Portal użytkowników Skoda Octavia

Serwisowanie i eksploatacja - Xenony w O3

Dig Dug - Sro 06 Lis, 13 14:42
Temat postu: Xenony w O3
Jakie są xenony w O3 ?? normalne 35W czyli w aucie jest samopoziomowanie i spryskiwacze czy te nowe oszukiwane xenony czyli 25 W i nie ma samopoziomowania bo nie trzeba ??
bohen - Sro 06 Lis, 13 15:00

W O3 siedzi palnik D3S 35W, czyli klasyczny ksenon z poziomowaniem i spryskiwaczami.
Dig Dug - Sro 06 Lis, 13 16:41

Dzięki. Ale Rapd już ma oszukany, bo kupujesz xenony bez spryskiwaczy. Zresztą Golf 7 też możesz kupić oszukane.
elektrykprosty - Sro 06 Lis, 13 18:57

Póki co te ksenony w Rapidzie i jak przypuszczam w tańszej opcji Golfa VIII są strasznie drogie w wymianie. Słyszałem o 500+.
W OIII napewno jest spryskiwacz i samopoziomowanie.
Dodatkowo AFS czyli zmiana zasięgu w zależności od prędkości i skrętu.

Dig Dug - Sro 06 Lis, 13 19:30

No właśnie. Kiedyś był artykuł w gazecie o tych nowych xenonach. Walą w bambuko. Hmm jedynie kuszące jest to, że lampa lepiej wygląda i może lepiej rozprowadza światło, ale siła światła porównywalna z H7, stąd pewnie założenie np. Osram Night Brakerów niweluje opłacalność zakupu słabszych xenonów.
mirek99 - Nie 15 Gru, 13 14:40

Mam pytanie czy biksenony. W ramach light assistant zapalają się ze świateł dziennych na światła mijania w miarę ściemniania w czasie jazdy np wyjeżdżam na dziennych przed zmierzchem i kontynuuje jazdę
tomekb1 - Nie 15 Gru, 13 14:56

Jak masz przełącznik świateł na auto to jak się sciemni to światła mijania same się włączą.
witachu - Nie 15 Gru, 13 15:47

Dig Dug napisał/a:
spryskiwacze czy te nowe oszukiwane xenony czyli 25 W i nie ma samopoziomowania bo nie trzeba ??

Dig Dug napisał/a:
o tych nowych xenonach. Walą w bambuko
może mnie ktoś oświecić? o co chodzi z tymi słabszymi xenonami? nie ma wymogu sampoziomowania?
Maicroft - Nie 15 Gru, 13 16:44

Normalne xenony mialy 35W, te maja 25W i nie trzeba samopoziomowania oraz spryskiwaczy wg. przepisow UE.

Co do cen tych tanich i tych "drogich" xenonow pisalem w jakims watku. Cena zarnika do O3 a do Rapida rozni sie o 100zl :lol:

witachu - Nie 15 Gru, 13 19:35

Maicroft, dzięki. bo pierwszy raz się dowiaduje czegoś takiego. tylko jaki to jest sens stosowania tych słabszych? to może swiecic podobniej niż zwykła soczewka dobrą żarówką. trąci ta hid-ami wedlug mnie :)
elektrykprosty - Pon 16 Gru, 13 16:50

Maicroft napisał/a:

Co do cen tych tanich i tych "drogich" xenonow pisalem w jakims watku. Cena zarnika do O3 a do Rapida rozni sie o 100zl :lol:


Tylko, że normalne 35W palniki można kupić wszędzie (=taniej) a "tanie" 25W tylko w serwisie.

Maicroft - Pon 16 Gru, 13 17:27

elektrykprosty, Tak samo bylo na poczatku z tymi 35W, wiec ja bym nie demonizowal.

Palnik wytrzyma spokojnie z 4-5 lat, a potem bedziemy sie martwic.

Zorr - Wto 17 Gru, 13 16:20

Maicroft, no ale trochę racji mają koledzy, że "robieni jesteśmy bambuko". Widząc w cenniku ksenony człowiek nie pomyśli, iż są to "bida" ksenony.
Poza tym te palniki 25W częściowo są droższe bo to nowość, ale też o ile dobrze pamiętam (tak na 85%) to te palniki zintegrowane są z przetwornicą i wymienia się od razu to i to.

