Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chip tuning 1.2TSI EA 211

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez ruwado Zobacz posta
    prez7 dzisiaj w drodze powrotnej z Zakopanego sprawdziłem na S7 koło Kielc - przy 180 km/h silnik 1.2 (105 KM) ma 4.000 obrotów na V biegu.

    Od 160 dalej rozpędza się po równym i nawet to widać (testowaliśmy z młodym).

    Od 150, 160 do 180 idzie bez problemu, byle po równym. Pod wzniesienia już ma problem. Oczywiście wszystko na V biegu. Na IV nie zrzucałem.
    Dzięki Ruwado to by potwierdzało moje wcześniejsze doświadczenia jakie miałem po moim 1 Modzie. Bo w zasadzie miałem wtedy auto podobne do twojego - założę się że na hamowni wyjdzie ci nie 105KM, tylko coś ok 110KM-115KM.
    Obecnie po poprawce na moje życzenie do poziomu proponowanego od początku tj. 128,6KM idzie ładnie - na Vb do ok 4500 RPM, czuć tą różnicę pod butem, testowo 205km/h licznikowe na A1 na Gdańsk, oczywiście na płaskim w pojednykę.
    Dalej już nie testowałem Jestem bardzo zadowolony z pracy Pana Krzysztofa i z mojego finalnego Moda. Teraz byłem w górach na parę dni - 480km do Białki spalanie z kompa 6,8l/100km, prędkość różna dużo wyprzedzania objazdów, oczywiście tam gdzie było można 140-150km/h na express/autoban.
    W drodze powrotnej też ok 480km też w zależności od drogi 120-140km/h na Zakopiance 150km/h od obwodnicy Łodzi do samej Wa-wy, spalanie w sumie z kompa 6,5l/100km. Auto załadowane po brzegi.
    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
      prez7, jak go zobaczę, to zapytam czy ma wykres. chyba to OII jeszcze ma. ma parę aut. Jak ma wykres, to walnę foto
      Dzienks
      Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
      Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

      Komentarz


      • #28
        prez7 No to byliśmy prawie razem na zakończeniu sezonu zimowego - udalo się w ostatniej chwili bo już błoto.
        pozdrawiam, ruwado
        _______________________________________
        "SZARA" - OCTAVIA III
        "SREBRNA" - CITIGO

        Komentarz


        • #29
          Udało się warun był świetny, tylko w buzia zamarzała
          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

          Komentarz


          • #30
            pytałem dziś kuzyna przy okazji wizyty na kawce - chodzi o to OII FL 1.2 tsi. auto ma dopiero 70 parę tkm, bo ma parę aut w swojej firmie i mało ta octa jeździ. Ja ładnych parę lat temu nią jechałem. Auto ściągnięte z De było i tam w Aso wgrali jakiegoś gotowca, chyba zaraz po gwarancji - tak twierdzi, takie kupił. Nie ma na to kwitów żadnych. Problemów żadnych przez tego chipa nie ma. Był tylko wzywany na jakąś akcję serwisową w związku z rozrządem do Aso w Polsce.

            Komentarz


            • #31
              Robiłem kilkanaście tych silników i jedzie to po modzie zdecydowanie lepiej ale nie należy spodziewać się, że dostaniemy osiągi jak chociażby z 1.8TSI. Małolitrażowe jednostki z największym potencjałem to 1.0EB Forda...100KM->150KM..
              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

              www.tuneforce.pl
              www.dpfserwis.pl

              Komentarz


              • #32
                kmink na jakiej benzynie 95 czy 98 ? Czy 1,2, 1,4 tsi (starsze i nowsze) do "normalnej" eksploatacji wystarczy na benzynie 95? Są opinie o problemach ze spalaniem stukowym na 95 i nie warto na niej robić programu (cena programu-parametry po chipie). Czy jednak na 98 ?
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • #33
                  kmink 1.0 eb ma 125 ps w serii, przynajmniej w Foce.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez kmink Zobacz posta
                    Robiłem kilkanaście tych silników i jedzie to po modzie zdecydowanie lepiej ale nie należy spodziewać się, że dostaniemy osiągi jak chociażby z 1.8TSI. Małolitrażowe jednostki z największym potencjałem to 1.0EB Forda...100KM->150KM..
                    Nikt chyba się tego nie spodziewa. Natomiast ja jestem z modu zadowolony. Do pełni szczęścia przydałoby się zamienić teraz skrzynię z 5b na 6b.
                    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                    Komentarz


                    • #35
                      a w czym pomoże taka skrzynia bo przełożenia ostatniego biegu sa takie same a głównie o to chodzi. Ale podobno więcej biegów dynamika bardziej dostepna.
                      Sławka wozi Superb 2 FL
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                      Komentarz


                      • #36
                        Jeżeli przełożenia ostatniego biegu są takie same, to zakładam że przełożenie główne może być inne, no bo inaczej to po cholerę taka zabawa.
                        Swoją drogą ma ktoś może przełożenia 5b i 6b i główne ?

