Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
[O1] Wymiana klocki hamulcowe tył
Autor Wiadomość
flakum 
Donatorr


Auto: Octavia 1 Combi
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2008
Skąd: United Kindom
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 18:56   [O1] Wymiana klocki hamulcowe tył

Czy podczas wymiany klockow trzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy w celu ulatwienia wcisniecia tloczka(cylinderka), bo nie wiem czy jesli bede sie staral wcisnac tłoczek(cylinder) bez tej czynnosci czy to moze spowodowac jakies uszkodzenie ukl. hamulcowego jezeli tego nie zrobie??? Octavia 03 kombi ASV.
_________________
trzeba to naprawić!!!
Yahoo Messenger
 
 
 
shado 
Moderatorr
Truth in Engineering


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Skąd: KWI
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 19:24   

Ja jak wymieniałem klocki z tyłu to się tak narzucałem mięsem, że więcej już się za to nie będę brał :diabelski_usmiech
_________________
BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA
KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA
 
 
Damianjg 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: DJ
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 19:41   

Z tyłu sie wkręca tłoczek podczas wciskania.
flakum napisał/a:
trzeba wykrecic odpowietrznik lub przewod hamulcowy

Nie trzeba nic odkręcać
Masz instrukcje: http://rapidshare.com/files/280971784/aaa.pdf.html
 
 
 
Tomek_dx 
Rider

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 20:05   

Oczywiście aby wymienić klocki bezproblemowo i w 15 min trzeba zainwestować raz w przyrząd do wkręcania tłoczka. np taki:
http://www.allegro.pl/ite...wych_tanio.html

Wkręcając to żabką szczypcami i innymi wynalazkami mozna tylko uszkodzić osłony gumowe a wtedy jest problem ponieważ aby je wymienić trzeba demontowac zacisk i rozbierać go na części pierwsze.

Poza tym wystarczą dwa klucze płaskie Z tego co pamiętam 13mm i 15mm.
Nie trzeba odkręcać żadnych odpowietrzników wystarczy skontrolować poziom plynu w zbiorniczku czy nie jest zbyt wysoki i ewentualnie odessać trochę strzykawką aby przy wkręcaniu tłoczka nie wywaliło go przez korek ponieważ jak wiadomo jest żrący dla lakieru
_________________
Tomek
 
 
Damian.S 
Classic

Auto: Skoda inna
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Wiek: 40
Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 20:12   

Wtrącę się do dyskusji. Używam takiego zestawu i za taka kasę to bardzo dobra propozycja. Szczerze polecam wam ten produkt
_________________
Od 1997 roku Skoda. 97-99 Felicia 1.3 99-01 Octavia 1.9 TDI 90KM 01-08 Octavia 1.9 TDI 110KM 09-.. Superb 1.8 TSI & Octavia 1.6 Mint
www.gprk.pl
 
 
Aras 
Ambiente


Auto: Audi
Silnik: 1.8T 20V AGU
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2008
Skąd: Racibórz
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 20:45   

Podłącze się do tematu. Z przodu też trza wkręcać tłoczek czy można go wcisnąć?

A co do tematu to potwierdzam co powyżej - jeśli nie masz takiego narzędzia to wkręcając tłoczek żabką albo go uszkodzisz albo się nieźle nawkur......... :evil:
Poradziłem sobie wykręcając przewód hamulcowy (to było stare A4) ale nie polecam takiego sposobu.
_________________

 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 262 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Sro 16 Wrz, 09 20:49   

Taki wciskacz rozwiazuje sprawe raz na zawsze. Mam juz od pewnego czasu i przydaje sie w wielu autach.

Przod, wystraczy wcisnac.
_________________
CAYC DSG '11
 
 
 
rss 
Donatorr



Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 47 razy
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Warszawa/Jablonna
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 12:02   

kluczem do sukcesu jest zluzowanie nakretki na zbiorniku plynu hamulcowego. wtedy zarowno wciskanie jak i wkrecanie idzie duuuzo sprawniej, bezo odkrecania odpowietrznikow czy przewodow.
 
 
flakum 
Donatorr


Auto: Octavia 1 Combi
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2008
Skąd: United Kindom
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 15:07   

