Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulei wahacza
Autor Wiadomość
internazionale 
Drive

Silnik: 1.6 AEE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Krakow
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 10:40   Wymiana tulei wahacza

Mam do wymiany tuleje gumowe wahacza. Nie wiem czego mam sie spodziewac. Wystarczy wykręcić te 6 śrub przy wahaczu (żeby go wyciągnąć) czy potrzebna będzie jakaś większa rozbiórka? Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
_________________
INTERNAZIONALE
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 84 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 11:51   

wymieniałem osobiście w garażu na kanale. Nie było niespodzianek i trudności. Nowe tuleje wciskałem na imadle przy użyciu odpowiedniej średnicy tuleji aby pasowały do tych wciskanych oraz np. WD 40 do poślizgu dla tulei. Płyn-olej uzyty do tego nie może reagować z gumą. Pamietaj aby właściwie założyć tylną tuleję (tą dużą), która ma otwory w gumie. W innym przypadku szybko tuleja się oberwie.
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
phrix 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 36 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Cze 2007
Skąd: Małopolska
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 14:50   

Cytat:
Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.


Ja powiem tak najlepiej jest samemu wyjąć wahacze i podjechać z nim do kogoś z praską aby Ci osadził. Oczywiście imadłem też da radę, ale więcej ku..f i kombinowania niż robota warta. Ale to tylko moje zdanie :szeroki_usmiech
_________________
Nożyce do złomu, maszyny do recyklingu kabli, kruszarki | W stajni : O2 FL 1.9 TDI BXE, Niezniszczalny O1 1.9 TDI AGR
 
 
 
pinoczet81 
Classic

Auto: Octavia 1
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2010
Skąd: Darłowo
Wysłany: Sob 12 Lut, 11 19:55   

kolego jak wymieniasz tuleje wachacza to proponuje tuleje tylne wachacza przedniego kupic pełne i orginały nie jakieś zamienniki no i praska jest pozytywniejsza ale jak masz pojęcie to zrobisz to sam. pozdrawiam
 
 
internazionale 
Drive

Silnik: 1.6 AEE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Krakow
Wysłany: Nie 13 Lut, 11 10:34   dzieki za porady. w takim razie powalcze sam

moze zamieszcze jakas fotorelacje
_________________
INTERNAZIONALE
 
 
hubi2000 
Elegance


Auto: Seat
Silnik: 2.0 TFSI CDLF
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Lis, 11 20:38   

Witam jakeis 20 tys temu wymienialem tuleje wachacza ale znowu zaczelo stukac w aucie mozecie mi powiedziec czy od seata cupry beda pasowac podobno sa mocniejsze
i ktos robil taki myk
_________________
Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm



Mamo, mamo dlaczego Ci ludzie klękają?! Aaa bo to syneczku CUPRA jedzie :)
 
 
 
radekgw 
Celebrate

Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 11:10   

ja dzisiaj wlasnie bede wymieniac, sa mocniejsze, od cupry numer kat. 8N0407181B - koszt w intercarsie bez rabatow 65 zl
_________________
Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
 
 
hubi2000 
Elegance


Auto: Seat
Silnik: 2.0 TFSI CDLF
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 18:05   

48zl w SEATcie
 
 
 
dwaoka 
Donatorr


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Sie 2010
Skąd: WGM
Wysłany: Sro 23 Lis, 11 21:17   

taniej u kolegi maciejek :)
_________________
bkc+dsg
 
 
 
luks 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 00:01   

a jak z regeneracją zamieników wahaczy. mam FAI i po przejechaniu raptem 20tys km skrzypią na progach zwalniających. wsadziłbym te od cupry, ktoś próbował?
_________________
skoda
fuckyeah!
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 84 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 00:19   

luks napisał/a:
wsadziłbym te od cupry
i to jest dobre rozwiązanie. Lub droższe ale też dobre http://www.strongflex.vot...temid=1&lang=pl
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
phoneman 
RS
Octavia 1 Combi 1,9 TDI AHF


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 28 Gru 2008
Skąd: Łańcut
Wysłany: Pią 25 Lis, 11 05:34   

endryu napisał/a:
luks napisał/a:
wsadziłbym te od cupry

Tylko Gumy Z Lemfordera, a nie jakieś podróbki bo różnica w cenie minimalna z stosunku do nakładów pracy :bigok
_________________
.

Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" :ok

Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów
 
 
elpolacco 
Celebrate


Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.6 MPI BSE
Pomógł: 13 razy
Wiek: 25
Dołączył: 17 Sie 2010
Skąd: Olkusz
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 13:38   

Znajdę gdzieś na forum u nas jakąś fotorelacje z wymiany i opis wymiany?
 
