Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Puchacz
Czw 28 Mar, 13 07:46
Jaki olej do TDI - archiwum
Autor Wiadomość
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 18 Lut, 11 20:22   

ZYBI68 napisał/a:
pokazała się złota seria czyli 5W40
:bigok i jest naprawdę dobry
A teraz to o co prosiłeś wcześniej -czyli dosyć proste porównanie, oparte głównie na parametrach z kart charakterystyki co może nie oddawać faktycznie jakości oleju-proszę wziąć to także pod uwagę!

Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;
API SM/CF
Lepkość w 100°C : 14 mm²/s
Lepkość w 40°C : 85 mm²/s
Indeks lepkości : 170
Tem. płynięcia -36/-39
Temperatura zapłonu 215
Popiół / siarka 0.8 g/100 g
TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
VW 502.00 / 505.00 / 505.01 ; Mercedes - Benz 229.31

TITAN GT1 5W/40
ACEA A3 / ACEA B4 / C3
API SM/CF
VW 502 00/505 00/505 01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
Indeks lepkości:….?
Temperatura płynięcia : - 42 C
Temperatura zapłonu 250 C
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100 mPas – tutaj wiarę choć mogło by być poniżej 6000 wtedy było by dużo lepiej

Quazar C3 5W30
API SL :( /CF
ACEA A3/B4, C3
VW 502.00/505.00/505.01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 70 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,7 mm²/s
Indeks lepkości:169
Temperatura płynięcia : - 39 C
Temperatura zapłonu 200 C
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >7 mg KOH/g
HTHS >3.5
lepkość strukturalna CCS w -30 C 6600 mPas – dosyć słabo … :?

Lotos Quazar C4 LL III VW 504.00/507.00
ACEA A3/B4/ C4
VW 504.00/507.00
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 73 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11-12,5 mm²/s
Indeks lepkości:161
Temperatura płynięcia : - 36 C
Temperatura zapłonu 210/224 C
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS >3.5
lepkość strukturalna CCS w -30 C 6100/6200 mPas – przeciętnie


Quazar 5W40olej naprawdę godny uwagi!
API SM :) ! /CF
ACEA A3/B4, C3 -07
VW 502.00/505.00/505.01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 86,4 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 13,9 /14,3 mm²/s (dane na stronie Lotos Quazar różnią się między sobą!)
Indeks lepkości:170
Temperatura płynięcia : - 39 C
Temperatura zapłonu 236 C
Popiół / siarka: 0.80 < 1,6 g/100 g g/100 g
TBN : >7,6 mg KOH/g
HTHS 3,6
lepkość strukturalna CCS w -30 C 6000 lub 5690 mPas :bigok – bardzo dobrze widać, że API SM zobowiązuje (dane na stronie Lotos Quazar ponownie różnią się między sobą!)

Pismo z Lotos’a:
"Odpowiadając na postawione pytania jakość oleju to kompromis pomiędzy
zapewnieniem bezpiecznego smarowania a ekologią. Pewność smarowania, ochrona
przed zużyciem jest rzeczą najważniejszą jeśli chodzi o możliwego
potencjalnego użytkownika silnika . W takim kompromisie nie możemy w
tym oleju szukać spełnienia API SM czy ACEA C3 coś za coś jednak nie jest to
dalekie odstępstwo, różnimy się od granic określonych przez ACEA C3 i API SM.
na 15-20% jeśli chodzi o poziom popiołu, cynku, fosforu. W zakresie
odparowalności Noacka olej jest produkowany w wykonaniu niższym o 35%.
Dodatkowa spadek lepkości oleju na wskutek ścinania po 30 cyklach zgodnie z ASTM D445-09 nie jest wyższy niż 0,25cSt.
Zawartość modyfikatorów tarcia w postaci związków Mo i B nie jest celowo wprowadzana
jako niezgodna z zaleceniami ogólnymi producentów silników i pozostawiamy
stosowanie takich ulepszaczy indywidualnym potrzebom użytkowników.
Przytaczałem powyższe dane przedstawiają obraz, że olej nie można kwalifikować jako prosty olej 5W30 oparty na bazie zwykłych modyfikowanych hydrokrakingiem olejów bazowych."

