Portal użytkowników Skoda Octavia

Serwisowanie i eksploatacja - testowałem silnik 1,4 TSI

Marian - Pią 13 Mar, 09 13:58
Temat postu: testowałem silnik 1,4 TSI
niestety nie w OII a w golfie VI ale zawsze coś. Obydwa auta ważą dość podobnie więc jakiś dramatycznych róznic nie powinno być. Skody jeszcze nie mieli z takim silnikiem - ma być dopiero koło maja...
ale do rzeczy:
Zachciało mi się przejażdżki bo może zmienię swoją padlinę na nową i chciałem sprawdzić czy może zamiast ambiente z 1,9TDI nie kupić za taką samą kasę elegance z 1,4TSI. 122km i 200 Nm robią wrażenie. Nie mniej moja octa (1,8T) tez daje radę. Miałem z czym porównywać. W goferze była 6 biegowa ręczna skrzynia.
Ogolne wrażenie b. pozytywne. :szeroki_usmiech Dynamika i cooltura pracy 1,4TSI zbliżone do 1,8T. 1,4 nawet wyczuwalnie (a nie tylko teoretycznie) ciągnie lepiej od dołu i nie czuć tak dziury jak w 1,8.
Na tyle mnie zainteresował ten silniczek, że jeżeli to chyba kupię właśnie 1,4 :szeroki_usmiech
Nie wyje, obroty nie muszą być jakieś astronomicznie wysokie, żeby to jechało. Bardziej było słychgac opony niż silnik. Doszedłem do 170km/h (wiem.. wiem :oops: ) i silnik był w miarę cicho.
Fajna rzecz. :bigok
Ciekawe tylko:
1. ile to spali w praktyce? przecietnie komp pokazywła mniej niż w moim aucie.
2. jak by to zyło z DSG? Czy rzeczywiście fajniej i oszczędniej jak piszą w gazetach?
Ma ktos jakieś doświadczenia?

szkoda - Pią 13 Mar, 09 14:25

Marian napisał/a:
Nie mniej moja octa (1,8T) tez daje radę.

chcesz zmienić 1,8T na 1,4TSI :?: :shock:

Marian - Pią 13 Mar, 09 14:36

a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech
szkoda - Pią 13 Mar, 09 14:56

Marian napisał/a:
a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech

no przecież Ciebie pytam, jakbym jeździł to bym wiedział :szeroki_usmiech

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 17:50

Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI. Choć uczciwie przyznaję, że wybór był między nowym 1,4 TSI a używanym (6 miesięcznym) 1,9 TDI.

Odbyłem jazdę próbną 1,4 TSI i fajnie przyspieszał choć po 30 minutach nie chcę się wypowiadać.

Klauzero - Pią 13 Mar, 09 18:43

PiterNZ napisał/a:
Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI
Co cię przekonało do tzw. "jedynego słusznego wyboru" (hasło: VW? - ONLY TDI)?
Marian - Pią 13 Mar, 09 20:14

szkoda napisał/a:
Marian napisał/a:
a jeżdziłeś jednym i drugim? :diabelski_usmiech

no przecież Ciebie pytam, jakbym jeździł to bym wiedział :szeroki_usmiech


8 - letnie 1,8T vs nówka 1,4 TSI - tak alternatywa.
naprawdę 1,4 daje radę :bigok

[ Dodano: Pią 13 Mar, 09 20:18 ]
PiterNZ napisał/a:
Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI. Choć uczciwie przyznaję, że wybór był między nowym 1,4 TSI a używanym (6 miesięcznym) 1,9 TDI.

Też sie zastanawiam nad 1,9 ale jednak 6,5 tysiaka będzie się zwracac ze 3 lata - nawet jak doliczę, że przy odsprzedaży odzyskam ta kasę... bo gdyby nie róznica w cenie uzywek to w ogóle się nie opyla 1,9.

Odbyłem jazdę próbną 1,4 TSI i fajnie przyspieszał choć po 30 minutach nie chcę się wypowiadać.


a tego to sie nigdy nie dowiesz po jeżdzie próbnej - nawet po kilkuset km nic nie bedziesz wiedział

szkoda - Pią 13 Mar, 09 22:04

Marian napisał/a:
8 - letnie 1,8T vs nówka 1,4 TSI - tak alternatywa

skoro taka alternatywa to rozumim

Marian napisał/a:
nawet po kilkuset km nic nie bedziesz wiedział

no jak to? :)

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 22:11

Klauzero napisał/a:
PiterNZ napisał/a:
Pisząc szczerze nastawiłem się na 1,4 TSI ale dosłownie wczoraj zostałem przekonany do 1,9 TDI
Co cię przekonało do tzw. "jedynego słusznego wyboru" (hasło: VW? - ONLY TDI)?

1. Silnik 1,9 TDI da mi (moim zdaniem) podobną frajdę z jazdy jak 1,4 TSI ale spali mniej.
2. Nigdy w życiu nie miałem turbodiesla i chciałem spróbować.
3. Silnik 1,9 TDI to dużo bardziej sprawdzona jednostka niż 1,4 TSI.
4. Na używanym będę miał mniejszą stratę wartości niż nówce.

Przy okazji:
5. Dostanę oryginalne alufelgi.
6. 1,9 TDI to Ambiente a 1,4 TSI to Mint.

Cena 1,9 TDI była niewiele droższa od wynegocjowanej po rabatach za 1,4 TSI.

Wracając do jazdy próbnej pozytywne wrażenie zrobiła na mnie kierownica w Mint, jest dużo lepsza od starej.

szkoda - Pią 13 Mar, 09 22:19

PiterNZ napisał/a:
1. Silnik 1,9 TDI da mi (moim zdaniem) podobną frajdę z jazdy jak 1,4 TSI ale spali mniej.

ale tylko po programie IMO, za to też myślę, że nawet większą

PiterNZ napisał/a:
2. Nigdy w życiu nie miałem turbodiesla i chciałem spróbować.

to już jest niebezpieczne :szeroki_usmiech

PiterNZ napisał/a:
3. Silnik 1,9 TDI to dużo bardziej sprawdzona jednostka niż 1,4 TSI.

owszem

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 22:22

szkoda napisał/a:
ale tylko po programie IMO, za to też myślę, że nawet większą

Przesiadam się z 1,6 FSI dlatego zrobię to stopniowo poza tym będę tak spłukany, że program musi poczekać :)

P.S. Ile taki program kosztuje?

szkoda - Pią 13 Mar, 09 22:32

PiterNZ napisał/a:
Przesiadam się z 1,6 FSI dlatego zrobię to stopniowo poza tym będę tak spłukany, że program musi poczekać :)

ale to jest mocowy krok wstecz albo przynajmniej stanie w miejscu :idea:
jeździłeś 1,9 105KM w serii :?: :?: :?:

[ Dodano: Pią 13 Mar, 09 22:33 ]
PiterNZ napisał/a:
P.S. Ile taki program kosztuje?

