Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Przy jakim przebiegu wymienić pasek rozrządu?
Autor Wiadomość
Lashlo 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Cze 2007
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 25 Wrz, 09 10:21   

zipped79, oto jest pytanie.Oni w ASO patrzyli w jakies papiery,ze te sliniki po 2006 roku juz nie co 90k a 120k.Z 2 strony moga powiedziec,ze auto po gwarancji i dupa :-( ((
Chyba jednak przy 90 zrobie.Spac bede bezpieczniej.
 
 
star200 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: Sob 26 Wrz, 09 00:13   

A czyli jeszcze dla 1,9TDI zwiększyli interwały do 120kkm?? Myślałem że dla 2,0TDI
 
 
 
orzel720 
Donatorr



Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 14:31   

Maicroft napisał/a:
To oni takich rzeczy nie naprawiaja, tylko jak juz to wykrecaja i zawoza do kogos, a potem montuja :diabelski_usmiech
Bo teraz są prawie sami "wymieniacze" a nie mechanicy :evil: Ja akurat dzięki Bogu i partii mam obok rodzinnego (dosłownie) mechanika szczegóły w podpisie:)

[ Dodano: Wto 21 Wrz, 10 14:35 ]
kowal 2002 napisał/a:
A w "ustnym" rozporządzeniu kierownika każdego ASO/serwisu skierowanym do podwładnych-mechaników jest "Pie..ol rozpiskę i wymieniaj każdemu w cholerę przy 90 tyś km..." :diabelski_usmiech

Bardzo jestem ciekawy czy którekolwiek ASO zaryzykowało by wymianę paska dopiero przy 150 kkm ( zakładając oczywiście że samochód ciągle byłby na gwarancji )...


Na gwarancji rozrząd chyba i tak trzeba zapłacić za wszystko bo inaczejgw przestanie obowiązywać a i tak Klient Zapłaci... :twisted:
_________________
VIRUSOWANIE <1000 PLN Tomasz Sycz tel 502320826
[S] Moja OII FL 1.4TSI 2012/2013 Czarna Kombi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81544
 
 
Mihau 
Donatorr
Dum pugnas, victor es.



Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 75 razy
Wiek: 23
Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Syreni Gród! (WW)
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 14:37   

a jak z rozrządem w 1.8 TSI? kiedy wymienić? bo szukam w książce serwisowej i instrukcji i nie mogę znaleźć :roll:
_________________
O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
 
 
orzel720 
Donatorr



Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 14:43   

star200 napisał/a:
A czyli jeszcze dla 1,9TDI zwiększyli interwały do 120kkm?? Myślałem że dla 2,0TDI


jako że mam OII 2008 r z przebiegiem 85kkm to też zaczynałem myśleć o rozrządzie Spotkałem się z moim mechanikiem - kuzynem Tomkiem i przedstawiłem sprawę. On na to że w OII 1.9 BXE są jakieś mocniejsze paski i nie spotkał się z pękniętym paskiem w tym silniku a robią praktycznie auta z grupy VAG - specjalizacja Skoda, w sumie już od 1991r. Określił przebieg Do 120000 km ale pech może się zdarzyć na to nie ma rady.
_________________
VIRUSOWANIE <1000 PLN Tomasz Sycz tel 502320826
[S] Moja OII FL 1.4TSI 2012/2013 Czarna Kombi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81544
 
 
piotrek_os 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 163 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2006
Skąd: TSK
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 17:29   

orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku
_________________
Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994
 
 
 
orzel720 
Donatorr



Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 18:15   

piotrek_os napisał/a:
orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku


czyli coś w tym jest :)
_________________
VIRUSOWANIE <1000 PLN Tomasz Sycz tel 502320826
[S] Moja OII FL 1.4TSI 2012/2013 Czarna Kombi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81544
 
 
voytek 
Donatorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 20:08   

Mihau napisał/a:
a jak z rozrządem w 1.8 TSI? kiedy wymienić? bo szukam w książce serwisowej i instrukcji i nie mogę znaleźć :roll:


W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu :D Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.
 
