Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chemiczna regeneracja filtra DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Agamek12 tak z głowy około 226k km. :-)

    Komentarz


    • odgrzewam kotlecika (pomimo piątku )
      zakładam, że w miarę postępu czasu i przybywania aut z DPF stan wiedzy również wzrasta
      mam DPF z odczytem 63,8g masy popiołu - auto jeździ absolutnie poprawnie, dpf wypala się co kilkaset km;
      tak więc pewnie w jakiejś nieodległej przyszłości warto byłoby zainteresować się regeneracją - i teraz - co wybierać? jest ileś metod czyszczenia - od sprejów K2 cz Boll poczynając, przez spryskiwanie bez demontażu (np. Tunap), specjalne maszyny wodne po wypalanie wkładu w piecu.
      Jest jakiś 'najlepszy' sposób? Oferta znanego, polecanego i lubianego na forum TuneForce z Poznania ( Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl ) zawiera taką informację:
      'Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF'
      jakieś dobre rady? ew. któraś metoda szczególnie odradzana?

      Komentarz


      • Ja bym szedł w "płukanie". Podobno bardzo skuteczny sposób.
        Sąsiad w mondeo 2.0 tdci niedawno robił taki zabieg - auto również poruszało się bez żadnych oznak zapełnienia.
        Po położeniu dpfa na stół okazało się, że trzeba czyścić bo będzie bieda.

        Wpuszczają jakiś środek do środka filtra po czym silnym uderzeniem wody płuczą wnętrze.
        Podobno czyszczą filtr do stanu "jak nowy".
        koszt zabiegu 600 zł. Nawet profilaktyczne czyszczenie w ten sposób nie zabija aż tak strasznie.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz


        • Tu gościu też czyści i też w Mondeo ale domowym sposobem.

          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • dzięki za informacje - filmiki z YT widziałem, też najbardziej z wymienionych przekonuje mnie płukanie pod ciśnieniem - w pianki do DPF wierzę tak samo jak w pianki do klimatyzacji (=zamiast oczyścić dodatkowo zalepi); o środkach chemicznych, np. do czyszczenia kominków też słyszałem - nie pozostają jednak podobno bez wpływu na substancje wewnątrz filtra; samodzielnie filtra DPF nie płukałbym używając ciśnienia 'na pałę' - także w niedługim momencie poszukam w okolicy firmy, która będzie w stanie zaoferować demontaż, płukanie ciśnieniowy oraz ponowny montaż DPF za jednym podejściem;
            jest jeszcze tunap/liquy moly z chemicznym opryskiem filtra dwiema substancjami, ale niestety opinii jest mało, a strona tunapa w PL też niespecjalnie działa w kwestii wyszukania najbliższego warsztatu
            no, i jest jeszcze wodorowanie
            Ostatnio edytowany przez czernobyl; 3335. Powód: poprawiona odmiana liczebnika w narzędniku - zaraz wpadnie prof. Miodek i mnie zaora ;)

            Komentarz


            • Miałem czyszczony DPF płukaniem. Polecam. Przed wypalał już co 50 -80 km. Po płukaniu wypala co 500-550 km. Zabieg ten wykonałem ok pół roku temu, Cały czas taka sama częstotliwośc wypalania, mimo że głównie jeżdżę po mieście. Tyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpis
                Miałem czyszczony DPF płukaniem. Polecam. Przed wypalał już co 50 -80 km. Po płukaniu wypala co 500-550 km. Zabieg ten wykonałem ok pół roku temu, Cały czas taka sama częstotliwośc wypalania, mimo że głównie jeżdżę po mieście. Tyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.
                dzięki za informacje;
                teraz pozostaje decyzja - dokąd uderzać w Poznaniu, najlepiej w zestawie: przyjeżdżam-demontaż na miejscu-czyszczenie-montaż-(płacę i)odjeżdżam

                Komentarz


                • To trochę trwa , nie wiem czy wysiedzisz w poczekalni.
                  u mnie np trzeba dostarczyć sam filtr , firma go nie demontuje
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpis
                    Tyle że kiedy widzę że DPF się wypala od razu jadę auto przegonić do zakończenia wypalania.
                    Człowiek dla auta. Takie (absurdalne) czasy.

                    Komentarz


                    • To prawda..

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                        To trochę trwa , nie wiem czy wysiedzisz w poczekalni.
                        u mnie np trzeba dostarczyć sam filtr , firma go nie demontuje
                        bardziej chodziło mi o możliwość załatwienia tego w jednym miejscu - tzn. zostawiam auto na dobę/dwie i odbieram gotowe, bez zabaw w osobiste wożenie czy wysyłanie kloca - bo jeśli się nie da, to raczej z racji wykonywanej pracy operacja będzie musiała przymusowo poczekać do wielkopolskich ferii zimowych
                        a zrobić coś trzeba, bo w mieście wypala mi się co ~200km

                        rozważam dodatkowo jednoczesne zrobienie chipa i zaopiekowanie się czyszczeniem DPF - np. wspomiany wcześniej TuneForce oferuje jedno i drugie - będzie przyjemne z pożytecznym

