Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Śruby zabezpieczające do kół. Warto? jakie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Śruby zabezpieczające do kół. Warto? jakie?

    Mam pytanko, dostałem auto na kołach zimowych. Letnie alu w bagażniku. Widziałem że wszystkie 5 śrub są takie same. Warto kupić przy wymianie na letnie koła komplet śrub zabezpieczających (przed kradzieżą) , alu mam 17" Tiros jak dobrze pamiętam.
    Kupujecie takie gadzety czy to przeżytek już? Jeżeli tak to jakie? Ktoś mi polecał śruby McGard.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • #2
    Witaj kolego.
    Miałem oryginalne śruby zabezpieczające w O1 na alusach, po lecie zapiekły się 2 na dwóch kołach na amen ( a koła zmieniam sam i dokręcam z wyczuciem). Skończyło się spawaniem i odkręcaniem na siłę.
    Teraz mam O2 FL i gość od którego ją kupiłem przerabiał w niej ten sam temat.
    Z mojej perspektywy szkoda nerwów.

    Chyba że do O3 są jakieś specjalne i będzie OK.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
      Witaj kolego.
      Miałem oryginalne śruby zabezpieczające w O1 na alusach, po lecie zapiekły się 2 na dwóch kołach na amen ( a koła zmieniam sam i dokręcam z wyczuciem). Skończyło się spawaniem i odkręcaniem na siłę.
      Teraz mam O2 FL i gość od którego ją kupiłem przerabiał w niej ten sam temat.
      Z mojej perspektywy szkoda nerwów.

      Chyba że do O3 są jakieś specjalne i będzie OK.
      Czyli zostawić oryginalne zwykłe śruby?
      Śkoda ma zestaw oryginalnych śrub zabezpieczających za 136 zł (4szt do podmiany po jednej w każdym z kół). Na alledrogo też tego masa. Zastanawiam się czy zabezpieczyć taką śrubą alu-felgę czy raczej już tych zabezpieczeń nie stosuje podobnie jak z alarmem do auta...
      Z drugiej strony jest cała masa ładniejszych felg niż zwykła 17" do kury.....
      Sam nie wiem......

      Komentarz


      • #4
        Ktos jeszcze kradnie kola?
        Przeciez szybciej jest wziac caly samochod.
        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #5
          Od wielu lat uzywam tych fabrycznych i NIGDY nie bylo problemu z odkreceniem. Moze to jest kwestia tego ze ja kazde sruby przy pierwszej zmianie opon przesmarowuje jakims smarem.

          A co do tego czy kradna... kradna wszystko na co jest zlecenie. Roznica jest tylko taka, ze jak sa byle jakie zlodziejki to leszcz z kluczem 17 nic nie zdziala i trzeba byc juz lepiej przygotowanym wiec to typowe zlecenie

          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Biorąc pod uwagę że auto albo stoi pod domem za bramą, albo pod pracą gdzie jest monitoring , sporadycznie jakies wyjazdy to skłaniam się aby nie montować zabezpieczenia. Gdyby to były jeszcze jakies 18" lub 19" fajne a nie zwykła 17" ..... Tak mi sięwydaje

            Komentarz


            • #7
              Coś chyba jest na rzeczy z tym zapiekaniem, ponieważ w mojej na oryginalnych alusach Skody również zapiekały się jak diabli. Nic nie daje dokręcanie kluczem dynamometrycznym, smarowanie, czyszczenie wgłębień w feldze itp. Na drugich alu gdzie śruby są stożkowe, nie ma takiego problemu.
              Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

              Komentarz


              • #8
                Mnie się nie zapiekały ani oryginalne skody (kula) ani innych producentów (stożek), śruby i nakrętki. Teraz korzystam z czwartego kompletu zabezpieczających. Nie smarowałem, ale przed ponownym użyciem je oczyszczałem, dokręcałem dynamometrycznym. Problemy z odkręcaniem śrub (czy czegokolwiek innego) miałem tylko po wizycie auta w serwisie, po sobie nigdy.

                Moim zdaniem najlepsze są od włoskiego producenta farad. A takie z pustą gwiazdką w środku mają znikomy sens, bo tam można wsadzić cokolwiek i odkręcić. Niestety, wzorki w tych zabezpieczeniach najbardziej niszczą się od zimowej soli.

                Takich używam (wcześniej śruby, teraz nakrętki):

                Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                Komentarz


                • #9
                  Ja używałem ori skody przez 8 lat nigdy nie było problemu z zapiekaniem. Zawsze sam zmieniam koła i dokręcam kluczem dynamometrycznym.
                  Teraz do nowej Octavii też będę kupował ori skody, moje 19 mogą już kusić
                  ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                  mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                  Komentarz


                  • #10
                    No na 19" to tez bym założył.
                    Ale na takie jak mam w O1 i O2 i po takich przygodach - nie zakładam.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X