Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

VCDS mod pedału gazu (pedał audi) - próbował ktoś?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • VCDS mod pedału gazu (pedał audi) - próbował ktoś?

    Hej,

    Od 2 tygodni mam O3 2.0TDI CKFC 150KM i w porównaniu do O2FL 2.0TDI CHFC 140KM brak jej tego "szfunku" - no naciskasz gaz, a ona idzie, ale jakoś tak ospale... Niby można by pewnie zrobić jakiś "program" (mapping) na to, ale póki co wpadłem na mod przez VCDS = "pedał audi".
    Piszą o tym np. tu: Increased throttle pedal sensitivity adaptation - VCDS - VWROC - VW R Owners Club albo na briskoda VCDS throttle mod - Skoda Octavia Mk III (2013 - 2020) - BRISKODA

    Pozdrawiam,
    Maciej 'Gawronik' Gawroński
    [center:5414c7789e]Cappucino Octavia IIFL Combi 2010r. 2.0 TDI CFHC - moja ci ona
    Silver Fabia IIFL Hathback 2011r. 1.6 TDI CAYB - żony
    [/center:5414c7789e]

  • #2
    Sprawdzałem, sieje błędami i wróciłem do ustawień faktycznych.

    Lagi na pedale gazu.

    Opis:

    Controller 01- Engine

    07 - Coding

    Byte 0, Bit 0-2,

    i na Bit 0-2 wybierasz z manufacet skoda/vw/seat na audi i cuda się dzieją.
    Ostatnio edytowany przez Langusta; 11009.
    Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Gawronik Zobacz wpis
      Hej,

      Od 2 tygodni mam O3 2.0TDI CKFC 150KM i w porównaniu do O2FL 2.0TDI CHFC 140KM brak jej tego "szfunku" - no naciskasz gaz, a ona idzie, ale jakoś tak ospale... Niby można by pewnie zrobić jakiś "program" (mapping) na to, ale póki co wpadłem na mod przez VCDS = "pedał audi".
      Piszą o tym np. tu: Increased throttle pedal sensitivity adaptation - VCDS - VWROC - VW R Owners Club albo na briskoda VCDS throttle mod - Skoda Octavia Mk III (2013 - 2020) - BRISKODA

      Pozdrawiam,
      Zmienione na Audi od roku czasu nie widzę żadnych błędów.
      Another free performance modification? Opinions on this - Skoda Octavia Mk III (2013 - 2020) - BRISKODA

      Komentarz


      • #4
        Prawdopodobne zależy od modułu sterownika oraz roku produkcji auta, a wtedy może działać bez błędów.
        Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

        Komentarz


        • #5
          Odświeżę temat, czy ktoś stosował ten trik w 1,5 TSI, działa, jest wyraźna poprawa?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Pita1111 Zobacz wpis
            Odświeżę temat, czy ktoś stosował ten trik w 1,5 TSI, działa, jest wyraźna poprawa?
            Ja próbowałem co prawda nie poprzez VCDS-a a odbeleven. Jest też tam taka opcja Throttle pedal response. Po ustawieniu na opcje Audi według opisu auto powinno żywiej reagować na gaz, no ale niestety zero zmiany.
            KOMAND

            Komentarz


            • #7
              ja przestawiłem w sterowniku wspomagania kierownicy (20)
              IDE06419-Przełączanie profilu jazdy,Stopniowo: sterowane za pomocą czasu ,1
              tak miałem, przestawiłem na tą drugą wartość "sterowanie za pomocą wartości progowej" coś takiego chyba, i jest wyraźna poprawa, żwawiej reaguje na przyciskanie. Sterowanie za pomocą czasu to zaprogramowana wartość max przyspieszenia, nawet jak nagle depniemy to sterownik będzie otwierał przepustnicę "powoli" tak jak ma zaprogramowane.
              Jak przestawimy na tą drugą wartość to przepustnica szybciej się otwiera. Ale oczywiście nie tak szybko jak to było w 2.0 MPI z przepustnicą na lince