Enriquez - Wto 17 Gru, 13 16:51

może i palniki są droższe, ale koszt produkcji całego systemu jest dla producenta tańszy. Poza tym w przyszłości będzie można wymienić same lampy ze zwykłych na ksenonowe i cieszyć się legalnymi ksenonami a nie tak jak teraz - musisz dodać spryski i poziomowanie albo HIDY.
Dig Dug - Wto 17 Gru, 13 21:01

Enriquez, Fakt, wystarczy wymienić lampy, ale te nowe xenony 25W dają podobne światło co zwykłe reflektory + lepsze żarówki. Tak przynajmniej pisali w gazecie.
Więc poza wizualną poprawą i może lepszym rozłożeniem światła nie wiele dadzą. Oczywiście w autach z soczewkami w serii nawet wyglądu nie poprawią.

Enriquez - Wto 17 Gru, 13 22:50

To akurat Twoje zdanie, natomiast ja uważam, że żadna żarówka halogenowa o mocy 55W nie da Ci tych 2000 lumenów. A wygląd z soczewkami w serii poprawią choćby poprzez zmianę barwy światła. To jest zawsze coś za coś. Tak samo z nowymi LEDami - w zasadzi od ksenonu 35W też niewiele wnoszą a jak się zepsują to koszty nie są liczone w setkach tylko w tysiącach, bo wymieniasz całą lampę i do tego w LEDzie...
Dig Dug - Sro 18 Gru, 13 09:08

Barwę poprawisz żarówkami. Ja mam Osram NB+ i barwa jest biała. A jasność i rozkład światła jest OK. Gdyby te xenony kosztowały niewiele, to ok. ale w Rapidzie chcą 1900 zł. Przecież to porażka. bo dostajesz trochę lepiej od żarówki zwykłej, nie to co xenony normalne, gdzie miałeś 2 razy lepiej.

W Octavii 3 wycieli soczewki w standardzie i chcąc poprawić wygląd musisz xenony kupować.

Enriquez - Sro 18 Gru, 13 09:33

Ja rozumiem, że najlepiej aby wszystko było za darmo, ale tak się nie da.
Ralfik - Sro 18 Gru, 13 10:21

Kolego ale z tą ceną za ksenony to przesadzili, żeby dopłacać ponad 5 tyś w O3.Przeciesz seryjna produkcja zmniejsza cenę no i to tylko SKODA!!!
Dig Dug - Sro 18 Gru, 13 10:33

Ja rozumiem, że nic za darmo, ale wprowadzili nowe ksenony, nie żeby umożliwić ludziom zakup tańszych ksenonów, tylko by ściągnąć kasę, bo nikt nie informuje Cie że są one tylko trochę lepsze od zwykłych żarówek, tylko widnieje nazwa Xenon, która działa na ludzi hipnotycznie. Ale zanim się ludzie zorientują to trochę zarobią.
Poza tym xenony powinny być tańsze, w sumie to powinny być w standardzie, bo koszt ich wytworzenia jest niewspółmiernie niższy od ceny jaką żądają. W sumie to element poprawiający bezpieczeństwo i UE mogła wymusić ich stosowanie.
Jak wprowadzili ESP to ceny wcale nie poszły w górę, bo koszt ESP to pewnie kilkanaście Euro, a koszt myśli technicznej wrócił się już kilkanaście razy tak jak w xenonach.
W przypadku pseudo-xenonów to dla mnie kolejna próba oszukańczego wyłudzenia pieniędzy od klienta i tyle.
Jak xenony to pełne 35W, samopoziomowanie i spryski.

Zorr - Sro 18 Gru, 13 10:35

Enriquez napisał/a:
może i palniki są droższe, ale koszt produkcji całego systemu jest dla producenta tańszy. Poza tym w przyszłości będzie można wymienić same lampy ze zwykłych na ksenonowe i cieszyć się legalnymi ksenonami a nie tak jak teraz - musisz dodać spryski i poziomowanie albo HIDY.

innymi słowy wymiana na ksenony będzie tańsza, ale i efekt finalny słabszy.

Dla mnie to krok wstecz ... co innego jakby był wybór w konfiguratorze różnych opcji.


PS Na ebay są po 80Euro
http://www.ebay.de/itm/2x...1-/271103515778
i tak ogólnie (ba ja mam ksenony) zastanawiam się czy do tych ksenonów potrzeba specjalnych kloszy, czy można do O2 ze zwykłymi wrzucić (+ oczywiście jakieś mody aby to zamocować) ?