                        Komentarz


                        • A nie lejesz dodatków do paliwa żadnych?
                          U mnie archoil d-6900 max zdecydowanie zmniejsza częstotliwość wypalania dpfa
                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                          Komentarz


                          • Mi swego czasu TuneForce odradzało czyszczenie chemiczne DPF - z resztą w tym wątku jest ta konwersacja - wpis nr 37 i dalej.
                            Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                              A nie lejesz dodatków do paliwa żadnych?
                              U mnie archoil d-6900 max zdecydowanie zmniejsza częstotliwość wypalania dpfa
                              mam kilka buteleczek K2 DPF, jak dotąd wlałem raz na 3 tankowania (mniej-więcej zgodnie z zaleceniami producenta) - ale chyba zacznę wlewać przy każdym tankowaniu; na grobbing mam do wypalenia całe 2 baki paliwa (2x700km), to zobaczę jak zareaguje silnik na częstsze wlewanie K2. BTW na forum passata piszą, że wszyscy "trafieni" updatem opgrowamowania z okazji dieselgate skarżą się na zwiększone spalanie oraz dużo częstsze wypalanie DPF niż przed zmianą softu

                              Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                              Mi swego czasu TuneForce odradzało czyszczenie chemiczne DPF - z resztą w tym wątku jest ta konwersacja - wpis nr 37 i dalej.
                              dzięki za przypomnienie - jakbym uderzał do nich, to na pewno dopytałbym, czy może nie oferują obecnie czyszczenia wodnego

                              tak sobie też myślę, choć za dużo nadziei nie mam, że może dobry program niwelujący przy okazji to, co VW zepsuł z okazji dieselgate odsunąłby w czasie konieczność interesowania się DPFem?

                              Komentarz


                              • a ile to czyszczenie kosztuje?
                                za tysiaka można mieć nowego dpfa, jak bardzo chce się go mieć - według mnie to ustrojstwo niszczy auto, lepiej zmienić katalizator na nowy i mieć sprawne wtryski i tez kopcenia nie będzie
                                Też mi się wydaje, że to czyszczenie nie jest bez wpływu na cały układ, oprócz zapchania dpf też traci swoje właściwości z przebiegiem pewnie, jak każda część wydechu, przecież tam ogromne tempreratury panują.....
                                Więc moje osobiste zdanie - albo wywalać, albo wsadzać nowy (zamiennik).

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                  a ile to czyszczenie kosztuje?
                                  od 400PLN, większość firm ogłaszających się w necie oferuje to za kwotę 500-600PLN
                                  co do degradacji - jasne, na pewno ileś skuteczności to straciło, natomiast głównym celem jest usunięcie nieusuwalnego przez automatyczną regenerację (wypalanie) popiołu/oleju z kanalików, by ciśnienie przelotowe filtra wróciło do poziomu mniej-więcej startowego i móc go ponownie zapełniać

                                  co do zamienników - albo w tym temacie albo gdzieś na forum passata przewinęły się wpisy kogoś zajmującego się tematem, że zamienniki są wuja warte; to ja wolę pomęczyć obecny DPF - zwłaszcza, że interesuje mnie zrobienie chipa w wersji bezpiecznej oraz zmienianie oleju co max 15tys. - przez pierwsze 200k auto jeździło (niestety) na Longlife. Także spodziewam się, że skutecznym oczyszczeniu filtra i dbając o olej oraz mając łagodny program zrobię na nim wystarczająco dużo, by wcześniej sprzedać auto

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                    Więc moje osobiste zdanie - albo wywalać, albo wsadzać nowy (zamiennik)
                                    marlej108 to przeczyta i awantura gotowa
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz


                                    • Mi te kilka lat temu odradzano czyszczenie chemiczne. Ale z drugiej strony: kilka warsztatów obiecywało, że po tym czyszczeniu DPF będzie działać jak nowy i dawały gwarancję. Oczywiście zawsze mogło zdarzyć się tak, że jak nie działałyby poprawnie, to firma od czyszczenia mogłaby się wypiąć twierdząc, że pewnie czujniki są padnięte.
                                      Odradzano mi również wymianę DPF-u na taki "regenerowany" lub "uniwersalny" - podobno działają źle.
                                      Summa summarum są dwa rozwiązania: albo wycięcie DPF, albo montaż nowego filtra. Więc albo tysiak i obawa, że za jakiś czas mogą być problemy natury prawnej, albo 5kzł (przynajmniej do mojego Passata podawano mi takie ceny) na nowy filtr z wymianą i ustawieniem komputera.
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz


                                      • zanim będą problemy natury prawnej, to to auto przestanie jeździć, bo będzie zajechane hehe
                                        a Marlej niech czyta, mi to lotto moje zdanie zna.
                                        uważam, że jak jest sprawny kat i wtryski i sinik w dobrej kondycji, to nie będzie kopcił nawet bez dpfa.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                          Mi te kilka lat temu
                                          Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                          albo 5kzł (przynajmniej do mojego Passata podawano mi takie ceny) na nowy filtr z wymianą i ustawieniem komputera
                                          czasy i technologia się zmieniają. Moim zdaniem spokojnie można oddać do czyszczenia.
                                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X