Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Puchacz
Czw 28 Mar, 13 07:44
Jaki olej do TDI
Autor Wiadomość
gruto 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2007
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 19:13   

:wink: Kto jak kto ale wy w tym temacie na pewno mi powiecie jaka jest minimalna prawidłowa temperatura robocza oleju zimą , i jaka jest maksymalna robocza dopuszczalna temperatura oleju latem ? . Pytam ponieważ mam zamontowaną uszczelkę pod klapą silnika( w sumie nie tylko ja - masa ludzi to zrobiła ) , zapobiegającą jego zabrudzaniu .
Latem będąc na Chorwacji przy temperaturach zbliżających się 40-stu stopniom powoli zaczynałem myśleć nad jej zdemontowaniem z obawy nad utratą pewnych właściwości oleju poprzez zawyżoną temperaturę .... he :roll: niekiedy nasuwają się refleksje czy człowiek dobrze zrobił poprawiając fabrykę ... - bez uszczelki powietrze zimne wpada prze szczelinę ok 1,5 cm - między belką i klapą + powietrze przez chłodnicę - ciepłe , i leci nad osłoną plastikową silnika dodatkowo omywając turbinę , i na pewno ją w jakimś stopniu ją chłodząc , natomiast z uszczelką jest to minimalnie utrudnione , bo też tam wpada powietrze , ale tylko te które przeszło przez chłodnicę . Dodam tylko tyle że temperatura chłodziwa nie wzrastała - pytanie dotyczy książkowego 5W30
_________________
Po wakacjach z bólem serca sprzedam moją Niunię - IGŁA
chętnych proszę na PW

Moja czwarta Octa ....teraz "CZARNULKA"...
 
 
leonn 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: KCH
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 20:21   

gruto, jak już masz coś zdejmować na lato, to raczej dolną osłonę silnika, a nie uszczelkę maski.
A jakie temp oleju miałeś w Cro?
_________________

 
 
gruto 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2007
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 21:28   

leonn, hmm już zbytnio nie pamiętam ...ale chyba 107 lub dobijało do 110 , kurde wiem że mi kopara opadła ....zabij . Właśnie dla tego chciał bym wiedzieć górną dopuszczalną granicę aby to kontrolować .
leonn napisał/a:
to raczej dolną osłonę silnika, a nie uszczelkę maski
Powiem Ci tak - już straciłem rachubę który raz byłem na Cro .. ale chyba 15 raz , i coraz częściej zdarzają się ulewy . Chyba 2 lata temu od Zagrzebia do gór Velebit były takie ulewy że SZOK przy 90 zrywało przyczepność ....do czego zmierzam - BEZ OSŁONY ??? turbina + zimna woda = :shock:
_________________
Po wakacjach z bólem serca sprzedam moją Niunię - IGŁA
chętnych proszę na PW

Moja czwarta Octa ....teraz "CZARNULKA"...
 
 
leonn 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: KCH
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 22:54   

gruto napisał/a:
coraz częściej zdarzają się ulewy . Chyba 2 lata temu od Zagrzebia do gór Velebit były takie ulewy że SZOK przy 90 zrywało przyczepność
W tym roku spotkałem się z taką samą pogodą w tamtym rejonie :wink:
gruto napisał/a:
BEZ OSŁONY ???

Chcesz zmniejszyć temp oleju w lecie? Zdejmij dolna osłonę silnika na lato i zastosuj porządny olej który odbierze temperature z silnika/turbiny, bo przeciągiem pod maską to raczej nie wystudzisz silnika :wink:
_________________

 
 
gruto 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2007
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 23:39   

leonn napisał/a:
bo przeciągiem pod maską to raczej nie wystudzisz silnika :wink:

eee no co ty zawsze coś tam "wywieje".
Co do temp. maxymalnych nie orientujesz sie ?
_________________
Po wakacjach z bólem serca sprzedam moją Niunię - IGŁA
chętnych proszę na PW

Moja czwarta Octa ....teraz "CZARNULKA"...
 
 
leonn 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: KCH
Wysłany: Sob 28 Gru, 13 23:55   

gruto napisał/a:
Co do temp. maxymalnych nie orientujesz sie ?

