Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
[O1] jak wyczyścić intercooler ?
Autor Wiadomość
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 11:06   [O1] jak wyczyścić intercooler ?

Witam.
Jak ostatnio montowałem światła dzienne zauważyłem za prawą kratką zderzaka jakąś chłodniczkę. Doczytałem, że to intercooler. U mnie ta chłodniczka jest nieźle zapyziała. Nic nie kapie ale widać, że to olej z kurzem, piaskiem i licho wie z czym jeszcze.

Zastanawiam się, czy jak pojadę na karchera i tam psiuknę ciśnieniem to nic złego się nie stanie? Może lepiej jakimś sprayem do mycia silników i potem szlauchem?

Pozdrawiam
Andrzej
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
adaś 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi 4x4
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 12 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 11:36   

Cytat:
Może lepiej jakimś sprayem do mycia silników i potem szlauchem?


Ja tak robię raz w roku i to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Zbyt duże ciśnienie może uszkodzić intercooler. Ewentualnie możesz jakimś tanim karcherem, tzn. takim, który nie daje dużego ciśnienia.

PS Jakie światełka zamontowałeś?
_________________
Jest: O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project http://www.ecuproject.pl/) http://forum.octaviaclub....ighlight=ada%B6
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 12:46   

W tym wątku są fotki:
http://forum.octaviaclub....r=asc&start=105

Andrzej
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
pinoczet81 
Classic

Auto: Octavia 1
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Darłowo
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 17:16   

Kolego ja właśnie wymieniłem intercooler bo miałem pękniety i podczas deszczu zasysało mi wode i wchodził tryb awaryjny i to był koszmar,a po wymianie jest idealnie. w starym intercoolerku też miałem olej i to jest kiepski objaw ale wyczyściłem całą odme i zamontowałem nowy intercooler.ak będziesz czyścił pod ciśnieniem to żebyś go nie uszkodził mechanicznie bo będzie lipa. ja proponuje go wykręcić i delikatnie go wyczyścić i odrazu całą odme wyczyść z tego oleju. Pozdrawiam.
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 20:33   

U mnie nic złego się nie dzieje. Po prostu jest zasyfiony. Aż dziwię się, że wszystko działa ok.
Będę musiał to przemyć. Ale całość rozbierać? Chyba dużo z tym roboty. Czy może to pestka na pół godziny?

Pozdrawiam.
Andrzej
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
Tomek_dx 
Rider

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Cze, 10 21:22   

guzolot, Oczywiscie pestka jeżeli ktoś juz to robił:) Ale zawsze musi byc ten pierwszy raz. Odkręcasz lampę prawą i masz dostęp aby zdjąć opaski sprężyste z przewodu powietrza od intercoolera do kolektora. Odpinasz wtyczkę od czujnika.
Potem trzeba zdjąć prawe koło i prawe plastikowe nadkole. Odpinasz kolejną opaskę i przewód powietrza który idzie dołem od turbiny do intercoolera. Potem zobaczysz dwie śrubki na kluczyk 10mm na których trzyma sie chłodnica powietrza. Odkręcasz je i manipulując wyciagasz przez nadkole. To wszystko. Delikatnie czyścisz aby nie pozaginać radiatora i z środka wylewasz pół szklanki oleju:) i zastanawiasz się czy juz czas na turbine czy to tylko odma:)
_________________
Tomek
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Sro 02 Cze, 10 08:16   

W całej operacji nie przeszkodzi duży zbiornik na spryskiwacz? Czy on jest wyżej?
Andrzej
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
Endri 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AEE
Dołączył: 02 Cze 2010
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: Sro 02 Cze, 10 14:15   

Witam.Jestem tu nowy.Ma może ktoś na zbyciu kolektor wydechowy do skody octavii 1.6 LX.
 
 
pinoczet81 
Classic

Auto: Octavia 1
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Darłowo
Wysłany: Sro 02 Cze, 10 22:53   

Kolego jak pisze Tomek_dx to nic skąplikowanego dasz rade.Tylko delikatnie go czyść żeby go nie zmasakrować. Pozdrawiam
 
 
Tomek_dx 
Rider

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Cze, 10 01:23   

guzolot, Zbiornik na spryskiwacz nie przeszkadza ponieważ intercooler wyciagasz do dołu a zbiornik jest nad nim. Pierwszym razem wyjmij sobie przednią lampę a bedziesz wyszystko widział jak na dłoni.
_________________
Tomek
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Pon 07 Cze, 10 08:52   