70% tego forum jest o tym :szeroki_usmiech
no moze nie o tym ile kosztuje ale o programach
a kosztuje różnie zależy kiedy i u kogo

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 22:36

szkoda napisał/a:
ale to jest mocowy krok wstecz albo przynajmniej stanie w miejscu :idea:
jeździłeś 1,9 105KM w serii :?: :?: :?:
Mocowy tak ale moment obrotowy 1,9 TDI osiąga większy i to już od 1.900 obr./min. Miałem jedną jazdę próbną ale dane katalogowe wskazują na lepszą elastyczność 1,9 TDI.
Poza tym z mocą 1,6 FSI niewiele da się zrobić a z 1,9 TDI owszem :)

szkoda - Pią 13 Mar, 09 22:45

PiterNZ, nie zrozum mnie źle, mnie do TDI akurat nie musisz specjalnie przekonywac :) i ja dokonałbym w tej sytuacji takiego samego wyboru jak Ty, z tą różnicą, że DOKŁADNIE wiem w co się ładuję a TY (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) będziesz penetrował nowe dla Ciebie obszary, przykro byłoby, gdybyś z wyboru nie był do końca zadowolony (wierzę jednak że będziesz).
wybierając TDI 105KM miałbym na uwadze OBOWIĄZKOWO :) program, zauważ też, że o ile w FSI nie można nic zrobić z mocą to w TSI już tak (jeśli nie teraz to za chwilę) :idea:

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 23:30

szkoda napisał/a:
ja dokonałbym w tej sytuacji takiego samego wyboru jak Ty, z tą różnicą, że DOKŁADNIE wiem w co się ładuję a TY (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) będziesz penetrował nowe dla Ciebie obszary, przykro byłoby, gdybyś z wyboru nie był do końca zadowolony (wierzę jednak że będziesz).

Masz rację dlatego skalkulowałem to na zimno. Kupuję używanego TDI a nie wypruwam sobie, żyły na O II 2,0 TDI Elegance po FL. Jak się przekonam do TDI i kasa będzie to wtedy za kilka lat :)

szkoda napisał/a:
wybierając TDI 105KM miałbym na uwadze OBOWIĄZKOWO :) program, zauważ też, że o ile w FSI nie można nic zrobić z mocą to w TSI już tak (jeśli nie teraz to za chwilę) :idea:
Ponieważ wkraczam na nowe nieznane sobie obszary i jednak trochę się spłuczę a idą wakacje to program po prostu musi poczekać :(

Przy FSI mroził mnie właśnie brak możliwości podniesienia mocy za sensowne pieniądze. Jak przeczytałem, że za 3.500 PLN można zwiększyć moc o kilkanaście koni to spasowałem.

Co do TSI myślę, że masz rację ale tu ryzyko by rosło. Nowy silnik 1,4 TSI 122 KM i na dokładkę chip.

szkoda - Pią 13 Mar, 09 23:34

no to mam nadzięję, że dołączysz do grona ZADOWOLONYCH userów TDI, chyba takich jest jednak TROCHĘ więcej :)
JOY - Pią 13 Mar, 09 23:36

Dokładnie, nie wiem jak duże przebiegi będziesz robił, ale jak nie kosmicznie duże to mocno odradzam TDI. Poza tym co pisał Szkoda musiałbyś przywyknąć do klekotu, do którego mnie akurat nikt nawet siłą nie zmusi. Poza tym naprawdę zamieniać 1.8T na 105 KM w dizlu - świętokractwo, ale to moje zdanie a ja znowuż mam odchył w stronę benzyny z turbo a uczulenie na klekoty.

Co do auta którym jeździłeś czy na pewno miało 122 KM, bo WV ma wersję z podwójnym turbo i wtedy to faktycznie śmiga niesamowicie.

A i na koniec: 1.4 122KM w golfie i 1.4 122KM w O2 mają inaczej zestopniowaną skrzynię. Golf jest niestety zrywniejszy, O2 za to oszczędniejsza.

Uzupełnienie: Widzę że mój post już nieaktualny i decyzja została powzięta.
Tak czy siak: Życzę dużo zadowolenia z nowego nabytku.

PiterNZ - Pią 13 Mar, 09 23:45

JOY mam nadzieję, że nie pomyliłeś mnie z autorem tematu.

Jeżeli o mnie chodzi to lubię dźwięk silnika i nawet na Forum walczyłem :) w obronie dźwięku 1,6 FSI ponieważ lubię jak silnik pracuje. Negatywne doświadczenia z dźwiękiem to mam z Fabii 1,4 TDI.

Generalnie jak człowiek się nie przewróci to się nie nauczy :) Wrażeniami obiecuję, że się podzielę :) a póki co kończę OT.

Co do silnika 1,4 TSI to jeździłem O II FL z 1,4 TSI 122 KM oraz VW Jetta z 1,4 TSI 140 KM.

JOY - Pią 13 Mar, 09 23:55

O w mordkę, sorry faktycznie. Chyba czas iść spać :)

No to czekamy na diecezję autora. :)

liroyek - Sob 14 Mar, 09 11:07

panowie ja tez jedzilem 1,4 tsi :) w jettcie :) co prawda byla to ciut lepsza wersja bo 1,4 144 km czyli kompresor i turbo :) i powiem wam ze diselek wysiada :P naprawde super silniczek :) mialem go brac tylko nie da sie zagazowac :( no i to nowosc ;) tak wiec nie wiadomo co bedzie sie dziac przy 100 czy 200 tys km ;) a moje mpi to stara sprawdzona konotrukcja wiec spie spokojnie :bigok
JOY - Sob 14 Mar, 09 12:37

1.4 TSI z comp i turbo dostał ENGINE OF THE YEAR 2008 :bigok
szkoda - Sob 14 Mar, 09 16:57

liroyek napisał/a:
powiem wam ze diselek wysiada

który :?: :szeroki_usmiech

Dzida - Sob 14 Mar, 09 19:10

szkoda napisał/a:
który

BXE seria? :diabelski_usmiech :wink:

JOY - Sob 14 Mar, 09 20:33

Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 :) No sam nie wierzę :)
Dobrze że 1.4 nie kupiłem.

gebek - Sob 14 Mar, 09 21:05

JOY napisał/a:
Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 :) No sam nie wierzę :)
Dobrze że 1.4 nie kupiłem.

A jak szybko jechales....90km/h :?: :diabelski_usmiech :wink:

ARobert - Sob 14 Mar, 09 21:11

JOY napisał/a:
Może nie do końca na temat ale radość mnie rozpiera i muszę:
Dzisiejsza trasa Suprbą 1.8TSI spalanie: 6.6 :) No sam nie wierzę :)
Dobrze że 1.4 nie kupiłem.


