Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[O2] Climatic
Autor Wiadomość
Zajaczek 
Classic

Auto: VW
Silnik: 1.6 AEE
Dołączył: 12 Lip 2014
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro 16 Lip, 14 11:07   [O2] Climatic

Witam, Nie wiem czy dobrze umieściłem temat na tym dziale, jakby co proszę o przenoszenie tematu. Przymierzam do zakupu Octavi II i choć byłem nastawiony na climatronic... ale niestety w tej wersji trzeba sporo dopłacić a a nie stać na mój fundusz.

1) A więc jak odróżnić, że to jest climatic to jest na pokrętłach do ustawienia temperatury są cyferki ? Czy nie koniecznie?
2) To już najważniejsze pytanie przynajmniej dla mnie. Czy climatic daje radę w trasie/mieście ochłodzić i utrzymać zaznaczoną temperaturę w samochodzie np 18 stopni jak jest na zewnątrz w cieniu z 30 stopni?

Pytam was o praktyczną odpowiedź...

dziękuję i pozdrawiam
Artur
 
 
misza_zabrze 
Celebrate


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 FSI BLR
Pomógł: 20 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Lis 2013
Skąd: UK/(Zabrze,Cieszyn)
Wysłany: Sro 16 Lip, 14 11:43   

Zajaczek,

Climatronic ma 2 wyswietlacze (przed liftem) mozesz ustawic inna temperature dla pasazera i inna dla kierowcy.
Po lifcie wszystko odczytujesz na "radiu".

Z tego co ja wiem to nie ustawiasz na pokretlach temp w pojezdzie tylko temp na wylocie z kratek. A opcja auto bedzie dazyla by ta temp. uzyskac i utrzymac w pojezdzie.

Climatronic przed liftem.




Po lifcie

_________________
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG :D
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8

Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

Seicento http://forum.octaviaclub....1461776#1461776
 
 
robreg 
L&K
TDI mit Pumpe-Düse-Technik


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Sro 16 Lip, 14 23:39   

misza_zabrze pokazał Ci climatroniki w dwóch edycjach.

Moduł Climatic poznasz po tym, że:
- na pokrętle ciepło-zimno będziesz miał podane cyfry
- przy uruchomieniu dmuchawy regulując temperaturę w okolicach temperatury otoczenia da sie usłyszeć, że automatyka reguluje położenie klapki temperatury ciągle (ciche ty ty ty ty cisza ty ty ty ty cisza....)

Climatic jest jak najbardziej pełnoprawną klimatyzacją automatyczną, tylko jednostrefową.

jeśli na pokrętle temperatury widzisz tylko punkty niebieski oraz czerwony, to jest to bezczelny MECHANICZNY regulator położenia klapki zimno ciepło w mechanizmie przewietrzania kabiny.
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
The_playa 
Drive

Auto: Octavia 2 Tour
Silnik: 1.6 MPI BSE
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 16 Lip, 14 23:47   Re: Climatic

Zajaczek napisał/a:

1) A więc jak odróżnić, że to jest climatic to jest na pokrętłach do ustawienia temperatury są cyferki ? Czy nie koniecznie?
2) To już najważniejsze pytanie przynajmniej dla mnie. Czy climatic daje radę w trasie/mieście ochłodzić i utrzymać zaznaczoną temperaturę w samochodzie np 18 stopni jak jest na zewnątrz w cieniu z 30 stopni?


Z twojej wypowiedzi rozumiem, ze z climtonic-iem dales sobie juz spokój...wiec:
1)Tak generalnie cyferki oznaczaja climatic czyli półautomat...chyba od MY11 climatic zaczał oznaczać manualną klimatyzacje i cyferki znikneły.
2)W Octavi mam manual ale w Fabi II fl mam climatic i nie ma ona zadncyh problmów z dmuchaniem temp 16 stopni nawet przy 33. Mozliwosc utrzymania nadmuchu to raczej kwestia sprawnosci klimy.
A tak przy okazji to nie wiem czy dobrze rozumiesz działanie climatic-a. On nie utrzymuje wewnątrz zaznaczonej temp na pokrętle, on ustawia temperature nadmuchu na tą temoerature.

