Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem 2.0?
Autor Wiadomość
OctaviaFan 
Classic

Silnik: 2.0 APK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2007
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 12:23   Problem z silnikiem 2.0?

Witam,

Jestem zdesperowany - szukam wszędzie pomocy i nikt nie potrafi rozwiązać mojego problemu.
Posiadam skodę Octavie 2.0 115KM z 2001r (od nowości). Przejechane mam 97000 km.
Od 25 tyś pojawił się pewien problem. Mianowićie na biegu jałowym silnik nie pracuje prawidłowo - bardzo nierówno. Przy przyspieszaniu również pojawia się delikatne przerywanie.
Samochód był już w ASO (wielokrotnie Chełm, Zamość) z tym problemem. Niestety ci panowie - śmiem twierdzić - nie bardzo znają się na samochodach. Stwierdzili, że samochód "rwie", pięknie przyspiesza i nie ma co tu szukać. Szukałem pomocy u innych fachowców, niestety też to nic nie pomogło.

W samochodzie zostało wymienione:
- sonda lambda 3x
- moduł z cewką (mała poprawa)
- przewody elektryczne

Dodam, że komputer cały czas wywala błędy typu "uboga mieszanka, sonda lambda itd", jednak samochód tankowany jest tylko na "pewnych" stacjach i paliwem 98, natomiast jak wczesniej wspomniałem sonda lambda była wymieniana.

Dlaczego komputer wyrzuca te błędy?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
 
 
djczas 
RS

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: z trumny
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 15:20   

a jest gaz w samochodzie czyli podtlenek lpg
 
 
OctaviaFan 
Classic

Silnik: 2.0 APK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2007
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 18:07   

Nie ma instalacji gazowej, właśnie mechanicy, u których byłem mówili, że to typowy objaw dla instalacji LPG. Nic nie było kombinowane w tym aucie :(
 
 
djczas 
RS

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: z trumny
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 18:19   

OctaviaFan, przpływomierz lub zawór egr ale z zaworem to nie wiem czy tam wystepuje
 
 
-Piotr- 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 35 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Cze 2006
Skąd: WOT Celestynuff
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 20:49   

Świece zapłonowe kiedy były wymieniane? Filtr paliwa może warto wymienić.
Przeczytaj jeszcze to;
http://forum.octaviaclub....a+praca+silnika
 
 
borut 
S_OCP Member

Silnik: 1.8T 20V AGU
Dołączył: 09 Paź 2005
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro 21 Mar, 07 22:12   

Szkoda że nie masz gazu - wyrok zapadł by od razu, a tak to porażka :)
_________________
Powered by VSI PRINS
 
 
 
OctaviaFan 
Classic

Silnik: 2.0 APK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2007
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 22 Mar, 07 07:09   

Witam,

Zapomniałem napisać w pierwszym poście, świece wymienione nawet 2x. Przepływomierz również. Oddałem auto do nowego "magika", jeżeli naprawi to napiszę co było bo usterka jest nadzwyczaj upierdliwa i zagadkowa.
 
 
nico21 
Donatorr
Złota Rączka :P :)



Auto: Volkswagen
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2005
Skąd: szosy GOP`u
Wysłany: Czw 22 Mar, 07 07:19   

OctaviaFan, a która sondę miałeś wymieniana?? Z tego co mi wiadomo to takie błędy wywala przy uszkodzonej sondzie reg-diag, czyli tej w kolektorze. Kolega DigDug tak miał. Ja tez to mam ale u mnie jest inna sprawa bo ma LPG ale tez zacznę od wymiany tej sondy. Aha jeszcze jedno sonda musi być oryginalna a nie żaden zamiennik czy boshowska ale o innym numerze niż powinna byc
_________________
wściekłe 2.0 TDI HL
Stage 1 (zrobione):
149,7KM_329Nm@167,9KM_355,5Nm
Stage 2 (wkrótce):
167,9KM_355,5Nm@..................

JFK II ASC + Triflex :twisted:


http://www.speedtest.net/result/2513559554.png
 
 
 
OctaviaFan 
Classic

Silnik: 2.0 APK
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2007
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Czw 22 Mar, 07 08:09   

Sonda była wymieniona w serwisie na oryginalną - 600zł. Dodam, że na starej komputer pokazywał -na biegu jałowym - zużycie paliwa czasowe 3l/100. Natomiast na nowej wrociło do normy czyli 1,1l/100.
Także sonde (chyba) należy wyeliminować chociaż vag wskazuje, że jest ona uszkodzona.
 
 
daneczek76 
Donatorr
W czym moge pomóc ?



Auto: VW Sharan
Silnik: 1.9 TDI BTB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: Czw 22 Mar, 07 08:20   

OctaviaFan napisał/a:
Sonda była wymieniona w serwisie na oryginalną - 600zł.

to że była wymieniona to nie znaczy że ci ją wymienili.
OctaviaFan napisał/a:
akże sonde (chyba) należy wyeliminować chociaż vag wskazuje, że jest ona uszkodzona.

Ja bym nadal upierał się w servisie na wymiane sądy masz gwarancje na zrobiona przeznich robote a bład ci wywala że sąda także do roboty.
_________________
SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
SHARAN SPECIAL 1.9 TDI 150 KM
 
 
 
nico21 
Donatorr
Złota Rączka :P :)



Auto: Volkswagen
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2005
Skąd: szosy GOP`u
Wysłany: Czw 22 Mar, 07 15:11   

OctaviaFan, nie raz tak było ze niby sonda nowa a była walnięta. Skoro wymieniałeś w serwisie to masz gwarancje i maja ci ja ponownie wymienić aż do momenty nie pojawiania sie błedu. WALCZ!!!
_________________
wściekłe 2.0 TDI HL
Stage 1 (zrobione):
149,7KM_329Nm@167,9KM_355,5Nm
Stage 2 (wkrótce):
167,9KM_355,5Nm@..................