JOY ..fabryka twierdzi, że da się 6.0 a więc musisz jeszcze potrenować ten ecodriving :-)

JOY - Nie 15 Mar, 09 00:09

Dokładnie 90 :bigok
Tylko pare wyskoków miałem jak się fajny zakręt napatoczył.
Następną razą muszę dobić do 6.0 :)
No ale silnik jeszcze nie dotarty, mam 700 km na liczniku.

szkoda - Nie 15 Mar, 09 01:11

gebek napisał/a:
A jak szybko jechales....90km/h :?: :diabelski_usmiech :wink:


JOY napisał/a:
Dokładnie 90 :bigok


no, przynajmniej nie pieprzysz farmazonów o "przelotowej 140-160" :wink: :lol: :kciukgora

JOY - Nie 15 Mar, 09 01:24

Aaa!!! jedynke gdzieś mi wcięło: Miało być Dokładnie 190 :bigok
:wink:

szkoda - Nie 15 Mar, 09 01:25

JOY napisał/a:
Aaa!!! jedynke gdzieś mi wcięło: Miało być Dokładnie 190 :bigok
:wink:

i tak lepiejjakby miało wciąć "0" -> 900 :D

JOY - Nie 15 Mar, 09 01:31

To by już znaczyło, że za wolno i za nisko leciałem :) - no już zmykam - nie zamykaj :)
liroyek - Nie 15 Mar, 09 13:00

szkoda
mialem na mysle zwyklego 1,9 tdi one maja cos kolo 100 km jak sie nie myle ;)

szkoda - Nie 15 Mar, 09 13:47

liroyek napisał/a:
szkoda
mialem na mysle zwyklego 1,9 tdi one maja cos kolo 100 km jak sie nie myle ;)


czy porównywanie silnika 144KM (jak piszesz) w benie i "coś koło" 100KM diesel ma jakikolwiek sens :?:

Big - Nie 15 Mar, 09 19:56

szkoda napisał/a:
czy porównywanie silnika 144KM (jak piszesz) w benie i "coś koło" 100KM diesel ma jakikolwiek sens

Nie chce sie wtracać, ale skoro gro uzytkowników diesli porównuje swoje doładowane jednostki z wolnossącą benzyną no to chyba i porówanie 1.4 TSI ze słabszym dieslem też ma sens ;)

cybant - Nie 15 Mar, 09 20:14

ma sens bo do 4000obr słabszy diesel będzie miał większą moc, więc jeżeli nastawiamy się na jazdę nazwijmy to ... relaksującą, to przy niskich obrotach tdi będzie szybsze dopiero przy kręceniu wyżej tdi się kończy a benzyna ciągnie dalej, więc jak ktoś nie lubi wkręceć wysoko silnika to tdi będzie miało większą moc w zakresie obrotów jaki używa
szkoda - Nie 15 Mar, 09 21:05

Big napisał/a:
Nie chce sie wtracać, ale skoro gro uzytkowników diesli porównuje swoje doładowane jednostki z wolnossącą benzyną no to chyba i porówanie 1.4 TSI ze słabszym dieslem też ma sens ;)

aaaaaaa, tu widzę szkołę, że nie porównuje się turboloaderów z N/A czego od zawsze nie mogę zrozumieć, co to w ogóle ma do rzeczy, ja porównuje motory o zbliżonej mocy, bo one jadą podobnie, przecież jak chce porównać dojebane na 170KM BKD to nie porównuję go z BSE tylko na przykład (jak mi się zdarzyło ostatnio) jakimś wolnossącym BMW zblizonej mocy i okazuje się że jadą podobnie, nie rozumiem tego problemu, nie porównuję mocy uzyskanej z litra pojemności tylko moc w ogóle a tak na prawdę to nawet nie moc, tylko jak to jedzie po prostu i tyle.

cybant napisał/a:
ma sens bo do 4000obr słabszy diesel będzie miał większą moc, więc jeżeli nastawiamy się na jazdę nazwijmy to ... relaksującą, to przy niskich obrotach tdi będzie szybsze dopiero przy kręceniu wyżej tdi się kończy a benzyna ciągnie dalej, więc jak ktoś nie lubi wkręceć wysoko silnika to tdi będzie miało większą moc w zakresie obrotów jaki używa


a jak porównuję jak to czy tamto "jedzie" to zupełnie nie interesuje mnie jazda relaksacyjna, tylko jazda "kto szybciej" gdzie nikt nie zakłada, że kręcimy do jakichś tam obrotów, przecież to totalny bezsens :szeroki_usmiech

pomijam już to, że w konkretnym przykładzie oba silniki są doładowane (jeden podwójnie) tylko ZNACZNIE różnią się mocą, to o czym w ogóle my tu mówimy.
a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.

PiterNZ - Nie 15 Mar, 09 22:16

szkoda napisał/a:
a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.

1. Można spytać z czego to wnosisz? Owszem jest różnica w mocy 17 KM ale 122 to dalej cudo nie jest.
2. Moment obrotowy 1,4 TSI ma od 1.500 do 4.000 obr./min. a 1,9 TDI przy 1.900 obr./min. owszem ale z drugiej strony 1,4 TSI ma 200 Nm a 1,9 TDI 250 Nm.

Podsumowując być może 1,4 TSI jeździ lepiej ale to 100x to moim zdaniem bardzo mocno wątpliwe. Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.
W każdym razie choć było bardzo fajnie to jednak śmiem przypuszczać, że do 1,8 TSI droga daleka.

Chyba, że wyjaśnisz w czym tak duża różnica.

JOY - Nie 15 Mar, 09 22:23

Co Wyście robili że 14 l. Wam wyszło ?!?
PiterNZ - Nie 15 Mar, 09 22:26

Ja sam to uczyniłem :)
Starałem się wykorzystać silniczek ale za każdym razem pilnowałem się, żeby nie przekraczać 4.000 obr./min. Doszedłem nawet do 6 biegu ale to oczywiście był bezsens dlatego szybko była redukcja w dół.
Generalnie wrażenia pozytywne nawet z krótkiej jazdy choć przyznaję, że super powalające nie były a zużycie paliwa mnie zastanowiło.

JOY - Nie 15 Mar, 09 22:30

Kurcze, poprostu jestem wniebowziety że trafiło mi się 1.8TSI
cieq - Nie 15 Mar, 09 23:01

PiterNZ, ile auto miało przebiegu? Latam w tej chwili Octavią 1.4 TSI i spalanie oscyluje w granicach 8-10l miasto i 6-8l trasa (prędkości 60-160). Przebieg 1700km. Znajomy z VW zapewnił mnie, że po 2000km zużycie spadnie jeszcze o litr.

Silnik jest na prawdę ciekawą propozycją. Bardzo fajna kultura pracy.

PiterNZ - Nie 15 Mar, 09 23:08

Auto miało bardzo mały przebieg ale nie sądzę, żeby przy stylu jazdy jaki zaprezentowałem wyniosło 8-10. Dodaj światła, szybki start i częste przyspieszanie z wykorzystaniem pełnego zakresu momentu obrotowego.
Obecnie mam 1,6 FSI i rano w Warszawie pali mi od 10 do 12 stąd nie spodziewam się lepszego wyniku w 1,4 TSI szczególnie jeżeli przyciskałem dość ostro. Będę szczery 12 bym kupił ale 14. Z drugiej strony trudno ostro jeździć i oczekiwać, że zużycie paliwa będzie niskie. Spadnie ale podczas normalnej jazdy.
Przy jeździe z żoną to w 1,6 FSI na trasie spadało poniżej 6 (chyba do 5,5 na kołach 15-tkach) ale to była spokojna jazda bez żadnych szaleństw.

gebek - Pon 16 Mar, 09 06:39

PiterNZ napisał/a:
w 1,4 TSI szczególnie jeżeli przyciskałem dość ostro. Będę szczery 12 bym kupił ale 14. Z drugiej strony trudno ostro jeździć i oczekiwać, że zużycie paliwa będzie niskie. Spadnie ale podczas normalnej jazdy.

