Portal użytkowników Skoda Octavia

Serwisowanie i eksploatacja - Mondeo czy Passat?

Ajs - Wto 14 Sie, 12 12:37
Temat postu: Mondeo czy Passat?
Witojcie :bigok

Od razu na wstępie proszę o podejście do tematu bez zbędnych nerwów i emocji, wiem, że podobnych zapytań jest sporo i niektórzy reagują na nie alergicznie :D
Proszę o odpowiedzi tych, którzy mają ochotę podzielić się swoją opinią czy doświadczeniem. Oczywiście sam w każdym z poniższych aut usiądę i każdym się przejadę, z doświadczenia jednak wiem, że nie wszystko da się 'wyhaczyć' w czasie krótkiej jazdy próbnej a ponieważ czytam forum sporo i widzę tu zacne grono 'wyjadaczy' chętnie posłucham co myślą.

Do rzeczy: jak wspomniane w temacie szukam dobrego wyboru pomiędzy hatchbackami:

Ford Mondeo 2.0 Ecoboost (Gold)
VW Passat 1.4 TSI + DSG (Comfortline)
VW Passat 2.0 TDI + DSG (Comfortline)

I teraz kategorie, trochę nietypowe:
Głównie interesują mnie wrażenia na temat prowadzenia, komfortu jazdy (zarówno z przodu jak i z tyłu, mam dwójkę dzieci), funkcjonalności, przydatności wyposażenia, itp. Czyli skupiamy się na przyjemnościach ;)
Nieistotne są: cena, spalanie, awaryjność :bigok

Z góry dzięki :twisted:

rowerek - Wto 14 Sie, 12 13:35

Nie bardzo rozumiem porównania 203-konnego Mondeo ze 122-konnym Passatem... 7,6 sek. do 100km/h vs 10,3 sek. ... Pytasz o wrażenia z jazdy. Gwarantuję Ci, że przy tym zestawieniu silników po przesiadce z Mondeo do Paska będziesz się czuł jak po przesiadce z samochodu do taczki... Jeżeli chodzi o układ jezdny to oba auta prezentują podobny poziom (ze wskazaniem na Mondeo, mimo jego wieku wciąż jest w czołówce, zresztą od czasów Focusa wszystkie Fordy prowadzą się bardzo dobrze) a przy tych silnikach, w Pasku możesz mieć wrażenie, że jest On niewykorzystywany. Chyba, że osiągi nie grają ważnej roli a taki silnik w Mondeo spowodowany jest tym, że jest tani i za porównywalną kwotę z Paskiem możesz mieć tak mocny silnik.
Ajs napisał/a:
Do rzeczy: jak wspomniane w temacie szukam dobrego wyboru pomiędzy hatchbackami:


Passat to nie hatchback.

Ajs - Wto 14 Sie, 12 14:10

rowerek napisał/a:
Nie bardzo rozumiem porównania 203-konnego Mondeo ze 122-konnym Passatem...


Dzięki za komentarz, rowerek. Zestaw aut może nie jest zbyt logiczny, ale z takiej listy mam wybór, dlatego pisałem, że koszta nie grają roli. Wybór Mondeo w tej opcji wydaje się oczywisty, szukam jednak adwokata diabła, który pomoże mi znaleźć argumenty za Paskiem (który rzecz jasna nie jest hatchbackiem, masz rację :) , chodziło mi o to, że nie może być to kombi).

JOY - Wto 14 Sie, 12 15:26

Może tylko jedna - Mondeo szybciej zardzewieje, ale poza tym nieporównywalnie lepszy komfort zawieszenia ma Ford, układ jezdny Ford, silnik Ford...
ketivv - Wto 14 Sie, 12 15:42

Ajs napisał/a:
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost (Gold)

Gold czy Ghia ?

skrzynia PowerShift czy manual ?

Ajs napisał/a:

prowadzenia, komfortu jazdy (zarówno z przodu jak i z tyłu, mam dwójkę dzieci), .........
Nieistotne są: cena, spalanie, awaryjność


każdy Ford prowadzi się lepiej jak jego odpowiednik u konkurenta
w zestawieniu z takim silnikiem będzie to o niebo lepsze auto jak podane konfiguracje Passata

Garret - Wto 14 Sie, 12 16:10

przy takich założeniach i mając taki wybór..... tylko Mondeo :wink:
Nexus6 - Wto 14 Sie, 12 16:11

Ford z PowerShiftem :bigok
rowerek - Wto 14 Sie, 12 16:19

Ajs napisał/a:
Wybór Mondeo w tej opcji wydaje się oczywisty, szukam jednak adwokata diabła, który pomoże mi znaleźć argumenty za Paskiem


