Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Konkurs Szkola Auto
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulei wahacza
Autor Wiadomość
internazionale 
Drive

Silnik: 1.6 AEE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Krakow
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 10:40   Wymiana tulei wahacza

Mam do wymiany tuleje gumowe wahacza. Nie wiem czego mam sie spodziewac. Wystarczy wykręcić te 6 śrub przy wahaczu (żeby go wyciągnąć) czy potrzebna będzie jakaś większa rozbiórka? Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
_________________
INTERNAZIONALE
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 86 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 11:51   

wymieniałem osobiście w garażu na kanale. Nie było niespodzianek i trudności. Nowe tuleje wciskałem na imadle przy użyciu odpowiedniej średnicy tuleji aby pasowały do tych wciskanych oraz np. WD 40 do poślizgu dla tulei. Płyn-olej uzyty do tego nie może reagować z gumą. Pamietaj aby właściwie założyć tylną tuleję (tą dużą), która ma otwory w gumie. W innym przypadku szybko tuleja się oberwie.
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
phrix 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 36 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Cze 2007
Skąd: Małopolska
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 14:50   

Cytat:
Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.


Ja powiem tak najlepiej jest samemu wyjąć wahacze i podjechać z nim do kogoś z praską aby Ci osadził. Oczywiście imadłem też da radę, ale więcej ku..f i kombinowania niż robota warta. Ale to tylko moje zdanie :szeroki_usmiech
_________________
Nożyce do złomu, maszyny do recyklingu kabli, kruszarki | W stajni : O2 FL 1.9 TDI BXE, Niezniszczalny O1 1.9 TDI AGR
 
 
 
pinoczet81 
Classic

Auto: Octavia 1
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Darłowo
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 19:55   

kolego jak wymieniasz tuleje wachacza to proponuje tuleje tylne wachacza przedniego kupic pełne i orginały nie jakieś zamienniki no i praska jest pozytywniejsza ale jak masz pojęcie to zrobisz to sam. pozdrawiam
 
 
internazionale 
Drive

Silnik: 1.6 AEE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Krakow
Wysłany: Nie 13 Lut, 11 10:34   dzieki za porady. w takim razie powalcze sam

moze zamieszcze jakas fotorelacje
_________________
INTERNAZIONALE
 
 
hubi2000 
Elegance


Auto: Seat
Silnik: 2.0 TFSI CDLF
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Lis, 11 20:38   

Witam jakeis 20 tys temu wymienialem tuleje wachacza ale znowu zaczelo stukac w aucie mozecie mi powiedziec czy od seata cupry beda pasowac podobno sa mocniejsze
i ktos robil taki myk
_________________
Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE
 
 
 
radekgw 
Celebrate

Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 11:10   

ja dzisiaj wlasnie bede wymieniac, sa mocniejsze, od cupry numer kat. 8N0407181B - koszt w intercarsie bez rabatow 65 zl
_________________
Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
 
 
hubi2000 
Elegance


Auto: Seat
Silnik: 2.0 TFSI CDLF
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 18:05   

48zl w SEATcie
 
 
 
dwaoka 
Donatorr


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: WGM
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 21:17   

taniej u kolegi maciejek :)
_________________
bkc+dsg
 
 
 
luks 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 00:01   

a jak z regeneracją zamieników wahaczy. mam FAI i po przejechaniu raptem 20tys km skrzypią na progach zwalniających. wsadziłbym te od cupry, ktoś próbował?
_________________
skoda
fuckyeah!
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 86 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 00:19   

luks napisał/a:
wsadziłbym te od cupry
i to jest dobre rozwiązanie. Lub droższe ale też dobre http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
phoneman 
RS
Octavia 1 1,9 TDI AHF L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 28 Gru 2008
Skąd: Łańcut
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 05:34   

endryu napisał/a:
luks napisał/a:
wsadziłbym te od cupry

Tylko Gumy Z Lemfordera, a nie jakieś podróbki bo różnica w cenie minimalna z stosunku do nakładów pracy :bigok
_________________
.

Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" :ok

Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów
 
 
elpolacco 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 14 razy
Wiek: 25
Dołączył: 17 Sie 2010
Skąd: Olkusz
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 13:38   

Znajdę gdzieś na forum u nas jakąś fotorelacje z wymiany i opis wymiany?
_________________
Skoda Octavia II FL 1.6MPI
 
 
 
duszek-44 
Drive

Auto: Seat
Silnik: Inny
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2010
Skąd: lidzbark warmiński
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:28   

Ja u siebie zmieniałem gumy wahacza na pelne od audi TT jakies 30 tys km temu i jak narazie do tej pory wszystko sztywno sie trzyma Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl ale za to skodzianka trzyma sie drogi jak przyklejona i nie trzeba wyciagac wahaczy co roku Ja osobiscie polecam tuleje pelne
_________________
Krzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
 
 
 
phoneman 
RS
Octavia 1 1,9 TDI AHF L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 28 Gru 2008
Skąd: Łańcut
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:32   

duszek-44 napisał/a:
Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl
Jest różnica ale żeby aż tak bardzo. Może masz duże koło bo u mnie na 15 cali nie jest aż tak źle :bigok
_________________
.

Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" :ok

Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów
 
 
duszek-44 
Drive

Auto: Seat
Silnik: Inny
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2010
Skąd: lidzbark warmiński
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:36   

Tez mam felgi 15 Latem wszystko jest fajnie ,ale przyszla zima i teraz jest kartofel :)
_________________
Krzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Sie, 13 16:50   

witam, na przeglądzie otrzymałem informacje, do wymiany tuleje wahaczy z przodu bo już łapią luz, ile jest tych tulei z przodu, chciałbym to porządnie zrobić. pozdrawiam :)
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 07:13   

tuleja wahacza przedniego przód http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=249
tuleja wahacza przedniego tył http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=247
sworzeń wahacza lewy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=4346
sworzeń wahacza prawy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=260

To całe mocowanie wahacza, możesz do tego dorzucić końcówki drążków i będzie całkiem niezły pakiet startowy. Zostaną gumy stabilizatora, poduszki górne amortyzatora wraz z łożyskiem, tuleja-metalowo gumowa belki tył, amortyzatory sprężyny i masz cały zawias jak z fabryki :bigok
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 10:58   

mariush19 dzięki za linki, na pewno pójdą pod młotek tuleje przednia i tylnia, a z sworzniami się jeszcze zastanowię, czy jest sens ograniczyć się do wymiany wyłącznie samych tulei przedniej i tylniej (oś przednia), czy któryś z tych elementów może powodować tzw. bicia które odczuwam na pedale gazu podczas przyspieszania? :) p.s a może najlepiej przed zakupem podjechać na kanał do mechanika niech ocenia co jest do wymiany, tylko pozostaje pytanie czy będzie on
wstanie ocenić w warsztatowych warunkach...
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 12:02   

Jeśli wiesz że są luzy na tulejach bądź tuleje już sparciałe miękkie, to trzeba to wywalić i wstawić nowe, potem się zastanawiać czemu drgania są jeśli jeszcze pozostaną. Wymień na początek te dwie tulejki, mniej roboty, nie trzeba wyciągać półosi zeby zdemontować sworzeń który zostaje w zwrotnicy, odkręcamy 3 śruby sworzeń-wahacz, potem kontrola zbieżności i kąta pochylenia koła, które jest regulowane na tych 3 śrubach.
 
 
 
wesol 
Ambiente


Auto: Volkswagen
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Goleniów
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 12:57   

Kąt pochylenia kola jest nieregulowany tak samo jak wyprzedzenie sworznia.
Niech wymieni te tuleje tylne bo ne najszybciej i najczesciej padaja. Reszta jest w maire dlugowieczna. Ostatnio wymienielm u siebie w golfie- okolo godziny roboty.
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 13:07   

wesol, zwróć uwagę że otwory na sworzeń wahacza w wahaczu są owalne "fasolkowe" właśnie do regulacji kąta pochylenia koła, z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgoda.
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 13:52   

z tego co wiem, to mam lekkie luzy na tylnych sworzniach wahaczy przednich (opinia diagnosty), to radzicie wymienić przedni i tylni sworzeń od razu za jednym razem, czy rozdrabniać się i np. zrobić tylko tylni sworzeń tak jak radzi wesol , co do którego mam pewność? dzięki za rady :bigok
która z firm względnie najlepsza z wymienionych: FEBI, DELPHI, MOOG, EVR, HANS PRIES,
czy może dopłacić warto parę złotych i kupić LEMFOERDER-a :wink:
 
 
casuper 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AHF
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: WARMIA
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 21:12   

Ja ostatnio wymieniałem te tuleje. Wymieniłem obie na raz, jak za miesiąc lub dwa klęknie ci druga tuleja to będziesz od nowa walczył?
Kupiłem SWAGA a i któreś założyłem od audi S3.
_________________
Laurin & Klement
President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
_________________________________
Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
reszta to CH......
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 11 Sie, 13 12:05   

dzięki Chłopaki za pomoc i wskazówki, jutro robię zakupy i potem wymiana i oby przestało stukać :bigok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group