Dig Dug - Sro 18 Gru, 13 13:48

Pewnie tak, bo to inny rodzaj źródła światła. Podobnie jak z HID-ami.
To, że dają mniej światłą to jedno, ale na kloszu masz napisane oznaczenie czy do żarnika, czy do wyładowczego (xenon). Gdyby to nie było przeszkodą, to do każdej lampy byś założył jako zamiennik, taki zestaw HID, ale na 25W.

Ciekawe jak ktoś kupi bieda-xenon i padnie mu palnik, to opłacać mu się będzie kupić HID za 200 zł ale na 35W niż nowy palik w serwisie. A lampę będzie miał z oznaczeniem, że pod xenon, więc podczas kontroli mu skoczą.

yunior81 - Sro 18 Gru, 13 14:48

Panowie a czy ktorys z Was mial okazje jezdzic z tymi ksenonami 25W czy tylko tak teoretycznie toczy sie ta rozmowa ?
bubuDE - Sro 18 Gru, 13 15:43

Gdybyscie nie napisali, ze maja mniejsza moc, nie poznalbym sie, swieca, jak kazde nowe, mocne xenony.
Mirek

Maicroft - Sro 18 Gru, 13 16:17

Reflektor halogenowy z lampa wyladowcza - Rapid
żarnik D5S - 8W0 941 235 - ok. 900zl

żarówka halogenowa do daylight oraz drogowe (main beam headlight) H15 - N 107 333 01 - 160zl

No i do tego zwykle (ceny z ASO)
N102 564 07 - PY21W12V - kierunkowskaz - 15,34zl
N 017 753 5 - W5W12V - postojowe - 10,74zl


Dla porownania
Octavia 3 - zarnik xenonowy - N 107 218 01 - 800zl

maciekmacc - Sro 18 Gru, 13 18:58

Pytanie za 100 pkt. Jak wymienić żarówkę kierunku w przednim reflektorze? Nie ma żadnej zaślepki a od dojścia żarówki ksenonowej nie sposób tam się dopchac. Żarówka na stałe ? :D
Dig Dug - Sro 18 Gru, 13 19:01

yunior81, Czysta teoria. :)

bubuDE, Te xenony zakładają w Rapidzie za 1900 zł, ale gołe bez sprysków i samopoziomowania bo nie trzeba i w VW Golfie 7, ale tu ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem jest za 1330 zł. Wiem, że w Cytrynie i Peugeocie też, gdzie jeszcze to nie wiem, bo się nie interesuje więc się nie wypowiem co i za ile.

Ty masz Octavie, a tu są pełnowartościowe jak pisali koledzy w początkowych postach.

yunior81 - Sro 18 Gru, 13 19:18

Dig Dug napisał/a:
yunior81, Czysta teoria. :)


No bez jaj.... :lol:

Zorr - Czw 19 Gru, 13 08:28

yunior81 napisał/a:
Dig Dug napisał/a:
yunior81, Czysta teoria. :)

No bez jaj.... :lol:

ano teoria tyle że jak zwykłe mają ~1500lm, ksenony 25W ~2000 a ksenony 35W ~3200 to można sobie wyobrazić świecenie.

a poza tym sporo w temacie znajdziecie w tym wątku:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72938

Ceed1 - Czw 19 Gru, 13 09:48

A po co w nowym samochodzie wymieniać żarówkę kierunku? 8-10 lat powinna działać oryginalna.
yunior81 - Czw 19 Gru, 13 09:58

Zorr napisał/a:
ano teoria tyle że jak zwykłe mają ~1500lm, ksenony 25W ~2000 a ksenony 35W ~3200 to można sobie wyobrazić świecenie.


Powiedzmy.... prawda jest taka niestety ze trzeba sie przejechac samochodem z danym oswietleniem zeby wiedziec czasami o czym sie pisze.
Wszyscy pisza ze te niby ksenony to jakies oszukane , ze swieca gorzej ( ok wiazka swiatla jest slabsza to jedno a drugie to jego rozlozenie na drodze ) a nikt nie jechal z tym oswietleniem nocą..... wiec....

elektrykprosty - Czw 19 Gru, 13 10:38

rozłożenie wiązki światła w każdym przypadku będzie optymalne. Ilości lumenów jednak nie oszukasz.
Prekompilator - Czw 19 Gru, 13 13:22

Maicroft napisał/a:
żarówka halogenowa do daylight oraz drogowe (main beam headlight) H15 - N 107 333 01 - 160zl

No i do tego zwykle (ceny z ASO)
N102 564 07 - PY21W12V - kierunkowskaz - 15,34zl
N 017 753 5 - W5W12V - postojowe - 10,74zl


Dla porownania
Octavia 3 - zarnik xenonowy - N 107 218 01 - 800zl


Jaki sens jest podawać ceny z ASO? Zwłaszcza elementów niededykowanych dla konkretnego modelu.