No to wyczyściłem. ALE.
Coś spier.... :oops: bo teraz przy przyspieszaniu syczy na moje ucho z prawej, chyba ma mniej mocy i bardziej kopci (przy przyspieszaniu ). No i mam wrażenie, że nie pracuje równo jadąc z ok 2-2,5 tys rpm. Czuć czasem takie bardzo delikatne "szarpnięcia". Wcześniej gładziutko chodził.
Wymieniałem też czujnik temp. płynu chłodzącego. Zdejmowałem łącznik między filtrem a tą aluminiową rurą (to po prawej patrząc od przodu). Ale mam wrażenie, że jej połączenie z tym plastikiem po lewej co idzie do przodu na dół obruszało się i jest za luźno, i tam pewnie powietrze spitala.
Nic się nie zaświeca. No ale wyraźnie syczy. Nie wiem jak uszczelnić to połączenie po lewej, Niby pierścienie pozapinane, a rura ma luz jakieś 3-5 mm można ją ruszać :( .

Andrzej :cry:
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
octaviawrc 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AHF
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 22 Paź 2007
Skąd: Andrychów
Wysłany: Czw 10 Cze, 10 13:00   

najlepiej jest zciagniesz zderzak jakies 10 wkretów, potel przednia lampe i masz wszystko widoczne.
u mnie ktos zle założył ta czarna osłone naprowadzajaca powietrze i wytarło w ic malutka dziure. syczało dymilo to byl powód zamontowania fimc (zobaczysz na foto auta).
do tematu sprawdz wszystkie złączki czy sa dobrze osadzone i zakleszczone.
wymyj złącza rur w srodku najlepiej odtłuść.
ja to robilem 2 razy w roku.
jak robisz z ic to sprawdz tez w jakim stanie jest egr i orurowanie do ic.
pozdro
_________________
zerknij na opis fury OCTAVIAWRC http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33689
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Czw 10 Cze, 10 13:10   

Okazało się, że źle spiąłem na dole przy IC. :/ Już poprawione - auto odzyskało wigor.

Tak czy siak na górze kolanko ma luz. Ale póki co nie dmucha tędy. Chciał bym to naprawić zanim się rozleci do końca. Tylko jak? Owinąć taśmą do przewodów wodnych? Jakaś taka szeroka szara - polecali mi w sklepie motoryzacyjnym.

Nie chciał bym obudzić się którejś niedzieli bez teleranka :roll:

Andrzej

Ps. Następnym razem zdejmę zderzak, albo od str nadkola będę płukał bez wyciągania.
W środku nie było dużo oleju. wręcz bardzo mało - nawet nie udało się go wykapać. Martwić się już o turbinę? Czy jeszcze nie?
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
sew1981 
RS

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 10 Cze, 10 15:25   

guzolot, tam trzeba dobrze wszystko pospinać do kupy. ja miałem popękane trochę doloty w asz, to jak mi raz zlozyli nowy ic ale z troche innymi zlaczkami (od innego tdi), to jak walnelo w trakcie jazdy to myslalem ze wysadzilo silnik. tam jest mega cisnienie. pozniej cos skombinowali mechanicy i sie trzymalo elegancko.
_________________
kiedyś: octavia I 1.9 tdi asz '04 seria, bez hamowni
superb I 1.9 tdi awx'05 + chip = 169 km @ 374 Nm
jest: renault megane I ph II '02 1.4 16v air lpg seria
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
outlaw 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2009
Skąd: UK /PL DIORA
Wysłany: Sob 28 Sie, 10 20:29   

czy ktos moze ma jakies foty ,jak to jest robione krok po kroku, tak wiem smiesznie to brzmi , rozkercic to nie problem , skrecic i sie nie pomylic , to juz cos :)

[ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:19 ]
odma

[ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:20 ]
odma

[ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:20 ]
odma

[ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:27 ]
dzis po 7 godzinach , wyczyszczcilem , zalozylem i , :szeroki_usmiech syczy i kompci ,ma jakies dziwne szarpniecia , oraz moc slaba, ale :bigok gwiz jest za...y turbo chodzi , czy ta dolna plastikowa rura co idzie dalej od ic, tak syczy ,tam jest taka sprezyna zaciskowa i dziwnie to wyglada, bo niby rura plastikowa ma wejsc w wypustki, i ta sprezyna ma to docisnac, tak tyle ze , plastik nie ma tych wlasciwosci co guma, elastycznosci .

