Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana oleju i filtra w sprzegle Haldex
Autor Wiadomość
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 13:18   wymiana oleju i filtra w sprzegle Haldex

witam
pojechalem do serwisu skody na wymiane oleju i filtra w haldexie bo nie wiem kiedy auto mialo robione ostatnio ta wymiane -
pytanie od tych ktorzy u siebie w aucie wymieniali jednczesnie olej i filter,

jaka powinna byc prawidlowa kolejnosc wymiany bo mechanik w serwisie najpierw wykrecil korek spustowy a potem wymienil filtr i wstrzyknol now olej
w ksiazce "sam naprawiam .." jest inna kolejnosc: najpierw wymienic filter a potem zlac olej
nie wiem czy taka kolejnosc jaka mi zapodali nie spowodowala ze z ukladu zlecialo wiecej niz ok.250ml oleju?
z gory dzieki za odp, bo niechce bez potwierdzenia tego wojowac z serwisem.
 
 
kurynio 
Ambiente


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2007
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 14:48   

to wedlug ciebie lepiej żeby wewnątrz został stary olej?? czy masz jakąś indywidualną octavie, która ma więcej oleju w ukladzie niż inne?, poza tym nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, jeżeli w tubie jest własnie tyle oleju, ile tam powinno wejść,
 
 
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 14:56   

nie no nie wtym rzecz,
chodzi mi o to czy odkrecenie korka spustowego oleju przy wykreconym jednocześnie filtrze oleju nie spowoduje wyplyniecia wiekszej ilosc oleju, niz ta ktora podlega wymianie czyli tych ok 250ml.
 
 
yoschua 
Rider

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 14:57   

Mechanik prawidłowo zrobił.

A ilość jaka wchodzi po wymianie jest gdzieś w mądrej książce napisana, więc wiadomo ile wlać nowego oleju.
Swoją drogą ja u siebie wymieniłem po 100kkm i wyglądał jak nowy (widziałem).

A Ty masz Haldex z silnikiem AGR ??
_________________
Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
HPI Baja 5B SS - nowa zabawka
 
 
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 15:07   

ok, dzieki Yoschua,

co do iloscy nowego oleju to niemam watpliwosci bo wiem ze jest to specialny "ladunek" w tubie, chodzilo tylko o kolejnosc czynnosci (nowy filtr - spuszczenie starego oleju ,czy, spuszenie oleju - nowy filtr),
aha w moim aucie olej tez byl czysty i bez zapachu ale kto wie kiedy go naprawde ostatnio wymieniali
tak mam silnik AGR - troche moim zdaniem muł jak na prawie 1,5-tonowe auto
 
 
yoschua 
Rider

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 15:32   

sorki, za te pytanie, ale wydawało mi się że wersja 4x4 była tylko w benzynie, stąd pytałem czy masz haldex w AGR - no ale stąd widzę że takie też były, a jeżeli tak to owszem muł troszkę on jest, bo i ja na swojego narzekam.
_________________
Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
HPI Baja 5B SS - nowa zabawka
 
 
Ziomal 
S_OCP Member
Nigger


Auto: VW
Silnik: 1.9 TDI BJB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lip 2005
Skąd: Białystok (BI)
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 15:46   

yoschua napisał/a:
ale wydawało mi się że wersja 4x4 była tylko w benzynie,
były tez TDI 101 km PD ale o AGR nigdy nie słyszałem :|
_________________
Była O1 130/280 powered by Zaprzal ;)

Jest O2 143/305 powered by Zaprzal ;)

SPRZEDAM części do O1 : zderzak po fl, felga alu rider 16 1szt,chlapacze, itp...
 
