Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chip tuning 1.2TSI EA 211

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chip tuning 1.2TSI EA 211

    Witam,
    Jak w temacie, robił ktoś już chipa tegoż silniczka? Jak wrażenia ?

  • #2
    nie wiem czy to ten sam silnik, ale prawdopodobnie bardzo zbliżony jeśli nie identyczny.
    Kuzyn ma OII FL 1.2 tsi (seria 105 ps) z ostatnich lat produkcji. Już parę lat jeździ po chipie i nie narzeka. Prowadziłem to, sprawnie i przyjemnie przyśpiesza. Po programie ma coś 130 ps.

    Komentarz


    • #3
      Wejdź na rapidklub, tam jest wątek o tuningu tego silnika.
      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

      Komentarz


      • #4
        Dawno mnie tu nie było cześć wszystkim forumowiczom. Akurat tak się składa że wczoraj byłem w vitesse.auto.pl i zrobiłem mod mojej O III 1.2 85KM. Założenia moda były takie że ma to być mod raczej Ekono, a nie Max. robiący z 1.2 wyścigówkę, bo zamierzam jeszcze pojeździć parę lat tym samochodem, a nie za rok wymieniać sprzęgło, turbinę, czy cały silinik (co już zresztą zrobiłem swego czasu, ale była to wada fabryczna i auto było na gwarancji)
        W założeniach miał być to MOD oddający to, co Skoda mi "zabrała" Piszę "zabrała" oczywiście pół żartem, bo kiedyś w wątku, z przed paru lat na tym forum, napisałem, że kupiłem wersję 85KM V-bieg, bo za wersję 105KM V-bieg Skoda zażyczyła sobie 3600zł dopłaty, co było dla mnie kwotą nie do zaakceptowania, a zatem postanowiłem zaczekać, aż mody do tego silnika upowszechnią się i stanieją, i zrobię sobie własne 105 KM, za rozsądne pieniądze, czyli w moim wypadku 1100zł. Dobra a teraz konkret, obecnie mam: 111KM@4430Rpm i 203,5Nm@2064Rpm, oryginalnie jak się okazało miałem 93KM i 184Nm - potwierdza się więc żę VAG daje bonusy do seryjnych aut. Wgrywam też załącznik z wykresem silnika, po modzie.
        Od razu zaznaczę, że z mojego egzemplarza Pan Moder mógł wycisnąć więcej, ale zrobił tak jak chciałem, czyli zachowawczo i bardzo bezpiecznie. Tak jak pisałem zamierzam pojeździć moją Octą jeszcze parę dobrych lat i nie chciałem jakoś obciążać skrzyni biegów, czy też sprzęgła. Bardziej zależało mi na ekonomice spalania i lepszym przyśpieszeniu, w końcu po 4 latach powszednieje wszystko (gdy przesiadałem się z mojej F1 64KM do OIII 1.2 85KM, to był dla mnie kosmos i prawdziwa rakieta), no i na tym, że ma jeździć na benzynie 95 Octan - kiedyś jedna z firm moderskich na moje pytanie odpowiedziała mi, że zalecają po modzie zalewać 98octan, bo z 95 mogą być problemy, poza tym zażyczyli sobie mega kasy - podziękowałem im więc.

        Teraz wrażenia z jazdy i zarazem moje pytanie też do Was: Wyczuwalnie samochód jest żwawszy lepiej się wkręca na obroty jest postęp, nie powiem, ale mam małą zagwozdkę zwracam się do wszystkich kolegów, którzy mają wersje 105 TSI i 110 TSI lub jeździli nimi - otóż mając te 18KM więcej, po modzie, od rzeczywistej mocy jaką miało moje autko, max moc to obecnie 111KM na 4430RPM, mam tego typu "problem", albo tylko wydaje mi się, że mam, bo samochód praktycznie od 4000Rpm na V-biegu czyli od ok 180 Km/h nie przyśpiesza, tylko się buja, udało mi się go rozbujać do licznikowego 200Km/h, ale co chwila musiałem hamować, bo A2 z Wa-wy do Łodzi jest mega zapchana. Generalnie chodzi mi o to że mając te 18KM więcej oraz 190Nm-180Nm w zakresie obrotów 4000rpm - 4400rpm oczekiwałem, że samochód będzie na V-b jeszcze szedł, a nie bujał się. Jak więc sprawa wygląda w waszych autach ?