Ja mogę się pobawić :szeroki_usmiech
Jak już zostało wspomniane, w kwestii prowadzenia, osiągów itp. Mondeo będzie lepsze od Paska w podanych specyfikacjach (zarówno 2.0tdi jak i 1.4tsi). Pytanie brzmi jakie są Twoje oczekiwania co do samochodu. Ma być bardziej dynamiczny czy też może ma pełnić rolę statecznej limuzyny do spokojnego/normalnego przemieszczania się? Jeżeli nie szukasz quasi sportowych doznań za kółkiem to wybór Paska 2.0tdi (jeżeli cena nie gra roli to 2.0tdi będzie o wiele lepszym wyborem niż 1.4tsi) też jest bardzo dobrą opcją. To, że Mondeo prowadzi się lepiej nie znaczy, że Pasek jest zły (wręcz przeciwnie, różnice nie są aż tak widoczne i objawiają się przy naprawdę ostrzejszym traktowaniu).
Do tego widać na drogach, że czarne, firmowe Paski z 2.0tdi to najszybsze pojazdy więc też dają radę :twisted:

Zalety Mondeo wszyscy znamy ale oprócz tego auto ma też trochę wad, np.:
-jak zostało wspomniane rdza (co prawda w duuuużo mniejszym stopniu niż w Mk3 ale jednak coś tam się dzieje)
-materiały w środku. Delikatnie rzecz ujmując Mondeo nie powala. Dużo twardego plastiku, takie duperele jak przełączniki od sterowania lusterek itp. wyglądają jak odlane z plastiku na tanie mydelniczki. Materiałowa tapicerka wyraźnie gorszej jakości niż w Pasku. Design też jest specyficzny, albo komuś pasuje albo nie. Passat przez to, że 'dziadowy' się tak nie starzeje w środku i mimo braku polotu wygląda ok mimo, że projekt deski ma już z 8 lat. Do tego dla mnie niewygodny, nieprzesuwalny podłokietnik w Mondeo.

Jeżeli chodzi o ilość miejsca w środku to wygląda to podobnie z lekką przewagą Mondeo (tak mi się wydaje, opieram się na organoleptycznym porównaniu, może mi się mylić:P). Do tego Mondeo to hatchback więc bardziej praktyczne wykorzystanie bagażnika.

Jeżeli ja stałbym przed takim wyborem jak Ty to mimo wszystko wziąłbym jednak Passata 2.0tdi (dsg mógłbym odpuścić i zainwestować w lepsze wyposażenie np. pakiet z bi-xenonami), ponieważ:
-ścigantem nie jestem więc 2.0tdi by mi wystarczył (moment w dieslu dużo daje więc w 90% przypadków na drodze daje radę). W sumie nie npisałeś czy 140KM czy 170KM ale wg mnie nawet 140KM jest ok.
-bardziej cenię sobie wygodną jazdę od napinania się i 'butowania' 203KM (wiadomo, zaraz będzie argument, że mocy nigdy za wiele ale jeżeli ktoś jeździ z głową to 140KM jest wystarczającą mocą. Jak to mówią, co z tego, że "spod maski aż gwizda, a kierowca p*zda" :evil: )
-Passat jest wyraźnie lepiej wykonany. O ile B6 miał z tym miejscami problemy to w B7 jest wyraźna poprawa.

Jeżeli chodzi o wyposażenie to kwestia indywidualna ale w standardzie w Mondziaku brakuje samościamniającego się lusterka oraz brak tak atrakcyjnych pakietów jak w Pasku (pakiet 990 i Komfort)

ketivv - Wto 14 Sie, 12 16:29

rowerek napisał/a:
-ścigantem nie jestem więc 2.0tdi by mi wystarczył (moment w dieslu dużo daje więc w 90% przypadków na drodze daje radę). W sumie nie npisałeś czy 140KM czy 170KM ale wg mnie nawet 140KM jest ok.


mam TDI 140KM zespolony z DSG (+4x4 Haldex) jak dla mnie lekka załamka zestawienie dla tych co nie wyprzedzają TIR-ów

rowerek - Wto 14 Sie, 12 16:37

ketivv napisał/a:
mam TDI 140KM zespolony z DSG (+4x4 Haldex) jak dla mnie lekka załamka zestawienie dla tych co nie wyprzedzają TIR-ów


Proszę Cię... Zaraz znowu dyskusja się skończy na tym, że aby bezpiecznie wyprzedzić TIRa to trzeba mieć 3xx KM...