Na dobrym syntetyku w lecie w TDI powinno być koło 100°C, ale niech się wypowiedza właściciele diesli jakie max temperatury mają.
_________________

 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 29 Gru, 13 02:06   

Panowie, zależy gdzie jest jeszcze mierzona temp silnika i jak się jeździ, generalnie lepiej aby powyżej 120 stopni temp oleju nie wychodziła :wink: a to czy bedzie 100 czy 110 nie ma różnicy
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Fuchs 0W30 Titan Supersyn LL Plus
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
gruto 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Sty 2007
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: Nie 29 Gru, 13 11:33   

no i o to chodzi - jeszcze minimalna dopuszczalna - czyli od jakiej temp. olej uzyskuje w 100% swoje właściwości
_________________
Po wakacjach z bólem serca sprzedam moją Niunię - IGŁA
chętnych proszę na PW

Moja czwarta Octa ....teraz "CZARNULKA"...
 
 
andrzej12344321 
Classic

Auto: Audi
Silnik: 1.9 TDI AVF
Dołączył: 29 Gru 2013
Skąd: slask
Wysłany: Nie 29 Gru, 13 20:31   

Witam wszystkich.
Jestem właśnie po przeczytaniu starego i nowego wątku muszę przyznać ze temat oliw ogarniacie na wysokim poziomie :kciukgora .
Pytanie mój klekot 1.9 tdi pd 2004 bez dpf w Niemcowni był zalewany jakims Kastratem 5W30 po przyjeździe do Polski zalałem go Mobilem1 5w30 ESP tak wiem auto bez dpf jeszcze nie wiedziałem ze Mobil to taka lipa przynajmniej takie sa opinie o tych olejach.Teraz mam pytanie zostać przy Mobilu i wymiana co 6000,7000 tys km czy zmienić na Motul Specific 0W30 506.01 lub Motul Specific 5W30 504.00 507.00 który lepszy i zmiana co 10000 tys km.

Dzieki i pozdrawiam
 
 
Lashlo 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2007
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 08:56   

andrzej12344321, nie słuchaj kryptoreklam. Mój na tym Mobilu ESP 5/30 504/507 śmiga, wcześniej był castrol (raz dałem się skusić na Fuchsa-nigdy więcej-pod wpływem tego wątku) Auto parę dni temu skończyło 195 tys i żyje, silnik igła, turbo też.
Ważniejsze są regularne wymiany i pewny olej a nie podróba.
 
 
andrzej12344321 
Classic

Auto: Audi
Silnik: 1.9 TDI AVF
Dołączył: 29 Gru 2013
Skąd: slask
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 10:19   

Lashlo napisał/a:
andrzej12344321, nie słuchaj kryptoreklam. Mój na tym Mobilu ESP 5/30 504/507 śmiga, wcześniej był castrol (raz dałem się skusić na Fuchsa-nigdy więcej-pod wpływem tego wątku) Auto parę dni temu skończyło 195 tys i żyje, silnik igła, turbo też.
Ważniejsze są regularne wymiany i pewny olej a nie podróba.


Witam
Dobrze wiedzieć ze jednak Mobil1 daje rade. :) :)
Czasami glowa boli od czytania który lepsiejszy :D ale szacunek za wiedze.
Ja tez wlasnie chciałem sprobowac Motula Specific 504.00 507.00 podobno dobry olej
Mobil1 5w30 ESP to nie syntetyk to jest jakiś olej bez HC jak się domyślam Motul,Millers,Amsoil to wszystko niby syntetyki??
Jak to jest5w30 to (niby) syntetyki a co można powiedzieć o 0w30 np.Motul Specific 506.01
na estrach przecież tam tez jest pewnie HC.badz madry i pisz wiersze wychodzi na to ze zalewac autko olejem co 8000km marka wedle uznania Shell,Castrol,Lotos a co do norm przeczytałem watek jedni zalewają z zalecaną drudzy omijają szerokim lukiem wszelkie normy patrząc w karty oleju :szeroki_usmiech
 
 
Lashlo 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2007
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 10:22   

andrzej12344321, jak pisałem-najważniejsze,żeby nie lać z niepewnego źródła.No i trzymać się norm VW. nie wierzę, że wychwalany olej X z normą 504/507, różni się diametralnie od krytykowanego oleju Y z tą samą normą.

[ Dodano: Pon 30 Gru, 13 10:23 ]
A zasada handlu jest prosta ;-) Zachwalasz swój towar ;-)
 
 
andrzej12344321 
Classic

Auto: Audi
Silnik: 1.9 TDI AVF
Dołączył: 29 Gru 2013
Skąd: slask
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 10:45   

Lashlo napisał/a:
andrzej12344321, jak pisałem-najważniejsze,żeby nie lać z niepewnego źródła.No i trzymać się norm VW. nie wierzę, że wychwalany olej X z normą 504/507, różni się diametralnie od krytykowanego oleju Y z tą samą normą.

[ Dodano: Pon 30 Gru, 13 10:23 ]
A zasada handlu jest prosta ;-) Zachwalasz swój towar ;-)


Lashlo"][
Masz u siebie DPF??
 
