Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Puchacz
Czw 28 Mar, 13 07:46
Jaki olej do TDI - archiwum
Autor Wiadomość
czyzyk64 
Celebrate

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2008
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 11:12   

jakoś ten kolega Rtrocki nie przemawia do mnie za bardzo, absolutnie sorki i nie chce wydawać pochopnych opini, ale coś mi za bardzo to zagmatwane, raz jest na forum i bardzo sie udziela teraz nie ma dostępu do internetu, w paczce niby mu przysłali xtl 1 butelke ,a reszta zwykły fuchs. Ja kupiłem w sklepie ten zwykły, za 125 zł ( podrożał troche od ostatniego zakupu - 118zł) W Gdańsku nie ma problemu ze zwykłym fuchsem , tylko trzeba wcześniej zamówić telefonicznie, mysle , że tak za pól roku to bedzie też dostepny bez problemu ten XTL.
 
 
daneczek76 
Donatorr
W czym moge pomóc ?



Auto: VW Sharan
Silnik: 1.9 TDI BTB
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2006
Skąd: Wrocław - Olsztyn
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 12:06   

przemek88 napisał/a:
Panowie jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony

ja tak samo bo jakoś sam silnik na ESP głosniej pracuje niż na Castrolu który miałem wcześniej:
Wybiorę między AGIP 7007 który plecali koledzy
chodzi jeszcze mi pogłowie Motul.
A najbardziej kręci mnie przetestowanie i zalanie samochodu Gulfem:
http://gulf.pl/pl/informa...ormula_gvx.html
Okazuje się że mam dobrze wyposażaną w Olsztynie Hurtownie Olejów ze sklepem i jest w czym wybierać co najważniejsze pod ręką; http://www.olpol.com.pl/
_________________
SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
SHARAN SPECIAL 1.9 TDI 150 KM
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Sob 05 Mar, 11 21:14   

:ok
daneczek76 napisał/a:
AGIP 7007
full syntetyk A5B5 VW 506.01 :P

Oleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.
Gulf - na papierze parametry OK ale z tego co słyszałem nie każdy silnik go lubi (zdecydowanie silniki Japońskie za nim nie przepadają :wink: natomiast silniki VW podobno tolerują z dobrymi wynikami) - ale ja osobiście tego nie potwierdzę- najlepiej niech wypowiedzą się użytkownicy TDI zalewający silnik Gulfem.
Porównaj parametry fizykochemiczne kilku olejów i wtedy będziesz wiedział, który jest lepszy.
Sama nazwa, marka wcale nie musi i często nie idzie w parze z faktyczną jakością, co najwyżej z ceną, bo reklamy są kosztowne.
 
 
KubaMpakiet 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Skąd: Pruszcz Gdanski
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 21:39   

Witam, jestem tu pierwszy raz i najpierw wielki szacun dla wiedzy PAULO ESCO, czytalem ok 50 ostatnich stron i mam takie male zestawienie-AMSOIL European 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil vs VALVOLINE 5W-30 XL III 5W30 vs LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40, wszystkie na bazie syntetycznej.... czekam na opis od PAULO pozdro...
kod silnika auy 115 ps vw
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Sob 05 Mar, 11 21:49   

Kuba - konkretniej .... 1.9 TDI VW Bora, Sharan?
Jaki przebieg auta? Stan silnika? Z Amsoilem różnie bywa - niekiedy ciężko go dostać a to duży minus przy częstszej wymianie- ma normę 505.01 - pompowtryski PD.
Valvoline XL III 5W/30 jest z normą 507.00 - i odpada - nie ten olej nie do tego silnika.
LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 jest do silnika 1,9 TDI na VP - pompie.
TY masz pompowtryski PD czy VP?

KubaMpakiet napisał/a:
wszystkie na bazie syntetycznej
- nie do końca bo Voalvoline na 99% nie jest full syntetykiem co nie znaczy że jest to zły olej.

Jeśli silnik jest na VP to ja z w/w wybieram LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40.
Jeśli na pompowtryskiwaczach to żaden z powyższych.