Pozdrawiam
 
 
robreg 
L&K
TDI mit Pumpe-Düse-Technik


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 00:12   

The_playa, na czym Twoim zdaniem polega półautomatyczność Climatic-a? Że nie ma przycisku auto? :-D

Jak znikneły cyferki z panela zniknęła też nazwa Climatic. Produkt przestał występować w ofercie.

Cytat:
A tak przy okazji to nie wiem czy dobrze rozumiesz działanie climatic-a. On nie utrzymuje wewnątrz zaznaczonej temp na pokrętle, on ustawia temperature nadmuchu na tą temoerature.


Nie wiem, jak Kolega sprawdzał działanie Climatica. Climatic, tak jak Climatronic ma czujnik temperatury w kabinie i na tej podstawie reguluje swoje działanie! Ludzie nie piszcie herezji.

* czujnik Climatica ma większą bezwładność niż rozwiązania występującego w climatronicach, ale nadal on występuje i ma wpływ na działanie systemu.

Konia z rzędem temu, kto pokaże, gdzie ten czujnik występuje :)

[ Dodano: Czw 17 Lip, 14 00:16 ]
w starych panelach climat* chyba były wręcz instalowane małe wiatraczki, które miały za zadanie szybciej monitorować zmiany temperatury w samochodzie, potem już się z tego wycofali.
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
Enriquez 
RS


Auto: Superb III
Silnik: 2.0 TSI CHHB
Pomógł: 106 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: ELW
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 00:16   

w FL to jest ten pipek między pokrętłami kolego sympatyczny
działa na podczerwień dla jasności
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
robreg 
L&K
TDI mit Pumpe-Düse-Technik


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 00:25   

Enriquez napisał/a:
w FL to jest ten pipek między pokrętłami kolego sympatyczny
działa na podczerwień dla jasności


Podglądałeś, oszukujesz... Wersja pre-FL też to ma :-D

[ Dodano: Czw 17 Lip, 14 00:27 ]
Marcin, to gdzie tę chabetę z tym rzędem podstawiać? :-)
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
The_playa 
Drive

Auto: Octavia 2 Tour
Silnik: 1.6 MPI BSE
Wiek: 36
Dołączył: 11 Maj 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 00:29   

robreg napisał/a:
The_playa, na czym Twoim zdaniem polega półautomatyczność Climatic-a? Że nie ma przycisku auto? :-D
.

Na tym ze dysze dmuchania ustawiasz sam.

http://www.volkswagen.pl/...n/climatic.html

robreg napisał/a:
Jak znikneły cyferki z panela zniknęła też nazwa Climatic
.

Chyba tylko w twoim słowniku.
Cytat:
Climatic – klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka po stronie pasażera z przodu

http://www.skoda-auto.pl/...st15141403a.pdf

Może i jest gdzies w kabinie ten czujnik ale u mnie VCDS w blokach pokazuje dokladnie takie zmiany temperatury nawiewu ja ustawione na pokretle a nie korekty do wyrównania.
Nie sadze ze jest to kewstia tego ze Fabia ma inny climatic.

A BTW to spokojnie nie gorączkuj sie tak bo sam podajesz nie sprawdzone informacje :) czil out :)
 
 
Enriquez 
RS


Auto: Superb III
Silnik: 2.0 TSI CHHB
Pomógł: 106 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: ELW
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 00:52   

robreg, spoko luz - climatic od manuala różni się dwoma dodatkowymi czujnikami - na środku i na nogi - w ten sposób dokładniej reguluje co ma być. Manual ma jeden czujnik za parownikiem i to tyle. Musiałbym doczytać, żeby się za bardzo nie mądrzyć, bo dokładnie nie pamiętam.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
robreg 
L&K
TDI mit Pumpe-Düse-Technik


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 01:48   

rozentuzjazmowałem się (tym o róznicy pomiędzy starym a nowym Climaticem), bo zdziwiłem się ostatnio, jak zobaczyłem nowy zespół kabinowy klimy z ręcznym sterowaniem klapki nawiewu (ale to chyba nie był klamot z Octy, tylko mniejszej siostry).