ketivv - Wto 14 Sie, 12 16:53

rowerek napisał/a:
Proszę Cię... Zaraz znowu dyskusja się skończy na tym, że aby bezpiecznie wyprzedzić TIRa to trzeba mieć 3xx KM...


nie trzeba, tym bardziej że w jeździe "na codzień" jeździ się momentem a nie mocą
nie rzucam słów na wiatr
silnik 2.0 TDI + DSG 6 - jeździ beznadziejnie
jedyna rada to tryb ręczny skrzyni ale naprawdę szału nie ma
oczywiście mowa o operowaniu gazem do pozycji "kick down"

marlej108 - Wto 14 Sie, 12 17:03

primo - to warto sie osobiscie przejechac tymi autami,

secundo - jak koszty i paliwo nie maja znaczenia to bym bral ten z najmocniejszym silnikiem - czyli z tych 3 chyba wlasnie Mondeo. o ile ma skrzynie automatyczna.. no chyba ze jednak Passat moze byc 1.8 TSI to wtedy Passata, bo IMHO materialy uzyte do wykonczenia wnetrza lepsze sa wlasnie w VW.

jesli Mondeo nie ma automatycznej skrzyni to bym wzial Passata 1.4 tsi z DSG (z tych 3 aut ktore wymieniles).

W nowym Passacie tylko siedzialem na targach w Poznaniu i u dealera jak kupowalem Golfa, w Mondeo i siedzialem i jechalem. Wszystkie materialy tapicerskie w Mondeo wydawaly sie gorsze od tych w VW, ale sam design ladny jest w obu autach.

zaznaczam, ze nowym Modneo jechalem raz w zyciu, a najnowszym Passatem nigdy wiec nic wiecej nie chce tu pisac bo bedzie to po prostu fantazjowanie, a pewnie nie o to Ci chodzi.

ps. tez chcialbym miec taki dylemat gdzie koszty nie gralyby roli hehe :bigok

rowerek - Wto 14 Sie, 12 17:06

Cytat:
silnik 2.0 TDI + DSG 6 - jeździ beznadziejnie
jedyna rada to tryb ręczny skrzyni ale naprawdę szału nie ma
oczywiście mowa o operowaniu gazem do pozycji "kick down"


Miałem okazję przez 2 godziny jeździć SII Combi 2.0tdi 140KM z manualną skrzynią. Co prawda na początku był odczuwalny spadek dynamiki względem 1.8tsi (głównie gorsze przyspieszenie 0-100 oraz przestawienie się na inną charakterystykę silnika co oczywiste). Chociaż mi osobiście przyjemniej jeździ się moim TSI to jednak w ogólnym rozrachunku na trasie Poznań-Pniewy nie było sytuacji, w której bym stwierdził "cholera, ten silnik się nie nadaje do tego auta".
Czy to możliwe, że tak zachwalana skrzynia DSG, która wszędzie jest chwalona za poprawę dynamiki i w ogóle ochy i achy tak diametralnie zmieniała obraz tego zespołu napędowego? Serio pytam bo nie miałem okazji nigdy jeździć tandemem TDI+DSG.

EDIT
Jeżeli skrzynia nie ma takiego wpływu to jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest różne rozumienie stwierdzenia "nie jedzie".

PAOLO ESCO - Wto 14 Sie, 12 17:19

JOY napisał/a:
nieporównywalnie lepszy komfort zawieszenia ma Ford, układ jezdny Ford
miałem Mondeo i faktycznie auto prowadziło się jak po "szynach". Zawieszenie bardziej sztywne (mi odpowiadało) niż w Octavce/ Passacie. Układ jezdny naprawdę dobry, precyzyjny.
Silnik - to była inna jednostka.
Mondeo - owszem podoba mi się ... ale ze względu na fakt, że VW zainwestował w B7 i faktycznie "trochę" poprawił jakość to z tych dwóch wybrałbym właśnie Passata. Brat ma teraz nowe B7 a wcześniej miał nowe B6 - sam twierdzi, że nowy B7 jest o wiele bardziej dopracowanym modelem pod wieloma względami - także prowadzenia, jest po prostu lepszy.

sew1981 - Wto 14 Sie, 12 17:20

rowerek,
"Jeżeli skrzynia nie ma takiego wpływu to jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest różne rozumienie stwierdzenia "nie jedzie" byłbym za tą teorią.
Kierowałem 2.0 tdi z dsg touranem i manualem 2.0 tdi passatem takim jak Ty. Nie widzę różnic w dynamice. No ale o tym jest już temat na forum podobny.