                        No i sprawdziłem na szybko jeżeli poniża strona nie kłamie: Skoda Octavia III dane techniczne i osiągi oraz eksploatacja | Volkswagen Golf
                        to mamy oprócz innych wartości przełożeń na biegach 1 do 5, to

                        1.2 85KM 5b-0,673 vs 1.2 105KM 6b-0,646 jak widać różnica jest. Przekładnia główna taka sama.
                        Ostatnio edytowany przez prez7; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: errata
                        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                        Komentarz


                        • #37
                          i jak tam Prez po miesiacu jezdzenia zaczipowana O3? Jak spalanie?
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #38
                            Jeździ się bardzo fajnie, zwłaszcza 4 i 5 bieg - idzie, "bez cienia zwątpienia" ,a co do spalania, to jak delikatnie operuje gazem, to chyba bez zmian. Inna sprawa, że trudno teraz tak delikatnie gazem operować, bo fajnie się jeździ i autko prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy .

                            Z drugiej strony tuner uczciwie przyznał, że mniejsze spalanie, to raczej domena silników diesla, tam można więcej powietrza dobić, bez obawy o turbo, a w tych benzynowych TSI gdzie mieszanka i tak jest uboga, a turbinka "mała pstynka", tak się za bardzo nie da, bo silnik można rozwalić.


                            Nie miałem jak dotąd okazji do jazdy poza miastem, w dłuższe trasy dopiero teraz będę jechał na majówkę na wieś, później nad Bałtyk, a w wakacje na Bałkany, to porównam sobie z zeszłym rokiem i dam wam znać.
                            Na obecną chwilę jestem zadowolonym posiadaczem OCTY 1.2 TSI 128,6KM - jest MOC i Moment.

                            Polecam wszystkim tego tunera.
                            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                            Komentarz


                            • #39
                              Dzieki za info :-)
                              To jak skonczy mi sie gwarancja to chyba tez sobie zafunduje te ok. 130 kucykow :-)
                              ps. i pisz jak bedziesz mial jeszcze jakies spostrzezenia :-)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #40


                                Spełniając życzenie kolegi marlej108 przedstawiam krótko swoje spostrzeżenia apropos mojej Octy po modzie.

                                Trasa Wa-wa - Pomorskie ok 350km autostradą A2/A1. Wyjazd w południe ok 12.00, w czwartek, 4 osoby na pokładzie plus bagaż. Temp 30C - 32C, klima ustawiona na 21-22C, Tempomat ustawiony na 150 km/h.
                                Ruch na A2 dość spory, nawet jak na dzień świąteczny, ale za to praktycznie brak lodówek na trasie, co było zbawienne. Technika jazdy oczywiście delikatnie głównie na tempomacie, przy zwolnieniach również przyspieszałem tempomatem do zadanej prędkości. Czasami musiałem podgonić ponad to ok: 160-170km/h jak trzeba było szybciej wyprzedzić hurtem peleton samochodów i znowu zająć prawy pas, z prędkością tempomatową.
                                Na A1 zrobiło się luźniej, pozwoliłem więc sobie, przez krótki czas przegonić moją Octę w okolicach 4500Rpm: wyszło 205km/h na zegarze i więcej nie próbowałem, choć jeszcze mogła się dość swobodnie kulać.
                                Średnie spalanie z kompa tuż przed zjazdem z autostrady: 6,9l/100km. Uważam że to b.dobry wynik. Przed modem, również zdarzało mi się osiągnąć 6,9l/100 gdy wracałem z Gdańska, ale było to zawsze wieczorem ok 19.30 - 23.00 przy mniejszym ruchu i temperaturze i mniejszych odchyłach górnej prędkości. Sama klima teraz wg. komp. zużywała ok 0,3l/h. Ogólnie jestem kontent.

                                ps.
                                Teraz przydała by się skrzynia 6-stka
                                Ostatnio edytowany przez prez7; [ARG:4 UNDEFINED].
                                Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Bez tempomatu wyszloby <6,5, może lekko ponad 6.
                                  Jestem pod wrazeniem osiągów tzn prędkość podróżna i max. A jak elastyczność w okolicach prędkosci autostradowych?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez prez7 Zobacz posta

                                    Spełniając życzenie kolegi marlej108 przedstawiam krótko swoje spostrzeżenia apropos mojej Octy po modzie.

