Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

chiptuning 1.4 tsi oct 3

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Tomek Baran Zobacz posta
    U mnie wyszło tak jak na zdjęciu
    ładnie to wygląda

    Komentarz


    • #27
      Czy Panowie się orientują czy wymiana turbiny ma sens w 1.4? Czy ewentualny przyrost będzie zauważalny? Ktoś już robił coś takiego?
      Rafał
      Czerwona Brzydula 1.4 TSI
      O3 2.0TDI Elegance (była)
      Citigo 1.0 Ambition

      Komentarz


      • #28
        od perun turbo ->
        Koszt modyfikacji pańskiej turbosprężarki wraz z podstawową regeneracją to 2000 zl netto, koszt uzależniony od stanu turbosprężarki. Max wydajność przerobionych turbosprężarek w okolicach 230ps . Czas realizacji ok 2-3 dni roboczych . W przypadku samej regeneracji 600-1100 zl netto.

        ogólnie przeglądając internety nie trafiłem na nic godnego uwagi, jedynie turcy i grecy szaleją z wymianą turbo i ~230 km uzyskują
        Powered by R-performance

        Komentarz


        • #29
          Blaise dzięki wielkie! Czyli da się... 230KM to już dużo. Czyli osiągnięcie takiego poziomu wiązałoby się z kosztami w okolicach 2500 brutto za turbinę i powiedzmy 1500 brutto za remap, tak?
          Zastanawiam się czy np. turbina z 1.8 w jakikolwiek sposób by pomogła w uzyskaniu wyższego momentu i mocy czy to bez sensu.
          Rafał
          Czerwona Brzydula 1.4 TSI
          O3 2.0TDI Elegance (była)
          Citigo 1.0 Ambition

          Komentarz


          • #30
            Myślę, że trzeba doliczyć jeszcze 1,5k za dp i robociznę, w dodatku nie wiem jak ze sprzęgłem. Ogólnie jak padnie mi turbina (odpukać) to chyba pierdzielne taki mod..
            Powered by R-performance

            Komentarz


            • #31
              To nie mniej niż 6000... Już sporo Najprościej zrobić remap na około 18x w takim razie.
              Rafał
              Czerwona Brzydula 1.4 TSI
              O3 2.0TDI Elegance (była)
              Citigo 1.0 Ambition

              Komentarz


              • #32
                ja mam 180km/300Nm po delikatnym sofcie i jeździ się w codziennym użytkowaniu komfortowo. aaaale trzeba mieć rozwiązanie na ewentualną awarię..
                Powered by R-performance

                Komentarz


                • #33
                  Dokładnie tak, ja tylko z takich powodów właśnie rozglądam się za alternatywą

                  Dużą różnicę odczułeś po zmianie?
                  Rafał
                  Czerwona Brzydula 1.4 TSI
                  O3 2.0TDI Elegance (była)
                  Citigo 1.0 Ambition

                  Komentarz


                  • #34
                    pytanie brzmi , na co pozwala układ paliwowy ,IC , sprzęgło i hamulce w tym modelu?
                    226KM 320NM

                    Komentarz


                    • #35
                      W moim przypadku wyglądało to tak: seria 140km/245Nm -> soft 172km/300Nm -> soft+czyszczenie dolotu -> 180km/300Nm.
                      Już po sofcie była ogromna różnica, dodatkowych 55Nm przy niskich obrotach odczuje każdy. Dodatkowo, w moim przypadku miałem problem z syfem w dolocie i niskie wartości wyjściowe, stąd być może większe "wow" na etapie finalnym.
                      Powered by R-performance

                      Komentarz


                      • #36
                        Pytanie do osób, które już zrobiły chip tuning. Jak jest z pozostałymi elementami poza silnikiem po zwiększeniu mocy? Czy sprzęgło, półośki, turbina dobrze się trzymają? Zaczyna mnie ten temat ciągnąć i rozumiem, że silnik przy porządnym strojeniu powinien wytrzymać (pytanie, jak długo...) te dodatkowe konie i moment. Ale co z resztą wyposażenia seryjnego?