[ Dodano: Wto 14 Sie, 12 17:28 ]
Ajs, tzn..ja bym zrobił tak:
1. jak nie mógłbym ingerować w auto brałbym mondziaka - większa moc
2. jak możesz się pobawić w dobry chiptuning u tunera dobrego, ze zrobieniem tego tak, żeby ASO nie wykryło chipa, albo szybkiego powrotu do serii i potem spowrotem na program (tzn np. wgrywanie samemu po wizycie w ASO spowrotem) to brałbym passka z dsg. Zrobisz z tego spokojnie 180 koni i będziesz miał ładny niutom i to jakoś już wygląda w porównaniu z benzyną o mocy 203 konie w mondku. Oczywiście seria faktycznie nie będzie jechać w takiej konfrontacji. :wink:

ketivv - Wto 14 Sie, 12 18:51

1.4 tsi 122KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,9 / 10,3
2.0 tdi 140KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,9 / 9,8
2.0 tdi 170KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,2 / 8,6
2.0 tdi 170KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,0 / 8,5 (dsg+4motion)
1.8 tsi 160KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,0 / 8,5
dane oficjalne ze strony VW

2.0 TDI 140KM to najprędzej odpowiednik 1.4 TSI 122KM

kto uważa, że 1.4 TSI jest "optymalny" dla nowego Passata czy Superba ?

każdy z nich jest dobry do jazdy po autostradach ale do pokonywania "polskich" tras
dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h

mając na uwadze wybór z pomiędzy 3 podanych aut uważam, że najbardziej uniwersalnym będzie Mondeo

rowerek - Wto 14 Sie, 12 20:21

ketivv napisał/a:
2.0 TDI 140KM to najprędzej odpowiednik 1.4 TSI 122KM

kto uważa, że 1.4 TSI jest "optymalny" dla nowego Passata czy Superba ?

każdy z nich jest dobry do jazdy po autostradach ale do pokonywania "polskich" tras
dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h


Chcesz mi powiedzieć, że 2.0TDI 140KM nie zapewnia sprawnego przyspieszenia w danym zakresie prędkości? W przypadku manualnej skrzyni biegów 2.0TDI elastyczność 80-120km/h wynosi 8.5/10.5 sek (odp. 4./5. bieg). Dla porównania 1.8TSI robi to w 8.5/11 sek. Wiadomo, że przewaga benzyny polega na tym, że można zredukować jeszcze niżej i pociągnąć pod czerwone pole i robi się jeszcze szybciej, ale twierdzenia, że taki silnik jak 2.0tdi 140KM nie zapewnia sprawnego poruszania się nie przyjmuję.

Kolejna rzecz, której nie rozumiem to kwalifikowanie (wg twoich kryteriów) tych aut (np. pasek z 1.4tsi) jako wolne(?) lub nieoptymalne, w przypadku kiedy np. konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm). Podobna historia jest z Mazdą 6 2.0 i innymi autami konkurencji z silnikami wolnossącymi. Dziwne, że o tych autach nikt nie mówi, że wolne tylko ekscytują się prowadzeniem itp. Większości malkontentów przeszkadzają nie osiągi a mizerne 1.4 w nazwie. Taka prawda panowie, 1.4tsi w Pasku w 90% (albo i więcej bo turbo to zaleta, że auto od razu 'wstaje') przypadków będzie jechać nie gorzej niż konkurencja z 2.0 w nazwie. Ale przecież 2.0 to brzmi dumnie...

gebek - Wto 14 Sie, 12 21:16

rowerek napisał/a:
konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm). Podobna historia jest z Mazdą 6 2.0 i innymi autami konkuren

Momencik...Accord manual 156 KM ma 9.3 s do 100km/h....tylka nie urywa,ale to nie
10.7

rowerek - Wto 14 Sie, 12 21:29

gebek napisał/a:
Momencik...Accord manual 156 KM ma 9.3 s do 100km/h....tylka nie urywa,ale to nie
10.7


Sorry, moja wina, spojrzałem na wersję z automatem.

