Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie równa praca po odpaleniu
Autor Wiadomość
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 07:22   Nie równa praca po odpaleniu

Witam.

Mam problem z moim autkiem, zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju silnik nie równo pracuje i troszkę przydymi tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry (to trwa chwilkę, jakoś do 5 sek). Świece sprawdzałem, wszystkie grzeją. Jaka może być jeszcze przyczyna?

I mam jeszcze dodatkowe pytanie, zbliża mi się zmiana oleju, mam zalany mobil 10w40, czy dalej lać mobila czy może castrola magnateca10w40?

Silnik ASV.

Pozdrawiam
 
 
4x4BKF 
Elegance

Auto: Octavia 1 4x4
Silnik: 1.9 TDI ATD
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Skąd: południowe mazowsze
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 08:25   

Przyczyn może być kilka:
- opadanie paliwa na jednym z wtryskiwaczy - czyli przez pierwsze kilka chwil pracy może być lekko zapowietrzony i nie dawac takiej ilości paliwa jaka powinien
- zuzycie jednego z wtryskiwaczy - końcówka już nie rozpyla tak dobrze paliwa przez co zapłon na zimnym silniku jest utrudniony
- slabsze ciśnienie wtrysku na danym wtryskiwaczu
- ogólne zużycie silnika
Moja rada - nie przejmowac się. U mnie pojawiały się takie objawy ale ustąpiły po wymianie filtra paliwa przy okazji kompleksowej obsługi auta.
_________________
4x4
 
 
alxxx 
L&K

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 44 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2010
Skąd: Ns
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 10:08   

lej motula :D
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 10:14   

Motul najlepszy? :)

Kiedyś byłem na diagnostyce i sprawdzali mi korekcje na wtryskiwaczach i mówili że są książkowe. Było bodajże na poszczególnych 0,04 w maksie.
 
 
parasite 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Bielawa
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 11:41   

alxxx napisał/a:
lej motula
i koniecznie 5w40, a nawet 0w40.
_________________
AGR 112KM, 232Nm
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 11:49   

Panowie ale jest piekny temat jaki olej do TDi moze tam podyskutujcie o oleju dla kolegi. Jesli chodzi o nie rowna prace po odpaleniu to na poczatek proponuje sprawdzic, najlepiej z kims, czy zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju nie pojawia sie banki powietrza w przewodach od filtra do pompy wtryskowej.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 10:48   

Bańka powietrza się pojawia w najwyższym punkcie w tym przezroczystym przewodzie.

Tylko nie mam pojęcia skąd ona się tam może brać?
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:01   

to ze po dluzszym postoju postoju pokazuje sie tam mala banka powietrza to normalne, ale sprawdz czy jak juz odpalisz nie leca jeszcze banki powietrza, najlepiej niech ktos odpala a ty obserwuj ten przewod czy nie leci powietrze, albo cos w rodzaju piany.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:07   

Ok, postaram się to sprawdzić przy najbliższej okazji. A powiedz co w razie takiego objawu robić?
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:14   

szukac przyczyny, byc moze jest nieszczelnosc na filtrze paliwa.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 12:34   

Jeszcze jedna opcja to padnięta świeca żarowa lub świece przez co będzie poddymiał i silnik nie równo będzie pracował wlasnie przez około 5 sek
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Fuchs 0W30 Titan Supersyn LL Plus
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 13:17   

Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne. :bigok
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 15:43   

makog napisał/a:
Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne. :bigok


:oops:
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Fuchs 0W30 Titan Supersyn LL Plus
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 16:14   

Filtry już dwa zmieniałem w ostatnim półroczu, jeden mi zamarzł przy -26 stopniach. A wycieku na przewodach nigdzie nie widać.

Sprawdzę jeszcze te pęcherze przy odpalaniu.
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 11:49   

PioteR156, mam u siebie to samo. Sprawdź wężyk idący od filtra paliwa do pompy. Na samym początku gumowa rura łączy się z takim plastikiem przeźroczystym. Tam może być nieszczelność. (powstają one przy wymianie właśnie filtra paliwa ponieważ trzeba tym wężykiem trochę tam manewrować - zużycie materiału.
Daj znać jak dojdziesz do tego co było przyczyną.

Ja u siebie dodatkowo wymieniłem świece żarowe bo jedna była padnięta.
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
bilakilla1 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Mar 2012
Skąd: PL
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 12:41   

U mnie też te samy objawy :( Musze się do jakiegoś mechaniora przejechać chyba...
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 15:22   

bilakilla1, od kiedy masz takie objawy i co w międzyczasie robiłeś przy aucie ?
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 19:16   

Patrzyłem na ten wężyk, nawet go zaizolowałem dla wykluczenia zaciągania powietrza w miejscu połączenia gumy z plastikiem, ale nic to nie zmieniło.
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 19:25   

Mi przy "lewym powietrzu" tak odpalał: http://www.youtube.com/watch?v=z0SEHJFnjXQ
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 21:32   

Nie, to u mnie nie ma takiego efektu. Odpala po dwóch obrotach silnika.

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 12 21:50 ]
Tak jak patrzałem na Twoje filmiki powyżej to odpala podobnie jak Tobie przy ujemnej temperaturze.

Jak jest cieplej to jest lepiej, chodź też nie zawsze i nie mam pojęcia od czego to może zależeć, może faktycznie jest jakiś problem z którymś z wtryskiwaczy...

[ Dodano: Sro 25 Kwi, 12 16:28 ]
Wczoraj będąc na zewnątrz pod garażem zaobserwowałem że jak silnik chodzi to w przewodzie czasami pojawiają się pęcherzyki powietrza, to jest normalne? Do tego zauważyłem, że zaraz po zgaszeniu pojawia się większy pęcherz, tak jakby wracał z pompy paliwa, w pompie jest jakiś zaworek zwrotny lub może być tam nie szczelność?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group