Portal użytkowników Skoda Octavia

Serwisowanie i eksploatacja - Benzyna 98 oktanów

mascotte - Wto 03 Wrz, 13 20:44
Temat postu: Benzyna 98 oktanów
Witam kolegów, tak siedzę i czytam instrukcję obsługi samochodu i doczytuję że wlanie benzyny o wyższych oktanach może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie, skoro tak jest to jest to wiadomość dla tych którzy posiadają np mniejsze motory o niższych mocach a wlanie benzyny 98 spowoduje że auto będzie sprawniej zachowywać na drodze, co o tym koledzy sądzicie, jak to jest? Tym bardziej że producent podaje że "może" ?????niżej podaję cytat z instrukcji:
"W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
min. 95 ROZ zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 ROZ może
spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."

Przem78 - Wto 03 Wrz, 13 21:09

mascotte napisał/a:
może spowodować wzrost mocy i niższe spalanie."


Może ale nie musi :P kiedyś silniki FSI wymagały tylko 98, teraz to już się unormowało i wystarczy 95, czyli paliwo 98 droższe ~ 30 gr na litrze x średnie spalanie mniejsze nawet o 0.5 l przy spalaniu 9-10 litrów to i tak się nie opłaca

AKa - Wto 03 Wrz, 13 22:15

1.8tsi 180km- 95vs98- sztuka dla sztuki. Brak różnicy innej niż minimalnie cichsza praca. Spalanie bez różnicy, a moze i z niekorzyscia dla 98.
Maicroft - Sro 04 Wrz, 13 06:41

Seryjnemu sterownikowi to wszystko jedno. Co innego w aucie gdzie program pisze sie na okreslone paliwo
mateoosh - Sro 04 Wrz, 13 09:12

sterownik ma regulacje przeciwstukową, generalnie stara sie balansowac z wyprzedzeniem zaplonu na granicy detonacji. Zatankowanie lepszego paliwa szczegolnie w przypadku TSI moze cos dac o ile sterownik ma zoptymalizowane mapy pod to lepsze paliwko (mozna dac wczesniej zaplon, czyli wtrysnac wiecej paliwka i je spalic) Ma to sens w wysilonej jednostce, w 1.2 to raczej nie. A instrukcje od 2.0TSi i 1.2 TSI sa chyba takie same ... (zgaduje bo nie widzialem)
eaglemirek - Sro 04 Wrz, 13 09:51

Od stycznia tego roku leję tylko paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż 95.
Przejechane na takim paliwie około 15kkm. Spalanie z tego okresu około 6.6 l/100km na 95 miałem około 7,2. Czy samochód ma większą moc - trudno powiedzieć bo trzeba by to zmierzyć, ale spalanie jest wyraźnie niższe a i kultura pracy silnika wydaje się być lepsza. Jedno tankowanie wiele nie powie bo i mamy różne warunki drogowe nawet na tej samej trasie ale z perspektywy kilku kkm jest już jakiś pogląd (jeśli podobnie traktujemy pedał gazu).

dagie - Sro 04 Wrz, 13 12:18

Eaglemirek, lejesz zwykłą benzynę 98 czy coś z gatunku "premium" typu v-power, ultimate, verva?
Sebastian_M26 - Sro 04 Wrz, 13 13:06

98 ma mniejszą kaloryczność więc spalanie musi być większe, aby utrzymać tą samą dynamikę. Moc jest wyższa, ale dopiero po zewnętrznej zmianie map sterownika. Ja w Francji muszę jeździć na 98, bo tam nie ma 95 tylko 95e10syf.
Bartek.K - Sro 04 Wrz, 13 13:15

Ja zaobserwowałem że na 98 jest ciut lepsza dynamika i ciut mniejsze spalanie :)
eaglemirek - Sro 04 Wrz, 13 14:23

dagie, V-Power a teraz Racing. Masz u mnie w podpisie (motostat) w uwagach śr. prędkości z tankowania.
Pepcio - Sro 04 Wrz, 13 14:44

W świetle pewnych badań popartych wykresami z hamowni wlanie benzyny 98 octan powoduje zwykle spadek mocy, wiązać ma się to z innym wolniejszym spalaniem paliwa o wyższej liczbie octanowej. Osobiście nie zauważam różnicy w mocy czy osiągach względem zwykłej 95 , wręcz wszelkie v-max-y kręciłem na 95 i najniższe spalania w sumie też.
Co prawda hamowałem swoją 1.2 TSi na paliwie 98 octan i wyszło 118 KM (seria), lecz nie robiłem tego samego na 95 być może zdarzy się okazja.

perfex - Sro 04 Wrz, 13 14:49

eaglemirek napisał/a:
dagie, V-Power a teraz Racing. Masz u mnie w podpisie (motostat) w uwagach śr. prędkości z tankowania.


to moze byś kolego policzył ile więcej wydaleś na ten rejsing :D Shell się na pewno cieszy, ale czy nie lepiej wydać to na cokolwiek bardziej pożytecznego niż premie dla menedżerów tej firmy :?:

eaglemirek - Sro 04 Wrz, 13 14:55

perfex, Kolego padło pytanie od kolegi mascotte, Zamieściłem swoje spostrzeżenia i na tym skończmy. Ja do twojego portfela nie mam zamiaru zaglądać ani namawiać Cię na to co masz lać do baku swojego samochodu więc i Ty z łaski swej ... :evil:
Octavianos - Pon 21 Paź, 13 00:39

Zdania na ten temat są bardzo podzielone, ja mam wrażenie, że na 98 jest spokojniej jeśli chodzi o pracę silnika i troszkę bardziej zrywnie.
Undziak - Pon 21 Paź, 13 19:48

W sterownikach silnika wygląda to tak: sterownik posiada mapę kąta wyprzedzenia zapłonu dla benzyny o wysokiej liczby oktanowej np. RON98 oraz drugą mapę dla niskiej RON 91. Zależnie od zatankowanej benzyny silnik sam dobiera sobie współczynnik określający miejsce pomiędzy mapami (bliżej RON 98 lub dalej). Dobór oparty jest na pomiarach spalania stukowego (jest czujnik). Sterownik tak naprawdę non stop próbuje znaleźć najwcześniejszy kąt wyprz. zapłonu (czyli zawsze na granicy spalania stukowego).
Teoretycznie im wcześniejszy zapłon tym większa moc (bo jest więcej czasu na przebieg procesu spalania). Ale, paliwo RON 98 ma często mniejszą wartość opałową >>> czyli mniejsza ilość kalorii ze spalonej jednostki paliwa. Tak więc RON 98 może wcale nie dać lepszej mocy.
Jako były użytkownik Skodziny powiem tak: jeździłem systematycznie na RON95 i RON102, te same trasy codziennie po 2x30km. Na RON 95 miałem spalanie ok. 5.8l/100km, a na RON102 ok. 5,3l/100km. Praca silnika na RON102 była cichsza "miękka". Różnica cen i spalania spowodowała, że nie widziałem sensu tankowania 102.

Tippo - Sro 23 Paź, 13 18:49

Undziak napisał/a:
Teoretycznie im wcześniejszy zapłon tym większa moc (bo jest więcej czasu na przebieg procesu spalania). Ale, paliwo RON 98 ma często mniejszą wartość opałową >>> czyli mniejsza ilość kalorii ze spalonej jednostki paliwa. Tak więc RON 98 może wcale nie dać lepszej mocy.




