Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
Swiece zarowe....
Autor Wiadomość
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Nie 14 Paź, 07 08:56   Swiece zarowe....

Jak sprawdzic swiece zarowe nie wyjmujac ich z silnika ? da rade to jakos miernikiem sprawdzic? a moze na VAGu da rade sprawdzic?

Jezeli wymieniac na nowe to jakiej firmy brac BOSCH, BERU ? Orientuje sie ktos jakie montuja orginalnie?
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
Ostatnio zmieniony przez Samiec Sob 20 Paź, 07 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dariuspolo 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: opole/monachium
Wysłany: Nie 14 Paź, 07 09:19   

...mozesz miernikiem sprawdzic opor miedzy masa a czubkiem swiecy,
lub kabel z zarowka 21w miedzy czubek a kleme akumulatora.
Pierwsza metoda jest oczywiscie dokladniejsza, jezeli chodzi o swiece to kupilbym
"Bosch Duratherm Chrominium" niewiemjak sie to dokladnie pisze.

Darek
_________________
T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
 
 
koja86 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 46
Dołączył: 10 Mar 2007
Skąd: SBL
Wysłany: Nie 14 Paź, 07 17:46   

Miernikiem nie bardzo chyba ,że odkręcisz przewody i wtedy tak jak kolega napisał powyżej ale są cęgi na prąd stały więc tymi cęgami możesz sprawdzić czy pobierają prąd zimne świece wszystkie to jakieś 80Amper ale spada do około 40Amper wraz ze wzrostem temperatury. Jest to najlepsza metoda sprawdzenia tych świec bez wykręcania i odpinania przewodów. Pomiar oporności czasem nic nie daje bo świeca może być uszkodzona w ten sposób że nie będzie zaczynała grzać się od czubka tylko od środka więc nie będzie zapalać oleju.
_________________
Takie zwykłe Ambiente
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Sro 17 Paź, 07 10:31   

A wiec robilem test za pomoca miernika i zarowki z kabelkiem. Na mierniku tylko jedna swieca pokazuje opor na omomierzu. Reszta nic.
Nastepnie podpiolem kabelek od zarowki do plusa w akumulatorze, a bolecem z zarowka dotykalem do czubkow swiec. Pierwsza od lewej nie dziala, druga niby zarowka sie zapala(na mierniku nic nie wskazalo),trzecia nic, czwarta swieci i wychodzi na to ze ta jest w najlepszym stanie. Na mierniku wyszlo tylko 0,03.
Na tej stronie: LINK jest filmik jak sprawdza koles miernikiem swiece zarowe. Wedlug tego filmiku na dobrej swiecy miernik powinien pokazac opor od 0,5 do 1,5.
Jezeli sie nie pomylilem, bo robilem to pierwszy raz to wszystkie swiece sa do kosza.
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
lama 
Classic

Dołączył: 29 Sie 2007
Skąd: Prószków
Wysłany: Sro 17 Paź, 07 12:31   

czesc
jakie świece polecacie do 1.9 tdi jakieś nie drogie
 
 
2pac 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 21 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Mar 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 17 Paź, 07 14:00   

ngk...
_________________
President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Sro 17 Paź, 07 14:50   

Zamowilem z allegro BERU, sa po 20-22zl/szt, BOSCHa tez sa po 20zl/szt.
Swiece do PD koles na allegro ma nowe(BOSCH/BERU) po 10zl szt, ale nie wiem jak z faktura i gw.
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
2pac 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 21 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Mar 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 17 Paź, 07 18:15   

lepiej dolozyc te kilka zl, na ngk jeszcze nikt z mojej rodziny sie nie zawiodl...
_________________
President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Czw 18 Paź, 07 01:25   

2pac napisał/a:
lepiej dolozyc te kilka zl, na ngk jeszcze nikt z mojej rodziny sie nie zawiodl...