                                    Trasa Wa-wa - Pomorskie ok 350km autostradą A2/A1. Wyjazd w południe ok 12.00, w czwartek, 4 osoby na pokładzie plus bagaż. Temp 30C - 32C, klima ustawiona na 21-22C, Tempomat ustawiony na 150 km/h.
                                    Ruch na A2 dość spory, nawet jak na dzień świąteczny, ale za to praktycznie brak lodówek na trasie, co było zbawienne. Technika jazdy oczywiście delikatnie głównie na tempomacie, przy zwolnieniach również przyspieszałem tempomatem do zadanej prędkości. Czasami musiałem podgonić ponad to ok: 160-170km/h jak trzeba było szybciej wyprzedzić hurtem peleton samochodów i znowu zająć prawy pas, z prędkością tempomatową.
                                    Na A1 zrobiło się luźniej, pozwoliłem więc sobie, przez krótki czas przegonić moją Octę w okolicach 4500Rpm: wyszło 205km/h na zegarze i więcej nie próbowałem, choć jeszcze mogła się dość swobodnie kulać.
                                    Średnie spalanie z kompa tuż przed zjazdem z autostrady: 6,9l/100km. Uważam że to b.dobry wynik. Przed modem, również zdarzało mi się osiągnąć 6,9l/100 gdy wracałem z Gdańska, ale było to zawsze wieczorem ok 19.30 - 23.00 przy mniejszym ruchu i temperaturze i mniejszych odchyłach górnej prędkości. Sama klima teraz wg. komp. zużywała ok 0,3l/h. Ogólnie jestem kontent.

                                    ps.
                                    Teraz przydała by się skrzynia 6-stka
                                    możesz nagrać jakiś film jak to auto się rozpędza ? np 100-200 ? skoro przy 205km/h z kompletem osób czujesz że auto swobodnie przyśpiesza to pewnie nie bedzie taki filmik problemem
                                    226KM 320NM

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                                      kmink 1.0 eb ma 125 ps w serii, przynajmniej w Foce.
                                      Są wersje 100 i 125 KM :-)
                                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                      www.tuneforce.pl
                                      www.dpfserwis.pl

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        fakt

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz posta

                                          możesz nagrać jakiś film jak to auto się rozpędza ? np 100-200 ? skoro przy 205km/h z kompletem osób czujesz że auto swobodnie przyśpiesza to pewnie nie bedzie taki filmik problemem
                                          Niestety nie mogę spełnić twojej prośby 205km/h to dla mnie aż nadto, a co dopiero jeszcze nagrywanie w tym czasie.

                                          Napisałem że "kula się" dość swobodnie, czyli "tłumacząc na polski" jeszcze się rozpędza - powoli, ale jeszcze idzie, bez liczenia, na to że będzie z górki. Jak na zapakowane auto, to jest wg. mnie naprawdę nieźle. Gdybym docisnął pedał do dechy i odczekał dodatkowe kilka minut, to wynik był by wyższy, ale z uwagi właśnie na osoby na pokładzie odpuściłem.
                                          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez Alonzo_ Zobacz posta
                                            Bez tempomatu wyszloby <6,5, może lekko ponad 6.
                                            Jestem pod wrazeniem osiągów tzn prędkość podróżna i max. A jak elastyczność w okolicach prędkosci autostradowych?
                                            Być może wyszło by ciut mniej, bo bez tempomatu częściej zwalniasz jak np podjeżdżasz pod górę, tempomat na to nie pozwoli, ale nie sądzę, aby wyszło mi 6,5l/100km, no i przy tym nie osiągnął bym takiej średniej z kompa 137km/h .... elastyczność na Vb nie mierzyłem z zegarkiem w ręku, odczucia są takie, że do tych 190km idzie bardzo ładnie.
                                            Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                            Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Tempomat gdy lecisz pod górkę albo zhamujesz i go właczysz do zadanej prędkoąci ciśnie silnik na maxa byle najszybciej osiągnąć zadaną prędkość. Podobnie z góry hamuje silnikiem. Nie uwzględnia i nie wykorzystuje ukształtowania terenu. Noga umiejętnie stosowana i mysląca jest w stanie bez problemu zbić spalanie na takim samym dystansie i na tej samej średniej prędkosci dość zauwazalnie. Bo nie wiem czy dobrze się zrozumielismy...
                                              Tak czy siak wyniki spalania do osiągów w silnikach TSI 1.2 czy 1.4 mi imponują na tle konkurencji

                                              Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz posta

                                              możesz nagrać jakiś film jak to auto się rozpędza ? np 100-200 ? skoro przy 205km/h z kompletem osób czujesz że auto swobodnie przyśpiesza to pewnie nie bedzie taki filmik problemem
                                              Mimo że te silniki mi imponują to myślę że tu kolega jednak trochę poplynął ;-)
                                              Ale filmik 100->200 bym chcial zobaczyć.
                                              Ostatnio edytowany przez Alonzo_; [ARG:4 UNDEFINED].

