Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Ogólnopolski Zlot OCP 2014
Koszulki klubowe z okazji 10 lat OCP ZAPISY .
Hyde Park - Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Hyde Park.
Zapisy na Ogólnopolskiego Zlotu OCP 19-22 czerwca 2014 Zapisy

Zdjęcia do kalendarza OCP 2015 Kliknij

Poprzedni temat «» Następny temat
[O2] Pęknięty -urwany odbojnik amortyzatora ....
Autor Wiadomość
soulck 
Classic


Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 FSI BLR
Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2013
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro 09 Paź, 13 15:41   [O2] Pęknięty -urwany odbojnik amortyzatora ....

Witam. Dopatrzyłem się że w Oktaviance mej jest urwany kawałek odbojnika amorka jak to zmienić? Czasem słyszalne przy dużych prędkościach jest lekkie tarcie , chyba tego dziadostwa... pozdrawiam
_________________
Witam klubowiczów.
 
 
lukasiasty 
Drive

Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sty 2010
Skąd: SZA
Wysłany: Sro 09 Paź, 13 17:00   

soulck, który amor przód czy tył?
_________________
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE '11
163HDI ASB HYDRACTIVE 3+
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Sro 09 Paź, 13 17:21   

pewnie tył bo to standard
jedynie nowy i wymiana
ja u siebie pospinałem i jeździ :bigok
 
 
 
andrzej1962 
Donatorr


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2010
Skąd: sam nie wiem
Wysłany: Sro 09 Paź, 13 19:14   

abstinent napisał/a:
pewnie tył bo to standard

Tzn co powoduje normalna eksploatacja?
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Sro 09 Paź, 13 20:12   

no właśnie, ale o co chodzi ?
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
AdamB 
Donatorr



Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Sie 2007
Skąd: Miechów-Okolice
Wysłany: Sro 09 Paź, 13 20:13   

andrzej1962, tak.
_________________
Octavia II 1.9 TDI BXE Ambiente

CB ERMES Lafayette + SIRIO TRIFLEX
Sprzedam buty narciarskie Rossignol 30,5/345
Yahoo Messenger
 
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Sro 09 Paź, 13 20:20   

AdamB napisał/a:
andrzej1962, tak.


ale Andrzej pytał CO powoduje normalna eksploatacja... :lol:
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
soulck 
Classic


Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 FSI BLR
Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2013
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 10 Paź, 13 07:18   

Dzięki za info.... Jeszcze pytanko czy jak się już zabieram za jedną stronę to od razu z drugiej też wymienić ?
_________________
Witam klubowiczów.
 
 
LUKI 
RS
OEMplus


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 123 razy
Dołączył: 26 Lis 2005
Skąd: WU
Wysłany: Czw 10 Paź, 13 10:07   

soulck napisał/a:
Dzięki za info.... Jeszcze pytanko czy jak się już zabieram za jedną stronę to od razu z drugiej też wymienić ?


ja na pewno bym tak zrobił
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Czw 10 Paź, 13 15:31   

powiedzcie mi co to jest ten "obojnik amortyzatora" :roll:
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
LUKI 
RS
OEMplus


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 123 razy
Dołączył: 26 Lis 2005
Skąd: WU
Wysłany: Czw 10 Paź, 13 20:50   

mattyah4x4,

https://www.google.pl/sea...iw=1242&bih=655
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Czw 10 Paź, 13 21:50   

pełen rozstrzał - od przednich do tylnych amorów :roll:

co się może zepsuć w takim odbojniku ??? pytam poważnie, bo w innych markach aut nie spotkałem się z takimi problemami... :shock:

jak to się objawia ?
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Czw 10 Paź, 13 22:33   

A no tak że osłona się urywa i nie osłania tego co piwinna :bigok
 
 
 
soulck 
Classic


Auto: Octavia 2
Silnik: 2.0 FSI BLR
Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2013
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 11 Paź, 13 08:31   

U mnie nie ma w ogóle tej czarnej osłony.. A żółty- odbojnik jest w dwóch kawałkach ...
_________________
Witam klubowiczów.
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Pią 11 Paź, 13 09:21   

abstinent napisał/a:
A no tak że osłona się urywa i nie osłania tego co piwinna :bigok


jezus maria... to odbojnik czy osłona, o co w końcu chodzi ? :roll:
a nawet jak się ten odbojnik sfragmentuje to przecież w kosmos nie poleci, o co chodzi, w czym problem ?
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
keraj998 
Rider


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Gru 2008
Skąd: LLB
Wysłany: Pią 11 Paź, 13 12:07   

odsłonięta zostaje goleń amortyzatora, co powoduje, że z czasem może dojść i dojdzie do jego rozszczelnienia na skutek możliwości wniknięcia brudu
_________________
"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Pią 11 Paź, 13 12:12   

:lol: :lol: :lol:

to powiedz mi, dlaczego duża część tuningowych amorów do aut terenowych jest zupełnie pozbawiona jakichkolwiek osłon tej "goleni" (a właściwie trzpienia amortyzatora) i nic się nie dzieje, pomimo że robią cały czas w błocie ?
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 262 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pią 11 Paź, 13 12:20   

Bo to jest sport, a nie turystyka.

