Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Felgi aluminiowe O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Felgi aluminiowe O3

    Witam,

    Szukam felg do swojej O3, nowych bądź używanych w bardzo dobrym stanie.

    Znalazłem coś takiego: Felgi 17 SKODA KAROQ KODIAQ OCTAVIA II III SUPERB 7852516139 - Allegro.pl

    Wiem, że tego typu felgi to tak naprawdę no-name i nie warto w nie inwestować, dlatego wstawiam to tutaj. Może ktoś z forumowiczów zna podobny model, ale porządnej marki, które można kupić bez obaw?

  • #2
    też szukam ale takich no namów unikam. Tutaj nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale wstawili zdjecie od Bednarka, tylko że w oryginale te felgi to są 18" do Octavi.

    Tutaj masz te felgi w oryginale Felga aluminiowa Vega 18" - czarna - Octavia III - Oryginalne Części do Skody i Hondy | czesci.zagielauto.pl
    7.5J x 18 ET51 do opon: 225/40 R18


    Nie wiem też po jakich drogach jeździsz ale 17" to na nasze dziury za wielka obręcz bo gumy masz wtedy bardzo mało przy 225/55/R17 jest tylko 10cm od felgi do asfaltu - taki wychodzi profil. Ja uważam że na naszych drogach rozsądnie mieć 11cm, inaczej często zawieszenie bedziesz robił a i sama jazda malo komfortowa. Ja się męczę na fabrycznych 225/55/R17 i zwalniam jak mogę jak widzę kiepską drogę, niestety z mojej okolicy jeszcze dużo jest takich. Na autostradzie ten rozmiar ma same zalety i auto naprawdę super się prowadzi ale na mojej codziennej drodze dom-praca-dom musze pokonać ze 4km po dziurach i nierównościach, progach zwalniających itp. a żal auta.

    Druga sprawa szerokość 7,5" więc będziesz musiał bardzo uważać na krawężniki aby przytrzeć bokiem bo ta felga jest bardzo szeroka i wątpie aby guma opony wystawała na zewnątrz aby ją ochronić przy kontakcie z krawężnikiem.

    Trzecia sprawa ET43 to mocno odbiega od standardu więc ciekawe czy nie bedzie problemów ze skrecaniem kół aby coś nie obcierało.
    Wprowadziłem dane do kalkulatora i w porównaniu do wzorcowej 17" ET49 którą masz w wersji Style otrzymujemy:
    Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 12.5 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
    Od wewnątrz (tył felgi) osadzenie nowej felgi nie będzie się różnić od felgi wzorcowej.
    Wychodzi że ta felga będzie wystawać na zewnątrz.

    Dla 7.5J x 18 ET51 mamy:
    Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 4.5 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
    Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 8.5 mm bliżej elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej.
    Dobrze sprawdź czy nie będzie kłopotu z 7,5J x 17 ET43

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez paryzanin Zobacz posta
      Nie wiem też po jakich drogach jeździsz ale 17" to na nasze dziury za wielka obręcz bo gumy masz wtedy bardzo mało przy 225/55/R17 jest tylko 10cm od felgi do asfaltu - taki wychodzi profil. Ja uważam że na naszych drogach rozsądnie mieć 11cm, inaczej często zawieszenie bedziesz robił a i sama jazda malo komfortowa. Ja się męczę na fabrycznych 225/55/R17 i zwalniam jak mogę jak widzę kiepską drogę, niestety z mojej okolicy jeszcze dużo jest takich. Na autostradzie ten rozmiar ma same zalety i auto naprawdę super się prowadzi ale na mojej codziennej drodze dom-praca-dom musze pokonać ze 4km po dziurach i nierównościach, progach zwalniających itp. a żal auta.

      Druga sprawa szerokość 7,5" więc będziesz musiał bardzo uważać na krawężniki aby przytrzeć bokiem bo ta felga jest bardzo szeroka i wątpie aby guma opony wystawała na zewnątrz aby ją ochronić przy kontakcie z krawężnikiem.