Przem78 - Sob 21 Gru, 13 00:37

yunior81 napisał/a:
ze swieca gorzej ( ok wiazka swiatla jest slabsza to jedno a drugie to jego rozlozenie na drodze ) a nikt nie jechal z tym oswietleniem nocą..... wiec....


Do tego trzeba dołożyć barwę światła (temperaturę) i zaraz się okaże, że są dużo lepsze niż halogeny :P :bigok kolejne szukanie "dziury w całym" i kolejny pretekst do narzekania Polaka, którego nie stać na Mercedesa lub BMW z "full LED" :cry: ręce opadają :evil: Wszędzie tylko narzekanie.... może czas na rower ??!! Generalnie wątek o O3 sprowadza się tylko i wyłącznie do:

- co wybrać z wyposażenia (a kto to wie co komu jest potrzebne ??!!)
- hałasu tylnej belki (najwięcej do powiedzenia mają użytkownicy innych aut niż O3)
- hałasu powyżej iluś tam... gdzie w BMW było ciszej....(trochę nie ta półka do porównań)
- ogólnego najazdu na cennik i dramatyczne podwyżki w 2014r.
- kiedy odebrać czy w 2013 czy może w 2014 ??!!
- ogólnego zniesmaczenia Skoda Octavią III :P

Maicroft - Sob 21 Gru, 13 06:50

Prekompilator, To sa elementy DEDYKOWANE do tych modeli (Rapid i Octavia 3), a nie wyssane z palca, wiec ....

ASO. No coz, nie kazdy wlacza allegro i zamawia cos, sa tacy, ktorzy jada do ASO i chca, aby im wymienic zarowke - to wtedy sa to takie koszta :idea:


Sprawdz ile kosztuje zamiennik OSRAM zarowki H15, jak dalej twierdzisz ze ceny z ASO to wyssane z palca.

Prekompilator - Sob 21 Gru, 13 18:51

Maicroft napisał/a:
Prekompilator, To sa elementy DEDYKOWANE do tych modeli (Rapid i Octavia 3), a nie wyssane z palca, wiec ....

Żarówki do kierunkowskazów są dedykowane?

[ Dodano: Sob 21 Gru, 13 18:52 ]
Albo może ksenon?

Maicroft - Sob 21 Gru, 13 22:34

Prekompilator, Wymyslasz w tej chwili... :lol:

Tak zarowke kierunkowskazu mozesz kupic w markecie za 3zl/szt. H15 tez zamiennik - Osram kosztuje 70zl - a wiec polowe ceny zarowki z ASO.

Ksenony - w markecie na polce tez beda ??

N 107 218 01 czyli popularne D3S na allegro zaczynaja sie od 80zl za no name :lol: Trzeba jeszcze je wymienic, a nie kazdy ma rece do tego wiec pojedzie i zleci to komus.


Za chwile zamiennik xenona do Rapida tez bedzie, tylko ja dalej pytam po co sobie tym glowe zawracac jak taki D3S wytrzymuje spokojne z 5 lat w aucie.

padero - Nie 22 Gru, 13 13:18

W ASO mi powiedzieli, że w OIII są montowane dwa rodzaje żarników D2S i D3S, koszt u nich w granicach 350PLN za sztukę, czyli cena podobna jak na allegro za philipsa
Enriquez - Nie 22 Gru, 13 14:52

no bo z Allegro kupują...
Prekompilator - Nie 22 Gru, 13 21:20

Maicroft napisał/a:
Prekompilator, Wymyslasz w tej chwili... :lol:

Tak zarowke kierunkowskazu mozesz kupic w markecie za 3zl/szt. H15 tez zamiennik - Osram kosztuje 70zl - a wiec polowe ceny zarowki z ASO.


Co takiego wymyślam, skoro właśnie potwierdzasz to co napisałem?

