Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 21 Paź, 11 20:33   

macluke, no własnie po co mają świecić żarówki (około kilkunastu sztuk) jak nie muszą świecić i tyle w temacie :szeroki_usmiech
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Millers CFS 5W30 motorsport
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
ROBERT.C 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: JGA
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 08:25   

Marian 2 napisał/a:
Oszczędności na benzynie, prądzie, żarówkach i innych bajerach można sobie między bajki włożyć.
Zajmuję sie zawodowo elektroniką.

Czyli wytworzenie prawie 200 watów na oświetlenie jest z niczego i ty zajmujesz się ELEKTRONIKĄ ZAWODOWO !!!!! ŚMIECH NA SALI. Tak na przyszłość światła do jazdy dziennej NIC NIE DAJĄ !!!!! Totalna bzdura, że poprawiają bezpieczeństwo.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 10:06   

ROBERT.C, jak nic dają, ładna sumka w budżecie się zrobiła :bigok
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 14:00   

Jednak włożyłem kij w mrowisko i mrówki biegają jak szalone. Dobrze wiem, że nic z niczego się nie bierze. Trzeba tylko wyważyć wady i zalety na dłuższą metę, co jest korzystniejsze, czy szpan ze światlami dziennymi, czy beztroska w codziennym użytkowaniu z automatycznie włączanymi światłami mijania. Oszczędności z świateł dziennych są, ale tak znikome, że przeciętny użytkownik tego nie zauważy. To że jestem elektronikiem, napisałem w tym sensie, że założenie świateł dziennych, także wielu innych bajerów dla mnie nie stanowi trudności i tylko tyle. Kto nie wierzy, może spojrzeć tu:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=8855
Octavią jeżdżę już 12 rok, stale na światłach mijania, i przez ten czas może 3 razy wymienialem żarówki, zawsze po spaleniu jednej. Po takim czasie (ok. 4 lata) i tak powinno się wymieniać zarówki profilaktycznie.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Nie 23 Paź, 11 14:17   

Marian 2, weź poczytaj co piszesz :lol:

światła dzienne są po to żeby same się włączały więc nie rozumiem porównania z automatycznie włączonymi światłami mijania
co masz przz to na myśli? włącznik non stop na mijania, czy aktywacja skandynawskiego albo amerykańskiego?

ja bym tego nigdy nie zrobił, bo mam xenony i zapalanie silnika na włączonych światłach może szybko skrócić żywotność, choć ponoć w nowych palnikach jest to obojętne czy na zapalonych, czy nie uruchamia się samohcód
ja tam wolę dmuchać na zimne :P

dałem wcześniej, ale może nie czytałeś

http://dadrl.pl/
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 18:35   

Tylko ciekawe, w jaki sposob przejść automatycznie ze świateł dziennych na jazdę na światlach mijania po nastaniu zmroku. Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli". Mając automatycznie włączane światła do jazdy dziennej, po nastaniu zmroku, lub złych warunków trzeba je przełączyć na mijania.
Można to załatwić np. stosując zegar/czasomierz, przełaczający światla w zależności od pory dnia, lub fotokomórkę przelączającą w zależnosci od warunków zewnętrznych. Nobla będzie się należało takiemu wynalazcy, co te problemy rozwiąże w sposób pewny, nie zagrażający bezpieczeństwu i w zgodzie z przepisami. Tylko po co te komplikacje?
Czytałem ten durnowaty artykuł przeciwników jazdy na światłach mijania. Ma się to nijak do codziennych sytuacji na drodze. Np. samochód z zapalonymi światłami jest w ruchu, nawet wtedy gdy stoi, i wiadomo o co chodzi bo można go odróżnić od samochodu zaparkowanego na ulicy. Samochód zaparkowany gdy włączy światła, wiadomo czego można się po nim spodziewać, nie zaskoczy ruszając. To są ważne sygnały w gęstym ruchu. Przy szybkiej jeżdzie poza terenem zabudowanym z daleka widać wariata z naprzeciwka który chce wyprzedzić kolumnę przepisowo jadących, itp, itd., sytuacje można mnożyć. Tłumaczenia, że te sprawy można widzieć i bez włączonych świateł są błędne i podyktowane tylko chęcią udowodnienia swojej racji w imię żle pojętej oszczędności.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 19:24   

Marian 2, większość nowych samochodów(od ok 2004-2005 klasy kompakt i wyżej) ma automatyczne światła i wycieraczki
na upartego w OII można łatwo dołożyć, w elegance jest standardem

więc nie wiem o co chodzi :niewiem
światła ustawiasz w pozycji auto i cały rok masz głęboko gdzieś włącznik od świateł, dziennych i bóg wie czego jeszcze
za wyjątkiem przeciwmgielnych :P
w tej pozycji(tzw AUTO) podczas deszczu, zmroku, złej widoczności szybkiej jazdy światła mijania same się zapalają a dzienne gasną
jasne? czy jeszcze za mało wyośliłem :lol:

[ Dodano: Pon 24 Paź, 11 20:26 ]
Marian 2 napisał/a:
...Mając automatycznie wlączane światla mijania po rozruchu silnika, o nic "głowa nie boli"....


za huja tego nie rozumiem
po prostu włącznik zostawiasz na światłach mijania :?: :idea:
 
 
 
Enriquez 
Donatorr


Auto: Superb 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 170 CR
Pomógł: 78 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Łódź - Wieś ELW
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 19:33   

abstinent,

on zostawia na mijania i nazywa to automatem...
łot logika :bigok
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
ROBERT.C 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 29 Maj 2010
Skąd: JGA
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 19:33   

Marian 2 napisał/a:
Oszczędności z świateł dziennych są, ale tak znikome, że przeciętny użytkownik tego nie zauważy.
Octavią jeżdżę już 12 rok, stale na światłach mijania, i przez ten czas może 3 razy wymienialem żarówki, zawsze po spaleniu jednej. Po takim czasie (ok. 4 lata) i tak powinno się wymieniać zarówki profilaktycznie.