 
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 15:52   

bo to jest pierwsza O1 combi z napedem 4x4, 2000rok (model z przed liftingu, 2polowa 1999roku)
 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Superb 2
Silnik: 2.0 TDI CR CBBB
Pomógł: 351 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 16:29   

Ziomal, Byly ;) w 99 roku pierwsze 90KM potem weszly PD-ki :D

To jest tak samo jak ze zmiana oleju w silniku. Najpierw spuszcza sie stary gnoj, a potem zmienia filtr, a nie wklada czysty filtr do brudnego oleju :) Chyba ze ktos tego drugiego nie zmienia a tylko dolewa :diabelski_usmiech
 
 
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 16:40   

Maicroft czyli nie ma znaczenia czy filtr jest wkrecony czy nie w momencie spuszczania oleju - bo i tak wicej jak te 240ml ze sprzegla nie wycieknie?

dzieki wszytkim za zainteresowanie i pomoc ,

aha przepraszam ze sie nie przywitalem za nim zaczolem pytac i prosic o pomoc!
Wiec korzystajac z okazji witam Wszystkich,
 
 
Ziomal 
S_OCP Member
Nigger


Auto: VW
Silnik: 1.9 TDI BJB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lip 2005
Skąd: Białystok (BI)
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 18:49   

wirach, przy nie odkręconym filtrze nie wszystko ścieknie , tak mnie uczyli w Mercedesie więc najpierw filt , spuszczam olej i niech leci :)
_________________
Była O1 130/280 powered by Zaprzal ;)

Jest O2 143/305 powered by Zaprzal ;)

SPRZEDAM części do O1 : zderzak po fl, felga alu rider 16 1szt,chlapacze, itp...
 
 
Kluges 
Classic

Wiek: 43
Dołączył: 10 Gru 2007
Skąd: Brzeg
Wysłany: Nie 06 Sty, 08 22:36   

Kupiłem Octavkę 4x4 miesiąc temu i też dojrzewam do wymiany oleju i filtra w sprzegle hadlex, bo z ksiązki wynika, że mineło już jakieś 70 tysięcy. Tak więc z ciekawością przecytałem Wasze uwagi.
Pozdrawiam.
_________________
Skoda Octavia Combi Eleganc 1,9 TDI 4x4
 
 
wirach 
Classic

Auto: Octavia 1 Combi
Dołączył: 25 Gru 2007
Skąd: Oleśnics
Wysłany: Pon 07 Sty, 08 13:13   

Ziomal, rzecz w tym ze uklad sprzegla haldex miesci jakies ok 0,4litra a wymianie powinno podlegac 0,25l wiec moje pytanie dotyczylo tego czy spuszczanie oleju z wkreconym filtrem nie spowoduje wyplyniecia wiekszej ilosc niz potem zalano (0,25l)

ale sadze ze mozemy po mału zamykac temat bo spadl snieg i czyje sie ze autko idzie po sniegu jak trzeba wiec haldex dziala

pozdrawiam
 
 
yoschua 
Rider

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Sty, 08 15:41   

A największa radocha to zakręcić bączka jak WRCem - takiego żeby auto kręciło się wokół własnej osi, a nie robiło kółka - cóż to za przyjemność - ośką się tak nie da a tym jest super - oczywiście bez ESP, bo z robi ładne krąglaste kółeczka :)
_________________
Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
HPI Baja 5B SS - nowa zabawka
 
 
misiek^wro 
S_OCP Member
R20 Bijacz!


Auto: Octavia 2 FL Combi 4x4
Silnik: 2.0 TFSI CDLF
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Paź 2006
Skąd: Wrocław (DW)
Wysłany: Pon 07 Sty, 08 17:08   

Ziomal, byly byly.

Moj znajomy ma AGR'a z 2000 roku wlasnie.

Sam nie dowierzalem, wiec i naklejke w bagazniku obczailem :bigok
_________________
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL [email protected] 2.0 TFSI DSG 4x4

TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!