Maicroft - Pon 23 Gru, 13 09:57

Prekompilator, Bo uparles sie kolego ze ktos musi kupic zarniki poza ASO. Ja podaje ceny z ASO i tyle. Dedykowane to sa kazde zarowki, jeszcze raz Ci to napisze - producent zaleca taki i taki rodzaj zarowki. To tak jak z klockami hamulcowymi - pasuje jeden rodzaj wielu producentow :idea:

Prekompilator napisał/a:
Jaki sens jest podawać ceny z ASO? Zwłaszcza elementów niededykowanych dla konkretnego modelu.


Palnik do Rapida jest czescia dedykowana :lol: Nie ma jego zamiennika na dzis.

Prekompilator - Pon 23 Gru, 13 10:31

Maicroft napisał/a:
Prekompilator, Bo uparles sie kolego ze ktos musi kupic zarniki poza ASO. Ja podaje ceny z ASO i tyle.


Nie musi - może.
Skoro można przy zerowym wysiłku można za dokładnie to samo zapłacić wielokrotnie mniej, to jaki sens jest podawać zawyżone ceny? Chyba tylko jako przestrogę - i tak traktuję twój post.

Maicroft - Pon 23 Gru, 13 11:30

Musi nie musi. W autach flotowych malo kiedy uzytkownik wymienia zarowki do swiatel xenonowych. Najczesciej zglasza problem i jedzie do ASO. Ba te palniki spokojne wytrzymuja na tyle duzo, ze najczesciej 1 wlasciciel auta nigdy nie pochyli sie nad tematem. Druga sprawa wiele osob przerasta zadanie sprawdzenie poziomu oleju, a co tu mowic i wyjeciu reflektora i odkreceniu w nim kilku srubek :lol:
A to ze w ASO jest drogo, no coz - serwis nie zyje ze sprzedazy aut, a z ich serwisowania

Prekompilator - Pon 23 Gru, 13 15:19

Maicroft napisał/a:
A to ze w ASO jest drogo, no coz - serwis nie zyje ze sprzedazy aut, a z ich serwisowania

Części można przynieść swoje ... byleby spełniały normy. A żarówki ze zwykłego sklepu spełniają.

Adamo9999 - Wto 31 Gru, 13 14:43

Dig Dug napisał/a:
yunior81, Czysta teoria. :)

bubuDE, Te xenony zakładają w Rapidzie za 1900 zł, ale gołe bez sprysków i samopoziomowania bo nie trzeba i w VW Golfie 7, ale tu ze spryskiwaczami i samopoziomowaniem jest za 1330 zł. Wiem, że w Cytrynie i Peugeocie też, gdzie jeszcze to nie wiem, bo się nie interesuje więc się nie wypowiem co i za ile.

Ty masz Octavie, a tu są pełnowartościowe jak pisali koledzy w początkowych postach.


Z tego co wiem to VW Golf VII ma normalne ksenony z spryskiwaczem i samopoziomiowaniem i o normalnej mocy (klasyczny ksenon) a nie tak jak w rapidzie

Tomcio - Wto 31 Gru, 13 21:39

Kupujemy te auta z nowoczesnym oswietleniem -
oby tylko zywotnosc byla zadowalajaca.

lukaszc2 - Wto 31 Gru, 13 23:14

Maicroft napisał/a:
H15 tez zamiennik - Osram kosztuje 70zl - a wiec polowe ceny zarowki z ASO.


W oryginale "siedzi" właśnie Osram w H15.

Dig Dug - Sro 01 Sty, 14 09:52

Adamo9999, W Golfie 7 są dwie opcje. Jedna basic za 1300 zł i druga ponad 3000 zł wersje Top z ledowymi dziennymi. Jak VW ustalił te 1300 zł za światła w normalnej wersji to chwała im za to, bo 1300 za pełnowartościowe xenony to dobra cena, ale 1900 zł w Rapidzie za oszukiwane to przesada.
yunior81 - Sro 01 Sty, 14 11:50

