Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Wywala płyn chłodniczy - co może być przyczyną...
Autor Wiadomość
Agamek12 
S_OCP Member


Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.6 VVT-i 16V
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: WH w WWL / SK
Wysłany: Sob 08 Lut, 14 18:24   Wywala płyn chłodniczy - co może być przyczyną...

Koledzy.
Jest sobie auto, które zapala normalnie. Ale jak złapie temperaturę to szybciutko zaczyna wywalać płyn chłodniczy korkiem. Co (poza przepaloną UPG) może być przyczyną takiego stanu?
I czy bez rozbierania silnika można jakoś (przynajmniej wstępnie) ocenić czy nie wystąpiło w silniku przegrzanie i jakieś poważniejsze uszkodzenie?
Rzecz dotyczy wolnossącego silnika benzynowego...
_________________
Moja "babcia": T25 i 202kkm :-)
Rolka żony: e11FL i 145kkm :-)
 
 
piotrek_gdy 
Donatorr
Wrangler TJ 4,0



Auto: Octavia 2 FL RS Combi
Silnik: 2.0 TDI CR CEGA
Pomógł: 165 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Mar 2008
Skąd: 3miasto/Wawa
Wysłany: Sob 08 Lut, 14 19:00   

Agamek12, zależy jakie to auto

może być np. walnięty termostat, uszkodzone wentulatory
zobacz jaki jest płyn w zbiorniczku- kolor i konsystencja oraz czy rury przy chłodnicy są twarde
no i czy włączają się wiatraki
_________________
jest kolejny RS & DSG :) pierwszy RS z działającym PLA, OPS 360stopni :)
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI :)

wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, felgi Zenith, inne, inne-proszę pytać na PW
 
 
maciek 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: Kalisz
Wysłany: Sob 08 Lut, 14 19:02   

Zacznij od sprawdzenia (podmiany) korka w zbiorniczku płynu/chłodnicy. Czasem się psuje i puszcza ciśnienie.
_________________
OCTAVIA '01
 
 
 
Nedar 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Szczecin [ZS]/Police
Wysłany: Sob 08 Lut, 14 23:03   

Sprawdź również czy ze zbiorniczka nie ulatują spaliny. Po prostu powąchaj opary, które się wydobywają.
Możesz również udać się do serwisu, który sprawdzi zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
 
 
robreg 
Elegance


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Sob 08 Lut, 14 23:07   

Agamek12, patrząc się na silnik w aucie stwierdzić można, że jest brudny :)

Co powoduje bąbelki w układzie chłodzenia? Trzy rzeczy:
1. gotujący się płyn chłodniczy
2. przedostająca się do kanałów wodnych "kompresja" – czyli mieszanka paliwowo-powietrzna oraz spaliny
3. wydostające się z zakamarków układu powietrze, będące wynikiem błędnie napełnionego układu.

AD.1. Zjawisko to będzie nienormalnie występowało jedynie wtedy, kiedy układ chłodzenia z zamkniętego (ciśnieniowego) stanie się układem otwartym. W układach otwartych gotowanie się wody jest normalne, ale ostatnim układem otwartym były wehikuły pokroju pierwszych Fiatów 125p. Jeśli korek układu zamkniętego będzie uszkodzony, lub będzie odkręcony (lub np. ktoś uszkodzi gwint korka, aby ten nie mógł uszczelnić układu – sam widziałem to na własne oczy, zrobione przez fachowców z serwisu Hondy w Wałbrzychu bodajże), normalnym będzie, że po odpowiednio długim czasie pracy jednostki benzynowej może dochodzić do gotowania się płynu. Dodawanie gazu przy gotującym się płynie w przegrzanym ponad 100 st.C silniku nie powoduje wywalania gejzera płynu.