Teoretycznie 100 racja, ale u mnie praktyka jest taka, ze na 98 vervie "idzie" lepiej i mniej pali. Mysle, ze rozwiazanie jest banalnie proste i nie przeczy teorii... nasze 95 to g... a nie 95, a 98 to pewno czyste 95 :P
ps. Pan Staszewski, zalozyciel Masters Tuning napisal mi kiedys, ze 95 to se mozna lac do matiza 8)

Undziak - Sro 23 Paź, 13 20:36

Owszem, teoretycznie racja. Teoretycznie benzyna 95 powinna mieć RON95 a lepsza RON 98. Badania przeprowadzone przez znajomych dostarczyły wyników z których wynikało, że liczba oktanowa była niższa o 1-3 oktany, zależnie od dostawcy, stacji itp.
I jak pisałem, liczba oktanowa to nie wszystko. Zależnie od dodatków można uzyskać inna wartość opałową. Sama kalibracja sterownika oraz konstrukcja silnika ma wpływ.
Nie ma prostej i powtarzalnej reguły.

szkoda - Czw 24 Paź, 13 07:36

i w koło Macieju... :lol:
http://forum.octaviaclub....ighlight=jednak

Zorr - Czw 24 Paź, 13 07:37

zaleję dzisiaj 98, pojeżdżę i zobaczę
a jakbym tak jeszcze wyrwał dzieciakom tableta to i kąt wyprzedzanie zapłonu z can-busa mógłbym poobserwować...

kylo76 - Czw 24 Paź, 13 09:01

Zorr napisał/a:
zaleję dzisiaj 98

Ja dzisiaj zalałem, wydaje mi się że silnik pracuje bardziej miękko.

neoXs - Czw 24 Paź, 13 17:35

Na próbę jeździłem na 98 dwa pełne baki i przez pierwsze 2 dni niby czułem, że jeździ się lepiej.... potem stwierdziłem, że to efekt placebo bo spalanie wzrosło (o 0.4 l) a silnik chodził tak samo głośno, zrywność też nie wzrosła. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać.
kylo76 - Czw 24 Paź, 13 20:14

neoXs napisał/a:
bo spalanie wzrosło (o 0.4 l)

Bo sprawdzałeś jak się poprawiła dynamika :szeroki_usmiech i sprawdzałeś i sprawdzałeś, aż w końcu doszedłeś do wniosku, że nie poprawiła się.

piramida - Czw 24 Paź, 13 20:16

neoXs napisał/a:
Na próbę jeździłem na 98 dwa pełne baki i przez pierwsze 2 dni niby czułem, że jeździ się lepiej.... potem stwierdziłem, że to efekt placebo bo spalanie wzrosło (o 0.4 l) a silnik chodził tak samo głośno, zrywność też nie wzrosła. Więc jak nie widać różnicy to po co przepłacać.


to teraz zalej 95 i sie przejedź :wink:

neoXs - Pią 25 Paź, 13 16:55

Dzisiaj tankowałem 95 i w sumie widzę, że na Shellu nie ma 98 tylko V-power 95 cośtam, a dalej 100 v-power coś tam nitro ultra hiper ;) Więc faktycznie nie jeździłem na 98 :lol: Może następnym razem jak skończy mi się rabat z Lidla to na Orlenie spróbuję już 98 ;)

Jeżdżę na 95 od 3 tyg i różnicy nie widać ;)

Aczkolwiek pamiętam jak miałem Fiata Uno 1.0 - tam zalanie 98 to był skok jakościowy OGROMNY. Serio, zbierało się dużo lepiej, silnik pracował ciszej i spalanie spadło prawie o litr. Byłem w szoku. Niestety z Cordobą 1.6 i Octavią 1.6 już czar 98 nie był taki fajny ;)

Przem78 - Pią 25 Paź, 13 18:48

neoXs napisał/a:
95 cośtam, a dalej 100 v-power coś tam nitro ultra hiper


Ostatnio wlałem z konieczności Shell FuelSave 95 (w Gostyninie) kurde spalanie wzrosło o 1.5 litra na trasie a w mieście to jakaś masakra ~ średnio 12 l/100 km wg komputera :twisted: trasy dokładnie takie same i temp też dobra ~12-18 *C. Czekam aż to gówno się skończy i leję z powrotem to co zwykle czyli standard 95 z BP :bigok

kylo76 - Pią 25 Paź, 13 19:02

Przem78 napisał/a:
Shell FuelSave 95

Ja z zasady omijam benzynowe wynalazki typu V- coś tam, albo Nitro-, Ultra-. Dla mnie to sposób na wyciąganie kasy od kierowców. Większość będzie mlaskała jak ich samochody nabrały mocy i wigoru, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.

Przem78 - Pią 25 Paź, 13 19:18

kylo76 napisał/a:
Przem78 napisał/a:
Shell FuelSave 95

Ja z zasady omijam benzynowe wynalazki typu V- coś tam, albo Nitro-, Ultra-. Dla mnie to sposób na wyciąganie kasy od kierowców. Większość będzie mlaskała jak ich samochody nabrały mocy i wigoru, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.


Ale nic innego nie było 95 :twisted: tylko albo save albo nitro +

kylo76 - Pią 25 Paź, 13 19:28

No to pech :?
Dobrze, że nie było niebieskiej :wink:

lociu - Pią 25 Paź, 13 19:38

Na politechnice warszawskiej było badanie ,że benzyna 98 oktanową wydłuża żywotność silnika benzynowego. Nie ma to ewidentnego wpływu na osiągi, lecz w dłuższej beksploatacji nie pogarsza drastycznie osiągów jak 95.
kylo76 - Pią 25 Paź, 13 19:48

lociu napisał/a:
było badanie

Jak długo trwało, jakie silniki, jak obciążane, czy różnice były statystycznie istotne?

Eidos71 - Pią 25 Paź, 13 20:41

Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy. Kontrole dotyczą dodatków w paliwie, a nie jego LO - chyba, że paliwo LO95 będzie miało LO 85 - wtedy to przegięcie :diabelski_usmiech
Tak w ogóle to ta rozmowa dotyczyła pierwotnie tematu czyszczenia zbiorników na stacjach patronackich (w Olsztynie swego czasu był problem z BP i ich zasyfionymi zbiornikami na stacjach). Od ww dyrektora dowiedziałem się, że Neste nie czyści zbiorników, gdyż sprzedaż paliwa jest tak duża, że cały syf ze zbiorników czyszczą kierowcy podczas tankowań :shock:

Przem78 - Pią 25 Paź, 13 21:06

Cytat:
Jakiś rok temu rozmawiałem z dyrektorem regionalnym Neste. Powiedział, że w Polsce stosuje się zasadę, iż paliwo LO95 - to paliwo o LO do 95, zaś LO98 - to paliwo o LO do 98. Taki więc paliwo LO95 na stacji X będzie miało LO 95, a na stacji Y - LO 93 i wszystko będzie zgodne z przepisami. Wszystko zależy od uczciwości/pazerności dostawcy


I z tą tezą jestem się w stanie zgodzić w 100% generalnie tankuje na jednej stacji BP w Łodzi ale kilka tankowań musiałem zrobić na innych (Orlen i Shell) i przy następnym tankowaniu widzę wzrost spalania. Moja średnia utrzymuje się w granicach 6.8-7.2 ale właśnie po takich wynalazkach jest pik na 8.4 czy tak jak ostatnio na ~ 12 (zobaczę ile wyjdzie z tankowania) :idea: Mało tego po ostatnim tankowaniu pozornie osiągi podobne (przyśpieszenie) ale silnikiem na postoju czasami mocno telepie szczególnie gdy ma temp pomiędzy 60-90 *C :twisted:

franek4always - Sob 26 Paź, 13 11:32

To ze strony Orlen, ile w tym prawdy - nie wiem:

VERVA 98

Paliwa najnowszej generacji verva zostały stworzone z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Podwyższona zawartość dodatku myjącego zapewnia utrzymanie w czystości układu dolotowego, a wręcz pozwala na wyeliminowanie osadów powstałych podczas stosowania wcześniej paliwa nieznanego pochodzenia.

Paliwa verva są produkowane ze starannie dobranych komponentów, których jakość kontrolowana jest w sposób ciągły na każdym etapie produkcji w nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie rafinerii w Płocku.

Spełniają rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych" - zawartość siarki poniżej 10 mg/kg.

Wysoka jakość paliwa verva 98 oraz zastosowanie odpowiednio dobranych dodatków uszlachetniających pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć osiągi silnika.
Verva 98 wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zaworów).
Podwyższona zawartość dodatku czyszczącego wpływa na poprawę właściwości myjących benzyny verva 98, co zapewnia utrzymanie w czystości układu paliwowego i silnika samochodu.
Zredukowana zawartość siarki (10 mg/kg) w benzynie verva 98 przedłuża żywotność katalizatora spalin, zmniejsza korozję w układzie zasilania, spalania i wydechowym oraz emisję związków siarki.

Skuteczność właściwości myjących przy zasilaniu benzyną verva oceniana była w oparciu o metodę silnikową Mercedes Benz 102E. Wynik - dla najwyższej, IV kategorii paliw wg Światowej Karty Paliw górna granica osadów - 30mg, verva - poniżej 5 mg.

