Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij

KONKURS - X lecie Szkoły Auto Skoda


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?
Autor Wiadomość
zlociutki999 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Dołączył: 05 Mar 2012
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 11:11   Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?

Witam wszystkich skodomaniaków.

Przymierzam się do kupna Octavi rocznik koło 2002-2004 z silnikiem benzynowym.
I tutaj właśnie stoi moje pytanie czy ma być to silnik 1,6 100 czy 1,8 125?
Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).
Spalanie auta szacuje w granicach 7-10 l w mieście (trójmiasto). Chodzi mi też aby nie zabrakło depnięcia w niej jak i nie przekaczało tego spalania.

Proszę o sugestię z waszej strony. Jest to mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość.
 
 
krzys301 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 BFQ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2007
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 11:20   

1.8 to przyjemnośc z jazdy, mocniejszy silnik i wszystko , co za tym idzie.
Skrzynia biegów ma lepsze sterowanie( na linkach, precyzyjniejsze).
1.6 da sie jezdzic, lepsza chyba na gaz, elementy o niższej wytrzymałosci niz w 1.8.
Mam prywatnie 1.6 i slużbową 1.8 ( fakt ,ze turbo 150KM) , dzis dodałbym te 5 tyś do 1.8.
Spalanie maja przybliżone( o ile nie jest sie rajdowcem).
 
 
leszekmw 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 50 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: lublin
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 11:41   

zlociutki999 napisał/a:
Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).

ja już bym się pokusił , a jak 1.8 to pomyśl o 150KM jeżeli chcesz mieć depnięcie czasami..
czym teraz jeździsz ?
_________________
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. CHIP MT .
GVI 1.4TSI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
 
 
 
BADYL 
L&K


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: wlkp
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 11:44   

również jestem za 1.8 ale te 150KM :wink:
_________________
nasze auta: MÓJ SMOCZEK

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!
 
 
zlociutki999 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Dołączył: 05 Mar 2012
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 13:07   

Jeżdziłem VW IV 1,4 (auto narzezczonej) Sprzedaliśmy i myslimy nad Octavką.
A jak wygląda sprawa serwisowania 1,8T? Chodzi mi o $? oraz również o dostępność. Te T jest awaryjne czy nie ? Spalanie zbliżone hmm zależy jak przy nodze ;]
 
 
Northeusz 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Skąd: TK

Wysłany: Pon 05 Mar, 12 13:46   

zlociutki999 napisał/a:
Jeżdziłem VW IV 1,4 (auto narzezczonej) Sprzedaliśmy i myslimy nad Octavką.
A jak wygląda sprawa serwisowania 1,8T? Chodzi mi o $? oraz również o dostępność. Te T jest awaryjne czy nie ? Spalanie zbliżone hmm zależy jak przy nodze ;]


Jak z 1.4 przesiądziesz się na 1.8T to będzie :tunning . Co do psucia, to jak poprzedni właściciel wiedział jak się obchodzić z turbiną, to będziesz miał spokój. Turbina jest elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, ale z drugiej strony nie należy pochodzić do tego na zasadzie, że paść musi :) . Dostępność części jest znakomita, te silniki jeżdżą w wielu modelach koncernu VW (Skody, Seaty, VW, Audi) i z częściami zamiennymi nie ma najmniejszych problemów. Generalnie silnik bardzo udany, fajny i godny polecenia. Na temat samego silnika znajdziesz wiele opinii nie tylko na naszym forum, ale chyba na każdym związanym z VW. Spalanie to dwa oblicza tego silnika - potrafi spalić mało, jak na swoje możliwości, ale jak zaczniesz używać drugiej częsci obrotomierza, to spalanie wzrasta - wszystko zależne od nogi i woli kierowcy ;) . No i jego niewątpliwą zaletą jest możliwośc chipowania do dosyć sporych mocy :diabelski_usmiech . Jedno źle VW zrobił w tym silniku - przestał go produkować.
_________________
Pozdrawiam
Northeusz
 
 
zlociutki999 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Dołączył: 05 Mar 2012
Skąd: Sopot
Wysłany: Pon 05 Mar, 12 21:10   

Domyślam się co do drugiej części obrotomierza.
Ale powiedzcie mi jakie jest realne spalanie w mieście tego cudeńka?
I w jaki sposób przy zakupie mam stwierdzić że turbinka jest w dobrej kondycji.
Ostatnio wsiadłem do 1,8t 4x4 i wsumie dojechałem z nim do 4tys i nie było jakiejś tam rewelacji. Przypuszczam że w tym modelu poprostu jej nie było, nawet nie było słychać świstu.
Zarzućcie jakieś wątki może o 1,8T
 
 
chopin 
Ambiente


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: WAWA
Wysłany: Wto 06 Mar, 12 17:43   