 
Lashlo 
S_OCP Member


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Cze 2007
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 20:26   

A mi przy 103 tys stwierdzili,ze sa jakies nowe wytyczne i pomimo,ze mam co 120 tys wymiane,wymienic mi kazali przy 105 i pozniej juz co 90 tys. Elementy rozrzadu byly w stanie idealnym i spokojnie do tych 120 tys by wytrzymaly,ale ponoc to SAP tak wymyslil...
 
 
DGW 
Master Of Dizaster
DSIZE


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ALH
Pomógł: 42 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Wrz, 10 23:23   

piotrek_os napisał/a:
orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku

orzel720 napisał/a:
On na to że w OII 1.9 BXE są jakieś mocniejsze paski


To powiedzcie mi lub się dowiedzcie u Swoich źródeł czym różni się pasek ze starego ASZ-a czy ARL-a czy innego 1.9 PD od 1.9 AXR :?: :?: :?:
Ciekaw jestem odpowiedzi bo to ten sam pasek :lol:
Tak samo jak rolka i napinacz choć napinacz w jednym z silników 1.9tdi PD jest inny. Pompa wody z kolei różni się w starszych i nowych motorach

Potwierdzić tylko mogę że też nie słyszałem jeszcze o zerwaniu paska w PD, szybciej lecą rolki

[ Dodano: Wto 21 Wrz, 10 23:28 ]
Lashlo napisał/a:
Elementy rozrzadu byly w stanie idealnym

przykro mi ale tego nikt nie jest w stanie stwierdzić dlatego też wymienia się te elementy regularnie co pewien przebieg (tu chodzi bardziej o zmęczenie materiału którego gołe oko nie określi)
_________________
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->
CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Yahoo Messenger
 
 
 
tadfi 
Rider


Auto: Octavia 3 Combi
Silnik: 1.8 TSI CJSA
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2008
Skąd: Opole
Wysłany: Sro 22 Wrz, 10 08:28   

A w moim wymienili jeszcze jak autko było na gwarancji przy 120 kkm. RM 2006, 1.9 TDI BJB.
_________________
TadFi
Breloki, logo na klapę i inne gadżety
 
 
 
Mihau 
Donatorr
Dum pugnas, victor es.



Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 75 razy
Wiek: 23
Dołączył: 05 Lis 2009
Skąd: Syreni Gród! (WW)
Wysłany: Sro 22 Wrz, 10 10:53   

voytek napisał/a:
W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu :D Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.

no to git ale jak patrzyłem w komórę silnika to jakbym pasek widział
_________________
O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
 
 
voytek 
Donatorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 12 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 22 Wrz, 10 12:37   

Mihau napisał/a:
voytek napisał/a:
W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu :D Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.

no to git ale jak patrzyłem w komórę silnika to jakbym pasek widział

Na pewno jest łańcuch. Zobacz jeszcze tutaj:
http://blogsilnika.blogsp...tsi-tfsi-i.html
Okazuje się, że jest jednak krótki pasek, nie napędza jednak rozrządu, tylko pompę wody. Zdaniem jednego z ASO, nie podlega on jednak okresowej wymianie.
 