Jesli resetujesz kompa bezposrednio przed jazda probna,to takie wyniki sa normalne.
Jak swojego diesla tankuje i resetuje kompa,to przez pierwsze kilometry tez mam spalanie wysokie,a potem sie stabilizuje.
Moze wyciagnales zbyt pochopne wnioski z krotkiej jazdy probnej.

szkoda - Pon 16 Mar, 09 06:55

PiterNZ napisał/a:
szkoda napisał/a:
a że BXE w serii jest beznadziejny to akurat prawda tylko to już zupełnie inna sprawa i jestem pewien, że tym 1,4 o którym była mowa jeździ się 100x przyjemniej.

1. Można spytać z czego to wnosisz? Owszem jest różnica w mocy 17 KM ale 122 to dalej cudo nie jest.
2. Moment obrotowy 1,4 TSI ma od 1.500 do 4.000 obr./min. a 1,9 TDI przy 1.900 obr./min. owszem ale z drugiej strony 1,4 TSI ma 200 Nm a 1,9 TDI 250 Nm.

Podsumowując być może 1,4 TSI jeździ lepiej ale to 100x to moim zdaniem bardzo mocno wątpliwe. Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.
W każdym razie choć było bardzo fajnie to jednak śmiem przypuszczać, że do 1,8 TSI droga daleka.

Chyba, że wyjaśnisz w czym tak duża różnica.


kolego drogi, czytaj ze zrozumieniem:
po pierwsze nie wiem dlaczego mieszasz tu 1,4TSI 122KM?!

chciałem się jakoś rozpisać, ale powiem tylko tak: w omawianych silnikach, np. w golfie, różnica w przyspieszeniu do 100km/h wynosi dokładnie 2,5 sekundy na korzyść TSI oczywiście :!: :!: :!: (natomiast w jeżeli chodzi o moc jest to 35KM a moment w TSI PŁASKIE 220Nm od 1400-4000obr.), więc jest to PRZEPAŚĆ (8,8 vs. 11,3s :idea: :lol: ), to wystarczy, czy potrzebny jakiś komentarz?
można jeszcze dodac, że w TSI ta "setka" będzie osiągana w ciszy i prawdopodobnie na drugim biegu.

we wspomnianym TSI 122KM mamy znowu PŁASKIE 200Nm od 1500-4000 i różnicę w sprincie prawie 2s (1,8) :idea: :idea: :idea:

jakieś wątpliwości :?:
jeżeli są to znaczy, że nie bardzo mamy o czym mówić :?

seryjny BXE może tu startować ewentualnie w kategorii jazda o kropelce co z przyjemnością z jazdy ma niewiele wspólnego, ale w pozostałych IMO może się schować.

[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 06:57 ]
gebek napisał/a:
Moze wyciagnales zbyt pochopne wnioski z krotkiej jazdy probnej.

z pewnością

[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 06:58 ]
a wszystko to o czym mówię wnoszę z doświadczenia.

[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 07:12 ]
PiterNZ napisał/a:
Poza tym jak po jeździe próbnej zobaczyłem na średnie zużycie paliwa na komputerze to będę szczery ale frajda mi trochę zmalała - 14 litrów.

no to, to już jest przegięcie, 14-16L to wychodzi z 1,8TSI ale przy PAŁOWANIU (wnoszę z doswiadczenia) natomiast przy PAŁOWANIU seryjnego BXE możesz się spodziewać spalania rzędu 10-11L połączonego z zerowym tego pałowania efektem w sensie osiąganych przyspieszeń (również z doświadczenia).

na jakim dystansie odbyła się ta jazda próbna :?: :?: :?:

ja wszystko rozumiem, ONLY TDI i temu podobne bzdury, ale nalezy zachować jakiś zdrowy rozsądek.

silniki TSI są moim zdaniem zajebiście fajną propozycją, zarówno wszystkie wersje 1,4 jak i 1,8, jedyną niewiadomą jest ich trwałość, awaryjność itd, ale zdaję się, że mówilismy o przyjemności z jazdy.
ja akurat jeżdżę BXE i nikt mi nie będzie mówił jaki jest ten silnik, JA nie wyobrażam sobie jazdy w tej wersji serią i zawsze powtarzam, że jeżeli BXE to program jest obowiązkowy, a wtedy to już inna rozmowa...

szkoda - Pon 16 Mar, 09 07:45

PiterNZ, tutaj jeszcze bardzo ciekawe dla Ciebie porównanie momentu: 1,4TSI 122 vs. FSI 115 :idea:
PiterNZ - Pon 16 Mar, 09 08:27

"szkoda" wielkie dzięki sporo mi wyjaśniłeś :)
U mnie dotychczas byłą only benzyna i TSI owszem super ale póki co obawiam się tych niewiadomych tym bardziej, że kolega mnie przekonywał, że jednak w VW mają problemy z ich awaryjnością.
Poza tym przypuszczam, że na TDI będzie mniejsza strata wartości niż na TSI.

P.S. O chipowaniu myślę ale na początek muszę w ogóle posmakować jazdy TDI.
W każdym razie namiar znalazłem: Witek Rogalotti MR Motors. Warszawa, Mineralna 26, tel. 694046807.

szkoda - Pon 16 Mar, 09 08:28

PiterNZ napisał/a:
W każdym razie namiar znalazłem: Witek Rogalotti MR Motors. Warszawa, Mineralna 26, tel. 694046807.

i o to chodzi :bigok

[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 08:29 ]
PiterNZ napisał/a:
P.S. O chipowaniu myślę ale na początek muszę w ogóle posmakować jazdy TDI.

a jak już posmakujesz i potem zrobisz program to zrozumiesz co miałem na mysli pisząc "100x", tak na sucho to się nie da :)

leszekmw - Pon 16 Mar, 09 08:35

szkoda, jaki silnik benzynowy, jaki model samochodu , możemy porównywać do naszych 2.0tdi po chipie jeżeli chodzi o osiągi :?: masz jakieś pojęcie w tej materii.. :?:
szkoda - Pon 16 Mar, 09 08:54

Leszek, ale o co mnie pytasz?! :)
ja tam się porównuję z każdym chętnym :)

fernando - Pon 16 Mar, 09 09:02

Tak offtopujecie, że to szok :roll: Jakiś tytuł konkurs offtopper of the year jest prowadzony? :diabelski_usmiech
JOY - Pon 16 Mar, 09 11:01

Wykreś śliczny, dodam tylko tyle że O2 z 1.8TSI kupiłem tylko po zobaczeniu tej pięknej płaskiej czerwonej linii, a bez jazdy testowej :)
leszekmw - Pon 16 Mar, 09 11:30

fernando, no masz rację...ale czasami można.. :bigok

szkoda, mi nie chodzi o wyścigi jako takie tylko o wrażenia z jazdy, coś w tym stylu..