Kuba wybrałeś trzy rodzaje olejów praktycznie każdy do innej generacji silnika z różnymi normami. :roll:
 
 
KubaMpakiet 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Skąd: Pruszcz Gdanski
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 21:58   

Sharan, PD,silnik igla 187 tysi 100%, obecnie do wszystkiego leje TT4100, bo mam jeszcze bmw 320d 02r ale myslalem zeby przejsc na cos syntetycznego :)
_________________
Audi 1.8T AVJ
 
 
shok 
Donatorr


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Skąd: SKĄD
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 22:01   

PAOLO ESCO napisał/a:
Oleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.

W Holandii w każdym warsztacie proponują kroon oil.W sumie w Polsce nie znana marka ale tu w każdym warsztacie stoją beczki tych olejów.Czy dobry nie mam pojęcia ale leją go do prawie wszystkich aut.
http://www.kroon-oil.com/de/ są różne języki ale niemiecki więcej ludzi zna
http://www.kroon-oil.tv/
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Sob 05 Mar, 11 22:06   

Kuba - LM TT 4100 daje radę? Jesteś z niego zadowolony? Jak tak to zostaw i zmieniaj olej co 15 tys i będzie OK.
Do silnika z normą 505.01 praktycznie nic ciekawszego nie zalejesz a napewno nie full syntetyka 0W/40 jeśli już to są syntetyki LL z normą 506.01 ale o lepkości 0W/30 ale przy takim przebiegu do Sharana - jak by nie było obciążonego bardziej nie zalał bym tego oleju.
Zostaw LM TT 4100 5W/40 lub jak chcesz poszukaj Fuchs Titan GT1 5W/40 http://allegro.pl/olej-fu...1445276497.html Ja bym raczej nie szukał czegoś innego ew LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40 - dokładnie TEN - ma tak dobre parametry(praktycznie jak full syntetyk), że może wpędzić w kompleksy nawet Amsoila :P - to nie jest żart!
 
 
KubaMpakiet 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Skąd: Pruszcz Gdanski
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 22:15   

Daje rade jak cholera, mam porownanie z edge 5w40- castrol nie ma startu pod wzgledem kultury pracy, ale tak czytam twoje wypowiedzi i zaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...
_________________
Audi 1.8T AVJ
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Sob 05 Mar, 11 22:18   

shok napisał/a:
W Holandii w każdym warsztacie proponują kroon oil.
shok - takie wytwórnie olejów mają bardzo ciekawe produkty. Już wpadł mi w oko jeden z nich :P

Helar SP 0W30
http://www.kroon-oil.com/.../helar-sp-0w30/

VW 503.00/506.00/506.01
ACEA A1/B1, A5/B5
Kupił bym jego :szeroki_usmiech

Typische Standardanalysen
Dichte bei 15 °C, kg/l 0,857
Viskosität -30 °C, mPa.s 3100 suuuper wynik
Viskosität 40 °C, mm˛/s 55,30
Viskosität 100 °C, mm˛/s 10,10
Viskositätsindex 174
Flammpunkt COC, °C 226
Fließpunkt, °C -50
Basenzahl, mgKOH/g TBN 10,2
Sulfataschegehalt, % 1,28

Do 1,9 TDI na PD miodzio jak dla mnie :szeroki_usmiech

[ Dodano: Sob 05 Mar, 11 22:28 ]
KubaMpakiet napisał/a:
zaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...
full syntetyk na bazie PAO ma też swoje miusy tak samo jak sam olej oparty o estry stąd oleje mieszanki estrów i PAO. Oleje w nowej syntetycznej technologii także spełniają swoję rolę.

cytuję:

"Do pracy w niskich i wysokich temperaturach lepiej niż oleje mineralne nadają się oleje syntetyczne. Bazy olejowe o wysokim wskaźniku lepkości i stosunkowo niskiej lotności są rozwijane tak, aby odpowiadać potrzebom techniki. Takimi surowcami są bazy z hydrokrakingu, poli-a-olefiny i estry.