 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Superb 2
Silnik: 2.0 TDI CR CBBB
Pomógł: 351 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pon 07 Sty, 08 18:27   

Mam nadzieje, ze te linki rozwiaza wszystkie dylematy zwiazane z wymiana oleju w Haldexie :)



http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1398724

http://www.modshack.info/...r%20Removal.pdf
 
 
bari76 
Drive

Auto: Octavia 1 4x4
Silnik: 1.9 TDI ATD
Wiek: 40
Dołączył: 19 Mar 2011
Skąd: debica
Wysłany: Wto 28 Lut, 12 20:37   

otuz panowie spieracie sie nie majac pojecia o co wymianie podlega tylko 0.25L oleju wiec nalezy najpierw zmienic filtr dokrecic go a pozniej sposzczac olej .Uklad zawiera wedle ksiazki 0.45L oleju i jak ktos madrze napisal jak sie filter odkreci to zleci wszystko jak zwykle niedouczeni domorosli mechanicy pracuja na serwisach w polsce .Zmienialem ten olej w szwajcarji i tez mnie zastanowilo ze mechanik najpierw zmienil filtr a pozniej sposzczal olej i uslyszalem wlasnie powyzsza odpowiedz .A co do czystosci oleju to olej ten bedzie czysty ale jest wypracowany zurzywa sie on bowiem w inny sposub niz olej w silniku .najlepiej przeprowadzic takie doswiadczenie najpierw stary olej wziazc na palec i dotknac go drugim palcem tej samej reki a pozniej lekko rozchylac palce jak by sie nam akleily powtuzyc to kilka razy potem czynnosc ponowic tyle ze z nowym olejem.Jesli ktos ma jakie takie czucie w palcach to stwierdzi ze sary olej odrobine slabiej skleja palce.

[ Dodano: Wto 28 Lut, 12 21:04 ]
a co do octavi 4x4 przyjedzcie do szwajcari zobaczycie na salonie skody i poza nim octawie z napedem na 4 kopyta we wszystkich wersjach silnikowych w jakich octavia do tej pory wyszla sam sie dziwie jakie samochody maja tu naped 4x4 a widzieliscie Reno Clio lub Cango z 4x4 nie wspomne o peugeot partner lub berlingo do tego peugeot 407 nowy bo w VW sharan to ma tu to co 3.Niestety taka koniecznosc tu wystepuje i tyle .Pozdrawiam wszystkich urzytkownikow octawi 4x4 to frajda jezdzic takim autem a co do mulowatosci to moze ma ktos cos zatkene bo moje 101 ps wciska w fotel praktycznie do 4 biegu przy 140km/h jak doloze do pieca to tak do 160-170 czuc ze sie auto zbiera jezdzilem 130ps passatem ale nie bylo takiego efektu. A i jeszcze jedno wszystko bylo dobze dopuki nie zatankowalem w polsce disla myslalem ze sie auto zepsulo .zatankowalem zeby bylo jasne na Orlenie i zonk po jakichs 50km dalo sie odczuc spadek mocy i auto na autostradzie 7-8Lprzy 140 na niemieckim badz szwajcarskim normalnym max 6,6L wiec sprawdzcie co lejecie swoim konikom Bo marka stacji o niczym w polsce nie swiadczy nie ma po prostu dobrego systemu kontroli jakosci paliwa a nawet gdyby byl to ludzie i tak pojadol tam gdzie 5 groszy taniej a taka ekonomia nie zawsze sie sprawdza.
_________________
bari
 
 
michal_op 
Drive


Auto: Octavia 1 4x4
Silnik: 1.9 TDI ATD
Wiek: 30
Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: Czw 09 Lip, 15 13:52   

Panowie, odświeżam temat. Dzisiaj chciałem się zabrać za wymianę oleju i filtra w haldexie. Mam specjalny klucz do filtra z allegro, a olej z filtrem kupiłem w serwisie skody. I teraz pytanie gdzie znajduje się ten filtr i korek spustowy? Myslałem że gdzieś w okolicach tylnego wału i samego haldexa ale nic tam nie widziałem:/

Poniżej wklejam kilka zdjęć:

http://zapodaj.net/8fb15e6a3927f.jpg.html

http://zapodaj.net/b850bd2450d5c.jpg.html

http://zapodaj.net/5b3e4b589b263.jpg.html

Zaznaczyłem na zdjęciach kilka możliwych miejsc co do śruby spustowej ale filtra nigdzie nie znalazłem, nawet czegoś podobnego pasującego do tego specjalnego klucza.

