Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[O1] AEE chodzi tylko na niskich obrotach.
Autor Wiadomość
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 30 Lip, 07 15:35   [O1] AEE chodzi tylko na niskich obrotach.

Witam po dosyć długiej nieobecności. Niestety, po 1,5 roku eksploatacji, moja Octavia 1.6 AEE z 2002 roku zaczęła sprawiać problemy.
W czwartek wstawiłem samochód do garażu. Normalnie palił, jechał po mieście i w trasie bez problemów. W piątek rano zaczął się kłopot. Silnik odpalał i strzelało coś pod maską i gasł. Wymieniłem świece na NGK V-Line i kable WN. Samochód po tym zabiegu odpala i chodzi na wolnych obrotach, a przy dodaniu gazu dławi się i w końcu gaśnie. Reset komputera (odpięcie aku) nic nie dało. Po podłączeniu do komputera nie wykazuje błędów.

Przebieg około 78 tysięcy, zagazowana, instalacja pełna sekwencja. Krztusi się na obu rodzajach paliwa.

Przepraszam, jeśli rozwiązanie jest już gdzieś na forum, użyłem szukajki, ale nie znalazłem. Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez pwl Czw 02 Sie, 07 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
-Piotr- 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 35 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Cze 2006
Skąd: WOT Celestynuff
Wysłany: Pon 30 Lip, 07 16:14   

Poczytaj, może podobne tematy innych użytkowników naprowadzą na przyczynę;
http://forum.octaviaclub....ighlight=lambda
http://forum.octaviaclub....light=brak+mocy
http://forum.octaviaclub....ighlight=lambda
http://forum.octaviaclub....ighlight=lambda
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 30 Lip, 07 19:13   

Magik w warsztacie nie za bardzo wie co jej jest... Mówi, że może aparat zapłonowy. Jakoś nie uśmiecha mi się kupować nawet używanego na to jego "może", bo jeśli się okaże, że to nie to, to mam kasę w plecy. Muszę zakombinować jakoś i pożyczyć na próbę aparat od kogoś. Mam nadzieję, że w końcu znajdę przyczynę.

Pompa, filtry odpadają, bo chodziłby na gazie, a nie chodzi ani na jednym ani na drugim.
 
 
 
Matis68 
Ambiente


Auto: Inne
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 31 Lip, 07 09:27   

Trzeba by sprawdzić przepustnicę. Sonda lambda nawet jak padnie to auto wchodzi na obroty, tyle że sterownik pracuje w trybie awaryjnym. Może jeszcze zajrzyj do kopułki na palec rozdzielacza, strzały mogą byc od słabej iskry bądź od złego składu mieszanki. Te elementy mogą dawać podobne objawy i na gazie i na benzynie...W sumie mnie albo dawało w dupę na gazie albo na benzynie-nigdy naraz...
_________________
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
 
daneczek76 
Donatorr
W czym moge pomóc ?



Auto: VW Sharan
Silnik: 1.9 TDI BTB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: Wto 31 Lip, 07 10:15   

Raczej przepustnica do czyszczenia to najczęściej w aee jest do zrobienia
ja na przebieg 120 tys 3x czysciłem takie objawy jak piszesz
_________________
SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
SHARAN SPECIAL 1.9 TDI 150 KM
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro 01 Sie, 07 20:44   

Przeczyściłem przepustnicę benzynką i szmatką (bez zdejmowania) - mało pomogło. Zadzwoniłem do ASO i podczas rozmowy zabiła mnie reakcja kolesia - "pewnie włączył się tryb serwisowy". Co prawda świeci mi inspekcja w związku z przebiegiem (30 tys od poprz. przeglądu) od około tysiąca km, ale żeby taki kaganiec się odpalał? Decyzja zapadła, jutro moje kochanie jedzie do ASO (mam nadzieję, że się jakoś doturlam)...

Naprawdę byłoby mi łatwiej gdyby chociaż po podpięciu do kompa pokazywało, że tryb serwisowy czy coś, a nie taka ciuciubabka :C
 
 
 
Sebastian_M26 
S_OCP Member

Auto: Superb 2
Silnik: 1.8 TSI BZB
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2005
Skąd: Bytom
Wysłany: Sro 01 Sie, 07 21:37   

przeglądy co 30 tyś w 1.6 AEE :shock:
_________________
Seria 188KM/270Nm na 95RON
 
 
 
marekzu 
Donatorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 34 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Rybnik[SRB]
Wysłany: Sro 01 Sie, 07 22:15   

a palec i kopułka sprawdzona????
_________________
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 07:58   

Nie sprawdzone, bo ja niebardzo się na tym znam (;p) a mechanior mówił, że trzeba by nowy aparat zapłonowy kupic w ciemno :/ Drugi mówił, że przepustnice wyczyścić, no to wyczyściłem.

Dziś Octavia odpaliła po 10 minutach próbowania i kręcenia(dobrze, że aku jakoś to wytrzymuje), więc jest z nią coraz gorzej... Stoi w ASO (właśnie wróciłem).

More updates soon ;C
 
 
 
daneczek76 
Donatorr
W czym moge pomóc ?



Auto: VW Sharan
Silnik: 1.9 TDI BTB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 10:06   

pwl napisał/a:
od około tysiąca km, ale żeby taki kaganiec się odpalał
nic takiego niema zadnego kagańca tryb serwisowy trzeba było sobie skasować samemu.
_________________
SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
SHARAN SPECIAL 1.9 TDI 150 KM
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 10:21   

Jedną inspekcję już skasowałem, teraz wyświetlała się następna i już za cholerę nie da się skasować :/
A tzw. kaganiec to pomysł mojego taty, w którego imieniu to piszę :P

Diagnoza z ASO - katalizator do wymiany. Stoi teraz u gostka od tego, zobaczymy...
 