W sporcie idzie sie na pewne ustepstwa. Tam amor nie ma za zadanie przejechac 100-200kkm
_________________
CAYC DSG '11
 
 
 
mattyah4x4 
Elegance


Auto: Octavia 2 Scout
Silnik: 2.0 TDI 8V BMM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Skąd: Górny Śląsk

Wysłany: Pią 11 Paź, 13 12:27   

i naprawdę sądzisz, ze "normalny" amortyzator jest tak skonstruowany, że jak zabraknie tej (zresztą zupełnie nieprzylegającej szczelnie) "osłony" to uszczelniacz będzie puszczał cokolwiek ? :szeroki_usmiech
_________________
mam dystans do siebie i swoich aut - co nie jest takie oczywiste na niektórych forach...
 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 262 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pią 11 Paź, 13 13:03   

No nie rozpadnie sie. Ten bajer ma za zadanie przy max dobiciu ochronic chociaz troche amortyzator. Stad tez nazwa odboj lub balwanek. ;) A takie dobicie raz czy drugi gdzie zegnie sie rdzen rozwali amortyzator szybko.

Od wielu lat motocykle maja odkryte golenie, amortyzatory do roweru tak samo. Kwestia jest jak zawsze uszczelnienia.
_________________
CAYC DSG '11
 
 
 
abstinent 
S_OCP Member


Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Pomógł: 79 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Pią 11 Paź, 13 20:17   

no to teraz porównajmy amortyzator z roweru który ma gumy a który nie ma
odpowiedź jest prosta :lol:
gdybym nie jeździł po górach to może i bym...
ale...
odsyłam go google :szeroki_usmiech

a osłona nie musi szczelnie przylegać, od góry nic nie wleci a od dołu teoretycznie też nie
pozostaje kwestia zebrania syfu przylepionego do dolnej części amora po przez górną osłonę która podczas pracy nachodzi na dolną część :bigok
 
 
 
Nedar 
Donatorr



Auto: Octavia 2 Combi
Silnik: 2.0 TDI 16V BKD
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Wrz 2009
Skąd: Szczecin [ZS]/Police
Wysłany: Nie 13 Paź, 13 21:15   

Cytat:
No nie rozpadnie sie. Ten bajer ma za zadanie przy max dobiciu ochronic chociaz troche amortyzator. Stad tez nazwa odboj lub balwanek. ;) A takie dobicie raz czy drugi gdzie zegnie sie rdzen rozwali amortyzator szybko.


100% racji. Poniżej uzupełnienie techniczne wypowiedzi Maicroft-a.

Amortyzator to odmiana siłownika hydraulicznego. U góry cylindra (tzw. dławicy) znajduje się uszczelnienie, które utrzymuje wewnątrz olej pod ciśnieniem. Jeżeli powierzchnia tłoczyska (pręt z warstwą chromu) ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu (odprysk chromu, wgniecenie, rysa itp), następuje uszkodzenie uszczelnienia i wyciek oleju na zewnątrz. Amortyzator jest do wymiany.
W tym celu do odboju (zwanego wyżej bałwankiem), przymocowana jest rura ochronna z tworzywa. Zadaniem jej jest ochrona powierzchni chromowej na tłoczysku amortyzatora, przed kamieniami wyrzucanymi przez koła podczas jazdy.
Pozdrawiam

amortyzatory36.jpg
Plik ściągnięto 1067 raz(y) 18.69 KB

 
 
Biszczu 
Moderatorr
Silesia Inferior


Auto: Octavia 2
Silnik: 1.9 TDI BJB
Pomógł: 132 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Sty 2011
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie 13 Paź, 13 22:17   

soulck, było już pełno tematów o odbojnikach...

Wymieniaj jak już komplet
_________________
Akcja BORSUK 1%

"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"




Moja mała zielonogórzaneczka <-- Biszczowy Biszkopcik
 
 
ketivv 
L&K


Auto: Ford Focus MK II FL
Silnik: Inny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Sie 2011
Skąd: jestem
Wysłany: Nie 13 Paź, 13 23:19   

mattyah4x4 napisał/a:
to powiedz mi, dlaczego duża część tuningowych amorów do aut terenowych jest zupełnie pozbawiona jakichkolwiek osłon tej "goleni" (a właściwie trzpienia amortyzatora) i nic się nie dzieje, pomimo że robią cały czas w błocie ?








w quadach, motorach i tam gdzie technicznie się da zakłada się "skarpety neoprenowe" ma całe zestawy amortyzator sprężyna

problemem jest długość skoku zawieszenia "off road" ale o ile tylko się da to się stosuje, poobijany czy porysowany tłok to szybkie uszkodzenie uszczelnienia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group