Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze

    SS, w piątek mnie nie będzie 8)

  • #2
    Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze

    Witajcie
    Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.

    Komentarz


    • #3
      Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
      Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
      Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
      Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
      Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
      Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

      Komentarz


      • #4
        Re: Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze

        Zamieszczone przez astanko
        Witajcie
        Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.
        jakie masz przebiegi roczne? Na pierwszy rzut oka należy przemyśleć czy diesel ma sens (dopłata za niego i DPF), szczególnie jeszcze przy tym mieście.
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz


        • #5
          2,0 TDI mięknie przy 1,4 TSI - jeździłem obydwoma i TSI zdecydowanie lepiej jeździ, więc ja bym myślał o 1,4 TSI albo 1,8 TSI.
          Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Festexx
            2,0 TDI mięknie przy 1,4 TSI - jeździłem obydwoma i TSI zdecydowanie lepiej jeździ, więc ja bym myślał o 1,4 TSI albo 1,8 TSI.
            Przy L&K wyboru raczej dużego nie ma kolega. 4x4 bez DSG to tylko 2.0TDI
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • #7
              Mam podobny dylemat w innym wątku. Tak naprawdę do tej pory nikt na forum nie opisywał osobistych przypadków związanych z usterką 2.0 TDI CR. Powszechne opinie są takie, że TDI (również inny nowoczesny Diesel) staje się potencjalnie bardziej awaryjny w mieście. Tutaj najczęściej są wymieniane możliwe awarie koła dwumasowego i problemy z DPF - szczególnie przy miejskiej eksploatacji. Jeżdżę od nowości tj. od 2010 r. Dci z DPF w Wa-wie (60 % przebiegu w mieście łącznie przebieg 94 tys. km) i dotychczas nie miałem tego rodzaju tzw. typowych usterek. Myślę - po moich doświadczeniach, że z DPF można nauczyć się jeździć.

              Komentarz


              • #8
                Re: Skoda Octavia 3 2.0 TDi 150KM pomoc w wyborze

                Zamieszczone przez bob_best
                Zamieszczone przez astanko
                Witajcie
                Chciałbym kupić nową Skodę Octavię 3 kombi. Obecnie jeżdżę Peugotem 307 SW 2.0 HDi magiczne 90KM 2004 rok. Wymagania dobrze wyposażona wersja i napęd 4x4 bez automatu. Mocno zastanawiam się nad silnikiem 2.0 TDi 150KM wersja L&K kombi. Dwa razy w roku pokonuję po 5000 km na wakacje z pełnym bagażnikiem. Reszta to w większości miasto w tygodniu a na weekend wyjazdy za miasto 2-3 w miesiącu jakieś średnio 75 km. Kolejne założenie – samochód ma zostać z nami minimum 10 lat. Pytanie do Was czy ten silnik sprawdzi się w tych warunkach. Jak wygląda bezawaryjność tego silnika – AŚ ocenia ten silnik z CR na piątkę.
                jakie masz przebiegi roczne? Na pierwszy rzut oka należy przemyśleć czy diesel ma sens (dopłata za niego i DPF), szczególnie jeszcze przy tym mieście.
                Rocznie około 15000 - 20000 kilometrów

                Komentarz


                • #9
                  A z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?

                  Zamieszczone przez Wojti2
                  Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
                  Używałeś TDI z DSG czy coś się złego działo ?

                  Komentarz


                  • #10
                    TDI CR do miasta normalnie się nadaje - nic się z nim nie dzieje.
                    Jak masz ochotę kupić diesla to kupuj.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Paddington
                      A z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?

                      Zamieszczone przez Wojti2
                      Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
                      Używałeś TDI z DSG czy coś się złego działo ?
                      Nie mam złych doświadczeń, wręcz przeciwnie. Natomiast mieszkam w takim mieście/miasteczku gdzie dużo się nie wachluje biegami. Koszt serwisowania i naprawy skrzyni DSG jest u mnie astronomiczny. Więc staram się jak najbardziej unikać mechanicznych napraw.
                      Śmigałem trochę w Caddy 4x4 z DSG wszystko było okey, ale to było nowe auto służbowe. Czytałem że 6 biegowe skrzynie DSG mają bardzo dobre opinie ale mimo wszytko jakoś nie mogę się przekonać do automatycznej skrzyni - przez pryzmat kosztów serwisowania.

