Portal użytkowników Skoda Octavia

Problemy i usterki - mechaniczne - uszczelka pod glowica???

boozee - Wto 08 Cze, 10 06:53
Temat postu: uszczelka pod glowica???
Witam.
Dzis rano wracalem z pracy autem(zony) Golf mk4 1.6 akl, i zauwazylem, ze wskazowka temperatury zaczyna przekraczac 90 stopni, wiec wlaczylem nawiem na max i ogrzewanie na czerwone pole ale nic nie pomoglo, dalej rosla, wiec sie zatrzymalem wylaczylem silnik poczekalem 5 minut i dalej jade temp. 90, a za chwile znow rosnie po mocniejszym dodaniu gazu. Gdy dojechalem do domu temp byla po za 90 stopniami. Auto zostawilem troche na wolnych obrotach i sie nie grzalo. Odkrecilem korek oleju a tam bialy nagar, ktorego kilka dni wczesniej nie bylo. Odkrecilem korek ze zbiorniczka wyrownawczego plyn chlodzacy i poziom wody zaczal szybko rosnac, wiec zakrecilem, a po chwili bylo slychac bulgotanie w wezach. I samochod zrobil sie mulowaty. Czyzby uszczelka pod glowica padla?
dzieki za pomoc.

gregor6 - Wto 08 Cze, 10 08:03

A zobacz jak się grzeją rury przy chłodnicy, bo może to tylko termostat.
boozee - Wto 08 Cze, 10 08:19

A czy przy zepsutym termostacie bylaby biala maz na korku wlewu oleju i zanik mocy?
Viniu - Wto 08 Cze, 10 08:40

Wyciągnij bagnet od oleju. Jeśli tam będzie również kakaowo-majonezowa maź to niestety diagnoza trafna. A jaka konsystencję ma płyn w zbiorniczku wyrównawczym ?? Dymi na biało ??
gregor6 - Wto 08 Cze, 10 08:54

boozee napisał/a:
A czy przy zepsutym termostacie bylaby biala maz na korku wlewu oleju i zanik mocy?


To raczej z uszkodzonym termostatem związku mieć nie powinno. Zrób tak jak Viniu pisze. To powinno wszystko wyjaśnić.

boozee - Wto 08 Cze, 10 16:42

Viniu, kakaa nie ma, ale sa delikatne biale kropki na bagnecie. Konsystencja plynu jest normalna i nic nie dymi.
Rekin Chlebojad - Wto 08 Cze, 10 19:10

boozee,

1) peknieta głowica (np: kanał olejowy)
2) uszczelka pod głowica

Objawy (nie wszytskie na raz musza wystapic)
1)brak mocy
2) biały dym z rury wydechowej
3)ubytek płynu w chłodnicy/zbiorniku wyrownawczym
4)kremowa maz pod korkiem oleju
5) tłuste "oczka" w zbiorniczku wyrownawczym od płynu chłodzacego
6) letni nawiew ( biorać na MAX goracy)
7)grzanie sie silnika
8)kremowa maz/ tak jak by "glutki" na bagnecie
9)Slady oleju wogoł dolnej czesci głowicy (może też cieknąć z uszczelki pokrywy zaworow)

Wiekszosc najwazniejszych wypisałem: tak jak mowie nie wszytskie musza wystepowac razem.

Pozdrawiam

PS: mimo wszytsko dobra rada " auto na lawete i do warsztatu"

RALF - Sob 20 Lis, 10 21:05

Panowie podłączam się pod pytanie , jechałem 2 miesiące temu z wawy do Gniezna i przy prędkościach 180-200 km/h zaczeła rosnąć temp wody, zatrzymałem się na najbliższej stacji , postałem trochę , odczekałem, poszedłem się odlać , spr poziom płynu chłodzącego i dolałem ok 0.5l i pojechałem dalej.. nie przekraczając 160km/h , po ok 20 km dolałem 100-200 ml, dojechałem do Kalisza , dolałem resztę płynu chłodzącego ( kupiłem baniak 1L) dojechałem do Kalisza gdzie pozostawiłem auto na ok 3-4 godz, odpaliłem po tym czasie wyruszając w drogę do Gniezna, o dziwo przy prędkościach rzędu 100-120 nic się nie działo z temp. wody ok , w drodze powrotnej z Gniezna do wawy nie przekraczałem 140km/h i nic się nie działo , od tamtej pory jeżdżąc po mieście nic się nie dzieje z temp wody, podpowiedzcie mi co to może być
Silnik 1.9TDI 110 km na pompie po małych modach
Ps. nie sprawdzałem mazi na bagnecie, nie spr czy są białe oczka w zbiorniczku płynu chłodniczego , nie wiem jak z białym dymem, wiem na pewno że nie było żadnego ubytku mocy, ogrzewanie tez nie szwankowało ( raczej :) )

Rekin Chlebojad - Nie 21 Lis, 10 02:23

RALF napisał/a:
i przy prędkościach 180-200 km/h
jezdzij wolniej to i mniej 'atrakcji' bedziesz mial. Tak na marginesie nie wiem jak Diesla można tak katowac, Diesel to "wół roboczy" co ma robic przebiegi i byc z regoły malo awaryjny, a nie auto do tak szybkiej jazdy, z tego co piszesz nie widze tu powodu jak narazie do niepokoju, (podkreslam z tego co jest powyzej napisane).To może byc zarowno wina korka zbiorniczka, jak i nieszczelnosci w układzie lub tez uszczelki pod czapką,i samym termostacie, samemu przez net ciezko cos zdjagnozowac po jednym objawie.
Viniu - Nie 21 Lis, 10 10:03

RALF napisał/a:
wawy do Gniezna i przy prędkościach 180-200 km/h
Oczywiście jechałeś autostrada w Niemczech :evil:
tomus7 - Nie 21 Lis, 10 11:02

Viniu napisał/a:
RALF napisał/a:
wawy do Gniezna i przy prędkościach 180-200 km/h
Oczywiście jechałeś autostrada w Niemczech :evil:

z Warszawy do Gniezna przez Berlin :diabelski_usmiech

RALF - Nie 21 Lis, 10 15:24

tomus7 napisał/a:
Viniu napisał/a:
RALF napisał/a:
wawy do Gniezna i przy prędkościach 180-200 km/h
Oczywiście jechałeś autostrada w Niemczech :evil:

z Warszawy do Gniezna przez Berlin :diabelski_usmiech

łoł prawdziwy OT ,
Widać że macie dużo do powiedzenia w temacie....
Ps. dzięki Rekin, wymienię termostat i płyn chłodniczy, zobaczymy co dalej ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group