      Trzecia sprawa ET43 to mocno odbiega od standardu więc ciekawe czy nie bedzie problemów ze skrecaniem kół aby coś nie obcierało.
      Wprowadziłem dane do kalkulatora i w porównaniu do wzorcowej 17" ET49 którą masz w wersji Style otrzymujemy:
      225/55/17 to jest normalna seryjna opona więc nie przesadzajmy z tym 10-11cm jak chcecie żeby auto wyglądało jak kupa to możecie wsadzać profil 65 ale wtedy dopiero może być problem ze skręcaniem czy już na pewno z wyglądem. To jest octavia. Jakby chciał zapierdalać po dziurach czy lesie to by sobie kupił jakiegoś jeepa czy navare i podniósł zawieche o 3 cale i opony dał 23 calowe .

      Kolejna sprawa szerokość 7,5 cala to też normalna szerokość, to auto ma swój gabaryt to nie jest uno z felgą 5,5 cala i oponą 145, ludzie na prawdę nie piszcie takich głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy! Jak się nie znasz polecam nie udzielać się w takich tematach. Co do opony ? Żadna opona nie uchroni się od krawężnika niezależnie jaki będzie rant ochronny, to jest tylko guma która pod naporem się ugnie. Opona szerokości 225 jest szersza niż felga 7,5 cala więc nie pisz proszę takich głupot jak wyżej.

      Następna rzecz ET zmiana z 49 na 43 to żadna zmiana nie odczuwalna, felga będzie się lepiej prezentować bo będzie troche bardziej wypchnięta do zewnątrz ale nie będzie żadnego problemu ze skręcaniem.

      Ja u siebie mam felgi 20 calowe o szerokości 9 cali z ET 41 i oponami 225/35 i nic nie trze a z tyłu mam jeszcze 1cm dystansu. Auto dodatkowo ma zamontowane zawieszenie gwintowane i jest skręcony na sam dół gwint.

      DSC_1281amałe.jpg

      Komentarz


      • #4
        no własnie jak się nie znasz to lepiej nie pisz

        widocznie jezdzisz po takich drogach ze nawet 20" nie są problemem dla mnie dyskomfort jest już przy 17", moje drugie auto jest bardzo miekkie i jak sie przesiadam w skode to czuje duza roznice na minus a ze jezdzę głównie po mieście gdzie jeszcze sporo dróg jest do zrobienia to cierpię i ja i zawieszenie.
        Przy 20" nie wiem czy zawieszanie u mnie wytrzymałoby miesiąc...

        Komentarz


        • #5
          Ale ja nie potępiam tego że ktoś chce jeździć na 17 a nie na 20 to jego wybór nie mi to oceniać. Chodzi mi tylko o to żeby nie pisać głupot, jak już wspomniałem 225 jest szersze niż 7,5j więc rant ochronny będzie wystawał oraz że różnica et jest tu znikoma i żadnego problemu kolega nie będzie miał ze skręcaniem przy takim setupie bez spiny

          A jak Skoda za twarda toa było kupić Citroena c5, który na zakrętach zachodzi jak autobus

          Komentarz


          • #6
            225 dopiero przy 8j nie pokrywa rantu , 7,5 to seria przecież.
            190 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              Przy 225 seria ma 7", to samo jest wpisane w homologacji auta.

              Komentarz


              • #8
                225/40 r18 i felga 18x8 et35 żadnego problemu nie ma...

                Do felgi 7" to optymalna opona 215

                jak kupisz markowe felgi z papierami to możesz jeździć i nikt się nie przyczepi

                Komentarz


                • #9
                  Ja juz zarysowałem swoją felgę 7" szerokosci przy oponie 225 mimo rantu ochronnego...na razie jest maly punkcik, gdyby nie rant ochronny byłoby już niezle widac a tak ucierpiał głównie rant ochronny.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X