 
Grisza 
Drive


Auto: Octavia 1
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Puławy
Wysłany: Sro 22 Wrz, 10 20:49   

Ja w moim AHF wymieniałem od razu po zakupie,
pasek (+ 2 napinacze + 3 rolki) + pompa wody + simering + śruba + robocizna = 1300 zł
(stan licznika 191kkm, teraz 230kkm)
ale myślę że można taniej :P
_________________

 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 273 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Sro 22 Wrz, 10 20:57   

Jedna z teorii mowi o pierwszej wymianie po 90kkm, a nastepne co 75kkm. Oczywiscie pasek z rolkami i napinaczem oraz pompa wody
_________________
CAYC DSG '11
 
 
 
orzel720 
Donatorr



Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 24 Wrz, 10 23:40   

Dziś poznałem sklepowe ceny ORI części! żadne tam zamienniki + robocizna do 1.9TDI BXE
- Kompletny rozrząd +pompa w: 480+180=660zł
- robocizna 250zł

W sumie ta przyjemność dla Klienta w Olkuszu kosztuje 910zł.
_________________
VIRUSOWANIE <1000 PLN Tomasz Sycz tel 502320826
[S] Moja OII FL 1.4TSI 2012/2013 Czarna Kombi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81544
 
 
grizzly 
Drive


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sie 2010
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 25 Wrz, 10 10:27   

Podpinam się pod ten temat z pytaniem :
Auto ma przebieg 79tyś od nowości , ASO tłumaczy że wymiana paska w tym aucie ( O2 2006r.) dopiero przy 125tyś ...
Ja myślę aby wymienić przy około 95tyś , co wy proponujecie ?
_________________
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona :( Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
 
 
orzel720 
Donatorr



Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 25 Wrz, 10 12:51   

grizzly, Po ponownych rozmowach z kuzynem mechanikiem ustaliłem, że bezpiecznie będzie ok. 100 000 km tak więc mnie pozostało ok 15000 km ale każdy właściciel musi podjąć tę decyzję samemu

pozdro
Orzeł
_________________
VIRUSOWANIE <1000 PLN Tomasz Sycz tel 502320826
[S] Moja OII FL 1.4TSI 2012/2013 Czarna Kombi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81544
 
 
Twelvi 
Drive


Auto: Octavia 2
Wiek: 30
Dołączył: 10 Wrz 2009
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 08 Paź, 10 20:51   

Witam a ja mam pytanie dotyczące paska,kolega w oplu odczuł kiedy trzeba wymienić pasek.Czy to możliwe?Czy auto inaczej się zachowuje?
_________________

 
 
szkoda 
Moderatorr
antikrist


Auto: Volvo S70
Silnik: B5254S
Pomógł: 107 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Cze 2005
Skąd: WB
Wysłany: Pią 08 Paź, 10 20:54   

Twelvi napisał/a:
Witam a ja mam pytanie dotyczące paska,kolega w oplu odczuł kiedy trzeba wymienić pasek.Czy to możliwe?Czy auto inaczej się zachowuje?


możliwe jak ma bezkolizyjny rozrząd, pasek się rozsypie, albo straci trochę zębów to wtedy odczuje :)

[ Dodano: Pią 08 Paź, 10 20:56 ]
orzel720 napisał/a:
grizzly, Po ponownych rozmowach z kuzynem mechanikiem ustaliłem, że bezpiecznie będzie ok. 100 000 km tak więc mnie pozostało ok 15000 km ale każdy właściciel musi podjąć tę decyzję samemu

robię dokładnie tak samo, tym bardziej, że rolki zaczynają do mnie cicho szeptać: juszzzzz czasssss... juszzzzzz czassssss... juszzzzzzz czassssss :lol: :wink:

przy okazji chyba Grześ rozbebeszy mi cały motor i zobaczymy jak to się tam wszystko ma :twisted:
_________________
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
 
 
beaviso 
Elegance


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 01 Paź 2010
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 12 Paź, 10 20:28   

W książce serwisowej do mojej O2 1.9 TDI BXE, 2008 rok, wymiana paska zębatego rozrządu jest fabrycznie określona na przegląd przy 150'000 km.

I tak zamierzam zrobić przy ok. 120 kkm, ale przy fabrycznych 150 kkm wymiana wcześniejsza niż 120 kkm byłaby raczej przesadą. W drugim samochodzie (Vectra CDTI) zrobiłem identycznie - rozrząd przy 120 kkm zamiast przewidzianych 150 kkm + pompa wody.