Dig Dug napisał/a:
druga ponad 3000 zł


Skąd takie info ?
Ksenony w Golfie VII kosztuja 2800/2900

Adamo9999 - Sro 01 Sty, 14 14:20

yunior81 napisał/a:
Dig Dug napisał/a:
druga ponad 3000 zł


Skąd takie info ?
Ksenony w Golfie VII kosztuja 2800/2900


2940 kosztuje Reflektory bi-ksenonowe Top
które zawierają :
- światła do jazdy dziennej w technologii LED
- spryskiwacze reflektorów
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
- dynamiczna regulacja zasięgu
- dynamiczne i statyczne doświetlanie zakrętów

a natomiast 1330 kosztują Reflektory bi-ksenonowe Basic i one zawierają :
- spryskiwacze reflektorów
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
- statyczne doświetlanie zakrętów
- dynamiczna regulacja zasięgu

czyli podsumowując różnica miedzy opcją Top a Basic jest taka ze te drugie (basic) nie zawierają świateł do jazdy dziennej LED oraz dynamicznego doświetlania zakrętów a tak to są to pełne (35W)

25W VW montuje w Beetle i one nie maja spryskiwaczy i samo-poziomowania (dynamiczna regulacja zasięgu)

kylo76 - Pią 03 Sty, 14 07:53

lukaszc2 napisał/a:
W oryginale "siedzi" właśnie Osram w H15.

I na dobrą sprawę zamienników nie ma, przynajmniej nie widziałem. Można trafić na alle używane za połowę ceny, ale to kiepski pomysł.

Prekompilator - Pią 03 Sty, 14 12:32

Adamo9999 napisał/a:
2940 kosztuje Reflektory bi-ksenonowe Top
które zawierają :
- światła do jazdy dziennej w technologii LED
- spryskiwacze reflektorów
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
- dynamiczna regulacja zasięgu
- dynamiczne i statyczne doświetlanie zakrętów

a natomiast 1330 kosztują Reflektory bi-ksenonowe Basic i one zawierają :
- spryskiwacze reflektorów
- kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
- statyczne doświetlanie zakrętów
- dynamiczna regulacja zasięgu

czyli podsumowując różnica miedzy opcją Top a Basic jest taka ze te drugie (basic) nie zawierają świateł do jazdy dziennej LED oraz dynamicznego doświetlania zakrętów a tak to są to pełne (35W)

Kilka diodek i silniczek do obracania (w płaszczyźnie poziomej, bo w pionowej już jest) - 1400 pln :roll:
BTW. Mam to dynamiczne doświetlanie - żadna rewelacja.

Ralfik - Sob 04 Sty, 14 20:15

Czy ktoś próbował wymieniać w O3 przednie reflektory standardowe na ksenony z ledami :?: Najbardziej interesuje mnie podłączenie elektryczne .
Enriquez - Pon 06 Sty, 14 11:08

Myślę, że jeszcze nie. Problemem w O3 nie jest podłączenie elektryczne, tylko wkodowanie tego wszystkiego do samochodu. Już sama zabawa z kodowaniem modułu ksenonów w aucie, które to miało fabrycznie spowodowało konieczność wizyty w ASO. Na razie ciężki temat, ale myślę, że świat idzie do przodu i okaże się to wykonalne.
Ralfik - Sob 25 Sty, 14 17:57

Wczoraj byłem w serwisie aby zapytać się, ile będzie kosztowało założenie ksenonów z ledami .Pan z serwisu na początek rozmowy rzucił mi sumę 8tyś. , ale gdy zobaczył że się nie zniechęciłem dołożył, że może kosztować nawet 10tyś. i na końcu rozmowy powiedział że jak chce z ledami to lepiej sprzedać i kupić nową. To niezłe mamy serwisy wszystkiego co nowe boją się ruszać.
yunior81 - Sob 25 Sty, 14 18:04

Ralfik, gdzie pytałes ? U zimnego ?
Ralfik - Sob 25 Sty, 14 18:11

TAK

[ Dodano: Sob 25 Sty, 14 18:16 ]
Muszę jeszcze dopytać się o instalacje gazową do silnika 1.4 chociaż nie ma chyba sensu.

Enriquez - Sob 25 Sty, 14 18:21

Zapytaj o to samo u Zimnego, ale w Łodzi na Legionów :szeroki_usmiech
yunior81 - Sob 25 Sty, 14 18:30

Ralfik, ja Tobie radzę OMIJAJ ZIMNEGO szerokim łukiem w Piotrkowie, chyba ze jesteś zadowolony z ich usług.
Odpowiedz serwisu była taka a nie inna żeby cię zniechęcić.
Ja jeżdżę do Dobronia.

Ralfik - Sob 25 Sty, 14 18:36

Ogólnie nie serwisuje auta u dilera oprócz pierwszego przeglądu aby przedłużyć gwarancje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group