Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Konkurs Szkola Auto
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Nie równa praca po odpaleniu
Autor Wiadomość
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 07:22   Nie równa praca po odpaleniu

Witam.

Mam problem z moim autkiem, zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju silnik nie równo pracuje i troszkę przydymi tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry (to trwa chwilkę, jakoś do 5 sek). Świece sprawdzałem, wszystkie grzeją. Jaka może być jeszcze przyczyna?

I mam jeszcze dodatkowe pytanie, zbliża mi się zmiana oleju, mam zalany mobil 10w40, czy dalej lać mobila czy może castrola magnateca10w40?

Silnik ASV.

Pozdrawiam
 
 
4x4BKF 
Elegance

Auto: Octavia 1 4x4
Silnik: 1.9 TDI ATD
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Skąd: południowe mazowsze
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 08:25   

Przyczyn może być kilka:
- opadanie paliwa na jednym z wtryskiwaczy - czyli przez pierwsze kilka chwil pracy może być lekko zapowietrzony i nie dawac takiej ilości paliwa jaka powinien
- zuzycie jednego z wtryskiwaczy - końcówka już nie rozpyla tak dobrze paliwa przez co zapłon na zimnym silniku jest utrudniony
- slabsze ciśnienie wtrysku na danym wtryskiwaczu
- ogólne zużycie silnika
Moja rada - nie przejmowac się. U mnie pojawiały się takie objawy ale ustąpiły po wymianie filtra paliwa przy okazji kompleksowej obsługi auta.
_________________
4x4
 
 
alxxx 
L&K

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASZ
Pomógł: 44 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2010
Skąd: małopolska
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 10:08   

lej motula :D
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 10:14   

Motul najlepszy? :)

Kiedyś byłem na diagnostyce i sprawdzali mi korekcje na wtryskiwaczach i mówili że są książkowe. Było bodajże na poszczególnych 0,04 w maksie.
 
 
parasite 
L&K


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 17 Kwi 2011
Skąd: Bielawa
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 11:41   

alxxx napisał/a:
lej motula
i koniecznie 5w40, a nawet 0w40.
_________________
AGR 112KM, 232Nm
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Nie 08 Kwi, 12 11:49   

Panowie ale jest piekny temat jaki olej do TDi moze tam podyskutujcie o oleju dla kolegi. Jesli chodzi o nie rowna prace po odpaleniu to na poczatek proponuje sprawdzic, najlepiej z kims, czy zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju nie pojawia sie banki powietrza w przewodach od filtra do pompy wtryskowej.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 10:48   

Bańka powietrza się pojawia w najwyższym punkcie w tym przezroczystym przewodzie.

Tylko nie mam pojęcia skąd ona się tam może brać?
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:01   

to ze po dluzszym postoju postoju pokazuje sie tam mala banka powietrza to normalne, ale sprawdz czy jak juz odpalisz nie leca jeszcze banki powietrza, najlepiej niech ktos odpala a ty obserwuj ten przewod czy nie leci powietrze, albo cos w rodzaju piany.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:07   

Ok, postaram się to sprawdzić przy najbliższej okazji. A powiedz co w razie takiego objawu robić?
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 11:14   

szukac przyczyny, byc moze jest nieszczelnosc na filtrze paliwa.
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 12:34   

Jeszcze jedna opcja to padnięta świeca żarowa lub świece przez co będzie poddymiał i silnik nie równo będzie pracował wlasnie przez około 5 sek
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Millers CFS 5W30 motorsport
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
makog 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Skąd: Rydułtowy/SWD
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 13:17   

Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne. :bigok
_________________
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
 
 
 
piramida 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 15:43   

makog napisał/a:
Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne. :bigok


:oops:
_________________
2.0TDI BKD 260KM/500Nm by ecuproject
Obecnie silnik chroni i smaruje Millers CFS 5W30 motorsport
moja skodzinka http://forum.octaviaclub....der=asc&start=0
druga w rodzinie X5 E53 Lift 3.0d 218PS
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pon 09 Kwi, 12 16:14   

Filtry już dwa zmieniałem w ostatnim półroczu, jeden mi zamarzł przy -26 stopniach. A wycieku na przewodach nigdzie nie widać.

Sprawdzę jeszcze te pęcherze przy odpalaniu.
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 11:49   

PioteR156, mam u siebie to samo. Sprawdź wężyk idący od filtra paliwa do pompy. Na samym początku gumowa rura łączy się z takim plastikiem przeźroczystym. Tam może być nieszczelność. (powstają one przy wymianie właśnie filtra paliwa ponieważ trzeba tym wężykiem trochę tam manewrować - zużycie materiału.
Daj znać jak dojdziesz do tego co było przyczyną.

Ja u siebie dodatkowo wymieniłem świece żarowe bo jedna była padnięta.
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
bilakilla1 
Classic

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Mar 2012
Skąd: PL
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 12:41   

U mnie też te samy objawy :( Musze się do jakiegoś mechaniora przejechać chyba...
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 15:22   

bilakilla1, od kiedy masz takie objawy i co w międzyczasie robiłeś przy aucie ?
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 19:16   

Patrzyłem na ten wężyk, nawet go zaizolowałem dla wykluczenia zaciągania powietrza w miejscu połączenia gumy z plastikiem, ale nic to nie zmieniło.
 
 
lukas_jg 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lut 2012
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 19:25   

Mi przy "lewym powietrzu" tak odpalał: http://www.youtube.com/watch?v=z0SEHJFnjXQ
_________________
Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.
 
 
 
PioteR156 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: Pasym
Wysłany: Pią 13 Kwi, 12 21:32   

Nie, to u mnie nie ma takiego efektu. Odpala po dwóch obrotach silnika.

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 12 21:50 ]
Tak jak patrzałem na Twoje filmiki powyżej to odpala podobnie jak Tobie przy ujemnej temperaturze.

Jak jest cieplej to jest lepiej, chodź też nie zawsze i nie mam pojęcia od czego to może zależeć, może faktycznie jest jakiś problem z którymś z wtryskiwaczy...

[ Dodano: Sro 25 Kwi, 12 16:28 ]
Wczoraj będąc na zewnątrz pod garażem zaobserwowałem że jak silnik chodzi to w przewodzie czasami pojawiają się pęcherzyki powietrza, to jest normalne? Do tego zauważyłem, że zaraz po zgaszeniu pojawia się większy pęcherz, tak jakby wracał z pompy paliwa, w pompie jest jakiś zaworek zwrotny lub może być tam nie szczelność?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group