fernando - Pon 16 Mar, 09 13:19

leszekmw, ogólnie to było z :wink:
Ale fakt faktem, że po wypowiedziach szkody dotyczących TDI (nie tylko w tym wątku) można uznać, że program seryjny to wada fabryczna wszystkich diesli, którą na szczęście można usunąć w wyspecjalizowanych serwisach :bigok

szkoda - Pon 16 Mar, 09 14:42

fernando napisał/a:
leszekmw, ogólnie to było z :wink:
Ale fakt faktem, że po wypowiedziach szkody dotyczących TDI (nie tylko w tym wątku) można uznać, że program seryjny to wada fabryczna wszystkich diesli, którą na szczęście można usunąć w wyspecjalizowanych serwisach :bigok

no cóż, takie jest moje zdanie na ten temat, oczywiście w mniejszym stopniu dotyczy to BKD a w jeszcze mniejszym BMNa.

adym - Pon 16 Mar, 09 14:50

Bo to takie kastraty są jak w przypadku rynku kart graficznych. Potencjal jest ale zaszyty.
Gorzej jesli producent kastrujac czyni oszczednosci wrzucając slabsze podzespoly.

Natomiast co do topica potwierdzam mile wrazenia z jazdy 1.4tsi. Kultura pracy i dynamika nie ma co sie rownac z seryjna 1.9tdi.

Marian - Sro 18 Mar, 09 12:26

dla pełnego rozpoznania przeciwnika jeżdziłem OII 1,8TSI i 1,9TDI po FL.

Nie ma dramatu z dynamiką tego 1,9TDI. Klekocze okrutnie, ale jak sie rozgrzał to dawał radę. spalanie zachęca. Przepstna turbodziura bez dna :lol:

1,8TSI mnie jednak nie powalił. Może to powinno miec DSG a nie manual, z którym jeżdziłem. Auto nerwowe, trudno jechać bez szarpnięć.
Moim zdaniem silnik przerasta przeniesienie napedu i przez to nie jestem zachwycony.
Golf ze słabszym silnikiem jezdżił znacznie przyjemniej. Może tam jakoś inaczej jest zestopniowana skrzynia biegów? :roll:
Nie mniej sam silnik mniodzio :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
cicho, zajedynamicznie, w zasadzie nie czuć turbodziury... rewela.. od 1,8T20V dzieli go ocean łatwodostepnej mocy.

ale całość z manualem 6-biegowym to jakieś porypane auto wyszło.

Myslę, że jesli w ogóle zmienię auto to podryfuję jednak w kierunku sadzomiotacza :szeroki_usmiech

JOY - Sro 18 Mar, 09 13:20

Marian napisał/a:
Auto nerwowe, trudno jechać bez szarpnięć.


Nie wiem co powiedzieć. Mi tam potrafi płynąć jak po wodzie. Jedyne do czego trzeba się przyzwyczić to ruszanie.

Marian - Sro 18 Mar, 09 13:46

Nie wiem co powiedzieć. Mi tam potrafi płynąć jak po wodzie. Jedyne do czego trzeba się przyzwyczić to ruszanie.[/quote]

ja jeździłem sprzętem pokazowym co miał ponad 20 tys. - może go klienci dobili :szeroki_usmiech

ruszanie rzeczywiście okupione kngurem podobnie jak skutki gwałtownego dodania gazu na niskich biegach :szeroki_usmiech . Pewnie trzebaby się przyzwyczaić i byłoby git.
Nie mniej moim zdaniem albo trafiłem na rozpierniczony egzemplarz, albo jednak sie nie popisali z przeniesieniem tej mocy i momentu na kółka :szeroki_usmiech

Maicroft - Sro 18 Mar, 09 13:48

Jak czytam zachwyty nad TSI to bede musial wybrac sie do jakiegos zaprzyjaźnionego ASO i wybrac na weekend jakies TSI, mam stala trase po krajowej 1-ce w weekendy, do tego miasto. Ciekaw jestem wynikow przy srednich powyzej 100km/h :twisted:
Big - Sro 18 Mar, 09 13:49

Marian napisał/a:
ja jeździłem sprzętem pokazowym co miał ponad 20 tys. - może go klienci dobili

Chyba jednak tak było ;0
Teżm iałem okazje pojeździć 1.8 TSI w O II i w Superbie II i w żadnym z tych aut nie było jakichkolwiek problemów z ruszaniem czy szarpaniem :)
Dla mnie ten silnik to poezja -wystarczajaco mocny i niesamowicie wręcz elastyczny. Miałem okazje pojeździć też 2.0 TDI (170KM ) w Superbie II i jak dla mnie 1.8 TSI lepiej sie zbiera.

Marian - Sro 18 Mar, 09 13:56

Big,
zauważ, że i ja zachwycam się silnikiem :twisted:
kwestionuję tylko sposób jego połączenia z kołami :lol:

Big - Sro 18 Mar, 09 14:02

Marian napisał/a:
zauważ, że i ja zachwycam się silnikiem
kwestionuję tylko sposób jego połączenia z kołami

Marian zauwaz że ja napisałem ze zarówno w O II jak i w S II nie było problemów z przekazywaniem mocy na koła ;)

Marian - Sro 18 Mar, 09 15:01

czyli musiał to być jakis strucel. zresztą na zimno, silnik chodził nierówno i trząsł...
s(z)koda...
będę musiał jechac do konkurencji na jeszcze jedną jadę :szeroki_usmiech
może w innym salonie bedą mieli lepszy egzemplarz, który nie pozostawi niesmaku.

Garret - Sro 18 Mar, 09 15:50

Big napisał/a:
Marian napisał/a:
ja jeździłem sprzętem pokazowym co miał ponad 20 tys. - może go klienci dobili

Chyba jednak tak było ;0
Teżm iałem okazje pojeździć 1.8 TSI w O II i w Superbie II i w żadnym z tych aut nie było jakichkolwiek problemów z ruszaniem czy szarpaniem :)
Dla mnie ten silnik to poezja -wystarczajaco mocny i niesamowicie wręcz elastyczny. Miałem okazje pojeździć też 2.0 TDI (170KM ) w Superbie II i jak dla mnie 1.8 TSI lepiej sie zbiera.