Poczuj moc benzyny verva 98!

Dodatki uszlachetniające zastosowane w benzynie verva 98:

czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.

kylo76 - Sob 26 Paź, 13 11:37

Tekst ze strony Orlenu brzmi zachęcająco, ale jak mówi stare przysłowie "częste mycie skraca życie". Ja bym do tego rewelacyjnego mycia i wypłukiwania podchodził ostrożnie.
A tu jest o Nitro+
http://www.shell.pl/produ...nitro-plus.html
a tu Lotos Dynamic
http://www.lotosdynamic.p...otos_dynamic_98
tu o BP Ultimate
http://www.bp.com/retail/...ntentId=7068386
można tak wklejać do u...nej śmierci.
Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. A te zapewnienia to prawie jak z Calgonu.

franek4always - Sob 26 Paź, 13 12:23

To jeszcze ciekawy artykuł: Link, którego podsumowanie chyba jednoznacznie zamyka dyskusję na temat paliw:

Na naszej hamowni wielokrotnie testowaliśmy wpływ ulepszonych paliw na osiągi silników benzynowych, zarówno stuningowanych, jak i seryjnych. Na podstawie prób mogę powiedzieć, że zastosowanie tych paliw nie przekłada się bezpośrednio na osiągi aut, a w każdym razie nie natychmiast i nie w sposób łatwo zauważalny. Jedne auta reagują nieznacznym wzrostem osiągów, a inne nieznacznym spadkiem, ale w większości przypadków różnice oscylują w granicach błędu pomiaru. Jeśli chcielibyśmy upewnić się, jakie paliwo zapewni nam najlepsze osiągi (szczególnie jeśli eksperymentujemy z liczbą oktanową), należałoby pod tym kątem sprawdzać dany egzemplarz auta. Natomiast zauważyliśmy podczas rozbiórki silników, że te, które tankowano systematycznie ulepszonymi benzynami, są wyraźnie czystsze w środku.

MadDriver - Sob 26 Paź, 13 13:36

Osobiscie wole lac drozsze paliwo, zyjac przepelnionym nadzieja, ze Pan Zenek moze nie poddawal paliwa takim udziwnieniom jak tanszej wersji :D

Swoja droga to nie tylko w Polsce sie kombinuje. Kiedys jeden Belg powiedzial mi, ze w starych autach ludzie dolewali mazut, ktorym opalali domy :D Problem byl na tyle szeroki, ze policja robila akcje na drogach, kontrolujac co Belgowie leja do bakow.

Byly tez przegiecia w druga strone: facet dostawal na kraje beneluxu karte paliwowa w ramach auta sluzbowego (popularne rozwiazanie zwlaszcza w Belgii, ze wzgledu na bardzo wysokie podatki -- wtedy auto sluzbowe jest czescia wynagrodzenia). Poniewaz byl sfrustrowany warunkami placowymi, to do zbiornika z mazutem, ktorym ogrzewal dom, dolewal ropy z samochodu :D

Sorry za OT.

Bartek.K - Sob 26 Paź, 13 15:43

Ja tam nię leję na BP czy SHELU,nie lubie placic więcej. Ogolnie tankuje na Lukoilu albo na orlenie lub lotos optima. Maja najtańsze paliwo i dobrej jakości :) 98 leje dość czesto i zauważyłem mniejsze spalanie.
Zorr - Pon 28 Paź, 13 09:02

z mojej strony takie wrażenia "świeże Shell Nitro+" vs "*zupy z RON95"
- ustąpiły mikro-drgania silnika/budy, chodzi o takie odczuwalną zmianę sposoby pracy silnika na luzie np.: na światłach, po odpaleniu na zimnym. Odniosłem też wrażenie, iż 1.8TSI w O2 budowany był z myślą o RON98 a dzięki ECU i czujnikowi został dostosowany do RON95. Silnik na RON95 ciągle testuje, czy może sobie pozwolić na większy stopień sprężenia, po czym zawiedziony wraca do ustawień RON95.
- zwiększenie mocy - raczej nie stwierdziłem
- spalanie - może ciut mniej, będę wiedział więcej jak przejadę znaną mi trasę.


"*zupy z RON95" --> 5 litrów RON95 pozostałej w baku, tankowanej 25dni temu, gdzie auto stoi pod chmurką (co rano auto mokre od wilgoci, pewnie to samo w baku).
Przy moich przebiegach nie wiem czy na okres zimowy nie przerzucę się na stałe na RON98.


PS Jest akurat jest promocja na Shell Nitro+ powiązana z Lidlem, bodajże 30gr mniej jak przedstawi się rachunek na bodajże 50zł z Lidla.

neoXs - Pon 11 Lis, 13 16:22

Postanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.

Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie ;) Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła :D Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.

tomekb1 - Pon 11 Lis, 13 19:05

U mnie spalanie na vervie 98 takie samo jak na Pb95, jakiś zmian w dynamice nie zauważyłem, ale może jestem za mało spostrzegawczy. Fakt, że na 98 przejezdzilem tylko 1 bak. Na razie testy przerwalem, bo zmieniłem koła z 225 na zimowe 205 i porównywanie trochę straciło sens. Pojezdze teraz na Pb95 a potem znów spróbuję na Vervie98.
mac_aaron - Pon 11 Lis, 13 19:13

neoXs napisał/a:
Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie ;)

Może minimalnie mocniej dociskałeś wiedząc, że masz lepsze paliwo. Test nieobiektywny :P

tomekb1 - Pon 11 Lis, 13 19:18

Mnie też się wydaje, że kolega mogl tak robić. Mnie też kusilo, żeby mocniej depnąć na lepszym paliwie, ale dla obiektywnosci się powstrzymywalem.
neoXs - Pon 11 Lis, 13 20:20

mac_aaron napisał/a:
neoXs napisał/a:
Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie ;)

Może minimalnie mocniej dociskałeś wiedząc, że masz lepsze paliwo. Test nieobiektywny :P


Nic z tych rzeczy ;) Ale skoro już o naciskaniu pedała gazu wspomniałeś... To po zatankowaniu kiepskiej 95 na Statoilu czasami trzeba było wcisnąć do połowy gaz, a przy wyprzedzaniu prawie do oporu żeby auto mi się zebrało. Po powrocie do 95 na Shellu było już nieco lepiej ale dalej czasami trzeba było depnąć gaz.

Racing zatankowałem prawie na rezerwie, specjalnie aby opróżnić bak ile się da ze starego paliwa. Różnica nie było od razu po 5min od wyjechania ze stacji. Po ~10km zauważyłem, że gazując auto tak jak na 95 po prostu szarpie do przodu (prawidłowo), a nie powoli nabiera prędkości. Tak też samochód zbierał się zaraz po wyjeździe z salonu więc no sobie tego nie wymyśliłem ;)

O ile nie twierdzę, że 100 Racing dodał do mojego 1.2 TSI 85km nagle dodatkowy 20 kucyków ;) to obstawiam, że samochód wyczyścił się z jakiegoś wcześniej zalanego syfu, lub po prostu dostał w końcu te niechrzczone 95.

Btw. Wam też tak przy pełnym zbiorniku słychać chlupanie w baku? Myślałem, że to tylko O3 tak ma, ale znajomy jeździ Superbem i u niego też to występuje.

Dzidekkraków - Nie 01 Gru, 13 13:32

Do tej pory jeździłem Audi TT 2.0 tfsi a że każde autko wirusuje w Krakowskim Vtechu to:

Wlanie paliwa przed wizytą W Vtechu typu 98/100 w moim przypadku był to V power reicing spowodowało obniżenie mocy silnika, seria wychodziła 195KM, po zalaniu zwykłej 95 seria 220KM.

Wnioski, uważam że lanie droższego paliwa to ściema chyba że producent zaleca tego typu rozwiązanie.

Teraz zdecydowałem się na 1.2 tsi eleganc zrobię 2000-3000 km zmieniam tylko olej na bardziej stosowny (Millers xf 0w40) i oczywiście będzie wirus! (225nm i 130-140KM) a różnicę w cenie przeznaczyłem na pakiet amazing!

