Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 21 Paź, 11 21:33   

macluke, no własnie po co mają świecić żarówki (około kilkunastu sztuk) jak nie muszą świecić i tyle w temacie :szeroki_usmiech
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Fuchs 0W30 Titan Supersyn LL Plus
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
ROBERT.C 
Classic

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: JGA
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 09:25   

Marian 2 napisał/a:
Oszczędności na benzynie, prądzie, żarówkach i innych bajerach można sobie między bajki włożyć.
Zajmuję sie zawodowo elektroniką.

Czyli wytworzenie prawie 200 watów na oświetlenie jest z niczego i ty zajmujesz się ELEKTRONIKĄ ZAWODOWO !!!!! ŚMIECH NA SALI. Tak na przyszłość światła do jazdy dziennej NIC NIE DAJĄ !!!!! Totalna bzdura, że poprawiają bezpieczeństwo.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 11:06   

ROBERT.C, jak nic dają, ładna sumka w budżecie się zrobiła :bigok
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 15:00   

Jednak włożyłem kij w mrowisko i mrówki biegają jak szalone. Dobrze wiem, że nic z niczego się nie bierze. Trzeba tylko wyważyć wady i zalety na dłuższą metę, co jest korzystniejsze, czy szpan ze światlami dziennymi, czy beztroska w codziennym użytkowaniu z automatycznie włączanymi światłami mijania. Oszczędności z świateł dziennych są, ale tak znikome, że przeciętny użytkownik tego nie zauważy. To że jestem elektronikiem, napisałem w tym sensie, że założenie świateł dziennych, także wielu innych bajerów dla mnie nie stanowi trudności i tylko tyle. Kto nie wierzy, może spojrzeć tu:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=8855
Octavią jeżdżę już 12 rok, stale na światłach mijania, i przez ten czas może 3 razy wymienialem żarówki, zawsze po spaleniu jednej. Po takim czasie (ok. 4 lata) i tak powinno się wymieniać zarówki profilaktycznie.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 15:17   

Marian 2, weź poczytaj co piszesz :lol:

światła dzienne są po to żeby same się włączały więc nie rozumiem porównania z automatycznie włączonymi światłami mijania
co masz przz to na myśli? włącznik non stop na mijania, czy aktywacja skandynawskiego albo amerykańskiego?

ja bym tego nigdy nie zrobił, bo mam xenony i zapalanie silnika na włączonych światłach może szybko skrócić żywotność, choć ponoć w nowych palnikach jest to obojętne czy na zapalonych, czy nie uruchamia się samohcód
ja tam wolę dmuchać na zimne :P

dałem wcześniej, ale może nie czytałeś

http://dadrl.pl/
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 19:35   

Tylko ciekawe, w jaki sposob przejść automatycznie ze świateł dziennych na jazdę na światlach mijania po nastaniu zmroku. Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli". Mając automatycznie włączane światła do jazdy dziennej, po nastaniu zmroku, lub złych warunków trzeba je przełączyć na mijania.
Można to załatwić np. stosując zegar/czasomierz, przełaczający światla w zależności od pory dnia, lub fotokomórkę przelączającą w zależnosci od warunków zewnętrznych. Nobla będzie się należało takiemu wynalazcy, co te problemy rozwiąże w sposób pewny, nie zagrażający bezpieczeństwu i w zgodzie z przepisami. Tylko po co te komplikacje?
Czytałem ten durnowaty artykuł przeciwników jazdy na światłach mijania. Ma się to nijak do codziennych sytuacji na drodze. Np. samochód z zapalonymi światłami jest w ruchu, nawet wtedy gdy stoi, i wiadomo o co chodzi bo można go odróżnić od samochodu zaparkowanego na ulicy. Samochód zaparkowany gdy włączy światła, wiadomo czego można się po nim spodziewać, nie zaskoczy ruszając. To są ważne sygnały w gęstym ruchu. Przy szybkiej jeżdzie poza terenem zabudowanym z daleka widać wariata z naprzeciwka który chce wyprzedzić kolumnę przepisowo jadących, itp, itd., sytuacje można mnożyć. Tłumaczenia, że te sprawy można widzieć i bez włączonych świateł są błędne i podyktowane tylko chęcią udowodnienia swojej racji w imię żle pojętej oszczędności.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 20:24   

Marian 2, większość nowych samochodów(od ok 2004-2005 klasy kompakt i wyżej) ma automatyczne światła i wycieraczki
na upartego w OII można łatwo dołożyć, w elegance jest standardem

więc nie wiem o co chodzi :niewiem
światła ustawiasz w pozycji auto i cały rok masz głęboko gdzieś włącznik od świateł, dziennych i bóg wie czego jeszcze
za wyjątkiem przeciwmgielnych :P
w tej pozycji(tzw AUTO) podczas deszczu, zmroku, złej widoczności szybkiej jazdy światła mijania same się zapalają a dzienne gasną
jasne? czy jeszcze za mało wyośliłem :lol:

[ Dodano: Pon 24 Paź, 11 20:26 ]
Marian 2 napisał/a:
...Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli"....


za huja tego nie rozumiem
po prostu włącznik zostawiasz na światłach mijania :?: :idea:
 
 
 
Enriquez 
Donatorr


Auto: Superb 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 170 CR
Pomógł: 69 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Łódź - Wieś ELW
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 20:33   

abstinent,

on zostawia na mijania i nazywa to automatem...
łot logika :bigok
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ROBERT.C 
Classic

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: JGA
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 20:33   

Marian 2 napisał/a:
Oszczędności z świateł dziennych są, ale tak znikome, że przeciętny użytkownik tego nie zauważy.
Octavią jeżdżę już 12 rok, stale na światłach mijania, i przez ten czas może 3 razy wymienialem żarówki, zawsze po spaleniu jednej. Po takim czasie (ok. 4 lata) i tak powinno się wymieniać zarówki profilaktycznie.

