Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podniesienie zawieszenia O3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Podniesienie zawieszenia O3

    Nie strzelaj ze sprzęgła tylko napnij naped na ręcznym i tak ruszaj...
    GRABA:.:GRABSON:.:GRABERSKI:.:&:.:GOKS
    Oci podarowałem ojcu, teraz jest E36 COUPE 1.8is

  • #2
    Podniesienie zawieszenia O3

    Czy ktos moze sie orjentuje o ile mozna podniesc zawieszenie O3 Combi 4x4. Kolega jest zainteresowany zakupem Octavia ale potrzebuje wiekszego przeswitu a nie chce czekac na scouta ktory nie wiadomo kiedy bedzie.
    Była Octavia 2 1.9 TDI jest Octavia 3 1.4 TSI :-)

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80144

    Komentarz


    • #3
      Ciekawa koncepcja wyjdzie wóz drabiniasty :P
      O3 4x4 ma 140 mm a scout 171 mm
      Te parę mm lepiej zastąpić osłonami podwozia ( pakiet na bezdroża ) i tyle.
      Jeździłem VW Tiguanem 4x4 ( 200 mm ) a i tak potrafiłem rozwalić tylni drążek stabilizujący.
      Większy prześwit mu nie pomoże, lepiej niech się zastanowi nad prawdziwą terenówką
      O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

      Komentarz


      • #4
        Od kiedy to większy prześwit da się zastąpić jakimiś osłonami? Osłony ten prześwit jeszcze zmniejszą. Osłonę też da się urwać. :?
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez lubek24
          Ciekawa koncepcja wyjdzie wóz drabiniasty :P
          O3 4x4 ma 140 mm a scout 171 mm
          Te parę mm lepiej zastąpić osłonami podwozia ( pakiet na bezdroża ) i tyle.
          Jeździłem VW Tiguanem 4x4 ( 200 mm ) a i tak potrafiłem rozwalić tylni drążek stabilizujący.
          Większy prześwit mu nie pomoże, lepiej niech się zastanowi nad prawdziwą terenówką
          No mysli. Na tapecie ma Subaru Outbecka ale to juz mu wychodzi ponad 150tys - a az tyle nie chce wydac
          Była Octavia 2 1.9 TDI jest Octavia 3 1.4 TSI :-)

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80144

          Komentarz


          • #6
            Koledze chodziło chyba o to żeby zamiast podnosić zawieszenie zastosować oslony, które będą je chronić. Wg mnie to i tak nie zda egzaminu w terenie można urwać albo zawiesić sie i tyle. Jeśli miałbym taką potrze to poprostu kupiłbym odpowiednie auto. Teraz mamy taki wybór, że na pewno znajdzie coś lepszego do tych celów niż octavia z kombinacjami
            Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

            Komentarz


            • #7
              Co prawda Subaru Forester czy outback ma 200 mm prześwitu, tak jak wspomniany mój były WV, ale wszystko zależy gdzie te auto będzie użytkowane. Prześwit ten sam więc dylemat co raz większy.
              Gdybym miał osłony to może by je urwało, chodź wątpię. Myślę że dały by radę i śliznąłbym się po krawężniku, a tak musiałem kupić oryginalny drążek za 500 pln i czekać na przesyłkę z centralnego magazynu 4 dni ( zamienników brak ).

              zepter00 haterem zawsze można zostać, ale coś z doświadczenia wnieść do dyskusji to już nie twoja liga.
              O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

              Komentarz


              • #8
                Kurcze, czlowiek jasno pyta sie o sposob na podniesienie przeswitu o 3cm... a tu dostaje rade:

                1. Kupna innego auta o dziesiat tys. drozszego,
                2. Dolozenia oslon... obnizajacych przeswit.

                Strasznie to denerwujace gdy odpowiadajacy zamiast skupic sie na temacie jakies swoje, pobooczne koncepcje probuja wciskac.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez lubek24
                  Co prawda Subaru Forester czy outback ma 200 mm prześwitu, tak jak wspomniany mój były WV, ale wszystko zależy gdzie te auto będzie użytkowane. Prześwit ten sam więc dylemat co raz większy.
                  Gdybym miał osłony to może by je urwało, chodź wątpię. Myślę że dały by radę i śliznąłbym się po krawężniku, a tak musiałem kupić oryginalny drążek za 500 pln i czekać na przesyłkę z centralnego magazynu 4 dni ( zamienników brak ).

                  zepter00 haterem zawsze można zostać, ale coś z doświadczenia wnieść do dyskusji to już nie twoja liga.
                  Jedyne co wniosłeś do dyskusji to bełkot i urojenia. W tym doświadczenie masz na pewno. O moje doświadczenia się nie martw. Mam do dyspozycji takie sprzęty 4x4 w których koło jest wyższe niż cała ta twoja Octavia 4x4. Dwa słowa: Fadroma i Zetor :lol:

                  [ Dodano: Czw 10 Lip, 14 23:57 ]
                  Zamieszczone przez ukuk
                  Kurcze, czlowiek jasno pyta sie o sposob na podniesienie przeswitu o 3cm... a tu dostaje rade:

