Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Zapisy na kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Puchacz
Nie 24 Mar, 13 13:11
Silnik 2.0 FSI 150KM
Autor Wiadomość
cycu70 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ALH
Dołączył: 11 Lis 2009
Skąd: MIastko
Wysłany: Sob 28 Lip, 12 19:10   Silnik 2.0 FSI 150KM

Proszę o opinię o tym silniku (2.0 FSI 150KM) nie zasłyszane od babci, kuzyna, kumpla ale z doświadczeń, czy jest to silnik skazany na porażkę w długoletniej eksploatacji, czy ma jakiś zwiększony apetyt na olej, współpracę ze skrzynią biegów i jej trwałość. Chcę się przesiąść z Octavki I TDI na O2 w benzynie i interesował by mnie właśnie ten silnik. W razie czego wskazać jaki silnik benzynowy jest sprawdzony i najmniej podatny na awarie (wliczając osprzęt) dzięki za odpowiedzi.
 
 
Wlody 
Donatorr



Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 28 Lip, 12 19:51   

Sam jeżdzę skodą z takim silnikiem i powiem Ci , że nie miałem z nim jakichkolwiek problemów. Czytałem , że te silniki w początkowym okresie produkcji miały problemy z osadzającym sie nagarem na gniazdach zaworowych, nie wiem u mnie wszystko cchodzi jak trzeba , ma niezłego buta i szybko sie wkręca- leję caly czas PB98. Sam sprzedaję Octavię z takim motorem , jesli jesteś zainteresowany daj znac -ogłoszenie jest w dziale "sprzedam"
_________________
-------------------------------------------------------
moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459
 
 
cycu70 
Classic

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.9 TDI ALH
Dołączył: 11 Lis 2009
Skąd: MIastko
Wysłany: Sob 28 Lip, 12 20:01   

Narazie wyczytuję wszystko co się da i nie są to jakieś zachwycające rzeczy niestety mija era robienia czegoś porządnego gdyż się nie opłaca
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Sob 28 Lip, 12 22:23   

cycu70, jest zasadniczy minus - fsi nie zagazujesz, a jak jeździsz tdi, to zaboli Cię to po kieszeni. i bodajże do tego engina zalecane jest nawet paliwo 98. Poprawcie jeśli się mylę. Na Twoim miejscu wziąłbym 1.6 mpi plus lpg, wiadomo, że będzie mułowatszy, ale za to tańszy sporo w jeździe, a od 90 konnego alh które masz teraz za mocno nie będzie odstawał pod względem dynamiki. Chyba, że Twoją ideą jest mocna benzyna i kosztów spalania nie liczysz aż tak, to wtedy w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szukał 1.8 tsi 160 koni, dużo sprawniejszy motor niż 2.0 fsi.
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
WojtekSz 
Ambiente


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2009
Skąd: To tu, to tam...
Wysłany: Nie 29 Lip, 12 00:16   

Właśnie na liczniku pojawiło się 100 tyś. Do tej pory bezproblemowo. Oleju potrzebuje ilości śladowe 0,5-07L na 15 tyś. Jeździ się tym bardzo przyjemnie, elastycznie, a i depnąć można. Tankuję PB 95, bardzo sporadycznie 98. A że nie nadaje się do gazu... cóż ja osobiście nie po to go kupiłem żeby gazować. Skrzynia - no normalnie chodzi, precyzyjnie. Nie wiem też na ile 'sprawniejszy' jest 1.8 TSI, nie mam porównania nie jeździłem. Natomiast w stosunku do 1.4 TSI różnica jest, przy FSI nie muszę tak dużo wachlować biegami :wink:
Podsumowując, jak do tej pory jestem bardzo zadowolony :)

pozdr
_________________
SCOUT 2.0 FSI (BVX)
 
 
lyzy 110 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Skąd: Leżajski Full
Wysłany: Nie 29 Lip, 12 09:21   