Na temat 1,8T mogę wypowiadać się tylko w superlatywach. Mamy w rodzinie paska z takim silnikiem, przebieg 250 kkm. Żadnych zastrzeżeń do silnika, sprzęgło dogorywa oraz cewka lubi padać średnio jedna w roku. Auto zagazowane, po mieście do 12 l gazu. Kiedyś w mojej firmie jeździł podobny pasek z przebiegiem 450 kkm. Auto było już mocno nadwyrężone, ciągle coś szwankowało tylko nie silnik. Strach było butować bo szedł jak burza ale bebechy 11 letnie (np przewody hamulcowe) :diabelski_usmiech
 
 
leszekmw 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 50 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: lublin
Wysłany: Wto 06 Mar, 12 18:22   

zlociutki999 napisał/a:
Ostatnio wsiadłem do 1,8t 4x4 i wsumie dojechałem z nim do 4tys i nie było jakiejś tam rewelacji.

powiem Ci że 2 lata temu miałem zamiar kupić skodę 1.8t 4x4 od Kmicia i też po jazdach próbnych nie byłem zachwycony. co prawdą jeździliśmy we trzech , plus masa napędu i takie może są słabsze osiągi.. :?
poza tym taki silnik żeby była frajda to trzeba dobrze kręcić na biegach, inaczej odczuwa się brak Nm. przynajmniej ja tak to odczułem po jeździe normalną 1.8 T Tomka parę lat temu . tylko że wtedy jeździłem 127KM podkręconym dieslem a 1.8t Kmicia porwnywałem już do mojej obecnej skody w której mam około165KM więc w zasadzie jego O1 nie jechała..

[ Dodano: Wto 06 Mar, 12 18:24 ]
pogadaj z Tomkiem, on miał swoją od nowości i zrobił nią sporo kilometrów.
_________________
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. CHIP MT .
GVI 1.4TSI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
 
 
 
natash 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2011
Skąd: , no skąd?
Wysłany: Wto 06 Mar, 12 20:00   Re: Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?

zlociutki999 napisał/a:

Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).


Identycznie jak ja, robię 2 x 15 km, spalanie zimą 8l/100km, ok. 0C 7l/100km, latem 6,5/100km. Przy obecnych temperaturach 280 złotych i 650-700 km. Czytałem tu na forum, że 1,6 LPG 120 złotych i 400 przejechane, także te 50 złotych przy 700 km na korzyść LPG, o ile będziesz zakładał. TDI fajne, ale na trasy, bo przy mojej jeździe to niema jak depnąć, bo po 10-12km się rozgrzeje...
 
 
leszekmw 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 50 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: lublin
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 16:14   

natash napisał/a:
TDI fajne, ale na trasy, bo przy mojej jeździe to niema jak depnąć, bo po 10-12km się rozgrzeje...

a w1,6 nie ma czym depnąć :D
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas ... trzeba sporo jeździć żeby to się zwracało /chodzi mi o stosunek gaz - ropa /
_________________
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. CHIP MT .
GVI 1.4TSI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
 
 
 
natash 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2011
Skąd: , no skąd?
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 19:02   

A diesel to ma tanie części jak barszcz i zrobisz 1000 000 bez żadnej usterki :haha:
 
 
piotrek_os 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 162 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2006
Skąd: TSK
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 19:21   

wczoraj w TV redaktor podajze Auto Swiatu mówił, ze nowe diesle to teraz i 100 tys nie daja rady przejchac...., ze to juz nie te diesle co dawały rade ponad 500 tyś i jednak trzeba przyznac racje jak kots tu napisał "ze 01 była projektowana przez inżynierów....a obecne auta przez księgowych.
_________________
Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994
 
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 19:40   

piotrek_os napisał/a:
wczoraj w TV redaktor podajze Auto Swiatu mówił, ze nowe diesle to teraz i 100 tys nie daja rady przejchac...., ze to juz nie te diesle co dawały rade ponad 500 tyś i jednak trzeba przyznac racje jak kots tu napisał "ze 01 była projektowana przez inżynierów....a obecne auta przez księgowych.


dobrze że nie mam nowoczesneo diesla, jak na razie 160kkm na blacie i do 300km nie przewiduję poważynch awarii :diabelski_usmiech
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Millers CFS 5W30 motorsport
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
ziutsane 
RS
POLIGON DOSWIADCZALNY


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AGU
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sty 2007
Skąd: Toporowice
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 19:56   

Ja mam 1,8t ale starej generacji (AGU) jest co w nim robić, ale nie zamieniłbym na żadną inną. Lubie grzebać przy aucie :)
Ten, kto kupiłby auto odemnie miałby niezłą perełkę :P będę nią jeździł do zajeżdżenia
Osobiście polecam silnik 1,8 T a 4x4 np. takie jak ma rOBERTO795 to już wypas. Zap... to już konkretnie :)
_________________
Radio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
 
 
 
Northeusz 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Skąd: TK

Wysłany: Sro 07 Mar, 12 21:20   

Cytat:
a w1,6 nie ma czym depnąć :D

Jednak zauważ jak wielu osobom ten silnik odpowiada, no i ma jeden niezaprzeczalny plus - coby się w nim nie popsuło nigdy nie zrobi przeciągu na koncie/w kieszeni. To, że VW montuje go m.in. w Octaviach i Golfach do tej pory chyba dobrze świadczy o tym silniku.