Estry mają doskonałą stabilność termiczną i dlatego są szeroko stosowane w wysokich temperaturach. Posiadają jednak kilka poważnych wad, m.in. same estry powodują uszkodzenie uszczelek. W umiarkowanych temperaturach i w obecności wody zwykle rozkładają się do kwaśnych produktów. Podobna reakcja występuje z ważnymi dodatkami, takimi jak ditiofosforany cynku, co prowadzi do wzrostu zużycia. Estry mogą powodować korozję takich metali, jak miedź i ołów. Wszystkie te wady mogą być zminimalizowane przez staranną selekcję użytych estrów, ale dążenie do zastosowania odpowiednich estrów jest zwykle drogie.

Poli-a-olefiny mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości, niską lotność i niską temperaturę krzepnięcia. Ponieważ są one zasadniczo alkenami wielocząsteczkowymi, mają one ubogie właściwości stabilności oksydacyjnej, ale reagują bardzo dobrze na dodatki przeciwutleniające. Poli-a-olefiny z powodu swojej „parafinowej” natury, zwykle powodują kurczenie się elastomerów. Dodatki uszlachetniające olej silnikowy mają ograniczoną rozpuszczalność w poli-a-olefinach. - dlatego oleje w technologii syntetycznej są lepsze pod tym względem bo lepiej w nich te dodatki się rozpuszczają.

Wiele syntetycznych olejów silnikowych jest więc mieszanką estrów i poli-a-olefin, co optymalizuje rozpuszczalność dodatków i ich oddziaływanie na uszczelki.

Struktura chemiczna olejów bazowych z hydrokrakingu jest bardzo podobna do poli-a-olefin. W wielu przypadkach dają podobne korzyści do tradycyjnych syntetyków, chociaż pod kilkoma względami są one lepsze.
Bazy olejowe hydrokrakowane zawierają znacznie mniej siarki i węglowodorów aromatycznych niż bazy mineralne. Parametry te rzutują na właściwości użytkowe olejów gotowych, na czas życia olejów oraz oddziaływanie na środowisko. Im mniejsza ilość węglowodorów aromatycznych, tym wolniej zachodzą procesy starzeniowe oleju silnikowego, ponieważ związki aromatyczne w bazie olejowej starzeją się najszybciej."

Stąd wynika min. te całe zamieszanie w nazwach syntetyczny - full syntetyczny (ale o tym już pisałem).
Zostaw ten olej który masz
KubaMpakiet napisał/a:
Daje rade jak cholera,
no i nie ma co kombinować :pifko
Ostatnio zmieniony przez PAOLO ESCO Sob 05 Mar, 11 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
XRS 
Classic

Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Gru 2010
Skąd: wawa
  Wysłany: Sob 05 Mar, 11 22:48   

.




http://www.royalpurple.wa...o-co-tu-chodzi/




.
 
 
Pidziek 
L&K


Auto: Inne
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lut 2011
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 05 Mar, 11 23:49   

Cytat:
ACEA A1/B1, A5/B5
Kupił bym jego :szeroki_usmiech


Tyle że konstrukcja VW zaleca A3/B4 więc min. HTHS min. 3.5
_________________
Profesjonalne oleje i filtry :

http://forum.octaviaclub....p=748534#748534
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Nie 06 Mar, 11 09:02   

Pidziek napisał/a:
konstrukcja VW zaleca A3/B4 więc min. HTHS min. 3.5
konstrukcja zaleca?
VW tak jak i wielu producentów samochodów osobowych
stworzył system własnych specyfikacji jakosciowych olejów smarowych.
Optymalnie, zalecany jest dobór oleju do samochodu ze wzgledu na odpowiedni kod specyfikacji producenta. Wymogi wybranych specyfikacji jakosciowych często sie pokrywaja, toteż jakoścć dużej liczby olejów jest charakteryzowana przez wiecej niż jedna specyfikację jakosciową.
Te same specyfikacje jakosciowe moga byc przyporzadkowane olejom różnych klas lepkosciowych,jednak wymogi najnowszych specyfikacji ograniczaja sie do klas lepkosciowych 0W/5W/30/40 a najczesciej do klasy 5W/30.
W przypadku gdy producent oleju spełniajacego wymagania danej specyfikacji wystapi do producenta pojazdu o formalne potwierdzenie jakosci - olej może uzyskać tzw. aprobate. W rzeczywistosci, dowolny producent srodków smarowych może sie ubiegać o pozyskanie, dla swoich produktów, aprobat koncernów:
VW, MB, GM/Opel, BMW oraz Porsche.
Ford ustanowił wymagania jakosciowe dot. olejów smarowych
jednak nie prowadzi systemu formalnej certyfikacji.
Koncerny PSA, Renault i FIAT wydają aprobaty tylko preferowanym przez siebie producentom olejów smarowych i tylko na oleje do tzw. pierwszego
(fabrycznego) zalania.