Co nie zmienia faktu, że np. Mazda 6 2.0 155KM robi setkę w 10.3 sek. Tak samo problem tyczy nowych Opli, np. Insigni, która w 1.4 turbo 140KM osiągi ma jeszcze gorsze (bo te auta są strasznie ciężkie)
Mniejsza o dokładne liczby, chodzi mi o to, że największym problemem 1.4tsi wcale nie są osiągi lecz właśnie to nieszczęsne 1.4

ketivv - Wto 14 Sie, 12 21:55

rowerek, zgadzam się w zupełności, że zarówno 1.4 TSI jak i 2.0 TDI 140 KM są wystarczające my jednak mamy tutaj wybrać spośród 3 konkretnie podanych aut i w porównaniu do doładowanego silnika 2.0 Mondeo pozostałe 2 są znacząco słabsze

niestety samochody są coraz cięższe w ślad za tym momenty/moce generowane przez starsze jednostki w starszych autach obecnie są niewystarczające
już prawie 20 lat temu miałem szczęście być użytkownikiem Escorta RS z 1988 roku
auto miało silnik 1.6 turbo 180Nm@3000obr/min 134KM/6000obr/min ale ważył 900kg ;-) dzisiejsza Fiesta jest większa od niego zapewniało to osiągi o jakich można teraz marzyć


rowerek napisał/a:
kiedy np. konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm)


moment obrotowy wyższy ma silnik a nie cały układ napędowy, po przełożeniach skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego moment napędzający na osi pojazdu może być wyższy z silnika który generuje niższą wartość ale przy 2 razy większych obrotach

dla przykładu silnik bolidu F1 może osiągać maksymalnie 300Nm a przecież przyśpieszenia samego bolidu są imponujące

w życiu codziennym lepiej sprawdzają się konstrukcje generujące stosunkowo duże momenty obrotowe w niskich zakresach obrotów silnika, niższe obroty to mniej strat tarcia, niższe temperatury itp co przekłada się na większą efektywność takich silników

to dlatego VTEC-a trzeba kręcić a TSI musi dmuchnąć turbiną

BADYL - Wto 14 Sie, 12 22:03

To może i ja coś dorzucę do dyskusji...pomijam fakt wyboru silnika - nie jeździłem żadnym z nich choć może ten drugi (2.0cr) troszkę podobny do mojego:P więc ocenę przezucę na kogoś kto miał okzację nimi posmigać i ma porownanie :wink:

Z mojej strony dorzuce tylko, że ja osobiście poczekał bym za nowym mondeo, który wyjdzie prawdobodowbnie w przyszłym roku :wink: Autko wyglądać będzie rewelacyjne (przynajmniej tak wskazują wizualizacje z reklamówek) do tego dobry w miarę mocny benzynowy silnik i będzie git :bigok pozdrowinka :diabelski_usmiech

Jaroslav92525 - Wto 14 Sie, 12 22:07

ketivv napisał/a:
...ale do pokonywania "polskich" tras
dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h...

Wyłapią Was ( no i mnie przy okazji też bo czasami lubię przycisnąć :-) ) wszystkich - dzisiaj inspektor z ITD oznajmił ze na "szybkich" czeka 300 nowych fotoradarów... nie będzie litości.. i nie o kasę tutaj chodzi tylko o punkty... Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanie... Zresztą te autostrady tez w końcu powstaną a wtedy na co komu mocny silnik ? Tak czy owak skończy się rumakowanie...

rowerek - Wto 14 Sie, 12 22:15

ketivv napisał/a:
rowerek, zgadzam się w zupełności, że zarówno 1.4 TSI jak i 2.0 TDI 140 KM są wystarczające my jednak mamy tutaj wybrać spośród 3 konkretnie podanych aut i w porównaniu do doładowanego silnika 2.0 Mondeo pozostałe 2 są znacząco słabsze


To nie podlega żadnej dyskusji :) Ja natomiast twierdzę, że jeżeli autor nie ma jakichś konkretnych wymagań w kwestii dynamiki bo jeździ spokojnie lub umiarkowanie dynamicznie, nie szuka quasi sportowych doznań i słabszy od Mondeo silnik również w pełni go zadowoli to kupno Mondeo (które pomijając silnik jest moim zdaniem autem słabszym) tylko z powodu, że ma 203KM wcale nie musi być oczywiste. Rozumiesz? :)
Dlatego najlepiej aby wypowiedział się autor tematu w kwestii silnika. Mieliśmy przedstawić '+' i '-' tych aut, ja ze swej strony to zrobiłem na poprzedniej stronie tematu i teraz trzeba czekać jak się do tego ustosunkuje kupujący.

Ajs - Sro 15 Sie, 12 00:24

Pięknie, Panowie, po prostu pięknie :bigok

Dokładnie takiej dyskusji oczekiwałem ;)

Suma sumarum pewnie i tak wybór padnie na Mondeo, bo o żadnych modach w 1.4 TDI (tym słabszym, czego nie zaznaczyłem) mowy być nie może - jak się domyślacie auto będzie służbowe.
Autor jeździ umiarkowanie dynamicznie, poza tym lubi DSG w swojej OII i trochę obawia się przesiadki na 6-biegowego power-shifta (ten silnik w Mondeo jest tylko w automacie).

