Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wytrzymałość ciężarówek vs osobówek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wytrzymałość ciężarówek vs osobówek

    Z racji tego, że od ponad 1.5 roku jeżdżę ciężarówką w transporcie międzynarodowym mam porównanie na temat trwałości niektórych podzespołów samochodu.
    Scanie R420 z 2008r. Euro 5 którą dostałem jako pierwszą z przebiegiem ponad 1 mln km przejechałem 200tys.km.
    Nie które elementy które mi wymieniali przez te 200tys.km były jeszcze fabryczne (m.in tuleje drążka stablizatora).

    3973731523.jpg

    Przez te 200tys.km tylko raz musiałem zjechać z autostrady na najbliższy parking związku z tym, że pękł pasek od alternatora i nie było ładowania, jak i pompa wody nie pracowała. Akurat było to nie daleko Pietrzykowic gdzie jest serwis Scanii więc dojechałem o własnych siłach

    Kolega w pracy ma Volvo z przebiegiem ponad 900tys.km i z oryginalnym sprzęgłem (automat). W dwóch innych Scaniach w firmie sprzęgła padły dopiero tym okrągłym milionie.
    Porównajcie sobie teraz to ile taki sprzęgło musi wytrzymać gdy ma na plecach 25t, a cały zestaw waży te 40t.
    VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM


  • #2
    A to rekordowa Scania w naszej firmie Ostatnio przejechałem nią 50km i wrażenia całkiem pozytywne Silniczek chodzi jakby dopiero zszedł z produkcji. Bez problemu radziła sobie z ładunkiem 25T.

    6720357185.jpg
    VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

    Komentarz


    • #3
      Weź pod uwagę to, że przełożenia i waga to jedno ale silniki nie są wyżyłowane i nie jeżdżą więcej jak 90 km/h a do tego 95% życia spełnia w trasie

      I też kwestia tego kto i jak jeździ bo jeden jeździ milion i jest git a drugi zrobi 100 tyś a w aucie chlew
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        Ostatnio słyszałem ,że nowe MB z biedry mają interwał olejowy ustawiony na 100 kkm , tak nie 10 a 100.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
          Ostatnio słyszałem ,że nowe MB z biedry mają interwał olejowy ustawiony na 100 kkm , tak nie 10 a 100.
          Tak, masz rację. 100 tysi, albo raz w roku przy pełnym syntetyku.

          Komentarz


          • #6
            Moszna , moszna! a nie jakieś tam max 10 kkm bo się degraduje

            Komentarz


            • #7
              Volvo które odebrałem w listopadzie pierwszy serwis ma dopiero na 100tys.km Żadnych wcześniejszych przeglądów itp. Na pewno będzie to szybciej niż rok, bo na rok średnio wychodzi ok 140tys.km.
              VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

              Komentarz


              • #8
                A na minerale 30-40k Kiedyś po internetach krążył film w którym było fachowe porównanie oleju z osobówki i z trucka. Na pierwszym nalatane 15k, a na drugim 90k. W ogólnym podsumowaniu wartości różniły się w granicach 1/3. O

                Komentarz


                • #9
                  W Scanii wymieniali mi co 50tys.km. Do 35-40kkm nie brała oleju, a na te ostatnie 10kkm trzeba było już sprawdzać stan oleju. Olej URANIA 5000E 10W40.
                  VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale osobowki ktore robia 200kkm rocznie tez sie zdarzaja i te auta jezdza w podobnych warunkach. Silnik ma malo zimnych startow, ciagle ma odpowiednia temperature robocza itd.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      W moim MB Actros euro6 komputer pokazał do pierwszej!!! wymiany oleju coś ok 118000 km został wymieniony na 105000 km z powodu także pierwszego przeglądu okresowego, żeby dwa razy w ciągu miesiąca nie jeździć na serwis. Olej 5w30 przed sama wymianą komputer na przechylonym parkingu pokazywał żeby dolać ok 3 litrów oleju. Aha komputer podlicza na bieżąco styl, technikę, obciążenia samochodu itp. i cały czas koryguje interwał olejowy. Tylko szkoda że Actros, przynajmniej mój, wypalał DPFa średnio co około 5000 km. Moje trasy głównie D, CH, A, ładunki od 1500 kg do 25700 kg niejednokrotnie grubo 41 ton masy całkowitej (jeżeli załadunek i rozładunek miałem w Niemczech). Pozdrawiam.
                      Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
                      Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
                      A mówiła mama -
                      "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
                      http://campaign.scania.com/v8/

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                        Ale osobowki ktore robia 200kkm rocznie tez sie zdarzaja i te auta jezdza w podobnych warunkach. Silnik ma malo zimnych startow, ciagle ma odpowiednia temperature robocza itd.
                        Do miliona nie dobijają, bo większość już po 500- 600 tys.km ma nowy silnik ... O innych podzespołach nie wspomnę...
                        VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                        Komentarz


                        • #13

                          Volvem FH 500 zrobione już 19tys.km i jeszcze ani razu nie wypalał DPF-a. Ładunki na Belgie ok 10-12 ton, a z powrotem już prawie na maxa po 25t.
                          VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                          Komentarz


                          • #14
                            Wójek ma w firmie renault magnum z przebiegiem 7mln km kupił go z niemieckiego ASO z takim przebiegiem według dokumentów jakieś symboliczne naprawy i części eksploatacyjne.

