechałem wersją 187 KM z DSG o ile moc ok o tyle skrzynia DSG hmm wg mnie średnio.
                                      O ile tryb sportowy jest niezły o tyle standardowy to tragedia. Np chcąc szybko przyśpieszyć dobrych kilka sekund silnik się zbiera z reakcją ! Jak dla mnie w warunkach drogowych sytuacja nie do przyjęcia zupełne nieporozumienie.

                                      Co do ceny to na razie wersja Ambition z podgrzewanymi fotelami z pakietem amazing, sportowym Dynamic i kolorem metalic wyszło 86500 zł silnik 1.4 140 KM kombi
                                      Jak dla mnie to niestety dużo ale pomyślimy z żoną nad tym jeszcze. Fajnie, że można wydłużyć gwarancję do 120 tys i 4 lat oraz wziąć przeszklony dach to są fajne dodatki niestety kosztowne ;-) i jak do tej ceny się doliczy to już jest bardzo dużo kasy.
                                      Jeszcze rozważymy zakup

                                      Pozdrawiam
                                      Rafał

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez rafiboss
                                        Jechałem wersją 187 KM z DSG o ile moc ok o tyle skrzynia DSG hmm wg mnie średnio.
                                        O ile tryb sportowy jest niezły o tyle standardowy to tragedia. Np chcąc szybko przyśpieszyć dobrych kilka sekund silnik się zbiera z reakcją ! Jak dla mnie w warunkach drogowych sytuacja nie do przyjęcia zupełne nieporozumienie.
                                        Po prostu automatem też trzeba umieć pojechać, pedał przyspieszenia spełnia dużo więcej funkcji niż w manualu.

                                        Można? :wink:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez rafiboss
                                          86500 zł silnik 1.4 140 KM kombi
                                          Myślę, że będziesz w stanie urwać z tego co najmniej 8000zł. Koledzy ostatnio piszą, że Skoda Wieliczka z powodu niskiej sprzedaży daje dobre rabaty. Uderz do nich.
                                          www.kawapelnaslonca.pl

                                          Komentarz


                                          • A po kiego grzyba takie info :?: :shock:

                                            Dobrze wiedzieć gdy kiedys sie przydarzy brak stacji na drodze.
                                            Czy to jest 10/20/50 km?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Wosho
                                              A po kiego grzyba takie info :?: :shock:

                                              Dobrze wiedzieć gdy kiedys sie przydarzy brak stacji na drodze.
                                              Czy to jest 10/20/50 km?
                                              Teoretycznie zostaje wtedy w baku ok. 2-3 litrów zazwyczaj.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Wosho
                                                I czy ktos sprawdzał ile da rade przejechac po tym jak komputer wskazuje zasięg 0
                                                chyba tylko desperaci doprowadzają do tak skrajnej sytuacji, która może skończyć się:
                                                - zapowietrzeniem układu paliwowego - koszt naprawy 300-500zł
                                                - zassaniem przez pompę paliwa tzw. "brudnego" paliwa, czyli śmieci, które odkładają się na dnie baku
                                                - brak smarowania i chłodzenia pompy paliwa, a w konsekwencji jej zatarcie - koszt nawet do kilku tysięcy złotych.
                                                - zapchane wtryskiwacze (filtr paliwa nie wychwyci wszystkich zanieczyszczeń)
                                                www.kawapelnaslonca.pl

                                                Komentarz


                                                • Można zapomnieć się jadąc np. nowym odcinkiem autostrady. Wjeżdżając na autostradę miałem zasięg ponad 300 km, niestety wzrosła średnia prędkość i spalanie, więc zjeżdżałem z niej już na minimalnym zasięgu.
                                                  '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                                  '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                                  '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                                  Komentarz


                                                  • Ostatnio jak mialem jeszcze 10km zasiegu to wlalem 49,5l
                                                    Black magic

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X