        Teraz spalanie zrobiłem test wieczorem ok 23.00 na A2 jadąc Wa-wa - Wiskitki, Tempo. załączone i ustawione 150km/h ok 50km trasy, kilka lodówek wyprzedzających się po drodze, tak wiec musiałem zwalniać i przyspieszać - spalanie z komputera wyszło 6,8l/100km, średnia z kompa 126km/h, co wydaje mi się całkiem niezłym wynikiem jak na tą porę roku i zimowe opony. Dwa lata temu wracając wieczorem w lato z Gdańska do Wa-wy ok 400km średnia 123km/h, miałem spalanie 6,9l/100km na letnich oponach, mających mniejsze opory toczenia.
        Zobaczymy jak będzie w lato o czym nie omieszkam napisać.

        Czekam teraz na wasze opinie i doświadczenia. i pytanie do kolegi sew1981 - jakie parametry ma kuzyn, czy możesz wkleić zakresy obrotów pod modzie, jak mu śmiga na V-b od 4000Rpm

        Pozdrawiam
        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

        Komentarz


        • #5
          Rzeczony załącznik z wykresem silnika.
          Załączone pliki
          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
            od ok 180 Km/h nie przyśpiesza, tylko się buja, udało mi się go rozbujać do licznikowego 200Km/h, ale co chwila musiałem hamować, bo A2 z Wa-wy do Łodzi jest mega zapchana
            po 180 sporymi odcinkami jechałem na A1 z Gdańska do W-wy - dało radę, ale powyżej 180 już nie cisnąłem. To już jest pod V max, więc nie należy oczekiwać, że powyżej tej prędkości będzie rakieta. Na osiągnięcie od 180 do 200, trzeba czasu i kawałka wolnej drogi.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz


            • #7
              110 konna meganka kombi nie chciala pojechac wiecej niz licznikowe 185-190.

              patrzac na Twoj wykres to od okolo 4tys. Zaczyna spadac moment a opory powietrza caly czas rosną, wiec trudno oczekiwać ze bedzie przyspieszać podobnie jak ponizej 4tys.
              Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.
              Powered by R-Performance

              Komentarz


              • #8
                Moje obawy były podyktowane faktem, że przed Modem też dobijał do tych 4000 Rpm, no może 3800 Rpm, a potem bujał się. Myślałem, że teraz będzie mu łatwiej, faktem jest, że teraz 180km/h łapie w sumie bez problemów, a wcześniej już od 175 było tak sobie.
                Ja na A1 swego czasu osiągnąłem na wersji seryjnej 85KM - 199km/h, oczywiście licznikowo, bo na GPS było `189km/h. No, ale to było na A1, pusto, z górki i lato .
                Dobra jak ktoś ma jeszcze jakieś swoje doświadczenia, to proszę o opis.
                Kolegom Clip i ruwado serdecznie dziękuję za opinię.
                Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                Komentarz


                • #9
                  Bo przedtem wykres mial bardzo podobny ksztalt.
                  jezeli daloby sie podciagnac jeszcze troche górę (pewnie dolot i/lub wydech) to było by lepiej.
                  ale moim zdaniem to bez sensu od strony ekonomicznej.
                  Masz malutka turbine, pompuje z dolu jak w dieslu ale niestety tez szybko sie kończy.
                  ciesz sie tym co masz.
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    No tak kształt podobny, tylko po modzie samochód ma nie 90KM mocy i ok 160Nm przy ok 4000Rpm, tylko już 110KM mocy i 190Nm. Czyż nie powinien lepiej pokonywać opory powietrza i lepiej ciągnąć od tych 4000Rpm w stosunku do jednostki seryjnej ? Dlatego moje pytanie do osób posiadających TSI 105KM/110KM jak im się zachowuje od 4000Rpm na 5-b. Tutaj tylko ruwado się wypowiedział.Swoją drogą ruwado pamiętasz ile miałeś RPM przy tych 180km/h ?
                    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
                      Swoją drogą ruwado pamiętasz ile miałeś RPM przy tych 180km/h ?
                      nie , nie miałem czasu patrzeć na obrot. Spory ruch - trzeba było się koncentrować na drodze.

                      PS. W weekend majowy może śmignę do D (Frankfurt n. Menem). Na niemieckich autobanach może będzie spokojniej i polukam.

                      A tak na marginesie - do 180 to rozpędzałem i swoją poprzednią O I 1.6 102KM na autostradach w Cro i w PL (A1), tak samo obecną O III 1.2 105 KM TSI. Nie sądzę, żeby powyżej jeszcze szły jak burza - to już (tak jak napisałem) prawie max.
                      Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz


                      • #12
                        Myślę, że masz za duże oczekiwania. ..to jest tysiąc dwieście centymetrów sześciennych z suszarką ...te osiągi o których piszesz to i tak jest rewelacja.

