Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia III 1.4 TSI - opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Witam wszystkich użytkowników forum,
    od jakiegoś czasu planuję zakup Octavii 3. Chciałbym przeznaczyć na zakup około 40 tys. a więc będzie to auto z pierwszych lat produkcji. Co mnie urzekło w tym aucie to bryła tego samochodu, klasyczne nadwozie, stonowana linia. Wnętrze na pierwszy rzut oka też mi się spodobało aczkolwiek zdziwił mnie nieco materiał użyty do wykończenia drzwi. Silnik benzynowy, najlepiej 1.4 choć jak zauważyłem ciężko będzie znaleźć Skodę z tym silnikiem i "sensownym przebiegiem" w zakładanym przeze mnie budżecie. Pisząc "sensowny przebieg" miałem na myśli przebieg do 120-130 tys. Trochę obawiam się wyższych przebiegów z racji tego że są to jednak silniki wysilone i zakładam że ich żywotność będzie niższa niż starszych silników wolnossących. Rozglądając się za wymarzonym autem zacząłem czytać na opinie na temat O3, najpierw na Autocentrum aż w końcu trafiłem tutaj. Od razu moją uwagę przykuł temat dudniącego zawieszenia. Zagłębiłem się nieco w temat i stwierdziłem że problem nie został całkowicie wyeliminowany, z resztą podobny temat znajduje się na forum konkurencyjnego Golfa VII bazującego na tej samej płycie podłogowej MQB.
    W zasadzie to obejrzałem dopiero 1 samochód ale nie miałem okazji się jeszcze przejechać. Od 5 lat jestem właścicielem Audi A4 B7 rocznik 2007. Samochód nazbyt poprawny i do niewielu rzeczy można byłoby się przyczepić ale po tych kilku latach eksploatacji powiało nudą dlatego szukam czegoś innego, padło na Octavię. Warto nadmienić że posiadany przeze mnie egzemplarz wyposażony jest w pancerny wolnossący silnik 1.6, konstrukcja rzeczywiście bezawaryjna, która nie generuje żadnych nieprzewidzianych wydatków ale na tym jego zalety się kończą. Wady wiadomo: słaba dynamika, wysokie spalanie w mieście, nie nadaje się na autostrady. Teraz moje pytanie do Was forumowiczów, jak to jest z tym dudniącym zawieszeniem w O3? Da się do tego jakoś przyzwyczaić. Czy bardzo przeszkadza to osobom, które mają wyczulone ucho na pracę zawieszenia? Czy może jest już jakiś patent, który wyciszy jego pracę? I jeszcze jedno, czy silnik 1.4 z przebiegiem w granicy 150 tys. zaczyna już generować jakieś koszty? Może ktoś ma jakieś doświadczenia, jak z braniem oleju przy takim przebiegu? Wiem że silniki serii EA211 to kompletnie inna konstrukcja, nie mniej jednak mam obawy jak będzie zachowywał się ten silnik z takim przebiegiem i czy nie jest to zbyt duży przebieg na silnik zaprojektowany w epoce downsizingu? A może warto też się zainteresować się silnikiem 1.2 i szukać czegoś z mniejszym przebiegiem? Proszę o porady. Może są jeszcze jakieś inne bolączki Octavi na które należałoby zwrócić uwagę?

    Komentarz


    • Bryła cię urzekła? Przecież jest zupełnie nijaka, zero charakteru (jak na skodę przystało, takie jej miejsce w szeregu holzwagenowatch). Dopiero po lifcie nabrała trochę wyrazu, bo przód zrobił się wyraźnie paskudny.

      40 tysięcy za 5/6-letnią octavię na belce z przebiegiem ~125 tysięcy km? Moim zdaniem - nie warto.

      W octavii pod plastikami wszędzie jest goła blacha - tym się bardzo różni od a4. Zresztą, same oszczędności w tej trójce, aż przykro patrzeć.
      Ostatnio edytowany przez ; 44763.

      Komentarz


      • Wygląd kwestią gustu. To mi musi podobać się auto, nie sąsiadom. Ta jak to ładnie ująłeś "nijakość" właśnie mi się podoba. Klasyczna prosta linia nadwozia, żadnych udziwnień. Zdecydowanie ładniejsza niż chociażby Toyoty czy nawet porównywalne Golfy VII (w wersji Variant brzydsze od jesiennej nocy). Odnoście oszczędności w nowszych samochodach, trzeba przyznać że nie tylko w Skodzie nastąpiła era "cost cuttingu". Da się to nawet zauważyć w nowszych modelach Audi (cieńszy lakier, cieńsze blachy w zamian za co dostajemy więcej chińskiej elektroniki. Z audi w prawdzie jestem zadowolony i myślałem nawet o zmianie na nowszy model. Niestety benzynowe silniki 1.8 czy 2.0 w wersjach B8 przed face liftem to porażka. Z kolei za wersję poliftową trzeba zapłacić majątek i w takim budżecie na pewno się nie zmieszczę.Stąd moje zainteresowanie O3