                  1. Kupna innego auta o dziesiat tys. drozszego,
                  2. Dolozenia oslon... obnizajacych przeswit.

                  Strasznie to denerwujace gdy odpowiadajacy zamiast skupic sie na temacie jakies swoje, pobooczne koncepcje probuja wciskac.
                  +1

                  Jedyne co przychodzi do głowy to dorobienie tulejek ( pod mocowanie przedniego zmortyzarora na wzór O1. Z tyłu zostają tylko dłuższe sprężyny ) lub dorobienie (ewentualnie znalezienie) wyższych sprężyn. Na pewno temat podwyższania 03 nie jest dobrze rozpracowany bo to bardzo świeże auto... w dodatku na forum zdecydowanie przeważają liczebnie "obniżacze" a nie "podwyższacze". :wink:
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja mam pakiet na bezdroża, mieszkam w buszu, jeżdżę po dziurach i jeszcze niczym nie przytarłem. Prześwit mogę zmierzyć ale na pewno jest większy niż w serii (choć pan w salonie twierdził inaczej). ZTCW 4x4 ma jeszcze większy niż 2x4+PNB, więc nie wiem czy jest sens w tym dłubać.

                    Zamieszczone przez ukuk
                    Kurcze, czlowiek jasno pyta sie o sposob na podniesienie przeswitu o 3cm... a tu dostaje rade:
                    Dobrzy ludzie radzą - zamiast kupować gitarę i robić z niej zegar z kukułką lepiej od razu kupić zegar. Są tańsze auta 4x4 niż nowy OBK (którego bym zresztą nie kupił za Chiny ludowe - jakość Dacii za cenę z gwiazd).

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez zepter00
                      Zamieszczone przez lubek24
                      Co prawda Subaru Forester czy outback ma 200 mm prześwitu, tak jak wspomniany mój były WV, ale wszystko zależy gdzie te auto będzie użytkowane. Prześwit ten sam więc dylemat co raz większy.
                      Gdybym miał osłony to może by je urwało, chodź wątpię. Myślę że dały by radę i śliznąłbym się po krawężniku, a tak musiałem kupić oryginalny drążek za 500 pln i czekać na przesyłkę z centralnego magazynu 4 dni ( zamienników brak ).

                      zepter00 haterem zawsze można zostać, ale coś z doświadczenia wnieść do dyskusji to już nie twoja liga.
                      Jedyne co wniosłeś do dyskusji to bełkot i urojenia. W tym doświadczenie masz na pewno. O moje doświadczenia się nie martw. Mam do dyspozycji takie sprzęty 4x4 w których koło jest wyższe niż cała ta twoja Octavia 4x4. Dwa słowa: Fadroma i Zetor :lol:

                      [ Dodano: Czw 10 Lip, 14 23:57 ]
                      Zamieszczone przez ukuk
                      Kurcze, czlowiek jasno pyta sie o sposob na podniesienie przeswitu o 3cm... a tu dostaje rade:

                      1. Kupna innego auta o dziesiat tys. drozszego,
                      2. Dolozenia oslon... obnizajacych przeswit.

                      Strasznie to denerwujace gdy odpowiadajacy zamiast skupic sie na temacie jakies swoje, pobooczne koncepcje probuja wciskac.
                      +1

                      Jedyne co przychodzi do głowy to dorobienie tulejek ( pod mocowanie przedniego zmortyzarora na wzór O1. Z tyłu zostają tylko dłuższe sprężyny ) lub dorobienie (ewentualnie znalezienie) wyższych sprężyn. Na pewno temat podwyższania 03 nie jest dobrze rozpracowany bo to bardzo świeże auto... w dodatku na forum zdecydowanie przeważają liczebnie "obniżacze" a nie "podwyższacze". :wink:
                      Samochód osobowy 4x4 porównywać z fadromą i ciągnikiem rolniczym to sztuka
                      zacytuję kolegę z forum:
                      "Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem"

                      Wracając do tematu można zastosować gumy podwyższające do sprężyn, można zmienić amortyzatory, można poszukać innych sprężyn.
                      Dużo jest tematów dotyczących O1 i O2, sposoby się nie zmieniały jedynie zastosowane części. Dla przykładu podrzucam temacik z O1.
                      Link

                      PS. przypomniało mi się że kolega Rodaczek modził swoją O2 i poniósł zawieszenie, napisz na Priv pewnie ci chętnie podpowie.
                      O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                      Komentarz


                      • #12
                        A czemu nie? Porównywać można wszystko. Jeśli masz dostęp do większych i lepszych off-roaderów (często kosztujących kilkaset tysięcy PLN) to chętnie posłucham.
                        Napisałem ci też już w czym ty masz doświadczenie... Jak chcesz pogadać o SUVach, crossoverach i samochodach 4wd, to zajrzyj do tematu mojej Octavii. Choć w temacie systemów przeniesienia napędu na wiele kół to partnerem do rozmów dla mnie nie jesteś.
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz


                        • #13
                          zepter00, lubek24, Hej ! Men dajcie spokój, jest piątek czas na zimne piwo po ciężkim tygodniu.... :wink:

                          Zamieszczone przez jerryx
                          olega jest zainteresowany zakupem Octavia ale potrzebuje wiekszego przeswitu a nie chce czekac na scouta ktory nie wiadomo kiedy bedzie.
                          No to niech kupi z PNB, zawsze to trochę większy prześwit, choć trzeba wrzucić 16" koła. I po kłopocie.
                          Albo kupi Pajero Sport za 119 kPLN manual lub 136 kPLN automat i lepsze wyposażenie.
                          Prześwit jak się patrzy, a zdolności do jazdy w terenie prima sort, normalnie palce lizać.