http://maxol.com.pl/info/16.pdf

http://maxol.com.pl/info/18.pdf ( w biuletynie Cz. 2. w tabeli dotyczącej VW wpisano błędne dane)

Tak więc olej spełniający normę VW może mieć ACEA:
A3/B3-B4 lub A5/B5 widać to wyraznie w normach 505.01/507.00 lub 506.01.
W czym problem?
A "konstrukcja" - jak zwał tak zwał :roll: na 100% nie zaleca stosowanie wyłącznie olejów A3/B4.
Jeśli już to ująłbym to w ten sposób że VW preferuje oleje A3B3-B4 z podwyższonym HTHS w granicy 3,5.
A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.

A5/B5 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednak z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu
do oleju referencyjnego musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.

normy VW.jpg
Plik ściągnięto 2216 raz(y) 150.54 KB

 
 
przemek88 
Elegance


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Gru 2009
Skąd: ST
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 09:50   

jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony zastanawiam się nad zimną na olej formy Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?

Mam przejechane 105tyś km
_________________


Moja Octavia 1.9 TDI AGR
 
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Nie 06 Mar, 11 10:22   

przemek88 napisał/a:
Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
jestem za :bigok
_________________
Pytania tylko w wątku - NIE odpowiadam na PW !
Relacja - Wakacje - Włochy ---> http://forum.octaviaclub....1312666#1312666
 
 
przemek88 
Elegance


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 25 Gru 2009
Skąd: ST
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 10:43   

PAOLO ESCO napisał/a:
przemek88 napisał/a:
Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
jestem za :bigok


a możesz jakiś polecić? Teraz mam 5W/40

a może ten z Lotosa:
http://www.lotos.pl/konsu..._control_10w_40

a Valvoline :

http://www.valvoline.pl/c...ladowaniem.html
_________________


Moja Octavia 1.9 TDI AGR
Ostatnio zmieniony przez przemek88 Pon 07 Mar, 11 18:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KubaMpakiet 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: Inny
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Skąd: Pruszcz Gdanski
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 14:22   

PAOLO - Bazy olejowe hydrokrakowane zawierają znacznie mniej siarki i węglowodorów aromatycznych niż bazy mineralne.- tu nie powinno byc porownania do baz pao?, bo normalne ze wszysto jest lepsze jak mineral...
_________________
Audi 1.8T AVJ
 
 
Tomek_dx 
Rider

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 15:03   

PAOLO ESCO, Mam pytanie podsumówujące ponad 100 stron tego postu

Po przeczytaniu ok 100 stron od natłoku wiadomości mam mętlik w głowie. Po pierwsze nie jestem do końca zadowolony z głośniej pracy i rozruchu silników na oleju Motul. Dodatkowo ostatnio pojawił się post o problemach w silnikach BXE (oczywiście niepotwierdzonych, ze szklankami i wałkiem po Motulu)

Chcę w dwóch autach zastosować Olej Liqui Moly cenowo do ok 200- 220PLN za 5L całoroczny 5W40, wymiana co 15tys najbliższy olejowi syntetycznemu lub fullsyntetyk

Pierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?

A czym różnią się jeszcze dwa pozostałe oleje tj LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 oraz Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, w sumie który z tych trzech będzie najlepszy do powyższego silnika?

Drugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40. Rozumiem że LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 byłby lepszy ale ta Octa jest b. mało jeżdżona (15-20tys rocznie) i jak teraz zmienię olej to przez całe lato do następnej zimy Octa będzie na nim jeździła. W sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?
_________________
Tomek
 
 
neck99 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: inny ..
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 16:24   

Nie chce was martwić tym XTL ale jak wspomniałem. Byłem juz 2 razy w Fuchsie w Gliwicach i za każdym razem mówią mi ze XTL to na razie marketing. Dostępność będzie w I połowie 2011 roku. Na razie nie ma szans na jego ściągnięcie oficjalnie jak i nie oficjalnie.
Nawet próbowałem z handlowcem zagadać czy jak ma dojście do Niemców moze by prywatnie ściągnąć - też nie ponoć nie sprzedają jeszcze i mam poczekać.

Stąd zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilku. U siebie zmieniałem w piątek. I powiem tak :

- po wymianie pierwsze uruchomienie po przepłukaniu silnika LiqyMoly Pro LINE [silnik tak samo pracował jak na motulu]

- po zagrzaniu silnika czyli po powrocie do domu ok 60 km zanim zaparkowałem w garażu wyszedłem posłuchać i silnik pracował jak by bardziej miękko. Wiem, że świeży olej robi swoje ale stary miał zaledwie 8 tys :)

- w sobotę jak i niedziele zauważyłem ze juz rano na zimnym silniku pracuje on bardziej miękko. Nie jest to jakoś bardzo odczuwalne ale jeżdżę dziennie autem więc odczuwam różnicę. Na pewno jak by mi ktoś wymienił olej podczas mojej niewiedzy zauważył bym to rano podczas pierwszych kilometrów.

generalnie zostaje juz przy Fuchs :) Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości:)

Jak sie pokaże XTL maja dać mi znac to bede na pewno lał go do siebie jak i do zony.


BTW: akurat jak byłem na wymianie do warsztatu kumpla podjechał gość z LiqyMoly. Rozmawiałem z nim na temat kilku dodatków bo je stosuje u siebie i wszedłem na temat olejów TT. Pokazał mi tetsy jakie zrobił LiqyMoly badając oleje. I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs :) Strasznie mnie to rozbawiło gdyż spodziewałem się ze jak test LiqyMoly to bedzie on na 1 a jednak nie :) Raz tylko w jednym z testów był na 1 a fuchs na 2 gdy badali olej 5w30 w niskich temperaturach. Ciutek dosłownie o wlos był lepszy TT. Niestety testów nie otrzymałem :)

tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologia :)
_________________
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
 
 
czyzyk64 
Celebrate

Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2008
Skąd: trójmiasto
Wysłany: Nie 06 Mar, 11 18:30   

neck99, ile płacisz u siebie za flaszke 4l fuchsa. Na półnpcy u mnie banka 4l kosztuje 125 zł. Fuchs nie jest tak rozreklamowany, wiec i podróbek bedzie zdecydowanie mniej, w przeciwienstwie do innych bardzo popularnych marek i to kolejny jego plus. :bigok
 
 
PAOLO ESCO 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi Tour
Silnik: 1.4 16V CGGA
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2009
Skąd: Zielona Góra

Wysłany: Nie 06 Mar, 11 21:51   

Tomek_dx napisał/a:
Pierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?
zdecydowanie TAK (olej na bazie PAO) VW 505.00 tak jak powinni być. A może Lotos 5W/40? Wcale nie gorszy parametrami a o wiele tańszy?