Z tego co mierzyłem swoją klimatyzację (a męczyłem się z tym sporo, bo rozbierając panel przestawiłem położenie pokrętła temp względem potencjometru na płycie i się mi sterowanie rozjechało), to Climatic starego typu, z temperaturami na pokrętle:
- używa czujnika temp. na podczerwień (to co pokazałem na focie)
- robi to automatycznie

Czujnik działa bardzo fajnie - zakładamy, że ustawione jest 22, w kabinie mniej więcej coś w podobie, climatic działa w trybie chłodzę - grzeję - chłodzę - grzeję. W tym momencie przykłada się palec do kropki, chwila mija i w kabinie Syberia z kratek (a przecież ani pokrętło ani warunki nawiewu nie zostały ruszone)

blok pomiarowy za to odpowiadający to:
006,1,Evaporator,Temperature,Specification: -40.0...+40.0 °C
006,2,Interior,Temperature,Range: -100.0...+100.0 °C

stąd moje święte oburzenie za obrzucanie starego typu Climatica takimi pomówieniami.

Nowy, występujący w Tourze zespół klimatyzacji jest niby w całości sterowany elektronicznie, ale ponieważ nie ma dojścia do jego bloków pomiarowych (zapisane są już w szyfrowanym pliku CLB) nie pamiętam, czy miał blok pomiarowy wnętrza pojazdu.

Dla mnie największą zaletą starego Climatica jest właśnie to, że on jednopunktowo bo jednopunktowo, ale jednak pilnuje ustawionej pokrętłem temp. w kabinie, a jak czytam informacje, że tego nie robi, to drobne w kieszeni przestają mi się zgadzać :-/
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
iFi 
Celebrate

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 12:51   

A pełnoprawny Climatronic ma jakieś dodatkowe czujniki poza nasłonecznienia? Chyba nie... Climatic (ten półautomatyczny) to ogromny przeskok względem wersji w pełni manualnej. Wiem, bo miałem manuala i z racji dostania w łapska panelu ze sterowaniem foteli w wersji półautomatycznej dokonałem zmiany... Efekt jest taki, że zapomniałem o pokrętle temperatury i steruję jedynie siłą nadmuchu. Temperaturę wnętrza utrzymuje naprawdę dobrze. Nie wspomnę o ukrytych funkcjach włączania obiegu zamkniętego wtedy kiedy trzeba :bigok Moim zdaniem jedyny powód dla którego Skoda zrezygnowała z tego rozwiązania był fakt, że za dobrze działało :)

Dodatkowo, temperatura na pokrętle to oczywiście zadana temperatura wnętrza. Łatwo to sprawdzić ustawiając powiedzmy na 22*. Kiedy jest upalny dzień z kratek nawiewów wieje lodem, kiedy robi się chłodno czuć, że powietrze jest ledwo letnie. Potwierdzają to z resztą bloki pomiarowe czujników temperatury w kratkach nawiewów.
 
 
robreg 
L&K
TDI mit Pumpe-Düse-Technik


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 25 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2010
Skąd: Warszawa (WE)
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 13:04   

iFi napisał/a:
Moim zdaniem jedyny powód dla którego Skoda zrezygnowała z tego rozwiązania był fakt, że za dobrze działało :)


Przy Climaticu starej daty, jak ktoś był kumaty, to wiedział, że przy zakupie auta nie ma sensu wywalać bardzo dużo kasy na Climatronic. Z tego powodu automat jednostrefowy musiał zniknąć z oferty całej grupy VAG :)
_________________
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
 
 
iFi 
Celebrate

Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2012
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 17 Lip, 14 13:09   

robreg napisał/a:
automat jednostrefowy


Aż tak może bym go jednak nie nazywał, choć niewiele mu brakuje. Miałem w Audi A3 8L (tej starej) Climatronic jednostrefowy i on jednak miał pewną przewagę w postaci czujnika nasłonecznienia i chyba dwukrotnie większej liczby stopni dmuchawy, która z resztą działa w pełni automatycznie. To jest jak dla mnie cecha, którą nazwał bym małą wadą. 4 stopnie dmuchawy to jednak nieco mało i czasem brakuje pośrednich biegów, szczególnie pomiędzy 2 a 3 jest spory przeskok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group