Cytat:
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas

Zapewniam Cię, że zdziwiłbyś się długością tych "co chwil", jak te chwile długo potrafią trwać.
Wymienione przez Ciebie części kwotowo wszystkie mieszczą się w ułamku ceny jednego wtrysku do diesla ;) . Jak czytam te legendy o tych kosztach, wymianach i innych cudach to się zastanawiam, czy ja na pewno mam LPG w samochodzie, bo tych częstych, strasznych i legendarnych już czynności serwisowych nie mogę niestety potwierdzić ;)
_________________
Pozdrawiam
Northeusz
 
 
natash 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2011
Skąd: , no skąd?
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 21:24   

O tym że TDI się psują wszyscy wiedzą, bo każdy kto miał doświadczył. A o LPG to urban legend.
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 07 Mar, 12 21:36   

natash napisał/a:
O tym że TDI się psują wszyscy wiedzą, bo każdy kto miał doświadczył. A o LPG to urban legend.


To znaczy co im jest że się psują? Masz na mysli dwumas, wtryski, głowica?
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Millers CFS 5W30 motorsport
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
Northeusz 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 24 Gru 2010
Skąd: TK

Wysłany: Sro 07 Mar, 12 21:37   

natash napisał/a:
O tym że TDI się psują wszyscy wiedzą, bo każdy kto miał doświadczył. A o LPG to urban legend.


Jeśli świece wymieniam jak przy PB, nie pamiętam - co powiedzmy 30 tys km, przewody WN jeszcze rzadziej, nie wspominając o wtrskach LPG, to możemy określić to jako "co chwilę"? :D Wszystko to nawet jeśli zamkniemy w kwocie ok 700 PLN, często mniej, to aż taki koszt? Nie powiedziałem, że tylko diesle się psują, ale miejmy pewien punkt odniesienia, co znaczy "co chwila"? Ludzie czytając pomyślą, że trzeba to robić co miesiąc, więc może nie demonizujmy częstotliwości tych czynności serwisowych i będzie wszystko bliższe prawdy.
Robi się nie na temat i zaczyna się wątek o wyższości tego od tamtego. Wracając do pytania z tematu stawiam na silnik 1.8 w wersji T :D
_________________
Pozdrawiam
Northeusz
 
 
r2r 
RS
1313 - zgłaszam się!


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8 20V AGN
Pomógł: 20 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sie 2008
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw 08 Mar, 12 02:52   

Northeusz napisał/a:


Cytat:
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas

Zapewniam Cię, że zdziwiłbyś się długością tych "co chwil", jak te chwile długo potrafią trwać.


Potwierdzam.
Jeśli o częstotliwość serwisu gazu (czyszczenie "listwy" i wymiana filtrów) człowiek dba nalezycie, to koszty auto z instalacją LPG są śmieszne, a w każdym razie zupełnie niewspólmierne do bajek które krążą między ludźmi (najczęściej tymi, którzy LPG znają tylko z gazet bo sami nigdy nie mieli).

Mój 1.8 zrobił już prawie 200kkm. na gazie i auto wciąż nie grymasi, nie przerywa, nie strzela. Inne rzeczy typu kable, wtryski, świece wykorzystują sie tak jak w każdym samochodzie i wymieniam je napewno NIE CZĘŚCIEJ niż robiłbym to jeżdżąc na benzynie, ale jeżeli ktoś dalej chce wciskac bezpodstawnie kit o "wielkich kosztach serwisu LPG" to prosze bardzo - moja wizyta sprzed dwóch tygodni u gazownika:

-czysczenie elektrozaworów na tzw. "listwie"
-wymiana filtrów
-wymiana sparciałych gumowych wężów doprowadzających gaz z reduktora do listwy
-skalibrowanie

całość 220zł.

I co? Taka masakra?
...a zapewniam że taki serwis w zupełności starcza raz do roku. Chyba dwie stówki z hakiem da się "odjeździć" w takim czasie tankując LPG, prawda?
 
 
 
luks 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 AKL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 10 Mar, 12 23:35   

gość mówi że nie ma przebiegów więc nie wciskajcie mu ropy ani gazu..
jeżdże 1.6 i trochę męczy kręcenie 3jki do odcięcia przy wyprzedzaniu.. brałbym 1.8 (i nawet bez turbo, co by mniej zmartwień)..
_________________
skoda
fuckyeah!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group