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                tu fabiszon zrobiony z 86 na 130, ciut za szybko według mnie zmienia biegi kolo, ale powyżej 185 to przyśpieszenie dychawiczne:


                                                ale nie o to chodzi (v-max) w tym silniku, poniżej ładnie się zbiera - a to najważniejsze, w razie odjechania, wyprzedzenia ciężarówki czy coś

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez Alonzo_ Zobacz posta
                                                  Tempomat gdy lecisz pod górkę albo zhamujesz i go właczysz do zadanej prędkoąci ciśnie silnik na maxa byle najszybciej osiągnąć zadaną prędkość. Podobnie z góry hamuje silnikiem.....



                                                  Mimo że te silniki mi imponują to myślę że tu kolega jednak trochę poplynął ;-)
                                                  Ale filmik 100->200 bym chcial zobaczyć.
                                                  Zgadzam się z Twoim pierwszym zdaniem w 100%, a jeżeli chodzi o dalszą część wypowiedzi to fakt tempomat nie wykorzystuje żadnego ukształtowywania terenu etc, bo nie ma własnej AI tylko jak ma pod górę, to trzyma zadaną prędkość zwiększając spalanie, jak zwolnisz, to jak najszybciej do zadanej prędkości dobija - czytałem gdzieś, że jest to istotne w silnikach benzynowych, żeby rozpędzać się jak najszybciej do zadanej prędkości, w odróżnieniu od dieslea, w którym można rozpędzać się powoli, to w kontekście spalania oczywiście.

                                                  Jak jedziesz z góry, to tempomat ograniczy spalanie hamując silnikiem jak sam powiedziałeś i tutaj można by powiedzieć że choć bezwiednie to "wykorzystuje on ukształtowanie terenu" co stoi w sprzeczności z dalszą częścią twojego zdania, bo jednak zmniejsza ci spalanie.

                                                  Co do mojej oceny, to jak najbardziej jest ona subiektywna i bazuje na moich dotychczasowych doświadczeniach, odczucia innych osób mające inne doświadczenia mogą się oczywiście znacznie różnic od moich czemu nie przeczę. Co dla mnie będzie w miarę szybkim bujaniem się, dla innych może być ślimaczym wchodzeniem na zdaną prędkość Nagrywać tak jak powiedziałem nie zamierzam i tak jak powiedziałem jestem zadowolony z osiągów po MODzie.
                                                  Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                                  Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez prez7 Zobacz posta

                                                    Jak jedziesz z góry, to tempomat ograniczy spalanie hamując silnikiem jak sam powiedziałeś i tutaj można by powiedzieć że choć bezwiednie to "wykorzystuje on ukształtowanie terenu" co stoi w sprzeczności z dalszą częścią twojego zdania, bo jednak zmniejsza ci spalanie.
                                                    Jadąc po trasie gdzie masz po sobie kilka większych wzniesień tempomat będzie hamował silnikiem z gory a potem pod górę cisnął na maxa. Ty nogą jesli zwracasz uwagę na spalanie a warunki pozwalają możesz wykorzystac sytuacje nie zwalniając z górki (nie trzymając się ściśle zadanej prędkości) tylko sie rozpiędzić co wtedy nie kosztuje wiele energii a wjeżdząjać pod górkę korzystać z tego rozpędu a na górze nie cisnąć na maxa przed szczytem. O to mi chodziło. Zresztą akurat to mam sprawdzone wielokrotnie i to jest temat ogólnie wiadomy.

                                                    Ale w sumie nie o to chodzi. Każdy jeżdzi jak uważa i jak mu jest komfortowo.
                                                    A moja uwaga była w tym sensie że 6,5 przy tej prędkości to nie wynik wyciągnięty na maxa w ekodrajwingu także traktuje go jako uczciwy , ktory można by o kilka setek jeszcze zdjąc na upartego jak komuś zależy bez tempo. Ten silniczek w takim programie ma fajne parametry i spalanie. Do 170 ta fabka jedzie fajnie. Nowa octa cięzka nie jest to może to wyglądac podobnie do tych 170 km, kwestia zapakowania kabiny....
                                                    Znaczy podoba mi się to.
                                                    Ostatnio edytowany przez Alonzo_; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X