Wszystko szlo sprawnie. Prawe tylnie kolo super wymiana 30 min., natomiast lewe tylnie masakra nie moglem sciagnac zacisku, poniewaz na tarczy wyrobil sie rowek i klocki haczyly o zewnetrzna strone tarczy....rozkrecilem wszystko w drobny mak...rowniez odkrecajac..przewod hamulcowy...cala operacja okolo 1.5 godziny. Po wymianie klockow i zamontowaniu zacisku..przyszedl czas na odpowietrzanie. Standardowa sprawa jeden pedaluje drugi odpowietrza, zachowana czujnosc na poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku itd..... Po stwierdzeniu ze w przewodzie gumowym zalozonym na odpowietrznik nie pojawiaja sie juz babelki powietrza....stwierdzilismy ze uklad jest juz odpowietrzony..jade na jazde probna a tu klaps...hamulec wchodzi prawie ze do podlogi....slaby jak cholera...odpowietrzamy drugi raz pedal lekko twardszy ale to jeszce nie to ..odpowietrzamy trzeci raz wszystkie kola bo juz glupieje.. i szlak mnie trafia sila hamowania w skali 1 do 5 tylko 3,5..pedal po kilku podpompowaniach idzie w gore, gdy mocniej wcisne, przez chwile stoi w miejscu a potem leci powoli w dol. :shock: Czy mieliscie moze podobny problem... :evil: i jak mozna na to zaradzic, zeby bylo tak jak przed wymiana. Zaznaczam ze uklad nie ma wyciekow, klocki oryginalne, zbiorniczek plynu hamulcowego przez caly czas trwania operacji byl kontrolowany i dolewany byl plyn hamulcowy. Pomozcie i z gory dziekuje :bigok
_________________
trzeba to naprawić!!!
Yahoo Messenger
 
 
 
rss 
Donatorr



Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 47 razy
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Warszawa/Jablonna
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 16:21   

najprawdopodobniej zapowietrzyles pompe ABSu.
odpowietrz jeszcze raz....najlepiej pod cisnieniem
do PRAWIDLOWEGO odpowietrzenia kola z tylu trzeba PRZELAC przez odpowietrznik ok 0.3-0.4 litra plynu (w zasadzie caly zbiornik) jesli powietrze zawedrowalo pod pompe
 
 
Damianjg 
Donatorr



Auto: Octavia 1
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: DJ
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 16:36   

rss napisał/a:
odpowietrz jeszcze raz....najlepiej pod cisnieniem

A jak masz vaga to jest opcja odpowietrzania pompy :)
 
 
 
Tomek_dx 
Rider

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 17:34   

flakum a jak odkręciliście przewód hamulcowy od zacisku to go czymś zatkaliście czy płyn hamulcowy sobie cały czas kapał? Jeśli tak to zapowietrzyliscie cały układ z pompą włącznie. Ja bym zrobił nastepujące czynnosci. Po pierwsze do apteki po dużą strzykawkę 100 ml. Odkręcasz jeszcze raz przewód hamulcowy i łączysz strzykawkę wężykiem gumowym przeźroczystym (również do dostania w aptece jest np wykorzystywany do podawania choremu tlenu ze specjalnej pompy) strzykawką wysysasz ze dwa razy po 100 ml z ukladu w tym samym czasie druga osoba dolewa płyn do zbiorniczka (szybszy i dokładniejszy sposób niż pompowanie pedałem) Zatykasz jakąś wcześniej dorobioną gumową zaślepką przewód i kolejną małą strzykawką może być z dużą tzw końską igłą lub bez zalewasz zacisk do pełna. Następnie przewód i zacisk łączysz szybko ze sobą aby wypłynęło jak najmniej płynu i dopiero wtedy odpowietrzasz klasycznie pompując hamulcem. Przed tym jeszcze możesz odpowietrzyć pompę ABS Vagiem, jak jest opisane w poniższym linku:
http://www.vag-com.pl/odpowietrzanie-pompy-abs.htm
_________________
Tomek
 
 
flakum 
Donatorr


Auto: Octavia 1 Combi
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2008
Skąd: United Kindom
Wysłany: Czw 17 Wrz, 09 17:55   

Szanowni koledzy wlasnie czekam na Vag zamowilem go z Polski, postaram sie zrobic najpierw ten myk ze strzykawka....i zobacze co i jak...a jak nie pomoze to odpowietrze go jeszcze Vagiem. :D Chcialbym pociekowac dla wszystkich forumowiczow za pomoc i za zaintersowaniem sie tym tematem, na pewno dam znac co i jak..pozdrawiam i zycze szerokosci na drodze. :wink:

[ Dodano: Sro 09 Gru, 09 17:02 ]
Dzisiaj próbowałem kolejny raz odpowietrzyć hamulce: efekt taki..przód jakby troszkę lepiej ale tył to porażka. ręczny to tylko działa wtedy jak bardzo mocno go zacisnę. Przednie tarcze sa wyślizgane po całej szerokości a tyl to tylko jakby lekko dochodziły(nie są tak świecące jak przód przynajmniej od zewnątrz tarczy, czy mogłyby się zapiec dwa zaciski?? ). Czasami tez jak odpalałem silnik to zaświeciła mi się pomarańczowa kontrolka check engine i ABS tak na około 5sek. Próbowałem gwałtownie dzisiaj hamować i odnoszę takie wrażenie jakby coś nie tak z ABS. Nie jestem pewien ale jak to jest w tym modelu czy jak ABS zaczyna działać to powinna zaświecić się kontrolka od ABS? :idea:
_________________
trzeba to naprawić!!!
Yahoo Messenger
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group