Wiecie dlaczego pytałem o wrażenia z wnętrza? Bo po krótkiej przejażdżce tym Mondziakiem w bądź co bądź bogatej wersji załamałem się kierownicą... duża, cienka, "nie leży" jak trzeba - może nie jak w Tico, ale w tej klasie nie przystoi ;) byłem więc ciekaw czy jest więcej takich kwiatków i jak widać parę się znalazło :bigok

Krzysiek25 - Sro 15 Sie, 12 01:24

Panowie, proszę mnie sprostować jeśli piszę bzdurę, gdyż opieram się na zasłyszanej(przeczytanej?) opinii, nie na własnych doświadczeniach.. Ponoć fordowskiemu powershift w chwili obecnej jeszcze sporo brakuje do dsg. Niby dwusprzęgłowa, więc krok dalej niż klasyczny automat, ale potrafi się pogubić przy agresywnej jeździe. Dsg to jednak dsg. Nie zmienia to faktu, że chyba wziąłbym mondeo, bo mi się po prostu bardziej podoba od paska, 200koni kusi a biegi można przecież zawsze przerzucać ręcznie.. ;P
dato - Sro 15 Sie, 12 03:12

Ajs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.

marlej108 - Sro 15 Sie, 12 07:09

Jaroslav92525 napisał/a:
Wyłapią Was ( no i mnie przy okazji też bo czasami lubię przycisnąć :-) ) wszystkich - dzisiaj inspektor z ITD oznajmił ze na "szybkich" czeka 300 nowych fotoradarów... nie będzie litości.. i nie o kasę tutaj chodzi tylko o punkty... Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanie... Zresztą te autostrady tez w końcu powstaną a wtedy na co komu mocny silnik ? Tak czy owak skończy się rumakowanie...


co za wspaniale slowa :bigok

w sumie ciekawe ileby Superb spalal z 1.4 MPI.... :P - ZARTUJE!!!!! :diabelski_usmiech :pifko

ps. a tak powaznie to mam pytanie do zalozyciela watku - skad takie dziwne opcje wyboru??? czemu Passat moze byc tylko 1.4 a nie 1.8 tsi????

ketivv - Sro 15 Sie, 12 08:11

Ajs napisał/a:
ten silnik w Mondeo jest tylko w automacie


wg. cennika Ford-a w każdej wersji nadwoziowej występuje zarówno z manualem jak i automatem

Krzysiek25 napisał/a:
Niby dwusprzęgłowa, więc krok dalej niż klasyczny automat, ale potrafi się pogubić przy agresywnej jeździe. Dsg to jednak dsg.


DSG tez się "gubi" dlatego najlepiej używać wtedy trybu ręcznego

PAOLO ESCO - Sro 15 Sie, 12 10:33

BADYL napisał/a:
ja osobiście poczekał bym za nowym mondeo, który wyjdzie prawdobodowbnie w przyszłym roku
no właśnie ...Mondeo lekko trąci już myszką/ po prostu opatrzyło się... a Passat B7 w sumie to nowy model ---> link w moim profilu.

Jak dla mnie w tych konfiguracjach najlepszym wyborem jest obecnie Passat B7 z 2.0 TDI - no chyba,że wejdzie nowe Mondeo - wtedy bym się zastanowił.

Jaroslav92525 napisał/a:
Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanie
:lol: a wiesz, że może to i prawda bo przy poprzednich Octavkach kilka mandatów załapałem :oops: a w obecnej jeszcze nie ... :wink:
leszekmw - Sro 15 Sie, 12 11:05

PAOLO ESCO napisał/a:
a Passat B7 w sumie to nowy model

eee..tam. to po prostu większy lifting chyba.

co do osiągów - mam 1.4 i 2.0 po programie , jeżdżę w zasadzie tylko w trasie i proszę mi uwierzyć że 1.4/haha/ a nawet 2.0 w serii to nie rewelacja. przede wszystkim w trasie.

piramida - Sro 15 Sie, 12 14:36

leszekmw, w trasę przy dzisiejszych standartach to poniżej 300PS nie ma się co wybierać :szeroki_usmiech
Ajs - Sro 15 Sie, 12 15:29

dato napisał/a:
Ajs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.