Przekroczenia API SM oraz ACEA C3 o 15-20% oznacza (zakładając średnią zawartość fosforu dla tych norm rzędu 800ppm), że Quazar może mieć poziom fosforu na poziomie 950ppm a wtedy poziom cynku rzędu 1150ppm (1200ppm wg publikacji daje już dość dobrą ochronę silnika choć nie do sportu) oraz poziom popiołów rzędu 1% ("sulfated ash"). Quazar ma również całkiem przyzwoity TBN i dobry HTHS dla olejów 5W-30 spełniających ACEA A3

"spadek lepkości oleju na wskutek ścinania po 30 cyklach zgodnie z ASTM D445-09 nie jest wyższy niż 0,25cSt." to daje ok 2% co nie jest słabym wynikiem ale to jest bardzo podstawowy test - w wątku olejowym widać jak wiele oleje (nawet czołowych marek) tracą po 90 cyklach i dodatkowo z pewną zawartością paliwa w oleju co nie jest rzadkością.

Podsumowując, daje to szanse na niezły olej - przynajmniej od strony pomysłu na niego oraz uzyskanych danych technicznych - "mimo" API SL oraz świadomości, że jest oparty jednak o technologię hydrokrakingu (HC) a nie 100% syntetyk (PAO/estrowy).
Otwarta jednak wg mnie pozostaje kwestia stosowania tego oleju zależy to jednak od trwałości oleju i ewentualnej jego konsumpcji - pewnie Quazar C3 oszczędzi katalizator skuteczniej ale Quazar 5W40 prawdopodobnie lepiej zadba o silnik... :!:

Podsumowując widać z kart charakterystyki, że Quazar w niczym nie ustępuje parametrami na papierze Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 ani TITAN GT1 5W/40
Papierowe dane to jednak nie wszystko, gdyż trzeba wsiąć
także pod uwagę jak w/w oleje będą zachowywały się w silniku.
Olej do DPF'a bezwzględnie musi spełniać normę ACEA C3 (sulphated ash <0,8) - lowSAPS, poza tym warto wsiąść pod uwagę ilość czynnika myjącego TBN (ilosc jonów KOH) - im więcej tym lepiej bo silnik utrzymywany jest w czystości. Z parametrów decydujących o ochronie silnika warto zwrócić uwagę na lepkość kinematyczną w 100 i 40st C oraz HTHS - jak trudno jest zerwać film olejowy. Polecam wybór dobrych jakościowo olejów które spełniają normę VW 505.01 - dla pompowtrysków (taki olej dobrze chroni silnik pod większym obciążeniem) a także oleje z normą VW 506,01 (oleje syntetyczne- jakościowo lepsze). 5W40 co prawda lepiej chroni silnik w wyższych temperaturach ale jest bardziej lepki i przez to zużycie paliwa nieznacznie wzrasta no i największ podstawowa wada olejów typu full syntetyk z normą 505.01 praktycznie nie ma (z nielicznym wyjątkiem).
:pifko

[ Dodano: Pią 18 Lut, 11 20:32 ]
apia napisał/a:
czy mógłbyś porównać i ocenić te oleje: Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, AGIP 7007 0W30 i AGIP 7008 5W30
:ok

TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00 - typowy olej do silnika z filtrem cząstek stałych
ACEA A3 / ACEA B4 /C3
API SM/CF
VW 504.00/507.00
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
Indeks lepkości: 155
Temperatura płynięcia : - 42 C
Temperatura zapłonu 210 C
Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
TBN : >6 mg KOH/g
HTHS viscosity minimum > 3.5

AGIP 7007 0W30 Full Syntetyk
ACEA A5B5
wykazana oszczędność paliwa > 2,5%
API ………. Specyfikacja wg API nie jest możliwa, ponieważ nie ma odpowiednich kryteriów testów dla tego rodzaju oleju silnikowego w API.