                        Komentarz


                        • #13
                          No tak, czyli wychodzi na to, że tylko wydawało mi się, że jest problem, bo wszystko jest tak jak być powinno. W zakresie prędkości używanych na co dzień przeze mnie, auto śmiga ładnie i jestem "zadowolon" , a 180-190 km/h to prędkości, których nie używam na co dzień, za wyjątkiem sporadycznych prób testowych, żeby sprawdzić maksymalne osiągi.
                          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                          Komentarz


                          • #14
                            prez7 Jak długo masz tego moda? jak zużycie oleju?

                            Komentarz


                            • #15
                              Mod'a mam dopiero od tygodnia, ale dane które podawałem wyżej, są już nie aktualne. Po wszystkich opiniach na różnych forach, a także opinii samego Tunera, który od samego początku mówił mi, że dla tego silnika bezpieczne, to ok 120-kilka KM, stwierdziłem że jednak moje 111KM, to trochę mało. Pojechałem więc na poprawkę do niego, w tygodniowym okresie testowym. Tutaj ważna uwaga masz siedem dni na testy nie podoba się przyjeżdżasz Tuner przywraca ci serię i oddaje ci pieniądze. Ja przyjechałem, bo po namyśle chciałem jednak te 120KM
                              Tuner uśmiechnął się tylko i powiedział, a nie mówiłem Panu ? 120 kilka koni to dla tego silnika norma i oni w V-techu tak z reguły tuningują te silniki standardowo. Ja mówię: dobra tym razem zdaję się na Pana. No i to teraz mam: 128,6KM@4576Rpm i 222Nm@2885Rpm Benyzna 95.

                              Co do oleju, to ja mnie więcej raz na 15000km - 20000km z litr doleję (stan przed modem), ale to nie problem w tym silniku . Poza tym zimą nie licząc góskich wypadów na narty, robię głównie krótkie trasy po mieście, silnik nie zdąży się rozgrzać, a w ostatnie lato zrobiłem w sumie 4500km na południe Europy, gdzie temp. sięgała 40C, także miał prawo trochę oleju zużyć.
                              Zobaczymy jak będzie teraz, także odezwę się za jakiś czas. Na razie jestem mega zadowolony
                              Ostatnio edytowany przez prez7; 33812.
                              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
                                Tuner uśmiechnął się tylko i powiedział, a nie mówiłem Panu ? 120 kilka koni to dla tego silnika norma i oni w V-techu tak z reguły tuningują te silniki standardowo. Ja mówię: dobra tym razem zdaję się na Pana. No i to teraz mam: 128,6KM@4576Rpm i 222Nm@2885Rpm Benyzna 95.
                                czesc,

                                czyli za 1100 zl w sumie masz o prawie 40 kucy wiecej? prawie 130 konikow?

                                Hmm, moze i ja sobie cos takiego zafunduje po gwarancji?

                                Swoja droga to Skoda niezle kosi cennikowo skoro za te mocniejsza wersje (albo raczej kosila).

                                Ps. to podziel sie za kilka miesiecy wrazeniami z jazdy i uzytkowania - czy wszystko ok :-) itd.

