Witam. Przejrzałem troche tematów na forum, ale nadal nie wiem co robić. Sprawa wygląda nastepująco, W Octavii I zainstalowane mam Z przodu głosniki Focala A1, na jakiś zwrotnicach (nie wiem jakich) i gwizdki również nie oryginalne (nie wiem jakie, były przy zakupie auta). Reszta seria, Radio to: Pioneer 3900MP. Chciałbym poprawić dynamike tego dźwięku. Nie mam zamiaru robić wsi pod dyskotekami ani startować w zawodach, chciałbym aby dźwięk był w miare czysty, i więcej basu (mam na myśli miękki delikatny bass) bo aktualnie z basem krucho. Moje pytanie brzmi, w co lepiej zainwestować, wygłuszanie drzwi, dystanse pod głośniki? Czy bardziej jakiś mały subwoofer do bagażnika, np. FLI Trap 12 aktywny ? Nie chciałbym zmieniać przednich głośników.
Pytam ponieważ nie wiem czy na aktualnym sprzęcie jest sens wygłuszania itp. :?:
Proszę o jakieś porady. :wink:
W zależności jakimi środkami dysponujesz.
Zacznij od wytłumienia - mata STP, Soudal, Stinger, Dynamat - cokolwiek w wymienionych.
Tłumienie spowoduje że pojawi się w autku więcej dołu.
W kolejnym etapie zrobiłbym dystanse z mdf-u pod te woofery.
Aby zwiększyć dynamikę systemu możesz też zainwestować z wzmacniacz na przód.
Subwoofer na koniec - i czy Fli?
Osobiście wolałbym mały piec i subik w zamkniętej skrzynce ale to też zależy od funduszy
Mam tweetery, jednak są jeszcze nie założone leżą na półce :P , w takim razie posłucham waszych rad, powoli z czasem, będę udoskonalał ten przód. Dzięki wszystkim za porady
A ja tylko powiem, ze na Soudala trzeba bardzo uwazac i przykleic go bardzo dokladnie. U mnie podczas letnich upalow (pomimo srebrnego auta) w drzwiach po stronie kierowcy w kilku miejscach sie odkleil i splynal przyklejajac sie do szyby
A ja tylko powiem, ze na Soudala trzeba bardzo uwazac i przykleic go bardzo dokladnie. U mnie podczas letnich upalow (pomimo srebrnego auta) w drzwiach po stronie kierowcy w kilku miejscach sie odkleil i splynal przyklejajac sie do szyby
Soudal - nie każdy i STP to tańsza alternatywa tłumienia - wymieniłem ze względu na brak info o funduszach.
U mnie całe autko zostało wytłumione dynamatem extreme ale nie każdy chce/może sobie pozwolić na takie ekstrawagancje
Tymon mówisz że aż taka różnica ? W takim razie wchodze w to , czytałem w Twoim poście że na pare drzwi przednich zeszło Ci 6 arkuszy maty tak ? I co to za pianka jest, z której też korzystałeś? No i jeszcze jedno pytanie, jak wygląda np. wymiana zamka drzwi, te maty trzeba wtedy rozpruwać ? :x
Paweł-SK, ja mam wygłuszone matami stinger i powiem ci roznica jest kolosalna, wsadzone mialem rainbowny SLX 265 cos takiego i bez wygluszenia nie graly wiele lepiej niz org.
eee tam od razu stingery :P nie no żart heh. Ja mam wygłuszone boll'em i u mnie też jest różnica duuuża. Wymieniłem od razu głośniki, no i znalazł się przyjemny jak dla mnie bas. Choć już jest mały niedosyt i chyba na wiosnę kupię wzmacniacz, podłączę przód i jak będzie jeszcze brakowało czegoś :P to mała skrzyneczka albo zabudowa
Arti_r1, zeby konstruktorzy pomysleli na innym umiejscowieniu glosnikow z sprzodu to efekty byly by duzo lepsze :twisted: ale moze pomysle na przeróbke glosnikow :szeroki_usmiech
Panowie a ja wam powiem tak - bawiłem się wygłuszanie różnymi materiałami dedykowanymi o których wspomnieliście już i bywało różnie. Razu pewnego będąc właścicielem Lanosa i nie dysponując nadmiarem gotówki zakupiłem (za poradą fachowców) maty którymi wykańcza się łączenia na dachach pod blachami i zamontowałem to w drzwi Lanosika - moim zdaniem przebiło to w 100% tanie maty specjalistyczne a wiele osób do dziś mi nie wierzy że to nie są specjalne maty. Nowy właściciel Lanosa jest bardzo zadowolony z jakości dźwięku co w Lanosie jest bardzo trudne do osiągnięcia.
Te taśmy o szerokości 10 i 15 cm mozna nabyć w hurtowniach budowlanych - nie odklejają się i dobrze się to montuje - szczerze polecam - latem zrobię tym swoje autko i oczywiście wymiana głośników
Sorry że tak późno - szczerze powiem nawet nie wiem czy zwykła była pokryta srebrną folią aluminiową pod nią była taka warstwa bitumiczna, elastyczna potem warstwa jakby kleju (nazwę ją taśma klejąca) i na to folia ochronna która się zrywało przy montażu. Sama się wulkanizowała.
Widziałem tego Lanosa w weekend ze zdjętą tapicerka i po półtora roku wszystko było w porządku - nic się nie odlepiło i trzymało jak trzeba
nie powinno jak lepiles na goraco... w porownaniu do STP czy dynamata czy Stingera Expert jest slaba
Tez mialem robione mata dekarska na poczatku, ale teraz mysle , ze minimum do dobrze wygluszonych drzwi to maty STP, ktore sa na prawde dobre.
Teraz mam w drzwiach Dynamata EX, Stingera Expert roadkill, STP.
Jestem zadowolony z efektu w tym, ze drzwi przybraly na wadze troche...
Pozdr.
Bartek
P.S. Skad w ogole jestes dokladnie ?
Gra cos u Ciebie w aucie ?
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
a jak jest z zachowaniem tych mat w ziemie, na mrozie?
dzisiaj akurat jak byłem u mechanika to pogadaliśmy na ten temat, on polecał właśnie te dekarskie, mówił że ma u siebie, i mówił że nie robi się z nimi o tak. Wyciągnął z śmietnika jakiś kawałek maty wygłuszającej (nie znam marki, była czarna i żółta taśma do oddzielenia kleju) i najnormalniej ją złamał, bez żadnej większej siły, ot tak, jak suchy suchar
jak to wygląda z tymi efektywnymi matami, czyli nie mega drogimi a skutecznymi.
Evil, Ta czarna mata o ktorej piszesz to APP i jest to prawda przy niskiej temp. łamie się jak wafelek
Jezeli chodzi o maty typu STP, Dynamat, Stinger itd. To sa to maty, ktore maja butyl (tak sie chyba nazywa ta masa) i maja dosyc gruba warstwe aluminium (czyli sa sztywne i w sam raz do zakrycia np. otworow technologicznych)
Moim zdaniem jak chcesz dobrze zrobic drzwi nie rujnujac portfela to maty STP sa idealne do tego
Komentarz