Maicroft - Nie 01 Gru, 13 20:42

Bo seryjny program nie jest pisany pod paliwo 98 :idea: Program po tuningu moze byc jak najbardziej napisany na paliwo 98, wtedy mozna mowic o roznicy 95/98
Zorr - Pon 02 Gru, 13 09:03

Maicroft napisał/a:
Bo seryjny program nie jest pisany pod paliwo 98 :idea: Program po tuningu moze byc jak najbardziej napisany na paliwo 98, wtedy mozna mowic o roznicy 95/98

a auto nie ma czujnika spalania stukowego i na bazie jego danych nie może zmieniać "programu"?

Maicroft - Pon 02 Gru, 13 09:21

Pewnie ma, jak nalejesz 91 to bedzie sie przestawiac. Trzeba brac pod uwage ze te same auta ida na ubozsze rynki, wiec najlatwiej jest miec norme na 95 :)
greg505 - Pon 02 Gru, 13 11:22

Dzidekkraków, orientowales sie juz za ile chlopaki z Vtechu zrobia chipa? mnie by bardziej interesowal box
AKa - Pon 02 Gru, 13 22:16

greg505, przez telefonię jak rozmawiałem, to była cena "gold boxa" więc kwota ~1500zł.
kurczak1985 - Sro 04 Gru, 13 22:37

neoXs napisał/a:
Postanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.

Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie ;) Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła :D Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.


Jak policzysz roznice na kazdym litrze to po 100 000km spokojnie bys uzbieral na 1.4 tsi, a roznica w mocy bylaby wieksza :lol:

Zorr - Czw 05 Gru, 13 23:07

a właśnie, zastanawiam się czy lepiej tankować 95 na markowych stacjach (Shell albo BP, te dwie mam w pobliżu jedynie) czy też może lepiej 98 na mniej znanych "Stacje Paliw - Grupa Pieprzyk", wtedy różnica w cenie jest minimalna.
neoXs - Czw 05 Gru, 13 23:56

kurczak1985 napisał/a:
neoXs napisał/a:
Postanowiłem wykorzystać rabat z Lidla i zatankowałem cały bak Shell v-power nitro + 100 racing (dłużej nazwy nie było? xD). Różnicę czuć i to cholernie dużą :O w spalaniu w trasie jest tak samo, w mieście może ciut mniej ale... naciskając pedał gazu auto zbiera się duuużo lepiej. Ostatnio tak dobrze zbierał się zaraz po odbiorze z salonu. Samochód przyspiesza od razu, jest zrywny i pracuje ciut ciszej. O ile tankując v-power nie widzę żadnej różnicy, tak 100 racing mnie cholernie zaskoczyło.

Jako, że bałem się o efekt tzw. "placebo" to nic nie mówiłem pasażerom, że zmieniłem paliwo. Sami po kilkunastu minutach jazdy się mnie zapytali czy zacząłem jeździć agresywniej, czy coś robiłem przy aucie ;) Szkoda tylko, że cena tego paliwa jest zaporowa: 6.15 zł, gdzie zwykła 95 na tej samej stacji kosztuje 5.30 :/ Możliwe, że zrobię eksperyment z Vervą 98 na Orlenie (około 5.70 zł) i jestem ciekaw jak na tym auto pojeździ. W każdym razie do zwykłej 95 chyba nie wrócę bo może spalanie jest takie samo, ale przyjemność z jazdy zauważalnie wzrosła :D Silniki TSI widocznie są wrażliwsze na jakość paliwa.


Jak policzysz roznice na kazdym litrze to po 100 000km spokojnie bys uzbieral na 1.4 tsi, a roznica w mocy bylaby wieksza :lol:


Przy moim przebiegu 8-10 tys km rocznie (a za pół roku być może spadnie przebieg do 5-8 tys) to minie 10 lat nim by mi się uzbierało :P

Btw. póki co zalałem drugi bak Racingiem 100 i sobie chwalę. Ponoć to jedyne paliwo sprowadzone, a nie 95+dodatki ale... ja tam tak średnio na to patrzę ;) Prawdopodobnie następne tankowanie zrobię na Orlenie Verve 98 - cena sporo niższa od 100 racinga, a opinie też dobre zbiera.

pedros - Wto 24 Gru, 13 23:42

Z benzyna jest prosta sprawa.

95 okt jest bardziej kaloryczna od 98 okt.
95 okt jest szybciej rotowalna w zbiornikach stacjiod 98.

95 zawiera więcej biokomponentów co niestety źle wplywa na ekonomię jazdy 98 nie zawiera poza paroma wyjatkami biokomponentow.

jest wiele sposobow by podnieść L.O. np poprzez dodanie eterow koronnych lub innych dostarczycieli tlenu konstytucyjnego ale to nie wykład z chemii.

98 jest komponowane na zasadzie zwiekszonej dawki detergentow stajnia Orlen i jego klenci Natomiast rafineria lotos dostarcza natywnie fantastyczni nisko siarkowe paliwo delikatnie innym zestawem dodatkow myjacych i antypiennych..

dodatkowo można kupić sobie dodatki zwiększające rzekomo osiągi a niektóre są tożsame z tymi które koncecjonerzy mieszają by zrobić paliwo premium...

morał z tego taki. Jeśli silnik potrafi przyśpieszyć zapłon na podstawie stukow to warto podnieść LO jeśli nie to olać temat.


Jeśli natomiast auto chleje ponad normę to wiedz ze coś się dzieje... czyli biokomponentow kupa i niestety to bardzo źle wpływa na silnik i osiągi pomimo ze mały udział etanolu jest do zaakceptowania


I jeszcze jedno. Zdarzalo sie kiedys ze stacja kupuje zwykla 95 i dodaje przed zrzutem vitaminki ktore tylko na badaniach wskazuja odpornosc na stuki jak 98 okt a parametry sa gorsze niz 95 i wowczas pali rowniez wiecej

[ Dodano: Wto 24 Gru, 13 23:56 ]
Edit: zatankujcie sobie np niemiecka 95. Jest inaczej skomponowana. Zasiegi są większe.
Tak samo diesel.

Qgar - Sro 25 Gru, 13 00:24

pedros, jaki z tego wniosek? Tak przekładając np. na 1.4TSI montowany w O3?

Co byś zalecał tankować? 95 czy 98?
I gdzie tankować? Lotos, Orlen, a może BP, Shell czy jeszcze inna sieć?

Basik_ - Sro 25 Gru, 13 10:31

Ja sie zastanawiam jaki paliwo lac do RSa czy nie będzie problemów z 95. Jeden z kolegów na forum opisywał problemy po zalaniu lipnej 95 do 1.8TSI
Dig Dug - Sro 25 Gru, 13 11:33

pedros - co ty bredzisz ?? jakie "eterow koronnych lub innych dostarczycieli tlenu konstytucyjnego"

Paliwo 95 tak jak pisałeś, jest bardziej kaloryczne, bo używane jest mniej eterów lub alkoholi do podniesienia liczby oktanowej.
Stąd auto będzie mniej palić benzyny 95 oktan.
Za to paliwo 98 oktan przy obrotach rzędu 4000 i da większą moc, bo więcej i szybciej się spali czyli. można dać bogatszą dawkę.

Jak auto ma dedykowane paliwo 98 to można takie lać chociaż na 95 też pojedzie zwłaszcza do normalnej jazdy czyli do 3500 obr.
Jak auto ma dedykowane 95 to lanie paliwo o większej oktanowości 98 i więcej, to marnowanie pieniędzy i budowanie sobie dobrego samopoczucia, bo nic to nie daje z praktycznego punktu widzenia.

Ze względu na Narodowy Cel Wskaźnikowy do każdego litra paliwa dodawane są biokmponenty.
Można uzyskać wysoką liczbę oktanową tylko poprzez reformowanie benzyny, ale raz jest to nieopłacalne, a dwa NCW wymusza stosowanie biokomponentów.

neoXs - Sro 25 Gru, 13 11:39

Basik_ napisał/a:
Ja sie zastanawiam jaki paliwo lac do RSa czy nie będzie problemów z 95. Jeden z kolegów na forum opisywał problemy po zalaniu lipnej 95 do 1.8TSI


Skoro mój silnik (1.2 TSI 85km) wyczuł lipne paliwo 95 na Statoilu to 1.8 może być jeszcze bardziej wyczulone. Teraz zalałem na Orlenie 98 Vervę i jeździ się ok, chociaż na 100 oktanów lepiej auto reagowało na pedał przyspieszenia ;) Lotosa też chętnie wypróbuję tylko niestety tej stacji w okolicy nigdzie nie mam :/

Cytat:
Jak auto ma dedykowane 95 to lanie paliwo o większej oktanowości 98 i więcej, to marnowanie pieniędzy i budowanie sobie dobrego samopoczucia, bo nic to nie daje z praktycznego punktu widzenia.