VW 503.00, 506.01, 506,01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 53 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 9,6 mm²/s
Indeks lepkości: 167
Temperatura płynięcia : - 39 C
Temperatura zapłonu ……? (nie mogę zodszukać :? )
Popiół / siarka: 8,0 < 1,2 g/100 g
TBN : ≥ 8.0 mg KOH/g mg KOH/g
HTHS viscosity >2.9 i < 3.4


AGIP 7008 5W30
:!: :!: :!: Agip 7008 (VW 504 00 ; 507 00) is not approved for following engines:
3- and 4-cylinder PD diesel engines without DPF (further valid regulation VW 505 01 = Agip 7004)

:!: :!: :!: Olej o lepkości 5W-30 jest to niezbędny do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi z filtr cząstek stałych (DPF), ponieważ :
Nadmiar sadzy w DPF musi być spalany w określonych odstępach czasu.
Jest to możliwe dzięki zwiększonej ilości wtrysku paliwa. Jednak może wtedy wystąpić wyraźne rozrzedzenie oleju w silniku, które mogłyby doprowadzić do krytycznego obszaru braku smarowania silnika przez olej 0W/30 stąd lepkość 5W/30 przy normie 504.00/507.00 zapewniająca większe bezpieczeństwo w ochronie układu smarowania silnika. :!: :!: :!:
Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie, ale polepszają właściwości smarne oleju. :arrow: Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne! Gratuluję wszystkim, którzy stosują system wymian LL. Cały czas namawiam by zmieniać olej max co 15 tys km.

Agip 7008
Full syntetic ( nie jestem co do tego full przekonany na 100%) Low Saps
ACEA A3/B4-04 (Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu.
Przewyższa ACEA B2 w odniesieniu do ścierania krzywek, czystości tłoka i stabilności lepkościowej przy zanieczyszczeniu sadzą + oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI)).
API ………. Specyfikacja wg API nie jest możliwa, ponieważ nie ma odpowiednich kryteriów testów dla tego rodzaju oleju silnikowego w API.
VW 503.00, 506.01, 506,01
Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 72 mm²/s
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,8 mm²/s
Indeks lepkości: 160
Temperatura płynięcia : - 45 C
Viscosity CCS, cP (-30) 6000
Temperatura zapłonu 215/235 C
Popiół / siarka: < 0,8 g/100 g
TBN : ≥ 8.0 mg KOH/g
HTHS viscosity minimum > 3.5

Słyszałem i czytałem pochlebne opinie o olejach AGIP. Są popularne na południu i zachodzie Europy a więc w rejonach z klimatem o wiele cieplejszym (znacznie wyższymi temperaturami). Niestety brak dokładnych parametrów tego oleju trochę utrudnia jego ocenę.
Ja wybrał bym chyba do eksploatacji w Polsce Fuchs XTL GT1 PRO C-3 SAE 5W-30.
Ostatnio zmieniony przez PAOLO ESCO Pią 18 Lut, 11 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 18 Lut, 11 21:10   

ZYBI68 napisał/a:
Pidziek, No nie porównuj Petro do Lotosu. Ja używam ich od 96 jak pokazała się złota seria czyli 5W40 i nic się nie stało dodam autka firmowe też śmigają od Renault po Audi A8 i nic.


Ja nic piszę nic o Lotosie, tym bardziej złego ...
Więc nie wiem do czego pijesz .... :roll:

PAOLO ESCO napisał/a:
w wątku olejowym widać jak wiele oleje (nawet czołowych marek) tracą po 90 cyklach i dodatkowo z pewną zawartością paliwa w oleju co nie jest rzadkością.


Jakby mi ktos wyjął z któregoś postu ... :oops:

PAOLO ESCO napisał/a:
Słyszałem i czytałem pochlebne opinie o olejach AGIP. Są popularne na południu i zachodzie Europy a więc w rejonach z klimatem o wiele cieplejszym (znacznie wyższymi temperaturami).


Mój znajomy ze śwętokrzyskiego jeździ Wartburgiem z silnikiem golfa już 300 000km dlatego że zawsze dbał o stan i jakość środków smarnych.
Czy wiecei co lał od lat 80-tych ..?
Sprowadzał Agip-a z Węgier.

Co do utraty lepkości i cyklów jako jedne z nielicznych można znaleźć takie orientacyjne porównanie:

http://www.amsoil.com/new..._protection.pdf

Co się dzieje po 180 cyklach , jak wpływa paliwo na lepkość itp.
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 18 Lut, 11 21:19   

Pidziek napisał/a:
Jakby mi ktos wyjął z któregoś postu
dokładnie bo to jest cytat z postu z forum internetowego Subaru (post forumowicza wlyszkow - bardzo fajnie pisze na temat Lotosa Quazar) - odpowiedź p. Kierownika Działu Serwisu Olejowego Lotosa z Krakowa i umieściłem wypowiedź w cudzysłowiu.