                      Komentarz


                      • #12
                        astanko, moj czlowiek normalnie w kwestii skrzyn W koncu ktos, kto rozumie.. Sam nie wachluje duzo, a koszty serwisowania DSG moga byc kosmiczne, porownuajac do manuala.. A jak by nie patrzec, zakladam ze przesmigam autem ponad 200tys km, wiec remont skrzyni prawdopodobny...

                        Moja O3 RS

                        Komentarz


                        • #13
                          astanko, Robisz do 20kkm roczne. Wiec wychodzi ze maksymalnie zrobisz 200kkm.

                          To sa 3 serwisy skrzyni (wymiana oleju) oraz i tak jedna wymiana rozrzadu po okolo 5 latach.
                          Tak wiec 6 biegowej skrzyni bym sie nie obawial.

                          Z drugiej strony mozliwe, ze opcja 4x4 w manualu bedzie w Twoim przypadku lepsza niz taka polaczona z DSG, bo nie masz potrzeby posiadania DSG, bedzie to jedynie jako mily dodatek do auta.

                          Koledzy namawiaja na TSI, zwlaszcza 1.4, ale zapomnieli wlasnie o tym wymogu 4x4, ktorego na cale szczescie nie ma z tym silnikiem i dziwi mnie bardzo, ze jest z 1.6TDI. Tak wiec pozostaje 1.8TSI 4x4 DSG i tu nie ma opcji na rezygnacje z DSG.


                          Zamieszczone przez krzyzakp
                          a koszty serwisowania DSG moga byc kosmiczne,
                          Co bedzie kosmiczne, wymiana oleju co 60kkm za 800zl ?? Te skrzynie 6 biegowe jezdza i malo ludzi narzeka na awaryjnosc. Naprawa mechatroniki poza ASO jest realna i nie kosztuje majatku. Sprzegla wytrzymaja przynajmniej tyle samo co w manualnej skrzyni.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Paddington
                            A z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?

                            Zamieszczone przez Wojti2
                            Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
                            Używałeś TDI z DSG czy coś się złego działo ?
                            Octavką z DSG zrobiłem też 200.000 km (tyle robię w ciągu 2 lat i wymiana na nowe bo leasing nie godzi się na większe przebiegi) i dodatkowo pierwsza wymiana oleju w skrzyni nastąpiła przy 80.000 zamiast 60.000 km bo serwis zapomniał wymienić a mnie coś tchnęło żeby sprawdzić w książce serwisowej. Pomimo tak spóźnionej wymiany oleju w DSG służyła bez najmniejszej usterki. Obecnie prywatnie użytkuje Scirocco R z tą skrzynią i pomimo mocy 265 KM sprawuje się idealnie.
                            Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
                            Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
                            Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
                            Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
                            Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez krzyzakp
                              W koncu ktos, kto rozumie..
                              W tym wypadku "rozumie" to tak jak by było oczywiste lub wysoce prawdopodobne i oparte o zdrowy rozsądek, że DSG będzie usterkowe. Rozumiem, że inni użytkownicy DSG na to nie wpadli - nie zrozumieli.
                              Przecież kolega "astanko" po prostu się obawia i to jest jego cecha osobnicza z którą się raczej nie dyskutuje.

                              Zamieszczone przez astanko
                              Czytałem że 6 biegowe skrzynie DSG mają bardzo dobre opinie ale mimo wszytko jakoś nie mogę się przekonać do automatycznej skrzyni - przez pryzmat kosztów serwisowania.
                              Faktycznie wymagania 2.0 TDI 4x4 plus DSG znacznie podniosłyby koszty zakupu. Ale budżet to już indywidualna sprawa.
                              Do ustalenia pozostaje wciąż bliżej nie określona (na forum) awaryjność silników 2.0 TDI. CR.