Oj tam zaraz głupie :bigok przynajmniej interesująca dyskusja się wywiązała ;)

Ale z tą kierownicą to może i by się dało jakoś ukręcić...

marlej108 napisał/a:
a tak powaznie to mam pytanie do zalozyciela watku - skad takie dziwne opcje wyboru??? czemu Passat moze byc tylko 1.4 a nie 1.8 tsi????


opcje są takie, jakie są, innych nie ma - choć te co są nie są do końca sensowne, zdaję sobie sprawę ;)

PAOLO ESCO - Sro 15 Sie, 12 16:02

leszekmw napisał/a:
eee..tam. to po prostu większy lifting chyba.
bardzo duża różnica na + w stosunku do B6
octaviars1 - Sro 15 Sie, 12 16:33

passat 2.0 TSI DSG
dato - Sro 15 Sie, 12 21:33

Ajs napisał/a:
dato napisał/a:
Ajs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.
Oj tam zaraz głupie przynajmniej interesująca dyskusja się wywiązała
Ale z tą kierownicą to może i by się dało jakoś ukręcić...

Nono, dobrze, że się domyśliłeś, że tam u mnie uśmieszek był w domyśle ;)
Nie poważam Fordów, ale jeśli taki masz faktycznie zamknięty wybór jak napisałeś, no to prosty jest... Dorzucę jeszcze, że od kilku lat wszyscy spotkani / poznani właściciele Passków zrzędzą - a to skrzypi, a to się tłucze, a to inna cholera. Celowo milczę na temat wtrysków i innych bo ponoć już te tematy są ogarnięte. Może przerost oczekiwań (w końcu PASSAT!), a może księgowi za głęboko żurawia zapuścili.

sebastian7905 - Sro 15 Sie, 12 21:34

A nie zauważyliście (lub pytaliście może rozmawialiście z mechanikami) że ten cały VAG troszeczkę się popsuł ja wybrałbym Mondeo bo w przeciwieństwie do kolegi dato to ja jednak się przejadłem tymi wszystkimi VW itp. choć na Octavkę nie narzekam . Mi ostatnio spodobała się KIA OPTIMA np.skórzana deska rozdzielcza oraz wygląd wewnątrz .a i kilku znajomych ma już niejedną KIE i zero problemów
dato - Sro 15 Sie, 12 21:48

Sebastian, rzuć okiem nad swój post, zbiegły się w czasie :lol:
sebastian7905 - Sro 15 Sie, 12 22:02

dato napisał/a:
Sebastian, rzuć okiem nad swój post, zbiegły się w czasie :lol:


Zauważyłem ,ale coś złego się dzieje z tą motoryzacją tylko że na to nić nie poradzimy

Ajs - Pon 01 Paź, 12 22:34

Odgrzebię swój własny temat, a co ;)
A to dlatego, że mój problem z wyborem jest wciąż aktualny a w weekend zrobiliśmy z dwoma kumplami "test" wspomnianego powyżej Mondeo 2.0 Ecoboost 203 KM z PowerShift (podobno 'gold', ale nie wiem jak to się ma do nowych oznaczeń) i mojej Octavki 1.4 TSI DSG w "elegansie" (oba auta rocznik 2012) i mam dla was kilka zabawnych spostrzeżeń. Dodatkowo, zamiast rozstrzygnąć problem zaczynam się zastanawiać czy te dwieście koni warte jest poniższych minusów. Niestety nie udało się nam do 'testu' włączyć Passata 1,4 TSI lub 2.0 TDI 140 KM, ale może i taki manewr się kiedyś uda.

Rzecz jasna nie porównywaliśmy przyspieszenia czy wielkości auta, bo to nie ta klasa. Mondziak jest naprawdę szybki, nawet jadąc powyżej prędkości autostradowej i wdeptując pedał w podłogę wciąż czuć, że fotel wciska się w plecy. Jest też duży, wszerz i wzdłuż, z przodu i z tyłu.
Pozostałe spostrzeżenia są raczej obiektywne, jednym autem jeżdżę ja, drugim jeden z kumpli, trzeci był zupełnie bezstronny :szeroki_usmiech Każdy z nas jeździł jednym i drugim, po kilkanaście kilometrów. Podkreślam - to artykuł absolutnie nie sponsorowany ;)