W mojej O3 jest napisane "min 95 ROZ" i czuję różnicę między 95, a 98/100. Teraz tankuję tylko 98 lub 100 bo auto chodzi normalnie. Nie czuję 50koni pod maską więcej ;) ale taką samą moc jak wyjechałem z salonu. Po licznych tankowaniach 95 musiałem, gdzieś zalać syfa (tankowałem głównie na Statoilu, raz na Lukoilu, a teraz 98 lub 100 na shellu/orlenie) i jest dobrze.

Chris11 - Sro 25 Gru, 13 19:53

Dig Dug napisał/a:
Paliwo 95 tak jak pisałeś, jest bardziej kaloryczne, bo używane jest mniej eterów lub alkoholi do podniesienia liczby oktanowej.
Stąd auto będzie mniej palić benzyny 95 oktan.
Za to paliwo 98 oktan przy obrotach rzędu 4000 i da większą moc, bo więcej i szybciej się spali czyli. można dać bogatszą dawkę.


Bzdura...
Jest zupełnie odwrotnie. Paliwo 95 jest spalać się będzie szybciej niż 98, więc i auto będzie paliło więcej. I to właśnie na 95. auto będzie jeździło lepiej.

98 spala się wolniej dostarczając mniejszej ilości energii co przekłada się na moc silnika.

eaglemirek - Sro 25 Gru, 13 20:08

Cytat:
Bzdura...
Jest zupełnie odwrotnie. Paliwo 95 jest spalać się będzie szybciej niż 98, więc i auto będzie paliło więcej. I to właśnie na 95. auto będzie jeździło lepiej.

98 spala się wolniej dostarczając mniejszej ilości energii co przekłada się na moc silnika.

Nie będę się sprzeczał ale praktycznie cały 2013 rok leję do swojego CAXA paliwo min 98 a głównie 100 z Shella a wcześniej 95 Shell i spalanie mam mniejsze a na pewno kulturę pracy silnika lepszą, dynamika wg mnie lepsza ale powiedzmy że możemy to zrzucić na...(placebo :szeroki_usmiech ) Tak czy inaczej mam zamiar nadal pozostać przy 100 :!:
Na 1 czy 2 tankowaniach to można mówić o nieścisłościach ale przy nastu kkm już jest jakieś porównanie, a przynajmniej ja tak sądzę :!:

Dig Dug - Sro 25 Gru, 13 21:40

Co wy wypisujecie ?

Liczba oktanowa w praktyce to zdolność paliwa do zapłonu w krótkim czasie bez wystąpienia samozapłonu czyli zaburzenia prawidłowego procesu zapłonu.

Żeby to osiągnąć do benzyny reformingowej dodajemy składniki podwyższające te własności. A dodatkowo mamy obowiązek dodawania biopaliw do benzyny. Stąd dają alkohol lub etery, które są pochodnymi alkoholi, ale są droższe.

A żeby było śmieszne to te dodatki mają gorszą kaloryczność niż węglowodory. Do tego niosą ze sobą tlen, który przekłamuje stechiometrie procesu spalania.

Tak więc podnosząc oktanowość alkoholem lub eterami to tak jakbyśmy dodawali więcej wody do rozmajanej wódeczki :) lepiej się ją pije bo mniej gryzie w gardło, ale powoduje mniejszego kopa.

Nie patrzcie na same oktany, które są po to by spełnić normę, a nie po to by nam lepiej zrobić. Czystej benzyny już nie kupisz. Zresztą 98 bez dodatków nigdy nie było, bo śrubowanie reformingu jest nieopłacalne. Idzie więcej wodoru, katalizatora, a wydajność spada. Ekonomia.

Jeżeli zalejesz auto, które ma chodzić na 95 oktan paliwem nieoszukiwanym 95 oktan, to ono nie ma prawa jechać lepiej na 98 oktan w zakresie powiedzmy do 4000 obr. Jak wam się zdaje, że jedzie to czysta subiekcja lub paliwo nie do końca w porządku, albo to 95 oktan ma zawartość tlenu na granicy i jego kaloryczność mocno spadła.

Zresztą róbcie co chcecie, ale efekt placebo widzę działa nadal.

neoXs - Sro 25 Gru, 13 23:42

W poprzednich samochodach (Uno 1.0, Cordoba i Octavia 1.6 mpi) nie czułem żadnej różnicy przy 95, a 98. Ba nawet na tym 98 auto nieco więcej paliło więc nie czułem potrzeby jej tankowania.

Przy obecnym silniku TSI czuję wyraźną różnicę między 95, a takim 100 i nie jest to efekt placebo. Powtórzę - auto z salonu wyjechało tak, że czułem "kopa" (ten mały 1.2 tsi zbiera się lepiej od 1.6 mpi ;) ). Po pół roku jazdy na 95 ten "kop" gdzieś zniknął co mnie trochę zaniepokoiło. Po zalaniu 100 v-power racing na shellu stosunkowo szybko wyczułem różnicę. Samochód nie zbiera się lepiej niż przy odbierze z salonu, tylko tak samo. Więc być może 98/100 jest mniej chrzczone, może silnik się przeczyścił z jakiegoś syfa. Wiem tyle, że jak nacisnę gaz to auto jedzie bez zadyszki co jeszcze 3 miesiące temu mnie niepokoiło.

Silnik ma 5.5 tys km zrobione więc może jeszcze w miarę szybko reagować na zmiany paliwa.

pedros - Czw 26 Gru, 13 00:58

Dig Dug napisał/a:
Co wy wypisujecie ?

Liczba oktanowa w praktyce to zdolność paliwa do zapłonu w krótkim czasie bez wystąpienia samozapłonu czyli zaburzenia prawidłowego procesu zapłonu.

Żeby to osiągnąć do benzyny reformingowej dodajemy składniki podwyższające te własności. A dodatkowo mamy obowiązek dodawania biopaliw do benzyny. Stąd dają alkohol lub etery, które są pochodnymi alkoholi, ale są droższe.

A żeby było śmieszne to te dodatki mają gorszą kaloryczność niż węglowodory. Do tego niosą ze sobą tlen, który przekłamuje stechiometrie procesu spalania.

Tak więc podnosząc oktanowość alkoholem lub eterami to tak jakbyśmy dodawali więcej wody do rozmajanej wódeczki :) lepiej się ją pije bo mniej gryzie w gardło, ale powoduje mniejszego kopa.

Nie patrzcie na same oktany, które są po to by spełnić normę, a nie po to by nam lepiej zrobić. Czystej benzyny już nie kupisz. Zresztą 98 bez dodatków nigdy nie było, bo śrubowanie reformingu jest nieopłacalne. Idzie więcej wodoru, katalizatora, a wydajność spada. Ekonomia.

Jeżeli zalejesz auto, które ma chodzić na 95 oktan paliwem nieoszukiwanym 95 oktan, to ono nie ma prawa jechać lepiej na 98 oktan w zakresie powiedzmy do 4000 obr. Jak wam się zdaje, że jedzie to czysta subiekcja lub paliwo nie do końca w porządku, albo to 95 oktan ma zawartość tlenu na granicy i jego kaloryczność mocno spadła.

Zresztą róbcie co chcecie, ale efekt placebo widzę działa nadal.



I to wlasnie napisalem....

Problemem jest lecenie w kloca przez ów dodatki które tylko i eylacznie służą do naciagania lub korekty parametrów które są badane i w efekcie otrzymujemy breje baza plus biokomponent plus dodatki.
dodatki używane do tego już są tanie i wystarczy koncentrat 1:1000 ale sa nietrwale.

Stąd auta pala więcej nawet na 95 oct bo np sztucznie podniesiono stara baze z paliwa z rezerw. ...