od siebie mogę dodać również pozytywną opinię na temat tego motorku, tyle tylko że u mnie siedzi to w VW Passat- służbowa bestia to nie ma lekko, na zegarze 200 kkm, co padło do tej pory jeżeli chodzi o motor to cewki zapłonowe oraz sprężarka klimy. Poza tym zalewam to ciągle 98, olej wymieniam co 20 kkm i nie mam żadnej najmniejszej dolewki oleju od wymiany do wymiany. Zimą co prawda znikał mi płyn chłodzący lecz jak sama nastało tak samo znikło. Porównując dynamikę 2.0 FSI do 1.8 TSI - u mnie akurat Superb to jednak przepaść jest i to spora, mocniej czuć w superbie kopnięcie w plecy. Wiec jeżeli kupowałbym i miał do wyboru 2.0 FSI lub 1.8 TSI - wybrałbym bez zastanawiania się 1.8 TSI :szeroki_usmiech
_________________
była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Yahoo Messenger
 
 
 
t271828 
Celebrate

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 BFQ
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: Mazańcowice
Wysłany: Nie 29 Lip, 12 09:25   

sew1981 napisał/a:
Chyba, że Twoją ideą jest mocna benzyna i kosztów spalania nie liczysz aż tak, to wtedy w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szukał 1.8 tsi 160 koni, dużo sprawniejszy motor niż 2.0 fsi.


Tak, tyle ze ma turbo, o ktore trzeba dbac i ktore moze byc kosztowne. Ja tam wolalbym 2.0
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Nie 29 Lip, 12 09:37   

t271828, a słyszałeś kiedyś o problemach z turbinami w 1.8 tsi, albo w ogóle w turbo benzynach?
turbiny w benzynach nie pracują pod takim obciążeniem jak w turbodieslu (w tdi) i nie padają w zasadzie. A to że nie można katować na zimnym silniku autka, to chyba nie jest aż taki problem.
2.0 wcale nie sądze, że jest zły, ale 1.8 wygrywa tym, że ma większy moment i dynamikę, bo na papierze z fabryki mocą (konie) się w zasadzie nie różnią. W rzeczywistości benzyna bez turba ledwo pewnie trzyma serie - czyli te 150 koni, a 1.8 turbo zawsze dodatkowo ma jakiś "gratis" od fabryki (czyli te 10-15 koni więcej). Wystarczy spojrzeć na bryki i wykresy kolegów z klubu. A jak komuś mało, może spokojnie samym softem zrobić to na ponad 200 koni. I 1.8 tsi przy tych atrybutach więcej od 2.0 fsi nie spali, a może nawet ciut mniej. :P
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
Jareczek71 
S_OCP Member

Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 FSI BVY
Wiek: 43
Dołączył: 13 Paź 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 29 Lip, 12 12:25   

Jeżdżę O2 2.0 FSI od 2007 roku (auto salonowe). Silnik to typowy wolnossący motor. Bardzo fajnie się zbiera ale dopiero od ok. 3-3,5 tys obrotów. Wtedy do 6 tys obrotów (albo nawet i więcej) kręci jak szalony. W dolnym zakresie obrotów jest trochę ospały ale za to oszczędny (jak na swoją pojemność). Na autostradzie przy prędkościach 130-140 km/h spala ok. 7,2 l/100km (pełne obciążenie wakacyjne + 4 osoby) - obroty w okolicy 3,5 tys. W zeszłym roku na bardzo długich trasach testowałem prędkości na tempomacie: przy 100 km/h średnie zużycie spada do ok. 6,2 l/100km. Z kolei powyżej 140 km/h w zakresie zużycia paliwa "sky is the limit". Silnik ma bardzo fajne (jak dla mnie) gardłowe/lekko ochrypłe brzmienie. To pewnie efekt bezpośredniego wtrysku. Auto bardzo sprawnie rozpędza się nawet przy wyższych prędkościach. W Niemczech testowałem V-max (bez problemu doszło do 215 km/h). Do 180 km/h auto prowadzi się pewnie ale powyżej zaczyna "myszkować" po jezdni. Dotychczas nie miałem żadnych problemów z samym silnikiem. Niestety ostatnio pad zaliczyła klima (oryginał Valeo) i w zasadzie mam całą nową (wymieniona sprężarka i chłodnica). W zeszłym roku padło łożysko w tylnym kole. Oleju pomiędzy wymianami praktycznie nie dolewam (a wymiany mam co 30kkm).
Jeśli następnym autem będzie skoda - to raczej 2.0 TFSI :D
_________________
O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
 