                              [ Dodano: Sro 04 Mar, 15 09:04 ]
                              Zamieszczone przez Wojti2
                              Zamieszczone przez Paddington
                              A z ciekawości zapytam dlaczego kolega nie bierze pod uwagę 2.0 TDI z DSG ? Jakieś złe doświadczenia ?

                              Zamieszczone przez Wojti2
                              Zrobiłem już tym silnikiem 77.000 km od czerwca 2014 bez żadnych problemów. W poprzedniej Octavii zrobiłem 200.000 km silnikiem 140 KM CR i przy 120.000 km padł wtryskiwacz na 1 cylindrze. Skoda wymieniła na gwarancji i poza tym nic się nie działo. Podkreśle że robię głównie trasy.
                              Używałeś TDI z DSG czy coś się złego działo ?
                              Octavką z DSG zrobiłem też 200.000 km (tyle robię w ciągu 2 lat i wymiana na nowe bo leasing nie godzi się na większe przebiegi) i dodatkowo pierwsza wymiana oleju w skrzyni nastąpiła przy 80.000 zamiast 60.000 km bo serwis zapomniał wymienić a mnie coś tchnęło żeby sprawdzić w książce serwisowej. Pomimo tak spóźnionej wymiany oleju w DSG służyła bez najmniejszej usterki. Obecnie prywatnie użytkuje Scirocco R z tą skrzynią i pomimo mocy 265 KM sprawuje się idealnie.
                              Duże podziękowania za opinię.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Paddington
                                Do ustalenia pozostaje wciąż bliżej nie określona (na forum) awaryjność silników 2.0 TDI. CR.
                                Jest blizej nie znana, bo awarie silnikow CR montowanych w O2FL oraz S2 naleza do rzadkosci.

                                Kilka tygodni temu gdzies mignelo mi ogloszenia Superba CR z przebiegiem ~300kkm ??

                                Link -> Aktualny przebieg: 405.800 km , chociaz ta informacja sprytnie jest pominieta w ogloszeniu, bo i tak Polak jak slyszy 200 to ma skurcze, przy 300 dreszcze, a po 400 szybko naciska X :lol:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Aktualny przebieg: 405.800 km
                                  ładny środek ,fotel

                                  Zamieszczone przez Festexx
                                  2,0 TDI mięknie przy 1,4 TSI - jeździłem obydwoma i TSI zdecydowanie lepiej jeździ
                                  sądzę że są porównywalne
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Koledzy, zgadzam się DSG fajna sprawa (przetrawię jeszcze ten pomysł) natomiast dlaczego piszę o kosztach. Mieszkam w północnej Norwegii a tutaj ceny serwisu są ogromne. Serwis takiej skrzyni o której wspomniał kolega Maicroft u mnie jest kilka razy większy. Dla przykładu wymiana kompresora w Land Roverze Discovery 4 na nowy wraz z robocizną kosztowało 9000zł. Jeszcze źle zamontowali bo po trzech dniach przestał działać... Kolejny przykład Volvo V40 czy V60, nie pamiętam... ktoś zapomniał po wymianie oleju... zalać nowy. Klient po krótkim czasie nieświadomie zajechał nowy silnik... Mógłbym tak mnożyć przykładów co nie zmienia faktu. Umiesz liczyć, licz na siebie. Więc co będę umiał to sam naprawię, ale jeśli chodzi o automatyczne skrzynie to dla mnie to czarna magia.
                                    Co nie zmienia faktu rozważę jeszcze tę opcję.
                                    Te 10 lat które wspomniałem wcześniej to minimum

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zawsze mozna zgrac przeglady auta z odwiedzinami rodziny w Polsce

                                      Ceny sa wysokie, zarobki tez troche wyzsze niz u nas, wiec wychodzi na jedno.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Ceny sa wysokie, zarobki tez trochę wyzsze niz u nas, wiec wychodzi na jedno
                                        Tak by się mogło wydawać, lecz nie jest tak do końca. Zarabia się dużo ale wydaje jeszcze więcej. Nie można tego tak do końca porównać do Polski. Przykład zarabiasz 2000zł, zatkała Ci się rura w domu, dzwonisz wieczorem do hydraulika - cena 400zł za 30 minut...