Licznie piszecie i pytacie się o lepkość oleju 0W/30 czy nie będzie z nią problemu w lecie :ok w tabelce jak widać VW spokojnie dopuszcza stosowanie takiego oleju w 1,9 tdi.

VW szakres stosowania olejów.jpg
Plik ściągnięto 4317 raz(y) 44.19 KB

 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 00:37   

Cytat:
A teraz to o co prosiłeś wcześniej -czyli dosyć proste porównanie, oparte głównie na parametrach z kart charakterystyki co może nie oddawać faktycznie jakości oleju-proszę wziąć to także pod uwagę!


Dobra robota :bigok

PAOLO ESCO napisał/a:
Zawartość modyfikatorów tarcia w postaci związków Mo i B nie jest celowo wprowadzana
jako niezgodna z zaleceniami ogólnymi producentów silników i pozostawiamy
stosowanie takich ulepszaczy indywidualnym potrzebom użytkowników.


Nie za bardzo kminię o co chodzi w tym zdaniu.
Skąd Kowalski ma wiedzieć czy w jakims oleju jest cynk czy jakas odmiana cynku i jego związku ...?

Cynk staje się juz pomału przeżytkiem ...

Nowe ACEA z 2008r. opiewa w przypadku C3 na poziomie 8 jesli chodzi o TBN, ciężkie zadanie dla eko olejów :-)

I o ile uznane marki bazuja na ditiokarbaminian cynku to już najwyzszej światowej klasy oleje bazują na ditiokarbaminian molibdenu (MOdTC).
Różnica kolosalna jesli chodzi o modyfikator tarcia .

nie wiem czy flagowy produkt Fuchsa 0W-20 nie bazuje na tym dodatku !
To on w domieszce juz 500ppm redukuje samo zużycie paliwa nawet o 1.7-2% !
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 10:52   

Pidziek napisał/a:
najwyzszej światowej klasy oleje bazują na ditiokarbaminian molibdenu (MOdTC). Różnica kolosalna jesli chodzi o modyfikator tarcia .
stąd zapewne tak dobre wyniki oleju Fuchs XTL - pora będzie sprawdzić te cudo :P
_________________
Pytania tylko w wątku - NIE odpowiadam na PW !
Relacja - Wakacje - Włochy ---> http://forum.octaviaclub....1312666#1312666
 
 
ZYBI68 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 12:54   

Pidziek, oczywiście nic do Ciebie :P , prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro i dlatego napisałem myśląc, iż masz takie zdanie o wszystkich produktach naszej produkcji :szeroki_usmiech .
_________________
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
 
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 13:34   

ZYBI68 napisał/a:
prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro


Nie , ja pisałem o Petro Canadzie.
Nie piszę nic o Lotosie zwłaszcza Quazarze.

Niektórych dziwi dlaczego kosztuje jak na POLSKI olej tak dużo ...
To potwierdza to o czym pisałem, olej dobry musi swoje kosztować.

Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.

Zobaczcie jak wypada wynik badania Fuchs-a GT-1 0W-20 :

http://www.bobistheoilguy...&Number=2160508

A jak producent spiep...konstrukcje silnika to zaden olej mu nie pomoze a historię w stylu 1L/1000km to kpina w obecnej dobie techniki i traktowanie potencjalnego klienta jako kompletnego idiotę ....
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
ZYBI68 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 14:01   

[quote="Pidziek"]Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.
Mało tego jak brak tego oleju w sklepach to jak ma być popularny a co za tym idzie mała sprzedaż droga cena, Lotos-Oil chyba nic w tym kierunku nie robi, gdzie jest marketing aby zachęcić sklepy no chyba ma tak być :shock: tylko na stacjach Lotos i to im wystarczy.
_________________
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
 