 
Big 
S_OCP Member

Auto: Superb 2
Silnik: 1.8 TSI CDAB
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 29 Lip, 12 15:30   

Bardzo fajny silnik. Wystarczajaco mocny i elestyczny. 150 KM i pory moment sprawia, że O II z tym silnikiem jedzie sie baaaardzo przyjemnie. Wyprzedzanie na zakorkowanych drogach nie stanowi absolutie żadnego problemu. W połaczeniu z 6-cio biegową skrzynią również dośc ekonomiczny. Przy spokojnej jeździe na trasie (do 120 km/h) spalanie kształtuje sie na poziomi 7,1-7,2 l/100km. Przy ostrzejszej jeźdize w trasie jest to juz 7,8 l/00km - czyli do zaakceptowania. Silnik jest praktycznie bezawayjny i nie sprawia problemów.
_________________
Czarny Elegance
 
 
El Zygmunto 
Celebrate


Auto: VW Passat
Silnik: 1.8 TSI BZB
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2008
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 31 Lip, 12 10:56   

Moim zdaniem bardzo fajny motor - wystarczająco elastyczny, fajnie współpracuje z 6-biegową skrzynią, przy spokojnej jeździe oszczędny, ale przy szaleństwach, jak to przy benzynie, wir w baku
Przez 3 lata jak jeździłem na tym silniku, nie miałem z nim najmniejszych problemów, zero dolewek oleju itd
_________________
Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Wto 31 Lip, 12 19:22   

El Zygmunto, a jak ma się motorek ten w relacji do 1.8 tsi który teraz posiadasz w passku? :wink:
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
leszekmw 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 50 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Lut 2005
Skąd: lublin
Wysłany: Sro 01 Sie, 12 13:16   

mój wuj ma paska , teraz około 1ootyś i jeździ dalej , dość przyjemny do jazdy jak ktoś nie lubi sobie przycisnąć , spalanie średnie po warszawie 10,7 .
_________________
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. CHIP MT .
GVI 1.4TSI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
 
 
 
El Zygmunto 
Celebrate


Auto: VW Passat
Silnik: 1.8 TSI BZB
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2008
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 03 Sie, 12 12:05   

sew1981 napisał/a:
El Zygmunto, a jak ma się motorek ten w relacji do 1.8 tsi który teraz posiadasz w passku? :wink:


ameryki nie odkryję... lepiej się zbiera z niższych obrotów, więc i mniej się namacham lewarkiem... ale to oczywiście kwestia turbiny
_________________
Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Pią 03 Sie, 12 12:08   

El Zygmunto, no właśnie. Wiem że ten temat nie jest porównawczym, ale chyba zatem lepiej za tę samą w zasadzie kasę kupić 1.8 tsi :wink: oczywiście mam na myśli te same roczniki aut. Bo 1.8 tsi bodajże do OII pakują od 2006(7)? 2.0 fsi był wcześniej dostępny
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
El Zygmunto 
Celebrate


Auto: VW Passat
Silnik: 1.8 TSI BZB
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2008
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 03 Sie, 12 12:13   

sew1981, 1.8 tsi w O2 był chyba dostępny dopiero od 2008 (końcówka produkcji przedlifta)
1.8 tsi zastąpił 2.0 fsi
_________________
Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
 
 
Big 
S_OCP Member

Auto: Superb 2
Silnik: 1.8 TSI CDAB
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 03 Sie, 12 12:29   

El Zygmunto napisał/a:
sew1981, 1.8 tsi w O2 był chyba dostępny dopiero od 2008 (końcówka produkcji przedlifta)