        Komentarz


        • No właśnie, nowe audi a6 podobno ma twarda deskę jak fabia ^^

          Komentarz


          • Kolego, miałem podobne obawy do Twoich jeśli chodzi o silnik. Obecnie moja O3 dobija po mału do 200 tys. i póki co żadnych oznak zużycia. Silnik chodzi cicho, nie kopci, nie bierze oleju - od wymiany do wymiany zero dolewek. Jest to pierwsza turbo benzyna w moim posiadaniu, która nie pobiera oleju. Wycieków żadnych nie ma. Ja z czystym sumieniem polecam.
            ​​​

            Komentarz


            • Moim zdaniem , to czy weźmie trochę oleju , że plastiki trzeszcza czy zawieszenie to... żadne wady można powiedzieć .
              Pomówmy o konkretach . Czyżby to auto nie miało żadnych poważnych i drogich w naprawie wad ?
              Jeśli tak jest to ...tylko się cieszyć i kupować
              A co z silnikami 1.2 warto je kupować ? - kolega wyżej tez o to pytał .

              Komentarz


              • Nie mają szóstego biegu, no i są słabsze. Ja nie chciałbym, bo to już poniżej poziomu przyzwoitości do auta tego rozmiaru.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                  Nie mają szóstego biegu, no i są słabsze.
                  1.2 były dostępne w różnych wersjach, z mocami od 85 do 115km. Te mocniejsze miały skrzynię 6, a w wersji na pasku nie słychać o problemach z nimi.

                  Na przykład to:
                  Nie znaleziono strony

                  Co do mocy - trzeba samemu dobrać pod siebie. Jeździłem takim 1.2 takim 105km i według mnie jest dużo lepiej niż w 1.6 mpi. Na pusto po mieście jak najbardziej może być. Jeśli na codzień z ładunkiem i trasy, szukałbym jednak mocniejszego, przynajmniej 1.4.

                  OCTAVIA '01

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                    Nie mają szóstego biegu, no i są słabsze. Ja nie chciałbym, bo to już poniżej poziomu przyzwoitości do auta tego rozmiaru.
                    tak jak przeważnie, bzdury piszesz
                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                    Komentarz


                    • Fakt, brakiem szóstki zasugerowałem się poprzednią generacją octavii. A co do reszty, to też fakt, że o2 1.4 80 KM też jakoś męczyła jazdę i miała nabywców.

                      Znajomy ojca sprzedał mu kiedyś radę, że z najsłabszymi silnikami i w najtańszej wersji się aut nie kupuje i to wyznaję cały czas. Dodatkowa zaleta takiego podejścia jest taka, że większość octavii masz z głowy w trakcie poszukiwań. :-)

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                        Fakt, brakiem szóstki zasugerowałem się poprzednią generacją octavii. A co do reszty, to też fakt, że o2 1.4 80 KM też jakoś męczyła jazdę i miała nabywców.
                        poprzednia octavia 1.2tsi miała tylko 6 biegowe skrzynie

                        1.2 tsi po mieście jedzie sprawnie, ciut brakuje na autostradzie, ale wszystko zależy jak zawsze od oczekiwań
                        tak czy inaczej 10,2 0-100 ()1.2tsi) to wg mnie bardzo przyzwoity wynik i nijak się ma do osiągów 1.4 80KM (14,3 0-100)
                        Kodiaq 1.5 DSG Style

                        Komentarz


                        • 0-100 to nijak się ma do jazdy codziennej. Jak często tak przyspieszasz? Ja nigdy.

                          Po mieście wszystko jedzie sprawnie (o ile to miasto nie jest w górach), nawet 50 KM. Ale do miasta to jest citigo lub fabia, octavia jest do miasta niewygodna, bo za duża.

                          Na rynku wtórnym różnica w cenie między 1.2 i 1.4 będzie żadna, więc nie ma sensu brać 1.2.


                          Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis
                          poprzednia octavia 1.2tsi miała tylko 6 biegowe skrzynie
                          To wtedy nie miałbym się czym zasugerować. Sprawdź.
                          Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                            0-100 to nijak się ma do jazdy codziennej. Jak często tak przyspieszasz? Ja nigdy.

                            Po mieście wszystko jedzie sprawnie (o ile to miasto nie jest w górach), nawet 50 KM. Ale do miasta to jest citigo lub fabia, octavia jest do miasta niewygodna, bo za duża.

                            Na rynku wtórnym różnica w cenie między 1.2 i 1.4 będzie żadna, więc nie ma sensu brać 1.2.



                            To wtedy nie miałbym się czym zasugerować. Sprawdź.
                            masz swoje poglądy, Twoje prawo.
                            Sprawdź jak zbiera się od 1.5k obrotów 1.2tsi a 1.4 atmosferyczny, potem napisz którym jak się jedzie. Różnica w odczuciach będzie jeszcze większa niż 10.2 a 14.3
                            Jeżdżę octavią 7 lat i nie wiem na czym nie wygoda w mieście polega, ale nie o wielkości wątek.