 
Lashlo 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2007
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 11:11   

andrzej12344321, na szczęście nie mam ;-)
Wyszedłem z prostego założenia, że leję do silnika olej do LL a wymieniam co 15 tys max.
I jak na razie taki system się sprawdza ;-)
 
 
andrzej12344321 
Classic

Auto: Audi
Silnik: 1.9 TDI AVF
Dołączył: 29 Gru 2013
Skąd: slask
Wysłany: Pon 30 Gru, 13 18:14   

Lashlo napisał/a:
andrzej12344321, na szczęście nie mam ;-)
Wyszedłem z prostego założenia, że leję do silnika olej do LL a wymieniam co 15 tys max.
I jak na razie taki system się sprawdza ;-)


Dzieki :) :ok :ok

pozdrawiam.
 
 
zonk 
Classic

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Dołączył: 09 Maj 2012
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: Pią 03 Sty, 14 18:08   

co sądzicie o tym oleju: Motul 8100 X-Clean C3 5W40 do 1.9 tdi bxe

dobry wybór ? :?:
 
 
Seed 
Celebrate


Auto: Octavia 3
Silnik: 1.4 TSI CHPA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Skąd: Universe
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: Sob 04 Sty, 14 19:41   

zonk napisał/a:
co sądzicie o tym oleju: Motul 8100 X-Clean C3 5W40 do 1.9 tdi bxe

dobry wybór ? :?:


swietny - choc ja zalalbym Specyfica (taki leje do AXRa)

tu masz w promo teraz:
http://pro-choice.pl/spec...40-5l-p-13.html
_________________
KLIK -> O3 1.4 TSI EL

 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 04 Sty, 14 20:02   

:ok

Motul & Motul.JPG
Plik ściągnięto 1237 raz(y) 86.28 KB

_________________
pytania tylko w wątku, nie odpowiadam na PW
 
 
tdi122 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Lut 2009
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: Sob 04 Sty, 14 20:18   

FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL czy Amsoli European Car Formula 5W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil
do 1.9 Asv po chipie?
Co najlepsze do płukania silnika po starym oleju?
 
 
rafiki 
RS
Thunderstruck


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 30 razy
Wiek: 22
Dołączył: 05 Cze 2012
Skąd: Częstochowa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sob 04 Sty, 14 20:19   

różnice niby niewielkie, ale jednak na korzyść X-Cleana :bigok
_________________
Rafał

Następny spot:
09.05.2014 r.
godz. 18
Gospoda Złoty Garniec
 
 
 
Seed 
Celebrate


Auto: Octavia 3
Silnik: 1.4 TSI CHPA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2010
Skąd: Universe
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: Nie 05 Sty, 14 00:58   

tdi122 napisał/a:
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL czy Amsoli European Car Formula 5W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil

do 1.9 Asv po chipie?

Co najlepsze do płukania silnika po starym oleju?


Kolego - jak nie zalujesz kasy kup Motul X-max 0W40. jak zalujesz - X-cess 5W40. Mialem Fuchsa i olej szybko zdegradowal - po ok 7 tys (podobnie rzecz sie miala z Liqui Molu TT4600). Na Amsie tez jezdzilem - nie widac roznicy do Motula Specyfica wiec po co przeplacac.
_________________
KLIK -> O3 1.4 TSI EL

 
 
kabanos 
RS


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Sty 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 05 Sty, 14 01:05   

tdi122, Motul 8100 X-cess 5W40 wystarczy w zupełności.
_________________

>>>moja srebrna kombi strzała<<<
 
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 08 Sty, 14 10:04   

Seed: zalej Fuchs-a 0W40 z aprobatą 229.5 albo to samo z 0W30 to zobaczysz jak wypada Twój olej :-)

Wchodzi nowy olej 0W40 z 229.5 i VW 502.00 ale na szczegóły jeszcze za wcześnie będzie już ciasno na "piedestale" :lol:
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
leonn 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2011
Skąd: KCH
Wysłany: Sro 08 Sty, 14 17:17   

canecorso, pierwszy post 14min po zarejestrowaniu na forum i reklama sklepu :?: :shock:
Za coś takiego powinien kolega canecorso, dostać bilet na dłuższe wakacje i post do usunięcia.
_________________

 
 
rafiki 
RS
Thunderstruck


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 30 razy
Wiek: 22
Dołączył: 05 Cze 2012
Skąd: Częstochowa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Sro 08 Sty, 14 17:21   

leonn napisał/a:
14min po zarejestrowaniu na forum i reklama sklepu
może jestem ślepy, ale gdzie Ty tam widzisz reklamę?
_________________
Rafał

Następny spot:
09.05.2014 r.
godz. 18
Gospoda Złoty Garniec
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group