M.

[ Dodano: Sro 13 Paź, 10 08:30 ]
AdamB napisał/a:
Amalus, w 1.9TDI w roku modelowym 2008 wg książki serwisowej jest tylko podany graniczny przebieg paska i jest to 150kkm. Ale przy przebiegu 90kkm jest kontrola paska rozrządu i serwis ASO (jeżeli auto jest serwisowane w ASO) zależnie od jego decyzji rozrząd się wymienia lub jeździ się dalej. Więc ASO żeby nie ryzykować odpowiedzialności za zerwany pasek wymienia go przy 90kkm. :bigok

Nie do końca jest tak jak piszesz. Również mam O2 1.9TDI BXE RM2008, prod. 2008, i w książce serwisowej jest napisane, że wymiana paska następuje po 150'000 km w silnikach diesel z pompowtryskiwaczami, natomiast po 90'000 km następuje kontrola paska, ale ta czynność dotyczy wyłącznie silników benzynowych czterocylindrowych, a nie TDI PD.

W roku 2009 przy okazji przeglądu w ASO dostałem "checklistę", na której było to opisane dokładniej:
Dla silników z pompowtryskiwaczami do RM2006 włącznie - co 120'000 km
Dla silników z pompowtryskiwaczami od RM2007 - co 150'000 km
Powyższe dotyczy wymiany paska zębatego, natomiast rolka napinająca co 240'000 km!
Ani słowa o kontroli przy okazji wcześniejszych przeglądów / mniejszych przebiegów.
W sumie całkiem nieźle, ja tam aż tak ryzykować nie będę i po 120 kkm zmienię kompletny rozrząd i pompę, ale takie interwały podawane przez ASO świadczą raczej pozytywnie o potencjalnej trwałości elementów i statystyce awarii.

M.
 
 
grizzly 
Drive


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sie 2010
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 13 Paź, 10 22:48   

Pomocna informacja :wink:
Byłem w innym ASO , bardziej zaprzyjaźnionym i okazało się tak:
zdaniem wcześnejszego ASO wymiana paska przy 125tyś
jednak podjechałem do innego punktu i mechanicy w zaprzyjaźnionym ASO jednak powiedzieli , że to zbyt dużo i paski pękają :P więc cała prawda wyszła na jaw :D
Poprawnie :
Wymiana paska od 90tyś do 105 tyś MAX :bigok
_________________
był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
skradziona :( Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
 
 
lukasz.zst 
Classic

Auto: Seat
Dołączył: 16 Wrz 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 14 Paź, 10 00:44   

Słyszałem że w każdym silniku diesla było inaczej ja mam silnik 1.9AXR i nie wiem do końca kiedy trzeba wymienić pasek i co w chodzi w skład
 
 
fajka1983 
Drive

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ALH
Dołączył: 26 Wrz 2009
Skąd: krakow
Wysłany: Sro 17 Lis, 10 22:17   wymiana paska

tak czytam co piszecie i sobie mysle ze mnie tez czeka wymiana ja od nowosci mam przejechane 45tys auto 2005r uzywane jako 2 i co musze wymieniac pasek??
 
 
stoku 
Classic

Auto: Octavia 2
Dołączył: 10 Lis 2010
Skąd: WR
Wysłany: Sro 17 Lis, 10 22:50   

f1983-rozmawiałem z mechanikiem,który korzysta ze stosownych szkoleń.Akurat jestem w bardzo podobnej sytuacji.Stwierdził,że jeśli samochód eksploatowany jest 5 lat a nie pokonał kilometrów na które jest obliczony to trzeba wymieniać pasek rozrządu.Chodzi o starzenie się materiału z którego wykonane są części.
Zrobisz jak chcesz,ja wymieniam-i tak tego nie uniknę a będę spokojnie cisnął na gaz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group