Ja miałem okazję pojeździć OII 1.8 TSI i muszę przyznać, że mam bardzo pozytywne odczucia- ciągnie zauważalnie lepiej od mojego TDi, bardzo równo w szerokim zakresie obrotów, do tego skrzynia 6-tka - 3.5tys obr przy 180km/h to fajna rzecz w benzynie- jest znaaaacznie ciszej niż u mnie :lol: . Szarpania ani nerwowości nie zauważyłem

JOY - Sro 18 Mar, 09 17:24

Maicroft napisał/a:
Jak czytam zachwyty nad TSI to bede musial wybrac sie do jakiegos zaprzyjaźnionego ASO i wybrac na weekend jakies TSI,

polecam:)

Big napisał/a:
Dla mnie ten silnik to poezja -wystarczajaco mocny i niesamowicie wręcz elastyczny

Zgadza się, a co ważne TDI w jakimś momencie kończy się przyrost mocy, zaraz potem kończą się obroty, a benzynka ciąąąąągnieeeeee :)

szkoda - Sro 18 Mar, 09 17:27

JOY napisał/a:
Zgadza się, a co ważne TDI w jakimś momencie kończy się przyrost mocy, zaraz potem kończą się obroty, a benzynka ciąąąąągnieeeeee :)

a Ty co, masz DSG :?: :!: :szeroki_usmiech

JOY - Sro 18 Mar, 09 18:00

Aż tak to nie, ale w dizlu szybko kończą się obroty, a te co coś dają jeszcze szybciej.
SZKODA bedziesz jutro w Szafranowym?

szkoda - Sro 18 Mar, 09 19:30

JOY napisał/a:
Aż tak to nie, ale w dizlu szybko kończą się obroty, a te co coś dają jeszcze szybciej.

ej, no ale ja na przykład zmieniam bieg jak mi się kończą :szeroki_usmiech

JOY napisał/a:
SZKODA bedziesz jutro w Szafranowym?

postaram się w kwietniu :yay:

JOY - Sro 18 Mar, 09 20:44

szkoda napisał/a:
ej, no ale ja na przykład zmieniam bieg jak mi się kończą

A na końcu wrzucasz R? :P

Szkoda - szkoda że Cię jutro nie będzie ale zapraszamy i w kwietniu :)

szkoda - Sro 18 Mar, 09 20:50

JOY napisał/a:
A na końcu wrzucasz R? :P

oczywiście :diabelski_usmiech

konkon - Czw 19 Mar, 09 00:41

tzw. rakietny :lol:
JOY - Czw 19 Mar, 09 12:34

DA :)
PiterNZ - Czw 19 Mar, 09 12:36

Muszę spróbować po 5-tce, czy włącza się jak wsteczny? :lol: :lol: :lol:
wojciech_ - Czw 19 Mar, 09 13:05

szkoda napisał/a:
JA nie wyobrażam sobie jazdy w tej wersji serią i zawsze powtarzam, że jeżeli BXE to program jest obowiązkowy, a wtedy to już inna rozmowa...
- a moze od razu 3.0 TDI ? :)


Szkoda, zaciekawilo mnie to, co piszesz o BXE. Cos jest nie tak z tym silnikiem, czy po prostu dla Ciebie moc 100 koni i 250Nm jest calkowicie nie do przyjecia? Spotkalem opinie, ze seryjne BXE jedzie wyraznie lepiej niz seryjne ASV .

misiekwaw - Czw 19 Mar, 09 13:13

Nie jeździłem BXE, ale na logikę coś co jest cięższe od ASV i ma praktycznia taką samą moc raczej nie powinno jechać wyraźnie lepiej :roll:

to raz ;)

a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:

oczywiście, jeżeli traktuje się auto przedmiotowo jako środek powolnego transportu z punktu A do punktu B nie oczekując po tej podróży niczego poza dojechaniem, żadnych tam przyjemności, uśmiechu czy frajdy ;) to może i serie poniżej ASZ są wystarczające :roll:

Pomijając co kto lubi a co nie, sam manewr wyprzedzania planowany w kilometrach musi dostarczać niezłej adrenaliny, może to o to chodzi :lol: :wink:

wojciech_ - Czw 19 Mar, 09 13:24

MisiekWAW, chyba sie troszke zagalopowales :)
Przesiadajac sie ze 100KM na 200 to owszem, mozna mowic o wrazeniach z jazdy i pozytywnej adrenalinie. Ale po programie jedzie sie po prostu troche lepiej :)

misiekwaw - Czw 19 Mar, 09 13:28

Oszzzzyfffiście masz prawo do swojego zdania :zlosnik: ;) moim zdaniem wrażenia z jazdy po programie są naprawdę diametralnie inne niż na serii.

Po programie w ASZcie szuka się 7mego biegu, bo wrażenie lekkosci z jaką się porusza auto na ostatnim biegu powoduje wrażenie jakby się jechało o bieg niżej i szuka się kolejnego biegu. Jestem przekonany, że podobne wrażenie jest w słabszych autach bo procentowe przyrosty są porównywalne, więc i zmiana dynamiki będzie porównywalna albo nawet większa bo czym wolniejsze auto w serii tym większe przyrosty dynamiki po modach sa.

szkoda - Czw 19 Mar, 09 13:39

MisiekWAW napisał/a:
Nie jeździłem BXE, ale na logikę coś co jest cięższe od ASV i ma praktycznia taką samą moc raczej nie powinno jechać wyraźnie lepiej :roll:

to raz ;)

a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:

oczywiście, jeżeli traktuje się auto przedmiotowo jako środek powolnego transportu z punktu A do punktu B nie oczekując po tej podróży niczego poza dojechaniem, żadnych tam przyjemności, uśmiechu czy frajdy ;) to może i serie poniżej ASZ są wystarczające :roll:

Pomijając co kto lubi a co nie, sam manewr wyprzedzania planowany w kilometrach musi dostarczać niezłej adrenaliny, może to o to chodzi :lol: :wink:

trudno dodać coś więcej :)

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 13:42 ]
MisiekWAW napisał/a:
Oszzzzyfffiście masz prawo do swojego zdania moim zdaniem wrażenia z jazdy po programie są naprawdę diametralnie inne niż na serii.

Po programie w ASZcie szuka się 7mego biegu, bo wrażenie lekkosci z jaką się porusza auto na ostatnim biegu powoduje wrażenie jakby się jechało o bieg niżej i szuka się kolejnego biegu. Jestem przekonany, że podobne wrażenie jest w słabszych autach bo procentowe przyrosty są porównywalne, więc i zmiana dynamiki będzie porównywalna albo nawet większa bo czym wolniejsze auto w serii tym większe przyrosty dynamiki po modach sa.

podpisujem siem

wojciech_ napisał/a:
Ale po programie jedzie sie po prostu troche lepiej

tia :)
nie podpisujem siem

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 13:43 ]
to takie bardziej empiryczne czy zasłyszane :?: :szeroki_usmiech

PiterNZ - Czw 19 Mar, 09 13:58

MisiekWAW napisał/a:
a dwa... seryjny ASZ/BKD oferuje dla mnie akceptowalne minimum dynamiki, niestety 1.9TDI 90/100/105 czy 110KM to muły i naprawdę nie rozumiem ludzi którzy nie decydują się na program :roll:

Przez parę miesięcy z powodów finansowych będę jeździł bez programu dlatego myślę, że opiszę wrażenia :?:

Z drugiej strony większą frajdę daje maksymalne wykorzystanie mocy słabszego silnika niż niepełne wykorzystanie mocy większego - tzn. tak czytałem :diabelski_usmiech

misiekwaw - Czw 19 Mar, 09 14:07

PiterNZ napisał/a:
Przez parę miesięcy z powodów finansowych będę jeździł bez programu dlatego myślę, że opiszę wrażenia :?:


:ok

PiterNZ napisał/a:
Z drugiej strony większą frajdę daje maksymalne wykorzystanie mocy słabszego silnika niż niepełne wykorzystanie mocy większego - tzn. tak czytałem :diabelski_usmiech


a to chyba na torze w jakiś wysokoobrotowych wiertarkach :zlosnik: ja tam w jeździe codziennej wolę jak auto przy delikatnym wciśnięciu gazu ochoczo przyśpiesza niż jak wdepnę gaz do podłogi aż się od spodu odkształca a auto i tak nie jedzie :szeroki_usmiech

wojciech_ - Czw 19 Mar, 09 14:38

Szkoda, i empiryczne i zaslyszane. :D A moze ja po prostu jestem taki nieczuly :D
Jezdzilem samochodem po chipie, ale nie wiadomo jak "mocny byl to chip". Byl to agr i jezdzil dla mnie tak samo jak asv. I czy mozna tu mowic o diametralnej roznicy?
Diametralna roznice czulem jadac A4 2.5tdi :) ))

szkoda - Czw 19 Mar, 09 15:59

wojciech_ napisał/a:
Szkoda, i empiryczne i zaslyszane. :D A moze ja po prostu jestem taki nieczuly :D
Jezdzilem samochodem po chipie, ale nie wiadomo jak "mocny byl to chip". Byl to agr i jezdzil dla mnie tak samo jak asv. I czy mozna tu mowic o diametralnej roznicy?
Diametralna roznice czulem jadac A4 2.5tdi :) ))

tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:

zrób program u siebie pojeździj kilka dni, zrób trasę, przejedź się przez miasto to wtedy pogadamy, inaczej to nawet szkoda sobie strzępić język...

wojciech_ - Czw 19 Mar, 09 16:23

szkoda napisał/a:
tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:


Szkoda nie czytales dokladnie. Wspomniany agr (90KM seryjnie) po chipie jezdzil tak, jak seryjne asv (110KM) . Wiec przyrost mocy byl. :bigok Zaznaczam, ze nieznane sa wartosci mocy i momentu tego samochodu. Ale jak dla mnie, nie jest to przyrost diametralny. Sa to jednak odczucia subiektywne, i rzeczywiscie nie ma co dyskutowac.


PS dodam jeszcze, ze zastanawiam sie nad zrobieniem programu, ale jesli po nim moje alh jezdziloby tak, jak wspomniany wyzej zawirusowany agr, to wiem ze bardzo szybko bym sie do tego przyzwyczail (bo jak napisalem roznica w jezdzie byla nieduza) i pojawialyby sie mysli o zmianie wtryskow etc itd :) . Dlatego trwam przy seri, a jak dlugo to sie okaze :) .

szkoda - Czw 19 Mar, 09 16:33

wojciech_ napisał/a:
szkoda napisał/a:
tia, a jaką chcesz mieć diametralną różnicę w czymś co po programie niewiele odbiega (nawet nie wiem w którą stronę) od tego co masz w serii :?: :!: :lol:


Szkoda nie czytales dokladnie. Wspomniany agr (90KM seryjnie) po chipie jezdzil tak, jak seryjne asv (110KM) . Wiec przyrost mocy byl. :bigok Zaznaczam, ze nieznane sa wartosci mocy i momentu tego samochodu. Ale jak dla mnie, nie jest to przyrost diametralny. Sa to jednak odczucia subiektywne, i rzeczywiscie nie ma co dyskutowac.


dżizasssss, doczytałem, Twój był ten AGR czy się nim przejechałeś :?: bo o to mi chodziło głównie.
(oczywiście AGR po samym programie nie osiąga niestety "mojego" minimum, staje się tak dopiero po programie i wtryskach)

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:38 ]
wojciech_ napisał/a:
pojawialyby sie mysli o zmianie wtryskow

to powinno było zostać zrobione od razu w przypadku tego silnika

wojciech_ napisał/a:
Dlatego trwam przy seri

no i dlatego, że porównujesz auto bardzo słabe, z którego ktoś zrobił tylko "mniej słabe" ale WCIĄŻ słabe do swojego, które po samym programie staje się naprawdę przyjemne, wysnuwasz IMO totalnie nietrafne wnioski :idea:

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:40 ]
zresztą takie tam pierdzenie, zapraszam na test :idea:
o tych sprawach słabo się gada a jeszcze gorzej pisze

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 16:45 ]
ile w papierach ma do setki ASV?

_tm_ - Czw 19 Mar, 09 16:48

Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa. Wtedy można zrozumieć znaczenia słowa "muł". A jak się wsiądzie ponownie do zchipowanego samochodu to ma się wrażenie lekkości :D .
U mnie taka (prawie taka, bo porównywany samochód to inny model i silnik) terapia działa idealnia - jak wsiadam to Roomstera mojej żony (benzyna 105KM, 10.9 do setki, czyli lepiej o ok. 1 sekundę niż O2 1.9TDI) to mam wrażenie, że mój samochód to rakieta :diabelski_usmiech .

szkoda: ASV ma chyba 11,1 do setki

szkoda - Czw 19 Mar, 09 16:58

_tm_ napisał/a:
szkoda: ASV ma chyba 11,1 do setki

czyli po programie można liczyć na -2s mniej więcej, to jest bardzo dużo

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 17:02 ]
_tm_ napisał/a:
Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa.

pamiętam jak Purchawa zrobiłe tego swojego, jeszcze wtedy AGRa na 200KM, zabrał mnie na przejażdżkę, byłem raczej totalnie zawiedziony,generalnie bryndza, wsiadłem do swojego auta - BKD i TOTALNA załamka :lol:
chyba następnego dnia umówiłem się na program :lol:

mówienie tu o serii AGR i AGR po SAMYM programie to w ogóle jakaś pomyłka

PiterNZ - Czw 19 Mar, 09 18:44

szkoda napisał/a:
mówienie tu o serii AGR i AGR po SAMYM programie to w ogóle jakaś pomyłka
Wszystko jest rzeczą względną a skoro do normalnej jazdy wystarcza 1,6 to 1,9 TDI też wystarczy. Znam dwie osoby, którym jednej wystarcza seria (1,9 TDI) a drugiej chiptuning do 116 KM. Ostatecznie skrzynia biegów po coś jest w aucie.
Skoro z wyprzedzaniem radzę sobie w 1,6 FSI 115 KM to dlaczego ma sobie nie poradzić w 1,9 TDI?