                                Szerokosci i bezawaryjnosci zycze :-)
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
                                  ...
                                  Co do oleju, to ja mnie więcej raz na 15000km - 20000km z litr doleję (stan przed modem), ale to nie problem w tym silniku . Poza tym zimą nie licząc góskich wypadów na narty, robię głównie krótkie trasy po mieście, silnik nie zdąży się rozgrzać, a w ostatnie lato zrobiłem w sumie 4500km na południe Europy, gdzie temp. sięgała 40C, także miał prawo trochę oleju zużyć...
                                  To raczej masz trudne warunki użytkowania. Szczególnie teraz po mod-zie wskazane jest skrócenie interwału wymiany oleju max.15tkm/rok i wlewanie np.0W40.
                                  Przekartkuj temat olejów do benzyny.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tylko ciekawe, że na stronie podają efekt dla najsłabszej wersji (85), a dla 105 i 110 - tylko kontakt telefoniczny, w celu otrzymania informacji.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzięki @marlej108
                                      Dokładnie to 35KM i ok 38Nm więcej w stosunku do serii. Ja miałem do dopłaty wtedy 3600zł za 105KM także olałem. Teraz Skoda moim zdaniem kosi jeszcze bardziej, jak stałbym przed dylematem, czy 3 cylindry 1.0 TSI 115KM@200Nm, to też bym wziął tańszego, o prawie 6kpln 4-cylindrowca TSI 1.2 85KM@160Nm.
                                      Fakt że 1.0 ma 6-biegową skrzynię, a 1.2 jest tylko z 5 biegową, ale prawie 6kpln dopłaty ???
                                      Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                      Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                        To raczej masz trudne warunki użytkowania. Szczególnie teraz po mod-zie wskazane jest skrócenie interwału wymiany oleju max.15tkm/rok i wlewanie np.0W40.
                                        Przekartkuj temat olejów do benzyny.
                                        Słyszałem że silniki TSI tak mają/miały, co prawda 1.2 TSI najmniej. VAG pisze coś o dopuszczalnej normie 1L oleju na 1000km, co jest oczywiście śmieszne, że tak się ubezpieczają, ale już
                                        1l oleju na 15000-20000km, to nie jest jakaś tam tragedia myślę. Oczywiście po ostatnim przeglądzie gwarancyjnym jaki miałem w grudniu zeszłego roku i po modzie przechodzę teraz na serwis olejowy 15kkm lub co rok, benzynę też z reguły tankuję na Orlen/Lotos/BP, nie kupuję w marketach. Co do oleju to dzięki, chętnie zobaczę, co piszą w temacie. Tuner powiedział żebym nie lał Castrola, bo zasyfia, czy też zasyfiał podobno silnik. Bardziej polecał Shell Motul. Jeżeli chodzi o użytkowanie, to staram się jeździć moją Octą delikatnie, mam ją 4-lata i zamierzam jeszcze co najmniej 4 jak nie więcej pojeździć - nie piszczę na światłach nie ścigam się po mieście , bynajmniej nie w tym celu był robiony MOD. Staram się jeździć po mieście w okolicach 2-2,5krpm jak silnik zimny i dopiero jak komputer wskaże że olej już rozgrzany, to mogę dać mu więcej rpm. Na autostradzie jak zasuwam w dalsze trasy np na wakacje, czy na narty, zazwyczaj w przedziale 3000-3250Rpm 140km/h-160km/h.
                                        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                          Tylko ciekawe, że na stronie podają efekt dla najsłabszej wersji (85), a dla 105 i 110 - tylko kontakt telefoniczny, w celu otrzymania informacji.
                                          Tutaj nie masz już takich przyrostów, natomiast marketingowo fajnie pochwalić się, że z 85KM robią ci 125KM, czyli 40KM więcej. Tyle samo myślę powiedzmy te 130KM "bezpiecznie"
                                          - zrobią ci z jednostki 105KM/110KM. Tutaj nie piszą jednego istotnego faktu, że te silniki z reguły mają wyższe moce i momenty niż podaje producent np mój miał 93,6KM w serii i aż 184,3Nm. Spotkałem się z opinią że wersje 110KM w rzeczywistości osiągają 115KM-118KM. Oczywiście są Tunerzy, którzy z tego silnika robią 145KM, ale to już benzyna 98octan a jak wymienisz sobię turbinę to i więcej . Osobiście myślę, że to już przesada, dla tej pojemności i dla żywotności osprzętu: turbina, sprzęgło, ale to już kwestia ryzyka jakie jesteś w stanie podjąć. Ja podchodzę do tego dość zachowawczo.
                                          Ostatnio edytowany przez prez7; 33812.
                                          Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                          Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja robiłem - polecam
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez prez7 Zobacz wpis
                                              Swoją drogą ruwado pamiętasz ile miałeś RPM przy tych 180km/h ?
                                              prez7 dzisiaj w drodze powrotnej z Zakopanego sprawdziłem na S7 koło Kielc - przy 180 km/h silnik 1.2 (105 KM) ma 4.000 obrotów na V biegu.

                                              Od 160 dalej rozpędza się po równym i nawet to widać (testowaliśmy z młodym).

                                              Od 150, 160 do 180 idzie bez problemu, byle po równym. Pod wzniesienia już ma problem. Oczywiście wszystko na V biegu. Na IV nie zrzucałem.
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                prez7, jak go zobaczę, to zapytam czy ma wykres. chyba to OII jeszcze ma. ma parę aut. Jak ma wykres, to walnę foto

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                                  prez7 dzisiaj w drodze powrotnej z Zakopanego sprawdziłem na S7 koło Kielc - przy 180 km/h silnik 1.2 (105 KM) ma 4.000 obrotów na V biegu.
                                                  przy 180 ma dokladnie 2 x wiecej obrotow niz przy 90, nie trzeba expresowki zeby to sprawdzic

                                                  Powered by R-Performance

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X