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                ja przestawiłem w sterowniku wspomagania kierownicy (20)
                IDE06419-Przełączanie profilu jazdy,Stopniowo: sterowane za pomocą czasu ,1
                tak miałem, przestawiłem na tą drugą wartość "sterowanie za pomocą wartości progowej" coś takiego chyba, i jest wyraźna poprawa, żwawiej reaguje na przyciskanie. Sterowanie za pomocą czasu to zaprogramowana wartość max przyspieszenia, nawet jak nagle depniemy to sterownik będzie otwierał przepustnicę "powoli" tak jak ma zaprogramowane.
                Jak przestawimy na tą drugą wartość to przepustnica szybciej się otwiera. Ale oczywiście nie tak szybko jak to było w 2.0 MPI z przepustnicą na lince
                Mi po tym zabiegu autko lepiej reaguje ale wywala przy starcie silnika usterkę start stop na chwile, i nie działa - j tak to wyłączam. Wrócę do serii i zobaczę czy start stop ożyje czy to jakiś zbieg okolicznosci

                Komentarz


                • #9
                  U mnie po tym zabiegu zero błędów jeżdżę już kilka miesięcy

                  Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                    U mnie po tym zabiegu zero błędów jeżdżę już kilka miesięcy

                    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
                    Faktycznie, u mnie również zero problemów. Pedał jest czuły, trzeba się przestawić. Problem ze start stopu polegał na rozładowanym akt bo długo się na zapłonie bawiłem.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                      ja przestawiłem w sterowniku wspomagania kierownicy (20)
                      IDE06419-Przełączanie profilu jazdy,Stopniowo: sterowane za pomocą czasu ,1
                      tak miałem, przestawiłem na tą drugą wartość "sterowanie za pomocą wartości progowej" coś takiego chyba, i jest wyraźna poprawa, żwawiej reaguje na przyciskanie. Sterowanie za pomocą czasu to zaprogramowana wartość max przyspieszenia, nawet jak nagle depniemy to sterownik będzie otwierał przepustnicę "powoli" tak jak ma zaprogramowane.
                      Jak przestawimy na tą drugą wartość to przepustnica szybciej się otwiera. Ale oczywiście nie tak szybko jak to było w 2.0 MPI z przepustnicą na lince
                      U siebie też zmieniłem to kodowanie, po krótkiej jeździe próbnej mam faktycznie wrażenie, że trochę lepiej reaguje na gaz (O3 FL kombi 1.5 TSI ACT DSG7) ale cały czas się zastanawiam czy to nie efekt autosugestii - bo tak naprawdę czemu zmiana w module związanym ze wspomaganiem sterowania miałaby mieć wpływ na sposób reakcji na gaz? Żeby nie było - nie próbuję się czepiąc. Pół internetu (w tym forum Briskoda itp.) twierdzi, że ta zmiana poprawa reakcję przy automatycznej skrzyni - tylko nie bardzo wiem dlaczego moduł wspomagania kierownicy miałby wpływ na gaz...
                      Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                      Komentarz


                      • #12
                        U sąsiada robiłem w O3 2.0 TDI 150KM w automacie, po jazdach stwierdził że jest lepiej. Dla niego zmiana na plus
                        Wirus -> 136 KM 310 Nm
                        https://forum.octaviaclub.pl/forum/m...kombi-by-szere

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Langusta Zobacz wpis
                          Sprawdzałem, sieje błędami i wróciłem do ustawień faktycznych.

                          Lagi na pedale gazu.

                          Opis:

                          Controller 01- Engine

                          07 - Coding

                          Byte 0, Bit 0-2,

                          i na Bit 0-2 wybierasz z manufacet skoda/vw/seat na audi i cuda się dzieją.
                          A z tym kodowaniem ktoś się uporał - tj. z błędami? Próbowałem tego kodowania dziś u siebie ale u mnie również sypie błędy - nie działa tempomat, wyskakują błędy ABS w auto-scan. Na Briskoda itp. też wiele osób o tym pisze ale nie znalazłem info czy da się te błędy naprawić / co jeszcze przekodować

                          Octavia III FL Style, 1.5 TSI ACT, DSG, rocznik 2019

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X