Podczas jazdy na światłach mijania zużycie paliwa wzrasta o ok 0.2 litra/100km. Ilość ta wydaje się mała, jednak biorąc pod uwagę średnią ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku (weźmy np 30 tys km) oznacza to wzrost spalania o ponad 60 litrów, TO RACZEJ NIE JEST W KIJ DMUCHAŁ. Żarówki typu H ileś tam po 12 miechach świecenia nie dają już takiego świała jak nowe, większość kierowców ma zwyczaj wymiany żarówek dopiero jak się przepali włukno.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 20:39   

nasze państwo rucha nas jak chce, a my się dajemy
tylko i wyłącznie chodzi o kasę :evil:
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 22:55   

Dla tych co nie wiedzą i nie mogą pojąć jak to się robi, proponuję poczytać tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic677898.html
Przy tym bardzo prostym rozwiązaniu można zapomnieć o wyłączniku świateł. Poprostu się go nie uzywa. Są rożne gwarowe nazwy tego rozwiązania, skandynawske, amerykańske, jakieś inne, a najprościej, to zdroworozsądkowe.
 
 
krzynol 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi 4x4
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 174 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2007
Skąd: Gdańsk-Banino[GKA]
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 23:00   

Marian 2, ostatnio czytałem Twój post o włączniku pseudo bistabilnym na 2 przekaźnikach - zajefajnie sprytne - tylko ten podział napięcia na dwie cewki PK...
_________________
Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT

O2 4x4 BKC ARL by Tune-up, Engine by Zoltar 163KM/356Nm
była O1 ASV 7 lat :cry:
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 23:08   

Też popieram rozwiązania elektroniczne gdzie tylko się da. Jednak przekażniki czasami są nie zastąpione, szczególnie tam, gdzie jest potrzeba zachowania "przerwy powietrznej", to znaczy tam gdzie jakieś urządzenie w stanie spoczynku nie powinno pobierać żadnego prądu, nawet ułamków µA. Sytuacja częsta w samochodach, bo może on stać nie używany bardzo długo, np. kilka tygodni, miesięcy.
Np. bez przekażnikow nie dało by się poprawnie rozwiązać przycisku "start-stop".
Przekażników jet tak duży wybór, i są tanie, że można konstruować bez kłopotów mnóstwo urządzeń, oczywiście stosunkowo wolno działających. Elektronika jest szybsza od przekażników.
 
 
krzynol 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi 4x4
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 174 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2007
Skąd: Gdańsk-Banino[GKA]
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 23:19   

wiedziałem, że użyjesz takich argumentów i mocno się zgadzam :)
koniec OFFTOP :oops:
_________________
Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT

O2 4x4 BKC ARL by Tune-up, Engine by Zoltar 163KM/356Nm
była O1 ASV 7 lat :cry:
 
 
Flame 
Celebrate


Auto: Audi
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 20 Mar, 12 21:35   

Spaliła mi się lewa żarówka do jazdy dziennej, czy ktoś wymieniał, czy trzeba odwiedzić ASO?

Dmucham na zimne bo kolega ostatnio w Megane Coupe chciał zaoszczędzić i połamał jakieś prowadnice.
_________________
ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub....1168233#1168233

ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C6 AVANT 2.0 TDI 140KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=65304

ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub....p=906416#906416
 
 
hotrain 
Donatorr
Ayu



Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Paź 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sro 21 Mar, 12 00:17   

Flame, P21Y, kup jakis ładniejszy kolor niż niemalże żółty oryginalny , nie odwiedzasz ASO, zajrzyj do instrukcji, wszystko ładnie opisane :D Roboty z wymianą na 10 minut dla dwóch lewych rąk jak moje.
_________________
O auto dba: http://hyperformance.pl/
 
 
octaviars1 
RS


Auto: Octavia 2 RS Combi
Silnik: 2.0 TDI 170 BMN
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 26 Sie 2011
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 21 Mar, 12 14:13   

od kad ustawilem "dzienne" w przeciwmgielnych (na 40%), wlacznik na auto i nie wiem co to są światla :)
daje mi sie to we znaki po przesiadce do nissana. Tam albo nie wlaczam swiatel wogole albo najzwyklej w swiecie wysiadam a swiatla zostaja zapalone :cry:
 
 
aruom 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 12 Wrz 2011
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie 06 Maj, 12 18:01   

Witam
Mam światła dzienne i włączony mam tył wraz z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, w środku wszystko ciemne. Jak włączę mijania to w środku się zaświeca.
Co zrobić żeby przy dziennych palił się tylko przód a tył był ciemny ?
Wcześniej było ok, od 2 dni zauważyłem zmianę. Czy coś nieświadomie zmieniłem w ustawieniach ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group