Nie ma zatem reguł gdzie paliwo jest dobre trzeba empirycznie podchodzić do tematu bo jedni zachwalaja premium bo jest odpowiednie do silnika a inni osiągają lepsze efekty na 95.


Z reszta samemu mozna zrobic sobie premium przy pomocy odpowidnich srodkow np Millers eco fuel

[ Dodano: Czw 26 Gru, 13 02:10 ]
Qgar napisał/a:
pedros, jaki z tego wniosek? Tak przekładając np. na 1.4TSI montowany w O3?

Co byś zalecał tankować? 95 czy 98?
I gdzie tankować? Lotos, Orlen, a może BP, Shell czy jeszcze inna sieć?


Mysle ze 95. Teoretycznie jest bardziej świeża. Ew dodatek z detergentami i pare punktow podniesie L.O.

Gdzie tankowac... tam gdzie masz bliżej, zniżki i wygodniej....
I tak naprawde tankujesz bazy albo Orlenu albo Lotosa....

nie jestem wyrocznią przynajmniej ja bym tak robil.
Ja w tej chwili jezdze na odpowiedniku L.O 103 i sobie chwalę:)

[ Dodano: Czw 26 Gru, 13 02:15 ]
Basik_ napisał/a:
Ja sie zastanawiam jaki paliwo lac do RSa czy nie będzie problemów z 95. Jeden z kolegów na forum opisywał problemy po zalaniu lipnej 95 do 1.8TSI


Bo generalnie mamy 95 lipna. Wystarczy zatankowac za zach granicą i auto nie do poznania

TomekM - Pon 30 Gru, 13 15:04

U mnie 98 w mniejszych autach (Corsa 1.2 2012 i Micra 1.2 2009) zdaje egzamin, a dokładniej spalanie spadło o około 03-04 l / 100km przy jednoczesnym delikatnym wzroście elastyczności i dynamiki. Skutkuje to większą ilością przejechanych km na zbiorniku i co ciekawe, jazda wychodzi taniej o jakieś 10-15zł na zbiorniku :twisted:

ps. odczuwalna różnica pojawia się po wyjeżdżeniu 2-3 zbiorników 98, stąd wiele osób rezygnuje po jednym zatankowaniu 98-mki.

Dig Dug - Pon 30 Gru, 13 17:09

TomekM, A niby jakim cudem ? W typowych obrotach nie korzystasz z oktanów. Z benzyną 98 oktan jest tak jak z silnikami turbo benzyna i diesel. Jak jedziesz 2000 obr to jedziemy podobnie, ale jak dojdziesz do 4000 obr to diesel wymieka, benzyna zaczyna drugie życie i ciągnie do 6000. I właśnie w tym zakresie 4000 i wyżej 98 oktan jest lepsze, bo żeby osiągnąć daną moc, to potrzebujesz porcję mieszanki co coraz krótszy okres czasu. Dla 95 jeszcze nie zdarzysz spalić pierwszej porcji, a już druga wchodzi przez otwarte zawory, stąd obroty rosną, a cugu nie ma. (zakładając że silnik wyrobi) W 98 oktan mieszanka spali się szybciej, bo nie ma mikrospalań stukowych i generalnie paliwo oddaje energię wiązań chemicznych, a nie idzie niedopalone w spaliny.

A wypróbujecie udowodnić, że przy 98 oktanach w silnikach przystosowanych do 95 oktan lub mniej przybywa mocy i momentu. :szeroki_usmiech

neoXs - Pon 30 Gru, 13 18:00

Mój silnik jest przystosowany do minimum 95 i więcej... Gdyby mi auto jeździło normalnie na 95 (tak jak to robiła poprzednia Octavia i Seat Cordoba) to bym dalej jeździł. Ale skoro na naszej 95 samochód dostał zadyszki i palił zauważalnie więcej niż podczas pierwszych miesięcy eksploatacji. Zaś na 98 lub 100 auto wróciło do formy jak po zakupie to różnicę czuję i widzę... Wolałbym płacić mniej niż więcej za paliwo ;)
Qgar - Nie 05 Sty, 14 22:46

Przejrzałem ostatnio dokumenty od O3 i zwróciłem uwagę na takie dane techniczne:

1.2/1.4TSI - Benzyna bezołow. min. LO 95
1.8TSI - Benzyna bezołow. min. LO 95/91*
*użycie benzyny o mniejszej liczbie oktanowej może pogorszyć osiągi silnika

I fragment z Instrukcji Obsługi:
Cytat:
Zalecane paliwo – benzyna bezołowiowa o liczbie RON 95/91 (Research Octane
Number)
Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 RON. Można też
tankować benzynę bezołowiową 91 RON, ale należy się wtedy liczyć ze spadkiem
mocy silnika.
Zalecane paliwo – benzyna bezołowiowa o liczbie RON min. 95
Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 RON.
Gdy nie ma możliwości zatankowania benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej
95 RON, można awaryjnie zatankować benzynę o liczbie oktanowej 91 RON.
Benzyny o liczbie oktanowej niższej niż 91 RON nie należy tankować nawet w sytuacji
awaryjnej, ponieważ grozi to poważnym uszkodzeniem silnika!
Benzyna bezołowiowa o wyższej liczbie oktanowej
Benzyny bezołowiowej o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać
bez ograniczeń.
W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
95/91 RON, zatankowanie benzyny o liczbie oktanowej wyższej niż 95 RON nie
spowoduje ani zauważalnego wzrostu mocy ani niższego spalania.

W samochodach zasilanych zalecaną benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej
min. 95 RON zatankowanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż 95 RON może
spowodować wzrost mocy i niższe spalanie.

Ewidentnie wynika z niego przy jakim silniku coś zyskujemy tankując RON98.
Oczywiście osobną kwestią pozostaje jakość paliwa na stacjach paliw - na to jednak już nie mamy wpływu :|

metrotest - Pon 06 Sty, 14 12:35

A jakie jest zalecane paliwo dla RS TSI /2.0/. Czy Pb98 może poprawić osiągi?
bolo81 - Pon 06 Sty, 14 13:04

metrotest napisał/a:
A jakie jest zalecane paliwo dla RS TSI /2.0/. Czy Pb98 może poprawić osiągi?


Też mnie interesuje to pytanie. Czy do RSa TSI lepiej zalewać Vpowery, Verwy lub 98 czy lepiej po prostu zwykłą 95. Nie pytam o finanse tylko technicznie czy lepsza "zupa" poprawi w jakiś sposób parametry auta?

Panoramix - Pon 06 Sty, 14 13:34

Ja bym lał zwykłą 95 - nie sądzę, żeby 98 dała jakikolwiek odczuwalny wzrost mocy - wyjątkiem tutaj jest moment, w którym tankowaliśmy gdzieś wątpliwej jakości paliwo a potem zatankowaliśmy dobrej jakości 98 i may wrażenie, że auto dostało kopa (podobne uczucie ma się jadąc samochodem wcześnie rano zimą, kiedy powietrze przy ziemi jest bardzo gęste i wydaje nam się, że mamy dodatkowe konie pod maską).

Paliwo 98 potrzebne jest wysilonym silnikom wysoko obrotowym żeby uniknąć spalania detonacyjnego w naszych typowych 1.8 czy 2.0 TSI stosowanie paliw 98 octanowym jeżeli coś w ogóle da to IMHO będzie to na poziomie błędu pomiarowego.

Paliwa typu verva, vpowwer itp - w większości są to paliwa, których zbawienny wpływ odczulibyśmy po zrobieniu 200 - 300kkm - te paliwa w większości to co dają to spalanie, w którym produkuje się znacznie mniej nagaru - co zaśdo poprawy osiągów - nie zauważyłem żeby moje 1.8 TSI zachowywało się inaczej na 95 vpower czy vpower racing.

Basik_ - Pon 06 Sty, 14 13:34

Zalecane masz na klapce wlewu paliwa, ZTCW to RON 95, mi w jednym salonie powiedzieli żeby lepiej jednak lać 98, a w drugim, że 95 tak jak zaleca producent. Czytając opinie o paliwach i dziwne zachowania aut TSI po zalaniu 95 jakie opisują tutaj koledzy to sam też się zastanawiam co lać. Póki co myślę, że pierwsze tankowania będą na 98, a później zrobię testy z 95 i jak nie zobaczę różnicy to zostanę przy 95.