                        Komentarz


                        • #37
                          myślę, że za mała próba żeby coś rzetelnie wnioskować.
                          Czysto teoretycznie półosie to nie dostają większego momentu niż w serii bo tu i tak limitem jest przyczepność opon.
                          Sprzęgło i zamach odczują i na pewno żywotoności im to nie przedłuży.
                          Z turbiną jest o tyle dobrze, że jak padnie to jest powód żeby wsadzić większą

                          Przy samym sofcie specjalnie bym się nie przejmował żywotnością. Lać dobry olej, pilnować temperatury szczególnie zimą i nie oszczędzać na swiecach filtrach itp.
                          Do nowych parametrów człowiek się szybko przyzwyczaja a trzeba pamiętać, że gaz na pół gwizdka i silnik dostaje jak przed chipem z pedałem w podłodze. Wiec do tych 70-80 stopni lepiej jeżdzić delikatnie.
                          Powered by R-Performance

                          Komentarz


                          • #38
                            Zadajesz odwieczne pytania, na które raczej nie ma konkretnej odpowiedzi. Ogólnie można powiedzieć, że dobry tuner przygotuje taką mapę, które jest bezpieczna dla auta i tu jest chyba najważniejszy punkt, nie robić softu u kogoś kto się dopiero uczy.
                            Technicznie podchodząc do sprawy większy moment w jakimś stopniu mocniej oddziałuje na elementy przeniesienia napędy, ale czy ktoś jest wstanie określić że silnik/skrzynia/etc padnie po 150k czy 250 km? Chyba nikt.. Zależy to od wielu czynników i w moim odczuciu statystycznie ilość i rodzaj awarii nie odbiegnie bardziej jak od seryjnych aut. W autach po chipie należy częściej zmieniać olej/filtr, w przypadku benzyny lać ron 98 co może (ale nie musi) wyjść na to, że będzie to bardziej zadbane auto niż normalnie eksploatowany seryjniak
                            Powered by R-performance

                            Komentarz


                            • #39
                              na konkurencyjnym forum jest opisane 1.8 które odmówiło współpracy (panewka) przy ostrym hłostaniu i modach na 380 koni i 4xx momentu
                              Przy tym zwykły program to pikuś, pan pikuś

                              seryjny silnik jest tak wystrojony żeby miał margines bezpieczeństwa np na ciśnięcie na zimnym, gorszy olej, wymianę co 30tys., itp.
                              moim zdaniem dobrze pamiętać że ten margines po programie jest mniejszy i użytkować w miarę swiadomie.
                              Ostatnio edytowany przez Clip; [ARG:4 UNDEFINED].
                              Powered by R-Performance

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Blaise Zobacz posta
                                Zadajesz odwieczne pytania, na które raczej nie ma konkretnej odpowiedzi. Ogólnie można powiedzieć, że dobry tuner przygotuje taką mapę, które jest bezpieczna dla auta i tu jest chyba najważniejszy punkt, nie robić softu u kogoś kto się dopiero uczy.
                                Technicznie podchodząc do sprawy większy moment w jakimś stopniu mocniej oddziałuje na elementy przeniesienia napędy, ale czy ktoś jest wstanie określić że silnik/skrzynia/etc padnie po 150k czy 250 km? Chyba nikt.. Zależy to od wielu czynników i w moim odczuciu statystycznie ilość i rodzaj awarii nie odbiegnie bardziej jak od seryjnych aut. W autach po chipie należy częściej zmieniać olej/filtr, w przypadku benzyny lać ron 98 co może (ale nie musi) wyjść na to, że będzie to bardziej zadbane auto niż normalnie eksploatowany seryjniak
                                Zdaję sobie sprawę, że zadaję odwieczne pytania, ale podejmując decyzję trzeba zdawać sobie sprawę z zagrożeń :-(. Sam koszt chipowania teraz nie jest wielką barierą (300 diagnoza + 800 program), ale pytanie, co potem? Znalazłem firmę, która długo tym się zajmuje i wygląda na to, że robią to profesjonalnie. Sami też wspominali przy okazji jakiegoś opla, że zalecają od razu wymianę turbiny w tymże modelu opla, bo w kilku przypadkach po takim podniesieniu mocy turbina padała. I wtedy takie koszty od razu rosną min x 2. Dlatego dopytuję się tych, co takich tuning zrobili jakiś czas temu i przejechali trochę kilometrów o ewentualne spostrzeżenia. Np. zupełnie nie zdawałem sobie sprawy, jak piszesz, że trzeba przechodzić na benzynę 98.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Można zrobić delikatny program także na 95, ale 98 jest bardziej odpornym paliwem na spalanie stukowe takie powinno się stosować po zwiększeniu ciśnienia doładowania.
                                  O zmianach turbo pod zwykły soft pierwsze słysze
                                  Powered by R-performance

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    powinno się stosować takie paliwo pod jakie jest wgrana mapa.
                                    Powered by R-Performance

                                    Komentarz

                                    Pracuję...
                                    X