Samochód to octavia 1 4x4 silnik ATD 1 rej 12.2004.

Byłbym wdzięczny za naprowadzenie mnie na właściwy punkt :)
_________________
 
 
elfik 
Classic

Auto: Octavia 1 4x4
Silnik: 1.9 TDI ATD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 10 Lis 2006
Skąd: NO
Wysłany: Czw 16 Lip, 15 10:03   

Jeżeli jeszcze nie zrobiłeś wymiany to mogę Ci podpowiedzieć. Korek spustowy to jest ten widoczny na zdjęciu nr 3. Natomiast jeśli chodzi o filtr oleju to znajduje się on po prawej stronie Haldexa patrząc od tyłu samochodu. Jest dość mocno ukryty za podporą sprzęgła. Poznasz go po wielokątnej "kopułce" jego obudowy. Specjalny klucz wkłada się od tyłu i małymi ruchami odkręca się. Po poluzowaniu go kluczem dalsze odkręcanie kontynuujemy palcami a gdy jest już odkręcony po małej "ekwilibrystyce" daje się wyjąć. Powodzenia.
 
 
hubi_pl 
Classic

Auto: Audi quattro
Silnik: 1.8T 20V AUM
Dołączył: 27 Lis 2013
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: Pią 29 Sty, 16 17:10   

bari76 napisał/a:
otuz panowie spieracie sie nie majac pojecia o co wymianie podlega tylko 0.25L oleju wiec nalezy najpierw zmienic filtr dokrecic go a pozniej sposzczac olej .Uklad zawiera wedle ksiazki 0.45L oleju i jak ktos madrze napisal jak sie filter odkreci to zleci wszystko jak zwykle niedouczeni domorosli mechanicy pracuja na serwisach w polsce .Zmienialem ten olej w szwajcarji i tez mnie zastanowilo ze mechanik najpierw zmienil filtr a pozniej sposzczal olej i uslyszalem wlasnie powyzsza odpowiedz .A co do czystosci oleju to olej ten bedzie czysty ale jest wypracowany zurzywa sie on bowiem w inny sposub niz olej w silniku .najlepiej przeprowadzic takie doswiadczenie najpierw stary olej wziazc na palec i dotknac go drugim palcem tej samej reki a pozniej lekko rozchylac palce jak by sie nam akleily powtuzyc to kilka razy potem czynnosc ponowic tyle ze z nowym olejem.Jesli ktos ma jakie takie czucie w palcach to stwierdzi ze sary olej odrobine slabiej skleja palce.


Aj.... post ma już swoje lata, ale ktos przeczyta i utwierdzi się w błędnym przekonaniu.

W haldexie 1 gen jest 0,42l oleju.

Przy wymianiu prawidłowej, tj

1. Odkręcenie śruby spustowej
2. Odkręcenie filtra oleju
3. Wykręcenie kapy z magnesem (na 4 śrubkach) - magnes wyjmujemy i czyścimy
4. Wkręcenie kapy z wyczyszczony magnesem.
5. Wkręcenie nowego filtra oleju
6. Wlanie 1 tubki oleju 275ml
- poprzez wtłoczenie od dołu poprzez otwór spustowy
- poprzez wtłoczenie/wlanie śrubą do sprawdzania poziomu oleju znajdująca się w kapie z magnesem.

wykorzystujemy tylko tubkę 275ml. Nie wycieknie nam cały olej nigdy, czy to z wkręconym czy wykręconym filtrem głównym.

Cały olej, tj ok 0,42L musimy wlać w momencie gdy rozbierzemy cały Haldex do naprawy etc i potem złozymy.

Pozdrawiam!
Hubert
_________________
Mr Haldex
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group