 
 
duszek-44 
Drive

Auto: Seat
Silnik: Inny
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2010
Skąd: lidzbark warmiński
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:28   

Ja u siebie zmieniałem gumy wahacza na pelne od audi TT jakies 30 tys km temu i jak narazie do tej pory wszystko sztywno sie trzyma Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl ale za to skodzianka trzyma sie drogi jak przyklejona i nie trzeba wyciagac wahaczy co roku Ja osobiscie polecam tuleje pelne
_________________
Krzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
 
 
 
phoneman 
RS
Octavia 1 Combi 1,9 TDI AHF


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 28 Gru 2008
Skąd: Łańcut
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:32   

duszek-44 napisał/a:
Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl
Jest różnica ale żeby aż tak bardzo. Może masz duże koło bo u mnie na 15 cali nie jest aż tak źle :bigok
_________________
.

Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" :ok

Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów
 
 
duszek-44 
Drive

Auto: Seat
Silnik: Inny
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2010
Skąd: lidzbark warmiński
Wysłany: Sob 29 Gru, 12 16:36   

Tez mam felgi 15 Latem wszystko jest fajnie ,ale przyszla zima i teraz jest kartofel :)
_________________
Krzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Sie, 13 16:50   

witam, na przeglądzie otrzymałem informacje, do wymiany tuleje wahaczy z przodu bo już łapią luz, ile jest tych tulei z przodu, chciałbym to porządnie zrobić. pozdrawiam :)
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 07:13   

tuleja wahacza przedniego przód http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=249
tuleja wahacza przedniego tył http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=247
sworzeń wahacza lewy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=4346
sworzeń wahacza prawy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=260

To całe mocowanie wahacza, możesz do tego dorzucić końcówki drążków i będzie całkiem niezły pakiet startowy. Zostaną gumy stabilizatora, poduszki górne amortyzatora wraz z łożyskiem, tuleja-metalowo gumowa belki tył, amortyzatory sprężyny i masz cały zawias jak z fabryki :bigok
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 10:58   

mariush19 dzięki za linki, na pewno pójdą pod młotek tuleje przednia i tylnia, a z sworzniami się jeszcze zastanowię, czy jest sens ograniczyć się do wymiany wyłącznie samych tulei przedniej i tylniej (oś przednia), czy któryś z tych elementów może powodować tzw. bicia które odczuwam na pedale gazu podczas przyspieszania? :) p.s a może najlepiej przed zakupem podjechać na kanał do mechanika niech ocenia co jest do wymiany, tylko pozostaje pytanie czy będzie on
wstanie ocenić w warsztatowych warunkach...
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 12:02   

Jeśli wiesz że są luzy na tulejach bądź tuleje już sparciałe miękkie, to trzeba to wywalić i wstawić nowe, potem się zastanawiać czemu drgania są jeśli jeszcze pozostaną. Wymień na początek te dwie tulejki, mniej roboty, nie trzeba wyciągać półosi zeby zdemontować sworzeń który zostaje w zwrotnicy, odkręcamy 3 śruby sworzeń-wahacz, potem kontrola zbieżności i kąta pochylenia koła, które jest regulowane na tych 3 śrubach.
 
 
 
wesol 
Ambiente


Auto: Volkswagen
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Goleniów
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 12:57   

Kąt pochylenia kola jest nieregulowany tak samo jak wyprzedzenie sworznia.
Niech wymieni te tuleje tylne bo ne najszybciej i najczesciej padaja. Reszta jest w maire dlugowieczna. Ostatnio wymienielm u siebie w golfie- okolo godziny roboty.
 
 
mariush19 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 AQY
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Przasnysz
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 13:07   

wesol, zwróć uwagę że otwory na sworzeń wahacza w wahaczu są owalne "fasolkowe" właśnie do regulacji kąta pochylenia koła, z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgoda.
 
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 13:52   

z tego co wiem, to mam lekkie luzy na tylnych sworzniach wahaczy przednich (opinia diagnosty), to radzicie wymienić przedni i tylni sworzeń od razu za jednym razem, czy rozdrabniać się i np. zrobić tylko tylni sworzeń tak jak radzi wesol , co do którego mam pewność? dzięki za rady :bigok
która z firm względnie najlepsza z wymienionych: FEBI, DELPHI, MOOG, EVR, HANS PRIES,
czy może dopłacić warto parę złotych i kupić LEMFOERDER-a :wink:
 
 
casuper 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AHF
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: WARMIA
Wysłany: Sob 10 Sie, 13 21:12   

Ja ostatnio wymieniałem te tuleje. Wymieniłem obie na raz, jak za miesiąc lub dwa klęknie ci druga tuleja to będziesz od nowa walczył?
Kupiłem SWAGA a i któreś założyłem od audi S3.
_________________
Laurin & Klement
President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
_________________________________
Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
reszta to CH......
 
 
gorzu 
Drive

Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BKC
Dołączył: 06 Maj 2012
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 11 Sie, 13 12:05   

dzięki Chłopaki za pomoc i wskazówki, jutro robię zakupy i potem wymiana i oby przestało stukać :bigok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group