Portal użytkowników Skoda Octavia Strona Główna


FAQFAQSzukajSzukajUżytkownicyUżytkownicyGrupyGrupy Facebook
RejestracjaRejestracjaZalogujZalogujAlbumAlbum
Kalendarz OCP 2015
 Ogłoszenie 

Wpłaty za kalendarz OCP 2015 Kliknij


Poprzedni temat «» Następny temat
numer silnika
Autor Wiadomość
damian 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: Kąkolewnica
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 00:26   numer silnika

jak w opisie, gdzie znajde nabity numer na silnku?? Najlepiej jak najdokładniejszy opis (bo nieznam za bardzo nazw poszczególnych osprzetów silnika), lub może ktoś się pokusi o fotkę. I czy na tym wybitym numerze jest tez oznaczenie silnika (AGR, AHF, itd.), czy tylko sam numer??
_________________
Chcesz zarobić przez internet ??

 
 
 
rad10 
S_OCP Member


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Gru 2006
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 01:06   

Znaki identyfikacyjne

Tabliczkę znamionową w formie naklejki umieszczono w komorze silnika obok górnego gniazda lewego przedniego amortyzatora. Numer VIN wybito w centralnej części przegrody czołowej od góry (widoczny po otwarciu pokrywy silnika). Numer VIN umieszczono również na górnej powierzchni deski rozdzielczej po prawej stronie (widoczny jest w prawym dolnym rogu przedniej szyby).
VIN

Znaki 1-3 TMB - światowy kod producenta (Skoda, Czechy)
Znaki 4-6 ZZZ - znaki wypełniające (niewykorzystane)
Znaki 7-8 - kod modelu (1U - Octavia)
Znak 9 - kontrolny znak fabryczny
Znak 10 - kod roku modelowego
Znak 11 - kod zakładu produkcyjnego (1, 2, 3 lub 4 - Mlada Boleslav, 5 - Kvasiny, 7 - Vrchlabi, X - Poznań)
Znaki 12-17 - numer seryjny

tyle znalazłem mam nadzieje, że Ci to coś pomoże...
 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 284 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 08:15   

Numer VIn o jedno numer silnika to drugie.

Numer silnika bedzie na bloku, w okolicach filtra oleju. Jak zdejmie sie ta czarna oslone silnika to trzeba poszukac.

Sam symbol silnika jest tez najczesciej na naklejce pod tylna wykladzina bagaznika (tu polecam poszukac w ABC w ktorym miejscu to jest zapisane) oraz na obudowie rozrzadu jest taka naklejeczka.
_________________
CAYC DSG '11
->CAR4SALE
 
 
 
-Piotr- 
S_OCP Member


Auto: Inne
Silnik: Inny
Pomógł: 35 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Cze 2006
Skąd: WOT Celestynuff
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 08:32   

Oznaczenie silnika "AHF" wg. książki umieszczone jest cyt. "przed numerem silnika na kadłubie silnika, nad połączeniem kadłuba ze skrzynią biegów", oraz jak napisał Maicroft, na obudowie rozrzadu . Trochę skomplikowane.
 
 
damian 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: Kąkolewnica
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 10:27   

dalczego pytam.
bo mam rozbieżności co do oznaczenia silnika raz jest AHF, a raz AGR
w wyciagu homologacji AHF, na fakturze AGR
na naklejc w bagażniku AHF, w książce pojazdu AGR
po za tym numer się zgadza. i chę to wyjaśnić
_________________
Chcesz zarobić przez internet ??

 
 
 
Maicroft 
Administratorr


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
Pomógł: 284 razy
Dołączył: 18 Paź 2004
Skąd: Bielsko-Biała (SB)
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 10:56   

A moze to juz jest jakis swapik :D I ma drugi silnik wsadzony :diabelski_usmiech
_________________
CAYC DSG '11
->CAR4SALE
 
 
 
damian 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: Kąkolewnica
Wysłany: Czw 11 Sty, 07 11:32   

Maicroft,też tak pomyślałem, ale przedzwoniłem do kolesia i powiedział ze wszsytko OK. Bo tylko oznaczenie się różni, a dalej numery są OK. Przedzwonie do serwisu i niech mi to wyjaśnią. Być może to zwykła pomyłka
_________________
Chcesz zarobić przez internet ??

 
 
 
Marian 
S_OCP Member


Silnik: 1.8T 20V AUM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2006
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Pią 12 Sty, 07 15:11   

u mnie oznaczenie typu AUM jest wybite na górze bloku z lewej strony jak sie przed maska stanie...widać to gdzieś spod osłony
_________________
20v
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 86 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Pią 12 Sty, 07 17:20   

nr silnika wybity jest na bloku silnika na krawędzi przy obudowie sprzęgła.
zaczyna się od trzech liter oznaczjacych rodzaj-typ silnika

na rysunku ziloną strzłką zaznaczyłem miejsce wybitego nr silnika 1,9 Tdi
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
damian 
Ambiente


Auto: Octavia 1
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2007
Skąd: Kąkolewnica
Wysłany: Sob 13 Sty, 07 00:34   

OKI, na rozrządzie na wlepce mam AHF
zresztą, w bagażniuku, w kśiaążce srewisowej też.
Bo AHF to 110km, a AGR to 90 km??
Bo idąc dalszym tropem, 5 litera VIN to P, czyli oznaczenie silnika 110 km.
Tylko coś napieprzyli w dowodzie matoły.
Jeszce tylko sprawdzę tą zieloną strzałkę endryu
_________________
Chcesz zarobić przez internet ??

 
 
 
webski1.9tdi 
Classic


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.9 TDI BXE
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2007
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 06 Lut, 07 21:09   

no zobaczymy czy te zdjecie mi pomoze . dziekuje za checi pomocy srawdze jak bede miał chwile czasu pozdro dzieki
_________________
WBSdesign
 
 
 
endryu 
RS


Auto: Octavia 2 FL Combi
Silnik: 1.4 TSI CAXA
Pomógł: 86 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2006
Skąd: pd.-zach.
Wysłany: Wto 06 Lut, 07 21:18   

musisz się dobrze przypatrzyć. I możesz potrzebować szczotkę drucianą i kawałek ściereczki.
_________________
====================================================================
O I 1,9 TDI AHF < SLX > bardzo miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > powoli do przodu
====================================================================
O I sprzedam lusterko prawe elektr. czarne-metalic
====================================================================
 
 
mirkokop 
Classic

Auto: Honda Accord VIII
Silnik: Inny
Dołączył: 09 Cze 2013
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 23 Cze, 13 16:20   

Ktoś wie jak rozpoznać z numeru silnika czy to 1.6 FSI czy 1.6 MPI (102 KM)?
Która część numeru to opisuje i jak?

Z góry dzięki za odpowiedź.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group