                          Zamieszczone przez kropi
                          Są tańsze auta 4x4 niż nowy OBK (którego bym zresztą nie kupił za Chiny ludowe - jakość Dacii za cenę z gwiazd).
                          Dżisas, czemu tak sądzisz ?

                          Komentarz


                          • #14
                            Prawdą jest, że Subaru u nas są zdecydowanie za drogie. Wystarczy popatrzeć ile kosztują w USA w porównaniu z konkurencją.
                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                            Komentarz


                            • #15
                              jedna cięta riposta i już ci słoma z filców wyłazi, "bełkot i urojenia" to ty również masz jak pojedziesz swoim zetorem pod GS.
                              Jak Cię i ta riposta przerasta intelektualnie, zawsze możesz z kolegami z pod sklepu z winem "Arizona" w ręku porozmawiać w temacie systemów przeniesienia napędu na wiele kół

                              No i dałem się pokonać "głupkowi" doświadczeniem :cry:
                              O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                              Komentarz


                              • #16
                                Czy ktos sie orientuje ktorymi czesciami rozni sie OIII wielowahacz (np. 1.8 tsi) z pakietem na bezdroza i bez tego pakietu (chodzi mi tylko o czesci stanowiace o wielkosci przeswitu, pomijam oslony itd.)?

                                Czy sa to:
                                - tylko sprezyny?
                                - tylko amortyzatory?
                                - sprezyny + amortyzatory zarowno na tyle jak i przodzie?
                                - cos jeszcze poza wymienionymi powyzej?

                                I jeszcze czysto teoretycznie. Czy da sie podniesc zawieszenie i jednoczesnie je zmiekczyc?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez ukuk
                                  jednoczesnie je zmiekczyc
                                  osobiście chciałem to zrobić w Yeti wymiana samym amortyzatorów odrobinę poprawiła sprawę ale niewiele
                                  żeby osiągnąć lepszy skutek trzeba by było wymienić sprężyny ja nie znalazłem do Yeti żadnych w oryginalnym rozmiarze

                                  to są zawieszenia pod gładkie drogi :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Samymi sprezynami daloby sie zyskac ze 2 cm? bez ruszania amortyzatorow? I czy wyzsze nie jest rownowazne z twardsze?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez ukuk
                                      Samymi sprezynami daloby sie zyskac ze 2 cm? bez ruszania amortyzatorow? I czy wyzsze nie jest rownowazne z twardsze?
                                      Weitec oferuje cos co zwie sie podkladki podwyzszajace pod sprezyny i ma to cert tuv, tylko nie wiem czy maja juz do o3.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A orientujesz sie moze jak takie cos zmienia wlasciwosci jezdne? Naraza jakies elementy na mocniejsze zuzycie? I w koncu... czy podwyzszony przeswit w pakiecie na bezdroza jest realizowany w ten wlsnie sposob?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Tippo
                                          Zamieszczone przez ukuk
                                          Samymi sprezynami daloby sie zyskac ze 2 cm? bez ruszania amortyzatorow? I czy wyzsze nie jest rownowazne z twardsze?
                                          Weitec oferuje cos co zwie sie podkladki podwyzszajace pod sprezyny i ma to cert tuv, tylko nie wiem czy maja juz do o3.
                                          Miałem takie podkładki w Fabii. Na tył. Super sprawa a montaż banalny.

                                          [ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 19:59 ]
                                          Zamieszczone przez ukuk
                                          A orientujesz sie moze jak takie cos zmienia wlasciwosci jezdne? Naraza jakies elementy na mocniejsze zuzycie? I w koncu... czy podwyzszony przeswit w pakiecie na bezdroża jest realizowany w ten wlsnie sposob?
                                          Z tego co wiem podwyższony prześwit to inne sprężyny i amortyzatory.
                                          Z mojego doświadczenia to komfort jazdy jest taki sam, a 1,5cm prześwitu więcej czasami się przydaje.
                                          Porównując z komfortem na 17" felgach to może nawet lepiej.
                                          Jeździłem yeti i tam było strasznie. Dlatego nie kupiłem.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Odświeżę temat.
                                            Mamy 2021 i O3 4x4 Scout już jest na rynku. Pytanie co (chętnie z numerami części) trzeba wymienić, żeby zwykłe O3 Kombi 4x4 podnieść jak Scout?
                                            Mój Zygzak McQueen
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X