                            pokaż mi o2fl 1.2 tsi z 5 biegami
                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                            Komentarz


                            • Ja szukajac pierwszego swojego nowego auta rozwazalem tylko kombi, ale albo nic mi nie siadalo, albo bylo za drogie, wlasciwie to za drogie...
                              Padla propozycja tego liftbacka, szukajac opinii spotkalem sie z kumplem, ktory oswiecil mnie, ze nasz wspolny znajomy ma juz zmieniona flote samochodow z diesli na PB i wlasnie Octvie 3 z 1.4TSI, zdecydowana wiekszosc to przedlifty czyli 140KM i kilka poliftow ze 150KM. W jednej Skodzie padl silnik przy przebiegu okolo 70kkm- wymieniono go na gwarancji, reszta jezdzi bezawaryjnie i teraz uwaga bo to nie jest zadna reklama, ale fakcik. Rekordzista po 4.5 roku ma ponad 600kkm przelotu. Samochodow ma na pewno mniej niz 20, ale wiecej niz 10, nie wiem ile dokladnie, srednia to pomiedzy 400 a 500kkm. W sumie to to mnie przkonalo, bo nie jest to zaden anonimowy gosciu, tylko znajomy, ktory ma auta latajace po Europie, fakt, ze one prawie nie stoja a jezdza a to moze stanowic pewna roznice przy normalnych uzytkownikach.
                              Natomiast z perspektywy czasu jako uzytkownik musze przyznac, jest bardzo plastykowa.....

                              Komentarz


                              • No i można A dokładnie wykonane starsze modele rzadko kiedy dolatywaly do 200kkm bez dotykania

                                Komentarz


                                • Im dłużej czytam , tym bardziej przekonuje się do Skody dzięki Wam .Jeśli to są tylko takie problemy jak opisujecie ....
                                  1.2 słabsze od 1.4 i kilka koni mniej , gorsze przyspieszenie , albo brak 6 biegu ...itd itp .....to powiem , że chciałbym by wszystkie autka miały tylko takie problemy

                                  a gdzie jakieś wadliwe turbiny , a gdzie jakieś dpf-y , koła dwumasowe , wadliwe wtryski , pękające głowice , koła zmiennych faz rozrządu , wadliwe łańcuszki rozrządu itd ???
                                  no nic tu nie ma z tych rzeczy
                                  to pozostaje tylko Skodę brać

                                  ps- to na czym ta Skoda zarabia ??? skoro robi idealne auta
                                  Ostatnio edytowany przez Tosterano; 49403.

                                  Komentarz


                                  • Nie no idealne nie są spokojnie) zawsze jest jakaś czarna owca .

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis

                                      pokaż mi o2fl 1.2 tsi z 5 biegami
                                      A czemu fl? Autor tematu chce kupić auto z początku produkcji.

                                      Komentarz


                                      • Idealnie to może nie, bo:
                                        - jak kupisz 1,2 lub 1,4 z łańcuchem rozrządu a nie paskiem, duża szansa na wymianę rozrządu za ok. 2tys.

                                        -jak kupisz 1.8tsi z określonej serii to będzie brała olej - doprowadzenie do ładu ok. 6 tys.

                                        - jak sobie wybierzesz automat dsg z przebiegiem pod dwieście tysięcy, to również sporą szansa na regenerację za 5 tys.

                                        Ale ogólnie jest przyzwoicie na tle konkurencji.


                                        Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                                        A czemu fl? Autor tematu chce kupić auto z początku produkcji.
                                        To pokaż O2 sprzed FL 1,2tsi z 5 biegową skrzynią
                                        Ostatnio edytowany przez maciek; 195.
                                        OCTAVIA '01

                                        Komentarz


                                        • Każdy 1.2 i 1.4 ma pasek więc tu problemu nie widzę

                                          Komentarz


                                          • No i obecne 1.8 nie pobierają oleju . Myli ci się z o2 fl

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez prezes870 Zobacz wpis
                                              No i obecne 1.8 nie pobierają oleju . Myli ci się z o2 fl
                                              No fakt, uwagi odnosiłem ogólnie do octavi, nie tylko do O3 (Kolega myśli o rocznikach 2012-14 do 30tys.). Pełna zgoda, że O3 jest pod tym względem mniej ryzykowna.
                                              Ostatnio edytowany przez maciek; 195.
                                              OCTAVIA '01

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez maciek Zobacz wpis
                                                To pokaż O2 sprzed FL 1,2tsi z 5 biegową skrzynią
                                                Wersja 86 KM 160 Nm nie ma szóstego biegu (w fabii mk3 jest tak samo - tylko jeszcze słabsza wersja 1.2 ma mniejsze hamulce). Jak ci to pokazać? Poszukaj sam w jakimś wiarygodnym katalogu.
                                                Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                                  Wersja 86 KM 160 Nm nie ma szóstego biegu. Jak ci to pokazać? Poszukaj sam w jakimś wiarygodnym katalogu.
                                                  O2? Z roczników 2004-2008?
                                                  OCTAVIA '01

                                                  Komentarz


                                                  • O3, z roczników 2013-2016.

                                                    W przedliftowej o2 nie było przecież silnika 1.2.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X