Dokładnie i to chyba nawet dopiero od koncówki 2008 r.
_________________
Czarny Elegance
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Pią 03 Sie, 12 12:40   

Big, nie, rok wcześniej. od 2007 1.8 tsi były w OII już dostępne z tego co widzę.
np:
http://otomoto.pl/skoda-o...-C25377328.html

[ Dodano: Pią 03 Sie, 12 12:43 ]
a tak na marginesie te silniki 1.8 tsi przed liftem ("bzb") są generalnie bardziej chwalone niż te nowsze 1.8 tsi ("cdaa"). Nie wiem czym się różnią, ale z takimi opiniami się spotkałem parokrotnie. :wink:
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
Ceed1 
Elegance

Auto: Octavia 2 FL
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Dołączył: 30 Sty 2012
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Wysłany: Pią 03 Sie, 12 13:26   

BZB ma normę emisji spalin EUR4 a CDAA EUR 5. Wymusiło to na producencie szereg drobnych "ekologicznych " zmian.
 
 
Big 
S_OCP Member

Auto: Superb 2
Silnik: 1.8 TSI CDAB
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 03 Sie, 12 17:18   

sew1981, jak odbierałem swoją O II w lipcu 2007 r. 1.8 TSI jeszcze nie był dostępny.
_________________
Czarny Elegance
 
 
sew1981 
RS


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 32 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Gdynia

Wysłany: Pią 03 Sie, 12 18:57   

Big, możliwe, ta z ogłoszenia jest z końca 2007. Może dodatkowo też tak być, że na innych rynkach np. w DE były szybciej niż w PL.
_________________
były m.in.:
Corsiarz - http://forum.octaviaclub....hlight=corsiarz
Pascuda - http://forum.octaviaclub....ghlight=pascuda
Superbaśka - http://forum.octaviaclub....ht=superba%B6ka
jest:
Renata - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76954
 
 
ziolo_19 
Classic


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 FSI BLR
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 28 Gru, 12 17:29   

Powiem wam panowie, że da sie zagazowac FSI sam tak zrobiłem. Zapłaciłem 4400zł za instalację BRC i jestem naprawde zadowolony silni pracuje ta samo na gazie i na 98 lecz na 10 wtryskan gazu 1 jest 98 troszkie drożej to wychodzi ale i ta się zwraca. Pzdr :wink:
_________________
O.S.T.R. - tylko dla dorosłych...
 
 
 
t271828 
Celebrate

Auto: Octavia 1
Silnik: 1.6 BFQ
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: Mazańcowice
Wysłany: Pią 28 Gru, 12 18:16   

ziolo_19 napisał/a:
Powiem wam panowie, że da sie zagazowac FSI sam tak zrobiłem. Zapłaciłem 4400zł za instalację BRC i jestem naprawde zadowolony silni pracuje ta samo na gazie i na 98 lecz na 10 wtryskan gazu 1 jest 98 troszkie drożej to wychodzi ale i ta się zwraca. Pzdr :wink:


tzn. ile Ci pali benzyny przecietnie na 100km?
 
 
ziolo_19 
Classic


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 FSI BLR
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lut 2010
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 28 Gru, 12 19:27   

ciężko to dokładnie powiedziec ale ok 40 zł na cały bak gazu.

[ Dodano: Pią 28 Gru, 12 20:51 ]
szczeże powiedziawszy ostatnio zalałem gazu za 90 zł i 98 za 30 zł i mniej wiecej tak spalił ale testuje 2 zbiornik także jeszcze pewnie jakieś modyfikacje wprowadze
_________________
O.S.T.R. - tylko dla dorosłych...
 
 
 
Bili 
Ambiente


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Cze 2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią 28 Gru, 12 22:38   

Nie myślałeś o całkowitym zagazowaniu tak, aby palił tylko gaz? Mówię o instalacji takiej jak w tsi można.
_________________
Pozdrawiam.
Michał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group