Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wrażenia z wyjazdu zimowego OIII 1.2 85KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wrażenia z wyjazdu zimowego OIII 1.2 85KM

    a wypocząłeś? czy to był wyjazd dla aktywnych :twisted:

  • #2
    Wrażenia z wyjazdu zimowego OIII 1.2 85KM

    Niestety ja już po feriach zimowych, na szczęście tam gdzie byłem trochę śniegu jeszcze pozostało (ISTEBNA). Szkoda było wracać, bo dopiero wtedy rozpadało się na dobre, także śnieg dla przyszłych wczasowiczów murowany, ale nie o tym ma być mowa.

    Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z jazdy moją OIII trasa W-wa-Istebna- Wa-wa razem ponad 800km.
    Samochód załadowany po brzegi, 4 osoby, walizy, narty w tunelu moje, żony i sąsiadów, dupka wyraźnie siadła.
    Podróż z Wa-wy do Istebnej trwała ok 6godzin z drobnym postojem w Częstochowie, prędkość do mniej więcej Częstochowy to ok 140km/h przelotowo, później już wyraźnie wolniej 80-110km/h, jako że dużo tam fotoradarów, zmierzchało, no i jechałem tam po raz pierwszy. Spalanie wg kompa 6,8l\100km
    Droga powrotna taka sama tylko trochę szybciej w sumie zajęła mi 5h z małym hakiem na tankowanie i kawę pod Częstochową - 10min.
    Prędkości w granicach 130-140km/h przelotowo, spalanie wg komp. takie samo 6,8l/100km. Spalanie zazwyczaj w drodze powrotnej z gór miałem niższe ale tym razem że tak powiem wcześniej wrzuciłem na V przelotową 130/140km bo już znałem trasę jechałem w dzień, z drugiej strony warunki też były niekorzystne bo jechałem na północ a wiało z północy i padał śnieg i śnieg z deszczem, także na pewno miało to wpływ na spalanie.
    Jeżeli chodzi o to jak silniczek dawał radę z napakowaną na maxa OIII, na krętych, stromych górskich drogach, w okolicach Wisła, Istebna, Koniaków, to moje subiektywne odczucie jest jak najbardziej pozytywne, Oczywiście trzeba było redukować i na IIb. bo zakręty 90" i strome podjazdy nie pozwalały na więcej, ale auto szło i reagowało dobrze na pedał gazu.
    Jeżeli chodzi o jazdę autostradową to również pomimo znacznego obciążenia nie powiedziałbym że byłem w którymkolwiek momencie zawalidrogą, czy też opóźniałem ruch uczestników. Samochód dobrze reagował na pedał gazu, w zasadzie jechałem lewym pasem ciągle wyprzedzając innych uczestników ruchu i od czasu do czasu ustępując gdy śmigał jakiś większy SUV.
    Spalanie średnie 6,8/100km było dla mnie na początku lekkim zaskoczeniem pamiętam przecież i pisałem na tym forum jak w zeszłe wakacje po trasie Wa-wa-Tczew-Wa-wa ok 700km autostradami wyszło mi ok 6,3l/100km po części z kilmą, a tempomat miałem ustawiony też na 140km/h.
    Jednak po pewnej refleksji biorąc pod uwagę styl jazdy, porę roku, warunki pogodowe w jakich przyszło jechać, jak również fakt że opony inne, a także, że samochód tym razem był znacznie bardziej obciążony, to myślę że wynik jest jak najbardziej przyzwoity, choć gdy bym jechał w peletonie, tak jak większość te 120km/h, to o pół litra pewnie mógłby być jeszcze mniejszy.
    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

    Komentarz


    • #3
      Mi na zimówkach bierze spokojnie o te 0,5 litra więcej, a ostatnio trochę się zdziwiłem bo na autostradzie z zapiętym tempomatem na 140 (132 wg navi) komputer chwilami pokazywał 10! :shock: A jechałem sam i na pusto. Średnia wyszła w jedną stronę 7, a z powrotem coś z 8,5 l, tyle co latem na pełno i do tego z rowerami na haku. Fakt że trochę wiało. Śnieg jeszcze nie padał, temperatura ok. 0-1 stopnia, szosa sucha, tylko miejscami lekko wilgotna. Latem przy tych prędkościach, z ludnością i dobytkiem ale bez rowerów spalanie wychodziło w granicach 6,5 lira.

      Komentarz


      • #4
        1.2 silnik to jest 3 cyl ?
        Caddym z 80km nie ma czym jechac w Dieslu, a tu 85 w limuzynie ?
        o.m.f.g

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez spacewalker
          1.2 silnik to jest 3 cyl ?
          Caddym z 80km nie ma czym jechac w Dieslu, a tu 85 w limuzynie ?
          o.m.f.g
          4 cylindry, 16V i pasek rozrządu zamiast łańcucha. Zupełnie nowa konstrukcja w porównaniu do poprzedniego 1.2 TSI

          I potwierdzam, że zimą pali znacznie więcej na trasie. Nie wiem czy to "zasługa" opon (mam Goodyear Ultragrip 9), niższych temperatur czy innego kąta padania promieni słonecznych, ale autostradą na tempomacie 120 km/h na trasie Gdańsk - Łódź - Gdańsk średnie wychodzi mi 6,3l/100 km a samochód z 1 osobą i małym bagażem. Latem na trasie Gdańsk - Toruń - Gdańsk też autostradą i tak samo tempomat, ale z okazjonalną klimą i 4 dorosłe osoby na pokładzie wychodziło ok. 5,7l/100 km, o ile dobrze pamiętam.

          [ Dodano: Pon 26 Sty, 15 10:06 ]

          Jeżeli chodzi o Caddy np. 1.6 TDI 75 KM to zwróć uwagę, że on waży 1538 kg (Octavia 1150 kg) i rozpędza się do 100 km/h w 17,6 sekundy (Octavia w 12 sekund) vide Volkswagen Caddy III Caddy Facelifting 1.6 TDI 75KM 55kW 2011-2015 • Dane techniczne • AutoCentrum.pl

          Komentarz


          • #6
            prez7, czyli jak Ty dałeś radę prz 85 osiołkach, to ja spoko ze 105 pojeżdże. Zaraz po kupnie zrobiłem trasę z okolic W-wy do Zakopca i z powrotem. Delikatnie na docieraniu z porównywalnymi prędkościami. Spalanie było podobne. Wliczając przejazd przez Radom i korki w Krakowie. A zawsze jak jeżdżę w góry to mam niższe spalanie wracając - więcej z górki jest
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz


            • #7
              Zrobiłem dziś testy samochodem 03 1.2 86 KM. przebieg 21 tkm
              60-100 na 3 biegu 8 sekund
              70-110 na 4 biegu 12 sekund (od 70km/h jest dopiero 2000 tys obrotów)
              dodatkowo dodam że jest strasznie głosno ale to pewnie wina opon

              Komentarz


              • #8
                Ciekawa sprawa.... Nigdy nie zakładałem tego tematu a już na pewno nie w tamtym okresie....

                Komentarz


                • #9
                  To jedna z zagadek po zmianie silnika forum. Każdy post rozpoczęty przed zmianą ma dzisiaj na początku jakiś od czapy inny post jak po pierwszy.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz


                  • #10
                    przyspieszenia redaktora w silniku 1.2 sa na stronie
                    Interia - Polska i świat: informacje, sport, gwiazdy.
                    oraz na stronie
                    Škoda Octavia 1,2 TSI (85 KM) Active - test

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X