Panoramix nie poruszyłeś jeszcze tematu czystości paliwa. Ktoś już o tym pisał, że robione były testy i silniki, które jeździły na 98 były czystsze co ma wpływ na ich żywotność. Nie wiem w jakim to jest stopniu i czy warto.agarach


EDIT. Sorry teraz dopiero doczytałem, że napisałeś o nagarach - czyli to samo o czym ja piszę.

Panoramix - Pon 06 Sty, 14 14:16

@Basik_

Tyle, że ten zbawienny wpływ braku nagaru odczujemy (sorry starałem się znaleźć dość dobry artykuł na ten temat ... ale za diabła nie mogę jak tylko znajdę wkleję) po ogromnych przebiegach - coś właśnie rzędu 200 - 300kkm - poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Rożnica na zatankowaniu 43 litrów do baku Vpower 95 vs standardowa 95 to jakieś 20zł vpower racing jakieś 36zł - kosmosu nie ma.
Ja leje standardową 95 - auto hula jak trzeba.

Basik_ - Pon 06 Sty, 14 16:45

Panoramix napisał/a:
Ja leje standardową 95 - auto hula jak trzeba.


Jeśli u mnie też tak będzie, to nie mam zamiaru dopłacać, będę lał 95. Takiego przebiegu (200kkm) to ja nawet w 10 lat nie zrobię.

neoXs - Pon 06 Sty, 14 22:28

Jak znajdę gdzieś 95, która sprawi, że moje auto będzie jeździło jak na 98/100 to też będę ją lał ;)
perfex - Pon 06 Sty, 14 23:00

neoXs napisał/a:
Powtórzę - auto z salonu wyjechało tak, że czułem "kopa" (ten mały 1.2 tsi zbiera się lepiej od 1.6 mpi ;) ). Po pół roku jazdy na 95 ten "kop" gdzieś zniknął co mnie trochę zaniepokoiło. Po zalaniu 100 v-power racing na shellu stosunkowo szybko .


Tia... a w salonie to zalali wi połer rejsing extra plus? :szeroki_usmiech Otóż nie, zalali najtańszym badziewiem jakie mogli znaleźć. A tobie na dzień dobry zdawało się że auto fruwa.
Ale jeżeli komuś poprawia komfort psychiczny zalanie paliwa za ponad 6 zł to czemu nie, wolny kraj :D Najbardziej mnie bawi zakup np. 1.2 tsi a potem kombinowanie czy rejsing zrobi mu lepiej... dżizas... :roll:

hetman72 - Pon 06 Sty, 14 23:38

perfex napisał/a:

Ale jeżeli komuś poprawia komfort psychiczny zalanie paliwa za ponad 6 zł to czemu nie, wolny kraj :D Najbardziej mnie bawi zakup np. 1.2 tsi a potem kombinowanie czy rejsing zrobi mu lepiej... dżizas... :roll:

I tak naprawdę tu powinna skończyć się dyskusja :D
Fizyki nikt nie oszuka a 98, która powstaje poprzez dodanie komponentów to lekkie przegięcie. Ale to się sprzedaje, a Polska to wolny kraj.

eaglemirek - Wto 07 Sty, 14 07:13

perfex napisał/a:
Ale jeżeli komuś poprawia komfort psychiczny zalanie paliwa za ponad 6 zł to czemu nie, wolny kraj

Ciebie jednak boli jak ktoś tankuje droższe paliwo :!: Lubisz wiszę zaglądać do cudzych portfeli (bo to nie pierwszy taki Twój wpis) Jeśli chodzi o mnie to możesz nawet w ramach oszczędności szczać do baku swojego samochodu o ile takowy posiadasz bo żadnego nie masz w opisie a
perfex napisał/a:
Maicroft napisał/a:
perfex, A czemu Ty dalej trzymasz auto z grupy VAG jak to taki syf totalnny :lol:
:

Nie trzymam :szeroki_usmiech to tylko podpis sentymentalny :)

Panoramix - Wto 07 Sty, 14 09:47

neoXs napisał/a:
Jak znajdę gdzieś 95, która sprawi, że moje auto będzie jeździło jak na 98/100 to też będę ją lał ;)


Może być, że po prostu stacja na której bierzesz to 95 ma tak naprawdę 88.

perfex - Wto 07 Sty, 14 10:04

eaglemirek napisał/a:
Jeśli chodzi o mnie to możesz nawet w ramach oszczędności szczać do baku swojego samochodu ]


Kultura osobista to nie łatwa sprawa... Jej niestety nie przybywa od stosowania paliwa rajdowego w skodzie.

Basik_ - Wto 07 Sty, 14 10:52

Panowie dajcie na luz to tylko paliwo. Co kto leje to jego sprawa.
perfex ma trochę racji bo już nie raz dowiedziono, że te droższe paliwa to w dużej mierze efekt placebo i próba wytłumaczenia sobie, wydanych pieniędzy. Ja osobiście nie widziałem różnicy w paliwie 95 vs 98 w moim aucie.

Niech każdy leje co che byle by był zadowolony :bigok

Maicroft - Wto 07 Sty, 14 10:58

Jak widze taka roznice w cenie paliwa:

E 95: 5,03
E 98: 5,06

To nie widze zadnej przeszkody przed tym, zeby nalewac 98

Pixon - Wto 07 Sty, 14 11:06

To tylko jeszcze napisz gdzie takie ceny, na jakiej stacji? Bo w łódzkim cena ropy, benzyny od dłuższego czasu nie schodzi poniżej 5,30 (zł)
Maicroft - Wto 07 Sty, 14 11:08

U nas Auchan ma takie ceny... tak wiem nikt tam nie tankuje, kazdy woli 30gr wiecej zaplacic na Orlenie za dokladnie to samo paliwo, bo cysterna jedzie na Orlen a potem Auchan ;)
Basik_ - Wto 07 Sty, 14 11:39

Maicroft napisał/a:
U nas Auchan ma takie ceny... tak wiem nikt tam nie tankuje, kazdy woli 30gr wiecej zaplacic na Orlenie za dokladnie to samo paliwo, bo cysterna jedzie na Orlen a potem Auchan ;)


hehehe czyli to lepsze zostawia na orlenie, a ze zlewkami na Auchan :D
A tak na poważnie to auchan nie może mieć złego paliwa. Zobaczcie jakie tam są kolejki, gdyby była lipa to ludzie od razu by o tym trąbili i dudnili. Sam kilka razy tankowałem i było OK.

greg505 - Wto 07 Sty, 14 11:39

ja tez mam zamiar zaczac lac 98 na Auchanie, wyjdzie taniej niz 95 na innej stacji
Panoramix - Wto 07 Sty, 14 12:48

greg505 napisał/a:
ja tez mam zamiar zaczac lac 98 na Auchanie, wyjdzie taniej niz 95 na innej stacji


Gdzie Auchan ma stacje w Krakowie? może ja też się załapię?

gebek - Wto 07 Sty, 14 12:55

Basik_ napisał/a:
Maicroft napisał/a:
U nas Auchan ma takie ceny... tak wiem nikt tam nie tankuje, kazdy woli 30gr wiecej zaplacic na Orlenie za dokladnie to samo paliwo, bo cysterna jedzie na Orlen a potem Auchan ;)


hehehe czyli to lepsze zostawia na orlenie, a ze zlewkami na Auchan :D
A tak na poważnie to auchan nie może mieć złego paliwa. Zobaczcie jakie tam są kolejki, gdyby była lipa to ludzie od razu by o tym trąbili i dudnili. Sam kilka razy tankowałem i było OK.

Ja tankuje od 10 lat tylko na Auchan...i nigdy problemu nie bylo.
Pytalem sie kierowcy cysterny na Auchan skad wozi paliwo...z Orlenu,pytalem sie takze na BP i Statoilu skad maja paliwo...z Orlenu padla odpowiedz.
Te podstawowe paliwa sa identyczne bez wzgledu na stacje...przynajmniej w Warszawie.
Jedynie do paliw premium sa dodawane ''tajemne'' dodatki podczas tankowania cysterny...to
takze info od panow wozacych paliwo.