Nasze spostrzeżenia

Mondeo:
- prowadzenie zdecydowanie na plus
- sztywniejsze zawieszenie, nie przenosi ani nierówności ani hałasu
- PowerShift naprawdę daje radę, ku mojemu zaskoczeniu przy kick-down zmienia biegi płynniej niż DSG, bez lekkiego "czknięcia" zauważalnego w mojej Octavii. Mało istotny, ale irytujący minus PowerShifta (może tylko w tym egzemplarzu) - zmiana przełożeń skrzyni biegów nieprzyjemnie "chropowata". Jeszcze jeden mankament wkurzający osobiście dla mnie - brakuje mi nie-pokazywania w Mondeo na którym biegu akurat jedziemy.
- przy kick-down robi się głośnawy, ale jednak zdecydowanie cichszy niż Octa
- kierownica, mimo, że obszyta skórą jest fatalna - za duża i za cienka
- wspomaganie słabsze i odbieramy to na minus w porównaniu do Octavii, która mimo większej siły wspomagania nie powoduje nerwówki przy dużych prędkościach
- materiały w środku słabiutkie :evil:
- fotele szerokie i z dobrym podparciem lędźwiowego i ud, ale za twarde i z ZEROWYM trzymaniem bocznym - przy szybkiem pokonywaniu zakrętów trzeba się trzymać kierownicy :evil:
- nagłośnienie delikatnie mówiąc do dupy - wstyd

Octavia:
- prowadzenie bez większych zarzutów, ale w zestawieniu z fordem nie można powiedzieć, że "jedzie się jak po szynach"
- zawieszenie głośniejsze, ale komfortowe - rodzina podróżująca na wakacje nie miała zarzutów
- DSG - żeby była jasność - byłem zachwycony tą skrzynią od początku, jednak PowerShift w naszej ocenie dorównuje jej bez problemu a przy bardziej zdecydowanym operowaniu pedałem gazu DSG radzi sobie gorzej. Zmiana przełożeń skrzyni biegów w DSG bardziej miękka
- głośniejszy przy zdecydowanym przyspieszaniu, ale siódmy bieg w DSG bardzo dobrze robi 'cichości' przy spokojnej jeździe (Focus był znacznie głośniejszy)
- kierownica w Octavii Elegance znacznie lepsza niż w Mondziaku. Mniejsza, grubsza - mogłaby być tylko okrąglejsza w przekroju :szeroki_usmiech
- siła wspomagania Skody znacznie bardziej odpowiadała każdemu z nas. Jak pisałem wyżej - nie traci się przez nią na precyzyjności prowadzenia
- materiały w Octavii może nie powalają, ale bez problemu wygrywają z Fordem. Czasem diabeł tkwi w szczegółach, jak miękki podłokietnik w drzwiach czy nie-wiadomo-po-co skórzanopodobny podłokietnik w fordzie (który jednak w Skodzie jest dodatkowo regulowany).
- fotele Octavii w ocenie ogólnej mi osobiście bardziej pasują, ciekawy jestem jakie są w Pasku czy Superbie. Wiadomo, że węższe i krótsze niż w Mondeo, ale komfortem na plus.
- nagłośnienie bardzo przyzwoite

Pozostaje mi teraz tylko ściągnąć przed dom Passata z oboma opcjami silnikowymi i zrobić kolejny test. Dam znać jeśli się uda ;)

Pozdrowienia.

Skfarek - Wto 02 Paź, 12 08:33

Ajs napisał/a:
- kierownica, mimo, że obszyta skórą jest fatalna - za duża i za cienka


tutaj niestety ford nie uczy się na błędach, tak samo było w poprzedniej generacji, o dziwo w Focusie I i II jest grubsza i wygodniejsza kierownica :roll:

piramida - Wto 02 Paź, 12 08:36

Ajs, mysle że jak byś porównał octavię rs zamiast 1.4tsi to prowadzenie auta było by o wiele lepsze niż 1.4tsi z tego względu ma szersze opony o niższym profilu i inne zawieszenie, wtedy nie napisałbyś że auto nie jedzie jak po sznurku :szeroki_usmiech
Druga sprawa to to że mondziak zapewne miał opony o szerokości 235mm a to wpływa na komfort kręcenia kierownicą, 1.4 pewnei ma gumę 205 lub 195

To tak ode mnie tylko te dwie uwagi co do twojego testu :bigok

Ajs - Wto 02 Paź, 12 10:07

piramida napisał/a:
Ajs, mysle że jak byś porównał octavię rs zamiast 1.4tsi to prowadzenie auta było by o wiele lepsze niż 1.4tsi z tego względu ma szersze opony o niższym profilu i inne zawieszenie, wtedy nie napisałbyś że auto nie jedzie jak po sznurku
Druga sprawa to to że mondziak zapewne miał opony o szerokości 235mm a to wpływa na komfort kręcenia kierownicą, 1.4 pewnei ma gumę 205 lub 195


Słusznie, piramida, nie spojrzałem na szerokość opon. Mimo wszystko wydaje mi się, że to też kwestia ustawień, jeździłem wcześniej focusami i też nie leżała mi w nich siła wspomagania. Pewnie "ten typ tak ma", ale najwyraźniej nie wychodzą dobrze na upieraniu się przy swoim.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group