 
 
myles 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 16:27   

Podane zostały parametry obu w/w olejów Fuchsa, a jakby do tego dorzucić jeszcze GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL? Jak on by się miał w stosunku do brata 5W-40? Od dłuższego czasu czytam ów wątek i szukam czegoś dla swojego 1.9 BKC. Z chwilą pojawienia się XTL swoją uwagę zwracam właśnie na te oleje. Z nadejściem wiosny czeka mnie wymiana. Autko z Niemiec z przebiegiem 132 kkm w DSG, na silniku jest jedynie wlepka Shella. A a oto, co odpisano mi na maila do ASO z zapytaniem co zostało zalane przy ostatniej wymianie:
"the Skoda oil-type is 5W-30 ! It`s the same as VW Longlife 50400/50700 ! ... must change this oil all 30000 km !"
Nie zamierzam czekać do 30ki, w tym momencie zbliżam sie do 10 kkm, dlatego też na wiosnę planuję go wypłukać i zalać Fuchsa. Dlatego też proszę o pomoc w wyborze. Dylemat mam między trzema:
-GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL
-GT1 SAE 5W-40 XTL
-GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL
Z powyższych jak na razie skłaniam się ku pierwszemu. Jeżdżę raczej spokojnie, sporadycznie mu depnę, auto parkuję przed blokiem, a użytkuję je głównie w mieście, raz w miesiącu jakaś traska rzędu 200 km, sporadycznie coś dłuższego. Dlatego biorąc to pod uwagę, jak i wcześniejsze posty odnośnie PRO C-3, jak i porównania norm 505.01 oraz 504.00/507.00 na chwilę obecną obstawiam GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL. I tak właściwie do kompletu brakuje tutaj parametrów owego oleju. PAOLO ESCO, Pidziek, rtocki, szczególnie Was jako najbardziej oblatanych w temacie proszę o opinię, czy mój wybór jest słuszny i jeśli to możliwe przedstawienie parametrów wspomnianego oleju.
Nie ukrywam, że czekam również z niecierpliwością na pierwsze odczucia nabywców XTL...

Pozdrawiam,
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 16:38   

Jednym z pierwszych osób które użyły Fuchs Titan GT1 5W40 505,01 był kolega czyzyk64 - i tak mi się zdaje że jest zadowolony :bigok
_________________
Pytania tylko w wątku - NIE odpowiadam na PW !
Relacja - Wakacje - Włochy ---> http://forum.octaviaclub....1312666#1312666
 
 
beaviso 
Elegance


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Paź 2010
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 17:18   

Paolo, skoro ten nowy Quazar 5W40 Hi-Tec ma w opisie następujące cechy:
* możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
* przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
* obniżony poziom SAPS.

To dlaczego jest tylko VW505.01, a nie od razu 507.00? Przecież wg tego opisu spełnia te same trzy zasadnicze warunki, które cechują VW507.00, tzn. pompowtryski, low-SAPS i Longlife? Nie jest wprawdzie 5W30, tak jak wszystkie znane mi 507.00, ale...?

M.
_________________
666 4U - Tento český výrobek
 
 
rtocki 
Drive


Auto: Audi
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2011
Skąd: DE, NRW, Köln
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 18:00   

Kilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk), myślę że paru kolegom mocno oblatanym jak widze w temacie olejów , mogą się przydać.

TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,853 g/ml
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -42 oC
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 162

TITAN GT1 5W-40 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,854 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 2,0 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5700 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 83,9 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 14,2 mm2/s

TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 175

Więcej (np wskaźnika lepkości dla 5w40) na razie nie mam
 
 
myles 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 19:10   

Dzięki rtocki :) Faktycznie brakuje paru danych, poza wskaźnikiem lepkości jeszcze temp. płynięcia dla 5W40 i PRO FLEX 5W/30, TBN, HSTS, indeks lepk., CCS, żeby móc je jednoznacznie porównać przynajmniej na papierze. Jakbyś je dostał, to wiesz co z nimi zrobić ;)
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 19:51   

rtocki- dzięki, przyda się napewno. :pifko
Faktycznie okrojone te dane trochę :? mógł by się Fuchs lepiej postarać:
myles napisał/a:
brakuje paru danych, poza wskaźnikiem lepkości jeszcze temp. płynięcia ..... TBN, HTHS, indeks lepk., CCS,

Mówią o tym normy ACEA - podają minimalnym wymaganym HTHS (zresztą TBN także :P ) , który dany olej o przypisanej normie musi spełniać...pozostałą część danych kolega rtocki podał trzeba tylko dobrze je odczytać :P