Do benzyny zawsze kupywalem NGK, zarowe kupuje pierwszy raz i do tego pierwszy raz bede mial stycznosc z firma BERU. Potestuje i napisze. :)
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
koja86 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 46
Dołączył: 10 Mar 2007
Skąd: SBL
Wysłany: Czw 18 Paź, 07 18:16   

Samiec, benzyna a diesel to wieeeeeeeeelka różnica ale Ty wiesz o tym
_________________
Takie zwykłe Ambiente
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 18:35   

Swiece zostaly wymienione :)
Zakupilem nowe swiece firmy BERU o numerze 0 100 226 227 (taki sam numer byl na ori swiecach) i na pudelku od BERU , ale po wyjeciu swiecy z pudelka, na nowej swiecy okazal sie znowu inny numer : VW N105579202.
Poszukalem po necie, ale nie znalazlem parametrow do swiec o takim numerze, tylko ze niby sa do TDI PD. :roll: Wyglad i wymiary sie zgadzaly wiec zamontowalem.
Po zamontowaniu sprawdzalem miernikiem opornosc na kazdej swiecy, kazda wskazuje 1,1. Czyli miesci sie idealnie w przedziale od 0,6-1,5.

Jak by ktos nie wiedzial jak, to poniezej zamieszczam mini opis i fotki jak sobie zmienic samemu swieczki.
1. Zdejmujemy oslone silnika, ale to chyba oczywiste.

2. Zdejmujemy listwe z fajkami, na zdjeciu zaznaczona niebieskimi strzalkami.


3.Oczyszczamy miejsce wokol swiec z kurzu/brudu, aby przy wyjmowaniu/wkladaniu nic nie wpadlo do cylindrow. Ja uzylem do tego sprezonego powietrza.

4.Odkrecamy swiece(na zd. strzalki kolor czerwony) kluczem nasadowym "10" z przedluzka.


5. Ja wyjmowalem po jednej swiecy i odrazu zastepowalem nowa. Przy dokrecaniu kluczem dynamometrycznym, sila powinna wynosci 15Nm, gwint wytrzymuje w swiecy lub bloku 35Nm, wiec trzeba z wyczuciem dokrecac aby nie przekrecic.

6. Mozna sprawdzic miernikiem opor na swiecach czy wszystko styka, u mnie na mierniku wyszlo na kazdej swiecy 1,1. Dodatkowo dla pewnosci sprawdzalem zarowka z kablem i wszystko dzialalo.

7. Wtykamy fajki z listwa, dociskajac kazda na swiecy, az do slyszalnego "kliku".

8. Montujemy oslone silnika i zamykamy maskie :wink:


Stare swiece wygladaly tak:

Cyferkami oznaczone sa w kolejnosci od lewej strony silnika.
Sprawdzajac je przed demontazem:
1. Martwa
2. Na mierniku martwa, na zarowce dzialala - ogolnie chyba w najlepszym stanie byla.
3. Martwa
4. Na zarowce dzialala oraz na mierniku wyszlo tylko 0,3. Czyli wedlug miernika byla ponizej normy. Po wyjeciu sadzac po nagarze wyglada jak by nie grzala. :roll:

Nowe swiece wygladaja tak:
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
Paweł T 
Celebrate


Auto: Octavia 1 Combi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:00   

ale żeby sprawdzić miernikiem to trzeba czyba rozłączyć kable pomiędzy świecami? Pytam, bo muszę sprawdzić w VW LT
_________________
TDI ASV 140KM 300Nm
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:14   

Paweł T napisał/a:
ale żeby sprawdzić miernikiem to trzeba czyba rozłączyć kable pomiędzy świecami? Pytam, bo muszę sprawdzić w VW LT

Zdejmujesz listwe ze swiec. Ustawiasz miernik na omy, czarnym kablem dotykasz do masy, czerwonym kablem do czubka swiecy.
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
marekzu 
Donatorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 34 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Rybnik[SRB]
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:25   

to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????
_________________
 
 
 
koja86 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 46
Dołączył: 10 Mar 2007
Skąd: SBL
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:34   

Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ? Pytam bo ja mam 144kkm i raczej jest oki .
_________________
Takie zwykłe Ambiente
 
 
 
Dzida 
Donatorr



Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2006
Skąd: WK
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:41   

koja86 napisał/a:
Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ?

Chciałem zapytać o to samo.
_________________
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 19:57   

Dokladnie jak sie spradza miernikiem, jest pokazane na tym filmiku, co zamieszczalem linka wyzej w postach.
koja86 napisał/a:
Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ? Pytam bo ja mam 144kkm i raczej jest oki .