[ Dodano: Pon 30 Sie, 10 00:58 ]
zrobilem i juz nie syczy,ta rura plastikowa ma te upierdliwa sprezyne, posmarowlem przed zalozeniem smaem bialym i weszlo, git octawka chodzi jak, nowa :bigok

[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 00:47 ]
bylem w serwisie w Edinburgh(edynburg,edinburg)

i stwierdzili ze to turbo, i licza sobie za nowe turbo 840 funtow
:shock: :shock: :shock: , ja nie dalem za wygrana i zaczalem sam kopac, jak widac , :szeroki_usmiech serisant tez spartaczyl prace , to jest ta upierdliwa rura ktora idzie do stalowej do ic, turbo, jak widac , nie sa dobrze spasowane powierzchnie! , nie dokonczylem dzis bo nie podladowalem latarki, trudno jutro dokoncze wymontowanie jak, cos nowego nie wyjdzie, np. ukrecone glowki srub lub nakretek. :D

DSCF1956.JPG
Plik ściągnięto 2863 raz(y) 77.13 KB

DSCF1937.JPG
Plik ściągnięto 2860 raz(y) 87.61 KB

DSCF1951.JPG
Plik ściągnięto 2857 raz(y) 70.46 KB

DSCF1974.JPG
Plik ściągnięto 2827 raz(y) 47.8 KB

_________________
prawidłowa odległość ,mniejsza od większej
 
 
skalar 
Elegance

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: LESZNO-GOSTYŃ
Wysłany: Nie 10 Lip, 11 11:35   

odswieże kotlecika:)mam zamiar wyczyscic intercollera w swoim AUM,macie jakies nowe podpowiedzi i nowinki jak to dobrze zrobić???
 
 
 
guzolot 
Rider


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Skąd: Otwock
Wysłany: Czw 14 Lip, 11 13:15   

Ja bym teraz zdjął koło, i nadkole i bez rozbierania układu IC mył ciśnieniem.
_________________
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---


A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3554
 
 
 
skalar 
Elegance

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: LESZNO-GOSTYŃ
Wysłany: Czw 14 Lip, 11 15:23   

guzolot napisał/a:
Ja bym teraz zdjął koło, i nadkole i bez rozbierania układu IC mył ciśnieniem.

nie rozwali ic???
 
 
 
Sev 
L&K


Auto: Fabia I
Silnik: 1.8T 20V AUQ
Pomógł: 22 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sie 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Lip, 11 15:50   

Nie rozwali o ile pistoletem nie przywalisz w niego :D

Możesz też tylko odkręcić nadkole, bez ściągania koła, wyciągnąć kratkę ze zderzaka i jadziem z koksem ;)
Wpierw od strony koła (przeciwnie do kierunku przepływu powietrza) a potem doczyścić od strony kratki, domyć kierownice powietrza.

Jeżeli masz zaolejony od dołu to zapewne przeciera się i szybko go wymienisz bo się przedziurawi.
_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl
 
 
skalar 
Elegance

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: LESZNO-GOSTYŃ
Wysłany: Czw 14 Lip, 11 16:28   

Sev napisał/a:
Nie rozwali o ile pistoletem nie przywalisz w niego :D

Możesz też tylko odkręcić nadkole, bez ściągania koła, wyciągnąć kratkę ze zderzaka i jadziem z koksem ;)
Wpierw od strony koła (przeciwnie do kierunku przepływu powietrza) a potem doczyścić od strony kratki, domyć kierownice powietrza.

Jeżeli masz zaolejony od dołu to zapewne przeciera się i szybko go wymienisz bo się przedziurawi.

a w srodku jak wyczyscic???
 
 
 
Sev 
L&K


Auto: Fabia I
Silnik: 1.8T 20V AUQ
Pomógł: 22 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sie 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 18 Lip, 11 09:29   

W środku bez demontażu z auta się nie obejdzie. Kupiłbym litr benzyny ekstrakcyjnej, zaślepił jeden koniec, otwór na MAP sensor, zalał co nieco do środka, zatkał drugi koniec i płukał, płukał, płukał, wylać, zalać czystą znowu i płukać, płukać, płukać a na koniec zostawić otwarty żeby odparowało.
_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl
 
 
looker 
Celebrate

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Skąd: Miasteczko małe...
Wysłany: Czw 22 Wrz, 11 21:47   

Pamięta ktoś jaką średnicę ma gumowy łącznik pokazany na zdjęciu 2-gim od góry ? ten spinający IC z plastikową rurą idąca pod auto ? Musze go wymienić i potrzebuję nieco dłuższy więc zamówienie takiego samego nie wchodzi w grę.
Myślałem nad produktami tej firmy : http://allegro.pl/lacznik...1803062338.html
_________________
ASV ++ czyli 169KM@362Nm by ECUProject
 
 
outlaw 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2009
Skąd: UK /PL DIORA
Wysłany: Sob 01 Paź, 11 21:08   

srednicy nie pamietam :roll:
_________________
prawidłowa odległość ,mniejsza od większej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group