Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • obrus
    Elegance
    • 2011
    • 783
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Jak to z tym AGM-em jest, jeżeli chodzi o temperatury? Podobno wysokie mu szkodzą, a pod matką przecież takie są.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Żelowy nie odporny na wysoką temperaturę, agm-y stosowane od wielu lat w gorących ramach motocykli i daje radę. Akumulator samochodowy musi być odporny na +70C i konstrukcja agm musi temu podołać.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        A produkty Moll EFB to faktycznie akumulatory ktore ida na pierwszy montaz w VAGu ??

        W aucie ktore jezdzi na krotkich dystansach i nie ma SS EFB rzeczywiscie sprawdzi sie ??

        Bo 4 letnia Cetra Futura, po zrobieniu 2kkm w tydzien i odstawieniu auta na 3tygodnie pokazuje 2,55V
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          I tak dobrze że 4 lata od pewnego rocznika gdzie ten produkt jest importowany, żadna nie wytrzymuje. U mnie roczna futura nie dawała radę przy tygodniowym postoju. Opad masy czynnej z siatki ołowiowej. Z pojemności zostało jakieś 30%
          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
            A produkty Moll EFB to faktycznie akumulatory ktore ida na pierwszy montaz w VAGu ??

            W aucie ktore jezdzi na krotkich dystansach i nie ma SS EFB rzeczywiscie sprawdzi sie ??

            Bo 4 letnia Cetra Futura, po zrobieniu 2kkm w tydzien i odstawieniu auta na 3tygodnie pokazuje 2,55V
            Na pierwszy montaż to loteria w VAG jeśli chodzi o producenta dominuje Johnson Controls a zdarza się i właśnie Moll jak i Sebang (Global) z Korei.

            EFB zawsze jest lepszy od zwykłego akumulatora ale i tak AGM jest na szczycie piramidy wytrzymałości.

            Technologicznie i tak lepiej kupić używkę (ale najlepiej nowy) AGM w dobrym stanie niż szarpać się z 10 kg tandeta która w dzisiejszych czasach ma tyle ołowiu ze żywotność jest projektowo ograniczona.


            wracajac jednak do głównego pytania tak EFB sprawdzi się bo jest znacznie odporniejszy na skutki rozładowania jak i sam proces uzupełniania energii na krótkich odcinkach przebiega szybciej.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              No to potestujemy Molla EFB 74Ah
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Ja zamówiłem też Moll EFB, lecz 64Ah (416 zł z wysyłką)

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2729
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Po trasie 1300km i zostawianiu Octavii w garażu na cztery dni, dzisiaj ori Varta z 34.11 padła i pokazała 6,5V auto musiałem otworzyć kluczem bo nawet centralny nie zadziałał.
                  Poziom elektrolitu w normie, podpiąłem pod prostownik zobaczymy co rano pokaże.



                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                  Bo 4 letnia Cetra Futura, po zrobieniu 2kkm w tydzien i odstawieniu auta na 3tygodnie pokazuje 2,55V
                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                  I tak dobrze że 4 lata od pewnego rocznika gdzie ten produkt jest importowany, żadna nie wytrzymuje. U mnie roczna futura nie dawała radę przy tygodniowym postoju. Opad masy czynnej z siatki ołowiowej. Z pojemności zostało jakieś 30%
                  A kto teraz robi Cetre Future? Bo miałem zamiar ją kupić, ale skoro take klocki to dylemat co teraz kupić?

                  Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    AGM, EFB a nawet używkę AGM - są okazje jeśli ktoś preferuje używki. Jeśli nie to zwykle z korkami o jak najmniejszym prądzie względem pojemności (nie do zabicia)

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2729
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Powiem szczerze, że poładowałem tą moją ori Varte 16h i kręci teraz OK nie wiem o co kaman było z tym rozładowaniem?

                      Ale mam na oku BOSCH AGM 60AH 680A za 400zł

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Główna przyczyna to ukryty pożeracz prądu...
                        w fabiach np często wiązki przecierały się w drzwiach i spontanicznie aku wskazywał 5v

                        ostatecznie opad masy czynnej robiący zwarcie efekt jest taki jest prąd i nagle ciach i parametry w oczach lecą na łeb

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                          No to potestujemy Molla EFB 74Ah



                          Zamieszczone przez obrus Zobacz wpis
                          Ja zamówiłem też Moll EFB, lecz 64Ah (416 zł z wysyłką)
                          I jak Panowie spisują diecie konstrukcje ?
                          Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                          Komentarz

                          • obrus
                            Elegance
                            • 2011
                            • 783
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Hmm, co Ci mogę powiedzieć... Działa. Zakupiłem mu tylko nowe filcowe ubranko, gdyż to z oryginalnej 40 Ah było za małe.