JFK II ASC + Triflex :twisted:


http://www.speedtest.net/result/2513559554.png
 
 
 
djczas 
RS

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Skąd: z trumny
Wysłany: Pią 23 Mar, 07 02:53   

OctaviaFan, vag pokazuje że sonda jest uszkodzona także przy uszkodzonym katalizatorze dobrze by było jakbyś podjechał do serwisu aby zrobili ci kod gotowości tak zawany readines kod i tam wyjdzie co może byc przyczyną zawęzi obszar poszukiwań
 
 
SeventhSon 
Classic

Wiek: 41
Dołączył: 26 Kwi 2007
Skąd: Chełm
  Wysłany: Pon 30 Kwi, 07 14:48   Sonda

Wszelkie objawy wskazują na sondę, chociaż nie wiadomo do końca...
W Essim miałem taki "test sondy":
1. wyzerować wszystkie błędy;
2. uruchomić silnik, poczekać ze 2 minuty, aż się sonda rozgrzeje;
3. odłączyć sondę (rozpiąć wtyczkę)
Przy dobrej sondzie sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny- generalnie zwiększa obroty, i za chwilę stabilizuje je, ale w okolicach 900-1000
Przy zepsutej sondzie- nie dzieje sie nic!
Jak już się dobierzesz do wtyczki sondy to warto sobie po prostu ją zmierzyć:
1. miernik uniwersalny na pomiar napięcia stałego w zakresie 10V i pomiar:
UWAGA: przy miernikach z wskazówką koonieczne jest sprawdzenie polaryzacji,bo spalimy miernik, przy tym z wyświetlaczem LCD po prostu będzie znak "-"
UWAGA 2: zazwyczaj są 4 kable na sondę (2 podgrzanie i 2 pomiarowe), mogą być też tylko 2 kable (podgranie i pomiar- masa z silnika) nie pamiętam, czy są też sondy z 3 kablami.
2. podłączamy miernik i mierzymy napięcie na sondzie!!!!! teoretycznie powinno być w okolicach 0,5V (możemy zmienić zakres na mniejszy, jak znajdziemy kable do pomiaru)
0,4-0,6 też jest OK.
Po zwiększeniu obrotów na początku napięcie będzie większe, bo silnik dostaje paliwo, ale jeszcze nie w pełni jes spala (dlatego m.in. sonda reguluje faktyczną dawkę paliwa)

Tyle w skrócie o sondzie. Nie musisz się bać. Awarie sondy są rzeczą normalną i projektanci silników przewidując takie rzeczy programują odpowiednio sterowniki, więc krzywda się silnikowi nie stanie (jak nie będziesz go kręcił więcej niż ok. 70% i krótko)

Opisana procedura pozwala tylko ocenić fakt pracy/ braku pracy sondy i nic więcej!!!!

Poza tym jak będziesz w okolicach Chełma, to daj znać, podeślę Ci numer do gościa, który być może coś ustali- o ile temat jest aktualny!!!!!
_________________
Skoda Felicia 1.4MPI, Ford Escort 1.6 16V ZETEC
VW Passat B4 kombi 1.8 B+G .... i teraz
Skoda OCTAVIA 1.6 75kW
 
 
 
Ziomus1987 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 APK
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2007
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 30 Kwi, 07 16:19   

Siema. Posiadam Octavie z tego samego roku i z tym samym silnikiem. Jak mi komputer wyrzucal uboba mieszanke paliwa, sonde lambda i do tego zle spalanie na dwoch cylindrach to elektryk wymienil mi sterownik pracy silnika:) Po prostu auto nie mialo w tym czasie wogle mocy nie wkrecalo sie nawet na obroty nawet na jalowym biegu. I faktycznie dwa dni bylo dobrze:) Po wymianie tego sterownika komputer nie pokazywal zadnych bledow. Po dwoch dniach problem wrocil. Caly komputer zostal odeslany wraz z licznikiem do fachowca i on powiedzial ze wszystko jest ok. Okazalo sie ze padl przeplywomierz powietrza i zostal on wymieniony na bosha. Na chwile obecna wszysko jest wporzadku(komputer nie wyrzucil przeplywomierza). Pozdro
_________________
Szukam pracy :)
 
 
 
nico21 
Donatorr
Złota Rączka :P :)



Auto: Volkswagen
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2005
Skąd: szosy GOP`u
Wysłany: Wto 01 Maj, 07 21:05   

Ziomus1987, dokładnie miałem to samo. Cały czas wywalało mi błędy ze mieszanka paliwa za bogata, za uboga. Wymieniłem sondę na oryginalna i dupa to samo. Dopiero po wymianie przepływomierza na oryginalny wszytko ustąpiło.

WAŻNE !!!! przepływomierz musi być ori a nie żaden zamiennik - nawet z najwyższej półki - po prostu nie wydala i silnik głupieje !!!
_________________
wściekłe 2.0 TDI HL
Stage 1 (zrobione):
149,7KM_329Nm@167,9KM_355,5Nm
Stage 2 (wkrótce):
167,9KM_355,5Nm@..................

JFK II ASC + Triflex :twisted:


http://www.speedtest.net/result/2513559554.png
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group