Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
[O1] Sworzeń wachacza
Autor Wiadomość
richi9 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 22 Kwi, 12 20:56   [O1] Sworzeń wachacza

Witam stuka mi sworzeń wachacza...
Jak wytargać go ze zwrotnicy kiepski tam dostęp...
A drugie czy po wymianie sworznia (zaznaczę ustawienie tych trzech śrub na wachaczu) muszę ustwiać geometrie...I jak ustawia sie geometrie za pomoca których śrub , czy na poduszce mcpersona też sie ustawia kat?
 
 
krisoctav 
Rider


Auto: Octavia 1
Silnik: 2.0 APK
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 22 Kwi, 12 21:10   

co do wymiany sworznia wahacza ja wymieniałem od razu przy wymianie łożysk w piaście powiem tak żeby wymień ten sworzeń to trzeba rozbroić półośkę jak ją wyjmiesz masz dostęp elegancki u mnie jak wymieniałem obie strony była potrzebna geometria.
_________________
była OI 2.0 LPG
jest VW New Beetle 2.0 LPG
 
 
roLLo 
Celebrate


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ASV
Pomógł: 12 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Cze 2008
Skąd: Olsztyn (NO)
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 07:17   

Ja zmieniany miałem tylko z prawej strony i niestety też GEO trzeba było zrobić bo sie kierownia skrzywiła w prawo. ;)
_________________

Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

Była Fabia 1 1.4 MPI AME
Jest O1 1.9 TDI ASV
Będzie ??? O2 FL 1.4/1.8 TSI ?

 
 
 
tryton 
Celebrate


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 09:03   

http://www.vwgolf.pl/pora...worzni-wahaczy/
 
 
mroko 
S_OCP Member

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 BFQ
Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Paź 2006
Skąd: Piaseczno/Grabów
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 10:48   

tryton, akurat ta fotorelacja jest z Golfa III, a niestety w Octavii i Golfie IV jest troszkę inaczej (czyt. gorzej). Trzpień sworznia jest gwintowany i nakrętka jest pod przegubem.
Najlepiej jest wyciągnąć półośkę ale ja zmieniłem bez wyciągania.
Okręciłem nakrętkę na maksa czyli aż doszła do samego przegubu a następnie zruszyłem sworzeń w zwrotnicy. Pociągnąłem go na maksa do dołu i złapałem za trzpień Morsem żeby się nie obracał i odkręciłem nakrętkę do końca. Nowego sworznia nie trzeba trzymać Morsem powinno dać się bez problemu dokręcić.
Na wahaczu zaznaczyłem położenie starych śrub, nowe ustawiłem w to miejsce i geometria się nie zmieniła ale sprawdzić warto.

Pozdrawiam
_________________
Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
 
 
 
tryton 
Celebrate


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AGR
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 12:18   

mroko napisał/a:
fotorelacja jest z Golfa III,

To jest fotorelacja poglądowa bo w octawi jest dosyć podobnie . ( Różnica jak sam piszesz polega na samym mocowaniu sworznia do zwrotnicy )
Tu jest opis do octavi http://forum.superbclub.pl...mk1/page25.html
Ostatnio zmieniony przez tryton Wto 24 Kwi, 12 08:55, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
lukaszeek91 
Drive

Auto: Octavia 1
Wiek: 23
Dołączył: 04 Lut 2011
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 19:09   

cos nie działczy Twoj link
 
 
 
kudłaty78 
Drive


Auto: Octavia 1 Combi
Silnik: 1.9 TDI AHF
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Cze 2011
Skąd: STA
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 20:52   

richi9, ja ostatnio wymieniałem w mojej tuleje wachacza i konieczny był demontaż wachacza ale dałem radę zdemontować swożen bez demontażu półosi dokładnie jak pisze mroko, ale geometrię warto sprawdzić do spokojnej głowy. Powodzenia podczas pracy :bigok
_________________
OCTAVIA 1,9tdi L&K
CB LEGEND II+Triflex
 
 
richi9 
Elegance


Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Mar 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 20:56   

No nietety nie działa.
Na forum golfa widziałem te foto poradę ale jak widać połowę zdjęć amba wciągła...
Ehh te sworznie... Jak tego mało to jeszczemi gubi ciśnienie na wężach za turbiną... Będę miał co robić na kanale..
 
 
kazik79 
Drive

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI AXR
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Skąd: łódzkie
Wysłany: Pon 23 Kwi, 12 21:53   

ja jak dawniej rozpinałem sworznie to poprzez breszkę naciągałem wahacz w dół i jak było wszystko napięte to strzelałem czujnikiem (młotkiem) w zwrotnicę (w miejscu gdzie wchodzi w nią sworzeń ) 2-3 razy i sworzeń wylatał, choć jak się trafił jakiś bardzo zapieczony to czasem jeden musiał trzymać brechę, a drugi walił młotem ile wlezie :diabelski_usmiech
do Fabii kupiłem sobie coś takiego:
http://allegro.pl/sworzni...2284492111.html
i sobie chwalę, może jest trochę dłużej niż breszką, ale sworznie nie dostają przy demontażu tak po dupie, co jest dość ważne jak mają wrócić jeszcze na swoje miejsce, w OI jeszcze tego ściągacza nie używałem, ale zawiecha jest bardzo podobna i raczej się nada
 
 
przemek77 
Ambiente

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.8 20V AGN
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto 24 Kwi, 12 18:14   

mroko napisał/a:
tryton, akurat ta fotorelacja jest z Golfa III, a niestety w Octavii i Golfie IV jest troszkę inaczej (czyt. gorzej). Trzpień sworznia jest gwintowany i nakrętka jest pod przegubem.
Najlepiej jest wyciągnąć półośkę ale ja zmieniłem bez wyciągania.
Okręciłem nakrętkę na maksa czyli aż doszła do samego przegubu a następnie zruszyłem sworzeń w zwrotnicy. Pociągnąłem go na maksa do dołu i złapałem za trzpień Morsem żeby się nie obracał i odkręciłem nakrętkę do końca. Nowego sworznia nie trzeba trzymać Morsem powinno dać się bez problemu dokręcić.
Na wahaczu zaznaczyłem położenie starych śrub, nowe ustawiłem w to miejsce i geometria się nie zmieniła ale sprawdzić warto.

Pozdrawiam

Ja zamiast morsa używałem ampola odpowiednio dociętego, tak żeby mieścił sie pod przegubem.
_________________
Octavia 1,8 20V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group