                                        Co do zgrywania to 2/3 serwisów poprzedniego auta udało się zgrać

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jestem w trakcie ustaleń z serwisu między innymi na temat trwałości QIII z TDI i pierwsze informacje dość ogólne wskazują, że TDI i TSI są dopracowanymi silnikami w QIII. W obu wersjach nie występują szczególnie dominujące usterki. Z podobną częstotliwością przyjeżdżają do serwisu TDI i TSI. Nie są to poważne usterki. Najbardziej znane wady obu silników zostały usunięte. Informacje wiarygodne ponieważ pochodzą od serwisanta, którego miałem okazję zapytać poprzez pewne znajomości. Pochodzą co prawda z jednego serwisu ale za to z dużym obrotem usług.
                                          To ja z ciekawości zapytam w jakiej cenie QIII 2.0 TDI DSG w Norwegii (najlepiej w przeliczeniu na PLN) i jaki klimat w Twoim rejonie - czy również nie powinieneś tego uwzględnić przy wyborze QIII (np. zimno, krótkie trasy).

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Paddington
                                            w jakiej cenie QIII 2.0 TDI DSG w Norwegii (najlepiej w przeliczeniu na PLN)
                                            L&K - 187400zł
                                            Elegance - 171650zł
                                            ceny podane bez żadnych ekstra dodatków

                                            Zamieszczone przez Paddington
                                            jaki klimat w Twoim rejonie
                                            Klimat jest łagodny. Dlatego 4x4 i webasto uwzględniam jako moje minimalne wymagania.

                                            Wiele źródeł podaje właśnie że 2.0 TDI ale właśnie z CR jest udanym silnikiem. Wiele niedociągnięć zostało poprawionych.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja w tej chwili nie kupiłbym już O3, tylko Superb nawet ten obecny model tym bardziej , że będziesz robić długie trasy. O3 słabo się prowadzi a przy większym wietrze to kaplica.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Paddington, Maicroft - mowie o potencjalnej usterce, bo jakos w taka sama/wieksza bezawaryjnosc automatow jak manuala nie wierze...
                                                Nawet jezeli nie bedzie to wieksza awaryjnosc, to jednak 10tys na DSG skads trzeba wysuplac.. Wole juz wziasc pare dodatkow niz DSG, z ktorego pozytku na autostradach i tak nie bedzie, bo zapinam 6ty bieg i nie przejmuje sie niczym -. spokojnie starcza do tego by sie kulac przez pareset km, az pecherz przycisnie, a wtedy pare ruchow drazkiem tez nie jest problemem...

                                                Moja O3 RS

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  krzyzakp, Jak chyba doczytales, to auto niekoniecznie bedzie jezdzic po takich autobahnach jak Ty

                                                  Inny krajobraz, inne predkosci i sadze ze roznica ceny to tez nie jest 10k, tylko cos innego. A co chcesz takiego ciekawego dorzucic do L&K, nie tam pakietu amazing jak u nas.


                                                  Patrzac na roznice ceny miedzy manualem a DGS w Norwegii to faktycznie koszt DSG to jakis kosmos, biorac pod uwage ogolny koszt auta.

                                                  2.0TDI 4x4 - 380 600 NOK - 183 943 PLN
                                                  2.0TDI 4x4 DGS - 428 400 NOK - 207 045 PLN
                                                  1.8TSI 4x4 DSG - 396 300 NOK - 191 492 PLN

                                                  Wiec przy takiej roznicy w cenie (~24 tys zlotych) , jest to bardzo drogi gadzet i koszt serwisu raczej nie jest glownym kryterium.

                                                  Zamieszczone przez astanko
                                                  Przykład zarabiasz 2000zł, zatkała Ci się rura w domu, dzwonisz wieczorem do hydraulika - cena 400zł za 30 minut...
                                                  U nas jak zarabiasz 2000zl i zapycha Ci sie rura w domu, to jestes w tym domu hydraulikiem, elektrykiem czyli tzw. zlota raczka, a nie dzwonisz po gosciach co przyjada i dolicza 100% za pozny dojazd w niedziele :twisted:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X