Tomek_dx napisał/a:
Drugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40.
TAK. Albo LM Top Tec 4100 5W/40 albo Fuchs Titan GT1 5W/40 oba mają normą 505.01 i oba napewno spokojnie dadzą radę w tym silniku. W TT 4200 bym się nie pchał przy Twoim przebiegu. Nawet gdy zrobisz do jesieni 15 tys km to zmienisz olej na nowy przed zimą a to duży +. Użycie TT 4200 5W/30 i zmiana po 15 tys km to tak średnio opłacalny interes. W dodatku LM TT 4100 lepiej spełni swoje zadanie w zakresie ochrony silnika w lecie (w każdym razie nie będziesz musiał się bać o olej w upały). Tak więc albo TT4100 albo Fuchs GT1 5W/40...albo Lotos PRO 5W/40!
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 do BXE odpada - brak normy 505.01
Ja do BXE też mam już LM 4100 kupiony. Gdybym miał jeszcze raz kupować pewnie kupił bym Fuchs'a GT1 5W/40 :P albo.... LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control.
Myślę także nad przejściem na A5B5 z normą 506.01 i kupnem jakiegoś full syntetyka 0W/30 ( nie obawiam się że olej zagotuje się w lecie). Jeśli nie zmienię go teraz na lato to na zimę w 100% będzie dokładnie ta lepkość oleju.
http://www.lotos.pl/handl...thermal_control - naprawdę bardzo dobry olej i stosunek ceny do jakości jest na właściwym pozimie. Jeśli jeszcze ktoś uśmiecha się na myśl o Lotosie to radzę zweryfikować swoje poglądy ten olej może wpędzić w kompleksy naprawdę uznane marki.
A dokładnie w/w produkt jest naprawdę bardzo dobry aż zaskakująco dobry. No i kupując go macie 99,99% pewności że nikt go nie podrobił :P

Tomek_dx napisał/a:
W sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?
dobrze - choć zapewniam że 5W/30 też dobrze ochroni silnik.

neck99 napisał/a:
generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości:)
to cieszy że jesteś zadowolony, jak widać forum się przydaje :bigok

neck99 napisał/a:
I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs
w którymś z postów w porównaniu napisałem że Fuchs chyba prześcignał jednak troszkę Liqui Moly i jego produkty wypadają parametrami odrobinę lepiej. Ciekawe które produkty porównywali :roll: Bo LM ma też kilka ciekawych olejów które w Polsce są nieosiągalne kurna... :evil: nie kumam tej durnej polityki Niemców. Nie chcą udostępnić Polakom lepszych, nowszych produktów albo uważają że na nasz rynek wystarczy podstawowy i to w dodatku okrojony asortyment. :?

neck99 napisał/a:
tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologia
no baaaa mi nie musisz o tym mówić :wink:

[ Dodano: Nie 06 Mar, 11 22:13 ]
neck99 napisał/a:
zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilku
no co jest chłopaki proszę podzielić się informacjami na temat Fuchsa i LM ...trochę osób kupiło te oleje z tego co wiem. Krytykować też wolno jak najbardziej :lol:
 
 
neck99 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: inny ..
Wysłany: Pon 07 Mar, 11 08:37   

PAOLO ESCO napisał/a:
neck99 napisał/a:
generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości:)
to cieszy że jesteś zadowolony, jak widać forum się przydaje :bigok


PAOLO ESCO, especially thanks to Y O U ... :elegant

czyzyk64, podobna cena bo brałem pojedyncze partie. Obiecali mi dobra cene na XTL-e jak będę brał większa ilość tj co najmniej 5x4L lub 20x1L. Tak, że myślę ze nie będzie problemu bo ja zawsze będę brał co najmniej 10 litrów dla siebie i zony na kolejne 10 na pewno sie ktoś z forum złapie :)
_________________
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
 
 
dwaoka 
Donatorr


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 07 Mar, 11 13:15   

tutaj chciałem podziękować serdecznie koledze neck99 :bigok , za ekspresową wysyłkę litra Fuchsa, powoli zbieram graty i na wiosne wymiana i płukanka także u mnie...
_________________
bkc+dsg
 
 
 
neck99 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Skąd: inny ..
Wysłany: Pon 07 Mar, 11 13:41   

dwaoka napisał/a:
tutaj chciałem podziękować serdecznie koledze neck99 :bigok , za ekspresową wysyłkę litra Fuchsa, powoli zbieram graty i na wiosne wymiana i płukanka także u mnie...


no problema :bigok
_________________
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
 
 
apia 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Dołączył: 24 Lip 2010
Skąd: internet
Wysłany: Pon 07 Mar, 11 17:28   

Witam,

PIO_WWA czy mógłbyś podesłać mi nr tel. do RTROCKI

z góry dziękuję

Pzdrawiam
AP
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group