AD.2. Tę przypadłość prosto wyczuć. Przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego, po pewnym czasie pracy silnika (szczególnie na podwyższonych obrotach), węże gumowe układu chłodzenia będą twarde / bardzo twarde, zaś po odkręceniu korka, prócz kipiejącego płynu powinno się dać odczuć zapach spalin wydobywający się z bąbelków. Poza tym stopień występowania bąbli w płynie będzie skorelowany z obrotami silnika – wolne obroty mało bąbelków, ostra przegazówka / utrzymywanie silnika na wysokich obrotach / strzały z pedału gazu i ze zbiorniczka wystrzelić może gejzer wrzątku. Scenariusz ten to nieszczelność pomiędzy komorami spalania a kanałami płaszcza wodnego. Najczęściej jest to uszczelka, rzadziej, co nie znaczy, że bardzo niespotykanie pęknięty blok (jeśli alu) / głowica / tuleja cylindrowa (jeśli jest to silnik z mokrymi tulejami cylindrów - patrz silnik K16 duetu Rover/Honda). Objaw taki może być efektem wcześniejszej innej usterki, która doprowadziła silnik do przegrzania, pokrzywienia elementów i rozszczelnienia komór spalania cylindrów.

AD.3. To chyba prosto okiełznać – bąbelkowanie będzie stopniowo zanikało, nie będzie smrodu spalin, nie będzie twardych węży – raz porządnie odpowietrzony układ, który nie zawiera żadnych usterek czy nieszczelności rozwiązuje ten scenariusz.

Jakakolwiek diagnostyka, czy to przegrzanie silnika, czy coś jest w nim pokrzywione i czy cokolwiek trzeba wymieniać wymaga rozebrania silnika i sprawdzenia czasem tylko uszczelki, czasem głowicy, czasem nawet bloku silnika.

[ Dodano: Sob 08 Lut, 14 23:11 ]
a, no i oczywiście takie sprawdzanie to precyzyjne pomiary z przyrządami do tego celu służącymi - na oko to chłop w szpitalu....
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
Agamek12 
S_OCP Member


Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.6 VVT-i 16V
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: WH w WWL / SK
Wysłany: Nie 09 Lut, 14 13:58   

Temat się zdezaktualizował.
Interesujące mnie auto miało być zadbanym, czystym, niepoobijanym z jedynie "wywalającym" płyn silnikiem, a na miejscu okazało się być zaniedbanym, zużytym i wrośniętym w ziemię wrakiem wymagającym nieco więcej nakładów, niż zakładana przeze mnie wymiana UPG...
Klientem miała być Xsara Picasso 1.6i '01.
_________________
Moja "babcia": T25 i 202kkm :-)
Rolka żony: e11FL i 145kkm :-)
 
 
leszekmw 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 51 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: lublin
Wysłany: Wto 11 Lut, 14 09:55   

Agamek12, a Ty dalej szukasz auta ? a co u Marcina ? sam nie wiem czy sprzedał czy co ..
_________________
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. CHIP MT .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
 
 
 
Agamek12 
S_OCP Member


Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.6 VVT-i 16V
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: WH w WWL / SK
Wysłany: Wto 11 Lut, 14 11:17   

leszekmw napisał/a:
Agamek12, a Ty dalej szukasz auta ? a co u Marcina ? sam nie wiem czy sprzedał czy co ..

Kuzyn mi podrzucił, że jakiś ojciec jego znajomego ma do sprzedania zadbaną Xsare Picasso z wywalającym płyn chłodniczy silnikiem - miała kosztować ~4kzł. A że żona troszkę mi przebąkuje, że chciałaby latem mieć czym jeździć z dziewczynami, to chciałem jej kupić. Na miejscu okazał się być ten wóz stojącym od kilku miesięcy złomem.
A czy szukam sobie...? Szukam, ale idzie mi to jak krew z nosa... Za dużo bym chciał, a za mało mam kasy :? No i czasu mi brakuje...
_________________
Moja "babcia": T25 i 202kkm :-)
Rolka żony: e11FL i 145kkm :-)
 
 
gebek 
S_OCP Member

Auto: Honda Accord VIII
Silnik: R20A
Pomógł: 25 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Paź 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 11 Lut, 14 11:47   

Agamek12 napisał/a:
Za dużo bym chciał, a za mało mam kasy

Na brakujaca reszte, mozna wziac kredycik :bigok
_________________
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.

Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i Shadow VT 750 Black Spirit
 
 
Agamek12 
S_OCP Member


Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.6 VVT-i 16V
Pomógł: 49 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: WH w WWL / SK
Wysłany: Wto 11 Lut, 14 13:31   

gebek, to nie jest kwestia braku pieniędzy. Po prostu założyłem sobie pewien limit i jego się trzymam.
_________________
Moja "babcia": T25 i 202kkm :-)
Rolka żony: e11FL i 145kkm :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group