Teraz mam 165kkm przebiegu. Ale zgon swiec nastapil raczej duzo wczesniej. Obstawiam ze przy 90kkm, padla jedna lub dwie swiece. Mniej wiecej przy tym przebiegu przy zapalaniu silnika ze swiecami, pojawila sie lekka nierownosc w pracy zimnego silnika. Objaw byl taki jak by silnik sobie lekko zwiekszal obroty, aby wyrownac prace. (dokladnie potwierdze czy to byla wina swiec dopiero np. jutro zrana jak temp. bedzie ze 3'C)
Pod koniec ubieglej zimy(~140kkm) musiala pasc kolejna ze swiec, poniewaz problem z rozruchem pojawial sie juz przy -5'C. Za 3-4 razem dopiero odpalal.

[ Dodano: Sob 20 Paź, 07 20:28 ]
Dzida napisał/a:
koja86 napisał/a:
Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ?

Chciałem zapytać o to samo.

Przegladalem forum leona, tam kilku osobom padly swiece przy ~90kkm przebiegu.
Swiece zarowe moga pasc i po 40kkm i po np. 200kkm, nie ma reguly.
Trzeba po prosty co jakis czas sprawdzac (najlepiej przed zima lub w trakcie jak silnik zacznie slabo odpalac).
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
dariuspolo 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: opole/monachium
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 20:35   

marekzu napisał/a:
to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????


...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow), wlanczaja sie na dwa stopnie, pierwsza ponizej 0°C, nastepne chyba ponizej -10°C.

Darek
_________________
T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
 
 
koja86 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 46
Dołączył: 10 Mar 2007
Skąd: SBL
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 22:20   

Samiec, a wtryski sprawdzałeś?? Bo jedną z przyczyn uszkodzenia się świec jest lejący wtryskiwacz :idea:
_________________
Takie zwykłe Ambiente
 
 
 
marekzu 
Donatorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 34 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Skąd: Rybnik[SRB]
Wysłany: Sob 20 Paź, 07 22:37   

kurde przebieg 160 i lejacy wtrysk??? to musialby byc pech
_________________
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 07 00:09   

koja86 napisał/a:
Samiec, a wtryski sprawdzałeś?? Bo jedną z przyczyn uszkodzenia się świec jest lejący wtryskiwacz :idea:

hm...no nie sprawdzalem :roll: w przy domowym garazu pewno sie nie da :)
Chyba ze mozna jakies wartosci na vagu sprawdzic :?:
Ogolnie to nie kopci, tylko jak po rozgrzaniu, dynamicznie przycisne na 2ce/3ce puszcza raz baka (nawet sporego), pozniej moge butowac caly czas i jest krysztal, gorskie powietrze. Wiec w teorii chyba jeszcze nie leja, bo by kopcil na czarno caly czas. :roll: Przed wirusem tego nie bylo, albo bylo ale nie w takiej ilosci.
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
koja86 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 46
Dołączył: 10 Mar 2007
Skąd: SBL
Wysłany: Nie 21 Paź, 07 09:19   

marekzu, mondeo po 140kkm ma wszystkie pompowtryski do wymiany :wink: Ale to nie octavia
_________________
Takie zwykłe Ambiente
 
 
 
Samiec 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 15 razy
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2004
Skąd: Płońsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 07 14:41   

dariuspolo napisał/a:

...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)

Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac :)
_________________
PerfectService by DGW & Myself
TDI+ by MT
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2
 
 
 
dariuspolo 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: opole/monachium
Wysłany: Nie 21 Paź, 07 16:41   

Samiec napisał/a:
dariuspolo napisał/a:

...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)

Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac :)


...w moich autach niema dodatkowego dogrzewania plynu wiec znam to tylko z opisow na innych forach, moze sa dwa rodzaje? Ale poza innym kluczem jest to normalna swieca.
_________________
T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
 
 
sosna1 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 1.6 MPI BGU
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2007
Skąd: z tych gorszych

Wysłany: Czw 25 Paź, 07 19:53   

No to chyba mnie też dopadły świece żarowe od kilku dni zauważyłem że moja niunia dość długo po nocy kręci(jak już złapie to później pali na dotyk)a dzisiaj złapała dopiero za drugim razem puszczając pięknego białego bąka.
_________________
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group