 
 
aciu 
Rider

Auto: Octavia 2
Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Skąd: P-ń/Murowana Gośl.
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 10:33   

pwl napisał/a:
iagnoza z ASO - katalizator do wymiany
ile ma przejechane km ?
Czuć na końcu rury że jest wydech, niechce mi się wieżyć aby się zapchał. Jednak wszystko jest możliwe :?
 
 
 
Matis68 
Ambiente


Auto: Inne
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 10:40   

A co ma piernik do wiatraka??? Nie słyszałem żeby w taki młodym aucie poszedł kat. Uważaj żebyś nie miał dziwnej miny jak ci pokażą rachunek.Katalizator do AEE jest w komplecie z dwururką i "portkami".Koszt to ponad 1000 zeta.
_________________
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 10:53   

Podczas rozmowy telefonicznej z mechanikiem padł koszt od 300 do 600 złotych. Moim zdaniem kat mógł pasć, bo cośtam w nim dzwoniło podczas jazdy czasami. Auto na gazie, czesto po polnych drogach, więc może jakiś kamień czy cos pomogło. Zobaczymy. Czekam na telefon czy to kat czy jednak nie. Jak nie to się pochlastam :( Ile można szukać przyczyny :evil:
 
 
 
Matis68 
Ambiente


Auto: Inne
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 11:03   

Skoro tak to czekaj co wybadają.Poprostu u mnie kat wytrzymał 250tkm i to na gazie. A doświadzczenia mam smutne- serwisy doją ile wlezie. Pamiętaj że zawsze możesz wsadzić zamiast kata strumienicę w eleganckiej obudowie- z zewnątrz wygląda podobnie i na przeglądach nic nie mruczą.A cena i odgłos do przyjęcia(ok.100zeta)
_________________
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
 
daneczek76 
Donatorr
W czym moge pomóc ?



Auto: VW Sharan
Silnik: 1.9 TDI BTB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 13:08   

pwl napisał/a:
skasowałem, teraz wyświetlała się następna i już za cholerę nie da się skasować :/
obydwie się da kasować serwisową jak i olejową wejs książke osługi lub poszukaj na forum.

[ Dodano: Czw 02 Sie, 07 14:12 ]
pwl napisał/a:
dzwoniło podczas jazdy czasami.
i nadal bedzie dzwonić no chyba że ci tam zaspawaja a dokładnie to ci dzwoniło: http://forum.octaviaclub....ighlight=#64426
_________________
SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
SHARAN SPECIAL 1.9 TDI 150 KM
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 14:39   

Update:
- Katalizator był spalony w nic
- Obydwa tłumiki roztrzaskane szczątkami katalizatora

Nowy katalizator i obydwa tłumiki kosztowały mnie 700 zł. Kat rozgrzewa się w 30s do temp., którą powinien osiągnąć po 10 min. Mechanik twierdzi, że paliwo dostaje się gdzieś gdzie nie powinno. Auto zaholowane z powrotem do ASO. Ponad 1000zł, a jeszcze nic nie wiadomo. Wściec się mozna... :evil: Ciekawe co teraz wymyślą.
 
 
 
bubuDE 
Donatorr



Auto: Octavia 3 RS Combi
Silnik: 2.0 TSI CHHB
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Cze 2007
Skąd: Po-wa
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 15:19   

Jesli potrafisz to sprawdzaj to wszystko, co wymienili, co naprawili, co ustawili. ASO (mowie z wlasnego, bolesnego doswiadczenia) doi klientow jak krowe zwlaszcza jak ktos malo pyta lub z pytan wynika ze nie czai wiele. Bedziesz rozczarowany jak ja, gdy zmadrzejesz po kilku wizytach na tym forum.
_________________
PL-LOP D-ROW
Yahoo Messenger
 
 
 
pwl 
Classic


Silnik: 1.6 AEE
Wiek: 25
Dołączył: 03 Kwi 2006
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 02 Sie, 07 15:27   

Świece i kable wymieniłem we własnym zakresie, bo już był czas. Wydech robiony nie w ASO, bo w Toruńskie nie robi wydechu i mam na niego gwarancję, więc narazie ok z wymianami. Zobaczymy co ASO teraz zrobi.

UPDATE!
Włąsnie wróciłem już sprawną Octavią z ASO. Winowajcą była cewka zapłonowa, której wadliwe działanie było przyczyną dostawania się paliwa do ukł. wydechowego, a w efekcie spalenie katalizatora i uszkodzenie tłumików jego szczątkami. Po wymianie wydechu jest odczuwalna różnica w osiągach :D Wkręca się ładniej i szybciej na obroty, reakcja na gaz jest natychmiastowa :)

Teraz muszę powalczy i zareklamować cewkę, która była do tej pory w Skodzie. Kiedyś samochód nie chciał zapalić i znajomy mechanik założył nową, oryginalną cewkę. Skasował 300zł, ale już powiedział, że będziemy ją reklamować w sklepie gdzie ją kupił. Po przejechaniu 1500km mam już drugą cewkę, miejmy nadzieję, że ta przejedzie "trochę" więcej.

I tak, przy okazji awarii cewki, wymieniłem praktycznie kompletny wydech, kable i świece. Kosztowało mnie to ponad 1300zł. Dobrze, że w ASO policzyli tylko za jedno podpięcie elektroniki :twisted:

[ Dodano: Sob 04 Sie, 07 14:56 ]
UP!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group