[ Dodano: Sob 19 Lut, 11 19:55 ]
beaviso napisał/a:
obniżony poziom SAPS
tak ale 5W/40 Lotosa nie ma SAPS na pozimie Popiół / siarka: poniżej 0, 8% który olej Low Saps 507.00 musi między innymi spełniać, inne jest także użycie dodatków - dodatkowo oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie :? http://www.autoflesz.pl/a...sji_spalin.html
Ostatnio zmieniony przez PAOLO ESCO Sob 19 Lut, 11 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ZYBI68 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lip 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 20:12   

beaviso, Spełnia ale ten LOTOS Quazar LLIII 5W30 tu masz wykaz który do czego http://www.lotosquazar.eu/product#product_b2s2
 
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 20:23   

rtocki napisał/a:
Kilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk),


Czyżby to ode mnie ?

Miałem dzisiaj to przepisywać albo wrzucić na jakiś serwer plikowy.

No własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf. znacie jakiś ciekawy adres, serwer ?


Zapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY ... :bigok


normy 507.00 C3 czy C2 ograniczyły sapsy a co za tym idzie TBN i czesto te oleje maja go własnie na poziomie ok. 5.
Dlatego zaleca się stosowanie wysokiej klasy paliwa o niskiej zawarości siarki.

Jeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.

Do tego czesto dawno nie zmieniany filtr powietrza i wieksza zawartość zanieczyszczeń (to co przechodzi przez filtr powietrza nazywa się severe service, wieksze zapylenie itp.) powoduje równiez szybki spadek składników zasadowych w oleju.
Więc aby stosować 507.00 równiez należy przestrzegać pewnych nie pisanych zaleceń czyli:
- dobrej jakości paliwo o niskiej zawartości siarki.
- raz do roku wymiana filtra powietrza (to mój wymysł ale jak widac czesto zdający
egzamin z tego co widziałem po wynikach badan z Oil analyzers czy Blackstone), a juz
na stówe jak ktos użytkuje samochód w warunkach o podwyższonym zapyleniu.

O DPF się nie wypowiem bo to jest ogólnie porażka i zawsze bedę wszystkich nawamiał do wywalenia tego typu eko wynalazków.
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 20:30   

Pidziek napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.
no właśnie, powiedz to tym którzy są za zmianą olejów w systemie LL, cały czas piszę żeby zmieniać olej często max co 15 tys km a w benzyniakach jeżdżonych po mieście nawet częściej ale ludzie słuchają się ASO a tam jak wiadomo wiedzą lepiej i wierzą w skuteczność olejów LL i zmian wg wskazań kompa :lol:

Pidziek napisał/a:
Zapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY
w temacie:
http://moto.pl/MotoPL/1,8..._2011_roku.html
http://moto.pl/MotoPL/1,8...olkswagena.html
ale już nie piszemy więcej o silnikach tutaj bo to nie ten wątek i zaraz dostaniemy owocka od admina :hide: lepiej pisać tutaj http://forum.octaviaclub....p=683325#683325
Pidziek napisał/a:
No własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf.
no właśnie - przydały by się napewno tutaj na forum :P .


Kurcze ale znalazłem wynalazek :shock:

OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
----------------------------------------------------
http://oils.by/files/file...ONGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:

100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.

ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
http://www.unil.be/DesktopDefault.aspx?tabid=223
Ktoś się spotkał z czymś takim :?:
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 19 Lut, 11 22:48   

PAOLO ESCO napisał/a:
no właśnie, powiedz to tym którzy są za zmianą olejów w systemie LL, cały czas piszę żeby zmieniać olej często max co 15 tys km a w benzyniakach jeżdżonych po mieście nawet częściej ale ludzie słuchają się ASO a tam jak wiadomo wiedzą lepiej i wierzą w skuteczność olejów LL i zmian wg wskazań kompa :lol:


zalecenia serwisów to głównie ekonomia.
Już wiele ludzi docenia zalety stosowania olejów o lepkosciach zalecanych przez producenta a nie tych przez mechaników, ASO itp.
To dobry prognostyk.