                            Komentarz


                            • #15
                              Oprócz warunków eksploatacji w trasie, swoją robotę robi pojemność według mnie. Moment i moc są rozwijane z pojemności w dużej mierze (oczywiście przy pomocy turbo też), ale mają po kilkanaście litrów pojemności i narazie chyba nikt nie bawi się w downsizing.
                              Jakby to zaczęli robić, to silniki szlag by trafił szybciej (w busach już zmniejszają stopniowo pojemności, ale jeszcze to można powiedzieć kosmetyka, bo nikt nie zapakował np. 1.4 diesla do busa ). Może postanowili łomotać na awariach osobówek z mikro silniczkami ludzi, bo na ciężarowym transporcie jest więcej "zarabiających".
                              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                              Komentarz


                              • #16
                                Myślę, że dużo tez zależy od warunków eksploatacji. Jak ktoś jeździ normalnie, to wiadomo, że dlużej pojeździ - ale to co piszesz budzi podziw. Zrobienie jakimś autem 1 mln km to niezły wyczyn, a dla ciężarówek widzę, że to jest raczej standard.

                                Komentarz


                                • #17
                                  A czy pojemnosc ukladow smarowania w tych nowych ciagnikach zmienila sie jakos ?? Dluzsze interwaly i wiecej oleju ??
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    W dafie np: wchodzi 40l i jest z powiększoną miską 46l i niby to nazywają "przedłużone okresy serwisowe". I różnica między wymianami zależna też jest od spalania. Im więcej pali tym bardziej obciążony silnik i okres serwisowania skrócony - tak na szkoleniu mówili. A milion dla trucka rocznie to standard.
                                    Ostatnio edytowany przez GS_Mati; 42386.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                      Oprócz warunków eksploatacji w trasie, swoją robotę robi pojemność według mnie. Moment i moc są rozwijane z pojemności w dużej mierze (oczywiście przy pomocy turbo też), ale mają po kilkanaście litrów pojemności i narazie chyba nikt nie bawi się w downsizing.
                                      Jakby to zaczęli robić, to silniki szlag by trafił szybciej (w busach już zmniejszają stopniowo pojemności, ale jeszcze to można powiedzieć kosmetyka, bo nikt nie zapakował np. 1.4 diesla do busa ). Może postanowili łomotać na awariach osobówek z mikro silniczkami ludzi, bo na ciężarowym transporcie jest więcej "zarabiających".
                                      Ale 1,6 w busach już jest np w trafficu nic większego nie ma. Zresztą w ciężarowych silniki też co raz mniejsze, ale i tak mało wysilone w stosunku do osobówek. Do tego trasa i przebiegi są jakie są.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                        w busach już zmniejszają stopniowo pojemności
                                        wiesz jest bus i bus.
                                        Bus latający na międzynarodówce i ten sam bus jeżdżący na kurierce.
                                        Mimo, że silniki te same po kurierze busa nikt kupić nie chce :P
                                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
                                          ..........A milion dla trucka rocznie to standard.
                                          Niemożliwe. Średnio więcej niż 1500km na dobę nie zrobi. Razy 360 dni daje 540 tysięcy. A zapewne mniej.....

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            1500 na dobę nawet w kanadzie nie zrobi a tam mogą jeździć 13godzin na dobę. Co innego podwójna obsada ale i tak do miliona będzie daleko.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Chłodnia w podwójnej i u Polaków, a jeszcze magnes to bańka pęka

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tylko jaka pojemność ma tir a jaka osobowka osobowka 2.0 tsi 280 PS a tir jak bardzo wysilony? Dodatkowo tam obroty max 2 - 3 tys na min a w osobowce? Osobiście mam jeszcze busa vw lt 2004 r lawetka 2.5 tdi i ma 1400000, tak milion czterysta tysięcy

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
                                                  Chłodnia w podwójnej i u Polaków, a jeszcze magnes to bańka pęka
                                                  Weź się chłopie ogarnij z matematyki, jakbyś jechał non-stop 90km/h przez cały rok (calusieńki czas w ruchu zero przystanków) to nabijesz 788400km...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X