Jak piszemy o dynamice to jest to względne. W firmie gdzie pracuję jest parę osób, które jak spytałem jaki silnik do normalnej jazdy to stwierdzili, że do spokojnej jazdy i bez szaleństw to wystarczy 2,5 litra ale takie silniki specjalnie dynamiczne nie są :shock: :shock: :shock: Gwoli wyjaśnienia nie są to osoby pracujące jako kierowcy rajdowi. Potem była rozmowa o 2 litrowych silnikach ale nie pamiętam czy uznali je za dostetczne :lol:
Oczywiście szok był po mojej stronie ale przytaknąłem :szeroki_usmiech

_tm_ napisał/a:
Najlepszą metodą docenienia dynamiki samochodu jest przyzwyczajenie się do nowych osiagów, a następnie przejechanie się analogicznym egzemplarzem bez chipa.
Najpełniejsza prawda.
Jak przesiadłem się z Almery 1,4 75 KM do Primery 1,8 118 KM to stwierdziłem, że nie ma różnicy ale jak następnie musiałem przejechać się Almerą to od razu zauważyłem.

szkoda - Czw 19 Mar, 09 18:54

PiterNZ napisał/a:
Wszystko jest rzeczą względną a skoro do normalnej jazdy wystarcza 1,6 to 1,9 TDI też wystarczy.

no pewnie, że jest względną, dlatego z Miśkiem wyraziliśmy własne zdanie, mam wrażenie, że było to podkreślone.

ale kontrowersja nie dotyczyła raczej tego co komu "wystarczy" tylko wrażenia przed i po programie.

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 18:55 ]
PiterNZ napisał/a:
Jak przesiadłem się z Almery 1,4 75 KM do Primery 1,8 118 KM to stwierdziłem, że nie ma różnicy ale jak następnie musiałem przejechać się Almerą to od razu zauważyłem.

no dokładnie tak jest

[ Dodano: Czw 19 Mar, 09 18:58 ]
PiterNZ napisał/a:
do spokojnej jazdy i bez szaleństw to wystarczy 2,5 litra ale takie silniki specjalnie dynamiczne nie są

wiesz, to niewiele mówi, skoro nie tak dawno trzylitrowe diesle miały po 80KM a już całkiem niedawno normalną mocą dla 2.0 było coś ponad 100, gdzie teraz podobną mocą dysponujesz już w N/A 1,4 ;)

tak na marginesie to gratuluję dyskutantów ;) :szeroki_usmiech

PiterNZ - Czw 19 Mar, 09 19:12

szkoda napisał/a:
wiesz, to niewiele mówi, skoro nie tak dawno trzylitrowe diesle miały po 80KM a już całkiem niedawno normalną mocą dla 2.0 było coś ponad 100, gdzie teraz podobną mocą dysponujesz już w N/A 1,4 ;)
Dyskutantom chodziło o zupełnie inny poziom mocy. Punkty odniesienia mają po kilkaset KM ale na pytanie czy taki nie byłby dla nich stwierdzili, że jednak za duże spalanie i trochę drogo wychodzi :lol:

Wracając do tematu ciekawy jestem wrażeń osób, które nie tylko testowały ale także jeźdżą dłużej 1,4 TSI. Z testu jak dla mnie wrażenia z jazdy bardzo super a zużycie paliwa rozumiem, że miałem mało miarodajne. Słyszałem sprzeczne opinie co do mocy w trasie, sprzedawca zapewniał, że OK (pewnie sprzedając 1,4 80 KM też by tak powiedział :) ) a czytałem o braku mocy.

brongo - Czw 19 Mar, 09 21:08
Temat postu: Re: testowałem silnik 1,4 TSI
Marian napisał/a:

Ciekawe tylko:
1. ile to spali w praktyce? przecietnie komp pokazywła mniej niż w moim aucie.
2. jak by to zyło z DSG? Czy rzeczywiście fajniej i oszczędniej jak piszą w gazetach?
Ma ktos jakieś doświadczenia?


Ja mam doświadczenie jeździ sie fajniej niż TDI 101km ale drożej
w miescie 9 (aczkolwiek czasami zatanawiam się czy to jest jazda)
poza miastem 6
cykl mieszany 8-8,5 zależy od proporcji miasto/nie miasto

Marian - Pią 20 Mar, 09 08:28

brongo,
a typowa trasa w PL / autostrada ? masz jakieś doświadczenia ze spalaniem?

misiekwaw - Pią 20 Mar, 09 08:36

Marian napisał/a:
a typowa trasa w PL


Co to jest typowa trasa w PL :?: :roll: na tej samej trasie byłem w stanie Octavią TDI spalić pomiędzy 5.2 a 8.5 na 100. Nie da się tak określić :lol:

brongo - Pią 20 Mar, 09 11:29

Marian napisał/a:
brongo,
a typowa trasa w PL / autostrada ? masz jakieś doświadczenia ze spalaniem?


Dużo zależy od stylu jazdy i zatłoczenia drogi, mój ostatni przejazd Poznań-Wrocław po DK5 to nieco powyżej 6 l.

cybant - Pią 20 Mar, 09 12:55

czy ktoś już modził ten silnik na 200+?
_tm_ - Pią 20 Mar, 09 12:57

cybant napisał/a:
czy ktoś już modził ten silnik na 200+?


Pytanie, czy w ogóle go ktoś modził ?

cybant - Pią 20 Mar, 09 13:02

widziałem na googlech już kilka na 160 i parę na 190
PiterNZ - Pią 20 Mar, 09 13:06

160 to 1,4 TSI ma VW standardowo.
szkoda - Pią 20 Mar, 09 13:09

PiterNZ napisał/a:
160 to 1,4 TSI ma VW standardowo.

ale nie ten 122KM :)

Garret - Pią 20 Mar, 09 16:08

_tm_ napisał/a:
cybant napisał/a:
czy ktoś już modził ten silnik na 200+?


Pytanie, czy w ogóle go ktoś modził ?


coś takiego znalazłem
http://www.mmracing.sk/us...4tsi%20122k.pdf

zrobiony na 154KM, widać ze też miał gifty od fabryki;-)

[ Dodano: Pią 20 Mar, 09 16:27 ]
i jeszcze takie coś:
http://www.wetterauer.de/...eet.php?id=2020

sporo przykładów przyrostów po programie różnych modeli, smacznego! :diabelski_usmiech

brongo - Sob 21 Mar, 09 00:34

Z modowaniem to trochę strach, niby w gwarancji, instrukcji itd.nie jest napisame jaką wersję oprogramowania mam wgraną, ile razy była wgrywanana itd. Więc po bożemu,cyli zgodnie z prawem,skoda może mi skoczyć nawet jeżeli jest inne oprogramowanie silnika jest wgrane. Ale w przypadku 'zongu' sprawa może się skończyc w sądzie a co polski sąd zdecyduje to nie wie nikt. :diabelski_usmiech . Ale ponieważ moja żona jest prawnikiem pewnie niedługo zdecyduje sie na moda.
szkoda - Sob 21 Mar, 09 11:33

brongo napisał/a:
Z modowaniem to trochę strach, niby w gwarancji, instrukcji itd.nie jest napisame jaką wersję oprogramowania mam wgraną, ile razy była wgrywanana itd. Więc po bożemu,cyli zgodnie z prawem,skoda może mi skoczyć nawet jeżeli jest inne oprogramowanie silnika jest wgrane. Ale w przypadku 'zongu' sprawa może się skończyc w sądzie a co polski sąd zdecyduje to nie wie nikt. :diabelski_usmiech . Ale ponieważ moja żona jest prawnikiem pewnie niedługo zdecyduje sie na moda.


naprawdę do zrobienia programu nie jest potrzebne AŻ takie zaplecze :szeroki_usmiech


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group