Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z elektryka, nie w Skodzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z elektryka, nie w Skodzie

    Auto zony, toyota yaris II 1.4d4d 90km.

    Pojawił się problem, auto przejechało 300km, następnego dnia działało normalnie, kolejnego po wsadzeniu kluczyka, zero reakcji, choinka na desce, odpalił na pych i działało normalnie, przy skręcaniu i włączaniu świateł znowu choinka.
    Przejechałem 15km, zgasiłem, nie odpaliła, znowu na pych, auto działa, zdjąłem klemy wyczyściłem, bo byly zasyfione, zakręciłem i auto odpala, wszystko sprawne, trasa 300km do domu, wszystko ok, dziś rano wsiadam, odpalam, działa.
    Sprawdziłem miernikiem akumulator 12.55, przy odpalaniu spada do 10.55 i wskaskuje 14.09, po włączeniu świateł, klimatyzacji, podgrzewaniu szyby i nawiew na maksa, lekko spada ale wraca do 14.09/14.11.. ale przy skręcaniu, włączeniu świateł, nawiewu da się zauważyć, że światła lekko przygasają.
    Co się mogło stać? regulator napięcia ? szczotki ?
    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

  • #2
    Regulator napięcia nie bo miernik pokazuje poprawne wskazanie podczas ładowania.
    Gdyby padł mógłby np wskazać 17-18.
    Może alternator już po prostu swoje naładował.
    Zerknij jaki spadek jest właśnie podczas skręcania kołami.
    Skoro jest lekkie i chwilowe przygasanie to wskazuje na delikatny spadek napięcia.

    W poprzednim aucie było to "normą", ale akumulator zdrowy, alternator ok, było tak od początku i przez 4 kolejne lata.
    Dla mnie nie stanowiło to problemu
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Jest minimalne, pytanie czemu zdechl po nocy i choinka.. obstawialem, ze syf na klemach i nieladowal za dobrze, po wyczyszczeniu ok, ale wkurza przygasanie swiatel.
      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

      Komentarz


      • #4
        Może masy za mało dostawał i stąd choinka.
        Napchaj pod klemy wazeliny technicznej

        Może TTTM?
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz


        • #5
          Forum toyoty nie jest tak rozbudowane jak to i ciezko cos znalezc
          umowilem sie na lubelska do mazda toyota serwis, niech robia
          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

          Komentarz


          • #6
            Iqwan światła przygasają na wolnych obrotach, czy niezależnie?
            Jeśli na wolnych to obstawiam regulator napięcia. Przy okazji alternator również warto przejrzeć. Przede wszystkim stan komutatora i łożysk.

            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

            Komentarz


            • #7
              Ja bym jednak zaczął od przeczyszczenia wszystkich połączeń masowych.

              Komentarz


              • #8
                Dokładnie! Masę trzeba wyczyścić. Mój Tata miał identycznie w Escorcie. po zrobieniu masy OK.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Iqwan Zobacz wpis
                  Forum toyoty nie jest tak rozbudowane jak to i ciezko cos znalezc
                  umowilem sie na lubelska do mazda toyota serwis, niech robia
                  doszły mnie słuchy, że partolą robotę a za roboczogodzinę liczą sobie jak w ASO
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez gradek Zobacz wpis
                    Iqwan światła przygasają na wolnych obrotach, czy niezależnie?
                    Jeśli na wolnych to obstawiam regulator napięcia. Przy okazji alternator również warto przejrzeć. Przede wszystkim stan komutatora i łożysk.
                    Przy dodaniu gazu i gdy obroty odpadają jest to widoczne, auto działa, odpalam nawiew przygasają i wracają do normy, skręcam kołami to samo, minimalny skok napięcia - bardzo wkurzający.




                    była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                    a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                    https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis

                      doszły mnie słuchy, że partolą robotę a za roboczogodzinę liczą sobie jak w ASO
                      o widzisz wybrałem ich bo dobre opinie w internecie mają, teraz się zastanowię.
                      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                      Komentarz


                      • #12
                        Sąsiad robił u nich auto, jak dostał wstępną kalkulację naprawy było ok.
                        Po naprawie okazało się, że rbh to u nich 130 czy 140 zł
                        Oczywiście nie jest tak jak w ASO , że wymiana tego to czas x a tego to czas y i później się sumuje.
                        U nich płacisz za każdą rozpoczętą godzinę.

                        Ciuk od nas z Olsztyna pracuje w Toyocie, zagadaj z nim.
                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Właśnie w Toyocie w Olsztynie kupiliśmy dla żony tego Yarisa
                          Dobrze, że powiedziałeś, bo oprócz tego oleje filtry, hamulce i sprzęgło do roboty z własnymi częściami.
                          Spytam jeszcze w Skodexie, p. Adam sam jeździ teraz Avensisem
                          była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                          a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                          https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                          Komentarz


                          • #14
                            Teraz pytanie jeśli wszystko jest OK i lekko mrużą te światła to może zaryzykować i jechać do swojego mechanika 150km ??
                            Żona na tydzień pogodzi się z komunikacją miejską
                            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                            Komentarz


                            • #15
                              To tylko chwilowy spadek napięcia wg mnie
                              Ja bym się tym nie martwił.
                              I na 99% nie obstawiałbym na regulator bo wskazania miernika wychodzą prawidłowo.
                              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                To tylko chwilowy spadek napięcia wg mnie
                                Ja bym się tym nie martwił.
                                I na 99% nie obstawiałbym na regulator bo wskazania miernika wychodzą prawidłowo.
                                przy regulatorze napięcia pewnie by wyrzuciło ikono akumulatora, no byłem pewny, że ładowania nie ma a sprawdzałem na służbowym aucie a potem na yarisie i praktycznie to samo.
                                była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                Komentarz


                                • #17
                                  Na pewno wskazywałoby inne wartości na mierniku gdyby siadł regulator.
                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Iqwan Zobacz wpis

                                    Przy dodaniu gazu i gdy obroty odpadają jest to widoczne, auto działa, odpalam nawiew przygasają i wracają do normy, skręcam kołami to samo, minimalny skok napięcia - bardzo wkurzający.



                                    Wszystko, co tutaj opisujesz wskazuje na problemy właśnie z połączeniem masowym.
                                    Większość z tych rzeczy to jednak i tak naturalny objaw, bo i dmuchawa, i pompa wspomagania wymagają dużego natężenia prądu przy starcie.
                                    Odnajdźnajpierw wszystkie punkty masowe w komorze silnika (pewnie 3, czy 4 takie będą), oczyść z rdzy, posmaruj smarem kontaktowym i skręć z powrorem.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X