Podczas jazdy na światłach mijania zużycie paliwa wzrasta o ok 0.2 litra/100km. Ilość ta wydaje się mała, jednak biorąc pod uwagę średnią ilość przejechanych kilometrów w ciągu roku (weźmy np 30 tys km) oznacza to wzrost spalania o ponad 60 litrów, TO RACZEJ NIE JEST W KIJ DMUCHAŁ. Żarówki typu H ileś tam po 12 miechach świecenia nie dają już takiego świała jak nowe, większość kierowców ma zwyczaj wymiany żarówek dopiero jak się przepali włukno.
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pon 24 Paź, 11 19:39   

nasze państwo rucha nas jak chce, a my się dajemy
tylko i wyłącznie chodzi o kasę :evil:
 
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 21:55   

Dla tych co nie wiedzą i nie mogą pojąć jak to się robi, proponuję poczytać tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic677898.html
Przy tym bardzo prostym rozwiązaniu można zapomnieć o wyłączniku świateł. Poprostu się go nie uzywa. Są rożne gwarowe nazwy tego rozwiązania, skandynawske, amerykańske, jakieś inne, a najprościej, to zdroworozsądkowe.
 
 
krzynol 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi 4x4
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 186 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2007
Skąd: Gdańsk-Banino[GKA]
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 22:00   

Marian 2, ostatnio czytałem Twój post o włączniku pseudo bistabilnym na 2 przekaźnikach - zajefajnie sprytne - tylko ten podział napięcia na dwie cewki PK...
_________________
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT

O2 4x4 BKC ARL by Tune-up, Engine by Zoltar 163KM/356Nm
była O1 ASV 7 lat :cry:
 
 
Marian 2 
Celebrate

Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: Szczecinek
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 22:08   

Też popieram rozwiązania elektroniczne gdzie tylko się da. Jednak przekażniki czasami są nie zastąpione, szczególnie tam, gdzie jest potrzeba zachowania "przerwy powietrznej", to znaczy tam gdzie jakieś urządzenie w stanie spoczynku nie powinno pobierać żadnego prądu, nawet ułamków µA. Sytuacja częsta w samochodach, bo może on stać nie używany bardzo długo, np. kilka tygodni, miesięcy.
Np. bez przekażnikow nie dało by się poprawnie rozwiązać przycisku "start-stop".
Przekażników jet tak duży wybór, i są tanie, że można konstruować bez kłopotów mnóstwo urządzeń, oczywiście stosunkowo wolno działających. Elektronika jest szybsza od przekażników.
 
 
krzynol 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi 4x4
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 186 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2007
Skąd: Gdańsk-Banino[GKA]
Wysłany: Wto 25 Paź, 11 22:19   

wiedziałem, że użyjesz takich argumentów i mocno się zgadzam :)
koniec OFFTOP :oops:
_________________
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT

O2 4x4 BKC ARL by Tune-up, Engine by Zoltar 163KM/356Nm
była O1 ASV 7 lat :cry:
 
 
Flame 
Celebrate


Auto: Audi
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 20 Mar, 12 21:35   

Spaliła mi się lewa żarówka do jazdy dziennej, czy ktoś wymieniał, czy trzeba odwiedzić ASO?

Dmucham na zimne bo kolega ostatnio w Megane Coupe chciał zaoszczędzić i połamał jakieś prowadnice.
_________________
ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub....1168233#1168233

ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C6 AVANT 2.0 TDI 140KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=65304

ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub....p=906416#906416
 
 
hotrain 
Donatorr
Ayu



Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.8 TSI CDAA
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Paź 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 21 Mar, 12 00:17   

Flame, P21Y, kup jakis ładniejszy kolor niż niemalże żółty oryginalny , nie odwiedzasz ASO, zajrzyj do instrukcji, wszystko ładnie opisane :D Roboty z wymianą na 10 minut dla dwóch lewych rąk jak moje.
_________________
O auto dba: http://hyperformance.pl/
 
 
octaviars1 
RS


Auto: Octavia 2 RS Combi
Silnik: 2.0 TDI 170 BMN
Pomógł: 13 razy
Wiek: 23
Dołączył: 26 Sie 2011
Skąd: Polska
Wysłany: Sro 21 Mar, 12 14:13   

od kad ustawilem "dzienne" w przeciwmgielnych (na 40%), wlacznik na auto i nie wiem co to są światla :)
daje mi sie to we znaki po przesiadce do nissana. Tam albo nie wlaczam swiatel wogole albo najzwyklej w swiecie wysiadam a swiatla zostaja zapalone :cry:
 
 
aruom 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 12 Wrz 2011
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie 06 Maj, 12 17:01   

Witam
Mam światła dzienne i włączony mam tył wraz z oświetleniem tablicy rejestracyjnej, w środku wszystko ciemne. Jak włączę mijania to w środku się zaświeca.
Co zrobić żeby przy dziennych palił się tylko przód a tył był ciemny ?
Wcześniej było ok, od 2 dni zauważyłem zmianę. Czy coś nieświadomie zmieniłem w ustawieniach ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group