Pixon - Wto 07 Sty, 14 13:27

To prawda dlatego ja tankuję w Tesco, gdzie również jest paliwo Orlenowskie ;)

Dobrze wiedzieć, ze w Bielsko białej takie ceny paliwa :D W takim razie pakuje rowery do bagażnika i jadę na weekend pośmigać po górach a później zalać auto do pełna :D

greg505 - Wto 07 Sty, 14 14:13

Panoramix napisał/a:
greg505 napisał/a:
ja tez mam zamiar zaczac lac 98 na Auchanie, wyjdzie taniej niz 95 na innej stacji


Gdzie Auchan ma stacje w Krakowie? może ja też się załapię?

Bonarka

Ceny paliw
E 95: 5,11 zł
E 98: 5,28 zł

Panoramix - Wto 07 Sty, 14 15:05

greg505 napisał/a:
Panoramix napisał/a:
greg505 napisał/a:
ja tez mam zamiar zaczac lac 98 na Auchanie, wyjdzie taniej niz 95 na innej stacji


Gdzie Auchan ma stacje w Krakowie? może ja też się załapię?

Bonarka

Ceny paliw
E 95: 5,11 zł
E 98: 5,28 zł


Dzięki - to się może spotkamy :P

greg505 - Wto 07 Sty, 14 18:42

Minus tej stacji jest taki, ze sa tam wiecznie kolejki, ile razy jestem w bonarce, to odechciewa mi sie tam czekac kilkanascie minut w kolejce do dystrybutora,
Ale cos za cos ;)

neoXs - Wto 07 Sty, 14 19:32

Cytat:
Tia... a w salonie to zalali wi połer rejsing extra plus? :szeroki_usmiech Otóż nie, zalali najtańszym badziewiem jakie mogli znaleźć. A tobie na dzień dobry zdawało się że auto fruwa.
Ale jeżeli komuś poprawia komfort psychiczny zalanie paliwa za ponad 6 zł to czemu nie, wolny kraj :D Najbardziej mnie bawi zakup np. 1.2 tsi a potem kombinowanie czy rejsing zrobi mu lepiej... dżizas... :roll:


Widzę, że czytanie ze zrozumieniem kuleje i to bardzo.... co na początku mnie rozbawiło ale ostatecznie kończy się facepalmem.

Szanowny panie, otóż jasno napisałem i to kilka razy, że auto w chwili obecnej jeździ tak jak wtedy co wyjechało z salonu. Ba, paliwa praktycznie w ogóle nie było, a sam zatankowałem pełny bak 95tki na najbliższym Orlenie co by gdziekolwiek zajechać. Zatem 95tkę tankowałem przez pół roku, aż pewne razu autko złapało zadyszkę. Przeczytałem tu na forum, że ktoś miał podobnie i powodem było kiepskie paliwo. Zatem wypaliłem dziadostwo do końca i dla testów zalałem coś "lepszego" i skutek był b. szybki oraz pozytywny. Tak v-power 100, parę razy zagościł w baku i teraz stopniowo schodzę niżej gdyż troszkę drogie jest to paliwo...

Czy pisałem o nagłych 150km pod maską? Nie, ciągle powtarzam, że auto dostało kopa takiego jak miało po wyjeździe z salonu. Czy 1.2 TSI 85km może mieć kopa? Dla mnie w porównaniu do 1.6mpi lepiej się zbiera i dla mnie jeździ się przyjemnie, więc dla mnie był to skok w górę. I to tyle.

Nie wiem jaką musiałeś mieć wyobraźnię albo jak bardzo powycinałeś sobie moje wypowiedzi, żeby wysnuć takie, a nie inne wnioski.

Panoramix - Wto 07 Sty, 14 19:54

Panowie dajcie już spokój z tym paliwem - jeżeli naprawdę chcecie poprawiać osiągi auta to:

-Strumienice mocy (+10KM);
-Magnetyzery mocy (teraźniejsze są tak dopracowane że każdy dodaje +40KM);
-Sportowe w pełni profesjonalne filtry stodołowe (kawałek dziurawej rury obłożony słomą)(+10KM);
-Dysze spryskiwaczy z diodami LED (+8KM szt.);
-Naklejki sponsorów (+1KM szt.);
-Białe tarcze zegarów (+5KM, 40km/h zawyża);
-Lotka, spojler, skrzydło (+20KM, -30km/h, +3obrażenia u przechodniów, + 10% intensywność kontroli drogowych);
-Sportowy wydech (końcowy) (+25KM);
-Dodatkowe zegary AutoGauge (+2KM szt);
-Przyciemnione szyby (+ 10KM);
-Emblemat GTI (+ 145KM) lub TDI (+ 150KM) lub m-power (+ 300KM)
-Instalacja podtlenku LPG (na śrubkę) (+0,000001KM);
-Ksenonowe reflektory (jonizują powietrze +13,5KM);
-Siekiera w bagażniku (+2KM, +2 do obrony domu przed gangsterami).
-Pistolet na kulki w drzwiach kierowcy (+0000,06km, 4ptk do ochrony przed gangsterami).

Oraz sportowe hamulce, umalowane czerwonym lub żółtym sprayem tarcze + klocki (Lego z serii do lat 3) + ceramiczne bębny hamulcowe. przewody w oplocie sparciałogumowym, wzmacniacz siły hamowania czyli nic innego, jak aluminiowa nakładka na pedał hamulca (opcjonalnie gaz i sprzęgło) etc.

neoXs - Wto 07 Sty, 14 20:24

Przez cały temat dyskusja była prowadzona normalnie i jakoś nie pamiętam aby ktoś tu specjalne zachwyty robił typu "no na 98 to mam 5s mniej do setki".... Wystarczyły 2 dziwne posty i się robi jazda...

Ale z drugiej strony...

Pixon - Sro 08 Sty, 14 19:10

Dobrze, że użytkownicy Diesla nie mają się o co sprzeczać :bigok
Zorr - Czw 09 Sty, 14 08:59

Pixon napisał/a:
Dobrze, że użytkownicy Diesla nie mają się o co sprzeczać :bigok

zaraz zaraz, a nie ma jakiegoś VPower Diesel? ;-)

ketivv - Czw 09 Sty, 14 09:02

:wink:
Basik_ - Czw 09 Sty, 14 09:07

Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.
gebek - Czw 09 Sty, 14 11:18

Basik_ napisał/a:
Ja robię kolejny test 98. Zalalem ostatnio na Auchanie i zobaczymy póki co to nie widać różnicy. Zobaczymy przy kolejnym baku. Plan mam taki zeby tak ze 4 baki zalać.

I nie bedzie czuc/widac roznicy...bo to tylko zwykla 98 z Auchan,za pare groszy wiecej.
Wlej cos pokroju Racing,Power,Ultimate za 6 zl...to poczujesz/zobaczysz roznice :diabelski_usmiech

Basik_ - Czw 09 Sty, 14 11:54

No i tu jest problem bo te wszystkie resjing powder super extra hiper itp nie interesują mnie :wink: . Na dłuższą metę i tak nie tankowałbym takiego paliwa bo zwyczajnie jest za drogie i wolę za tą kasę kupić coś co przyniesie mi wymierną satysfakcję. Co innego gdybym jechał na tor, ścigać się wtedy mógłbym zalać taki wynalazek. Nie bardzo widzę sens lać takie wynalazki na codzień.
Panoramix - Czw 09 Sty, 14 12:38

Basik_ napisał/a:
No i tu jest problem bo te wszystkie resjing powder super extra hiper itp nie interesują mnie :wink: . Na dłuższą metę i tak nie tankowałbym takiego paliwa bo zwyczajnie jest za drogie i wolę za tą kasę kupić coś co przyniesie mi wymierną satysfakcję. Co innego gdybym jechał na tor, ścigać się wtedy mógłbym zalać taki wynalazek. Nie bardzo widzę sens lać takie wynalazki na codzień.


To może jednak znaczek m-power? :twisted:

Zorr - Czw 09 Sty, 14 12:42

Moje odczucia po 6 tankowaniach RON98 (na początku shella potem z tańszej stacji)
- mocy więcej raczej nie ma
- spalanie chyba jest ciut większe (na krótkich odcinkach, spokojna trasa podobnie)
- silnik zimny na wolnych obrotach pracuje równiej (bez odczuwalnych zmian trybu pracy)

Jak dla mnie: przy moich przebiegach, w okresie zimowym i przy ~10gr różnicy w cenie pozostanę przy RON98.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group