Myślę że jak wdroży sie w Polsce system bardziej dostepnego badania próbek oleju przepracowanego to wyjdzie "szydło z worka"

PAOLO ESCO napisał/a:
ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:


Wypisali chyba wszystkie normy jakie mogli.

A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
To samo C2/C3

nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem :szeroki_usmiech

Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle :-)

Słyszałeś o PENRITE ?
kiedys chciałem kupić jakiś olej od nich ale nie chcieli wysłać ...

Jako jedyna firma ma wyszukiwarke w której można dobrac olej do uwaga .....naszej WARSZAWY !
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
czyzyk64 
Celebrate

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2008
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Nie 20 Lut, 11 09:37   

Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40, i juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTL, ale tez biore 5W40, poniewaz mój silnik to 1,9 tdi pompowtrski bez filtra czastek stalych. U mnie w Gdansku na chwile obecna nie ma problemu z dostaniem Fuchsa 5w40,i cena przystepna 118 zł za bańke 4 l, natomiast jest problem z wersja XTL, ale mysle , że powodem jest jego nowość.
 
 
rtocki 
Drive


Auto: Audi
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2011
Skąd: DE, NRW, Köln
Wysłany: Nie 20 Lut, 11 10:36   

> Pidziek, nie od Ciebie, to z "mojego" biura w RZ, z tych pdf. wyciąłem to co istotne, faktycznie pasowałby jakiś serwer gdzie możnaby wrzucać rózne pożyteczne/ciekawe pliki - tylko nie piszcie że rapidshare bo to porażka
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 20 Lut, 11 11:18   

Pidziek napisał/a:
Wypisali chyba wszystkie normy jakie mogli.
A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
To samo C2/C3
nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem
Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle
dokładnie jakieś jaja z Klientów sobie producent robi i do tego umieszcza te dane na swojej oficjalnej stronie. Ja tam też dziękuję za taki wynalazek :los nie będę eksperymentował.

czyzyk64 napisał/a:
Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40
... a mówiłem, że to dobry olej :bigok

czyzyk64 napisał/a:
juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTL
i może być tylko lepiej :D
_________________
Pytania tylko w wątku - NIE odpowiadam na PW !
Relacja - Wakacje - Włochy ---> http://forum.octaviaclub....1312666#1312666
 
 
lisek1981 
Drive


Auto: Superb 2
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2010
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Nie 20 Lut, 11 13:53   

PAOLO ESCO napisał/a:

Kurcze ale znalazłem wynalazek :shock:

OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
----------------------------------------------------
http://oils.by/files/file...ONGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:

100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.

ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
http://www.unil.be/DesktopDefault.aspx?tabid=223
Ktoś się spotkał z czymś takim :?:


tez sie pytalem o ten wynalazek w watku dla benzyniakow (post z 4 lutego, strona 32).
Podalem tam linka do alledrogo do aukcji importera, i tamten akurat olej 5W40 wyszedl podejrzanie tanio. Ale parametry nie ma co - ma niezle.

[ Dodano: Nie 20 Lut, 11 13:56 ]
czyzyk64 napisał/a:
Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40

ja zmienilem z zalanego wczesniej Castrola SLX na Titana GT1 (5W30, LL) i.... jakos nie czuje roznicy. Ale i tak jestem zadowolony, olej przynajmniej z pewnego zrodla, czego o Castrolach nie mozna powiedziec.
_________________
Pozdrawiam
Grzesiek

Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
 
 
Artiks 
Drive


Auto: Seat
Silnik: 1.9 TDI BJB
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Lut, 11 11:46   

Jak miałby się TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40 do LIQUI MOLY 4100 TOP TEC ? Czy ktoś może śmiga na tym Texaco ??
_________________
 
 
 
Dejwid 
Elegance


Auto: Octavia 2 FL RS
Silnik: 2.0 TSI CCZA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lip 2010
Skąd: KBR
Wysłany: Pon 21 Lut, 11 18:49   

Ja zakupię Fuchsa Titan GT1 5W40 XTL, tylko czekam na dostępność :)
Ostatnio zmieniony przez Dejwid Pon 21 Lut, 11 19:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
myles 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Lut, 11 19:10   

Dzizas ludzie :shock: czytajcie wątek przynajmniej te kilka stron wstecz. Zaraz na każdej stronie zobaczymy linki do super hiper nowego filmiku o XTL.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group