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez obrus Zobacz wpis
                              Hmm, co Ci mogę powiedzieć... Działa. Zakupiłem mu tylko nowe filcowe ubranko, gdyż to z oryginalnej 40 Ah było za małe.


                              swoja droga 40 czy 45 Ah to przesadnie oszczędne podejście producenta mimo ze oryginalne akumulatory VAG są znacznie lepszej jakości niż standardowe dostępne na rynku - dlatego warto dbać o te pierwsze.

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                A co są robione w tej drugiej lepszej fabryce Twixa?
                                3 lata ,,oryginalny'' 74Ah powiedział papa.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                  A co są robione w tej drugiej lepszej fabryce Twixa?
                                  3 lata ,,oryginalny'' 74Ah powiedział papa.
                                  Tak

                                  widocznie moja teoria opiera się o starsze egzemplarze.
                                  pytanie tylko dlaczego oryginalny wykszaczyl się?

                                  Oryginalne są cięższe i maja jak to kolega stwierdził gdyż rozbiera - lepszej jakości plyty i grubsze i wysokogatunkowego ołowiu (pew nie wie bo na ciężarki do wędkarskiego hobby wykorzystal )

                                  ja mam oryginalny 61Ah chyba z 2006 bo ledwo widać na minusie i żyje i 270 DIN wyświeca na testerze.
                                  Prawie 17 kilo waży klamot.

                                  Moim zdaniem bez sensu kupować juz taki VW oryginalne ( nie Econo bo to też zubozone lekko) normalny AGM albo EFB

                                  Komentarz

                                  • Robert1
                                    Ambiente
                                    • 2017
                                    • 170
                                    • Volkswagen

                                    Ze swojego doświadczenia polecam Aku Słoweńskie TOPLA TOP .
                                    Czwarty rok mam w Polo ,auto stoi pod chmurką było już (-22 ) i odpalał bez problemu .
                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                    Komentarz

                                    • B74
                                      Classic
                                      • 2017
                                      • 9
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      Primo: dbanie o akumulator - krótkie trasy - doładowywanie co kwartał, zimą prze dużych mrozach nawet częściej. U mnie się się sprawdza. Auto stoi pod chmurą (OCTAVIA RS benzyna). Akumulator Centra Plus - 4 lata. Powtarzam: trzeba dbać o akumulator !

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Oryginalny Oryginał VAG 61Ah z 2006 roku - jeszcze działa ale idzie już na backup - ciężki jak diabli płyty grube i jeszcze ma korki. Vendorem jest Varta. Podziwiam te jakość. Oczywiście dbamy często jeżdżony w jednym aucie w drugim nom strop pod ctekiem jak nie jeździł.

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2729
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          U mnie stara Centra Futura z 2009r juz padła, przez ostatnich 5lat jeżdzona tylko na krótkich odcinkach 5-7tys rocznie. Ale wynik moim zdaniem dobry.

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Dobry wynik ... w aucie masz dzienne diodowe... z ciekawości zapytam?

                                            Komentarz

                                            • vaz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 799
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Mam fabryczny akumulator Varta 61Ah wyprodukowany we wrześniu 2010 roku i dalej działa. Jest regularnie doładowywany z zewnętrznego źródła (prostownik z Lidla) bo często jeżdżę na krótkich odcinkach po mieście. W poprzednim aucie oryginał GM wytrzymał 8 lat i był wymieniony na nowy prewencyjnie przed zimą i też był doładowywany.
                                              Okres eksploatacji akumulatora można wydłużyć poprzez regularne doładowywanie (odsiarczanie małym prądem) szczególnie jeśli większość trasy przypada na miasto.
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz

                                              • mzajc
                                                Drive
                                                • 2016
                                                • 58

                                                Akumulator jaki by się nie kupiło, to gdy auto postoi przez kilka dni na dużym mrozie, to najzwyczajniej w świecie nie odpali. Nie ma po prostu takiej opcji.
                                                Jak ktoś ma możliwość podłączenia na klemy do drugiego samochodu - to spoko, ale nie zawsze jest taka możliwość. Umówmy się.
                                                Dlatego oprócz zakupu akumulatora obowiązkowym zakupem powinien być jeszcze prostownik, a najlepiej prostownik z rozruchem. Nie są to drogie urządzenia, te w Lidlu można kupić za około niecałą stówkę. Te z rozruchem - 2x droższe. Tutaj przykład https://kraftdele.info/pl/prostownik...0a-12-24v.html

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Dobry aku dźwignie furę nawet w mrozie kluczowe jest niedopuszczenie do nadmiernego rozładowania.

                                                  najgorszy scenariusz to chechłanie rozrusznikiem kiedy już nie mamy prądu wtedy płyty wyginają się a pasta wylatuje jak frytki z koszyka w macdonaldzie ...

                                                  a wisienka na torcie jest teraz odpalenie na pych albo kablami od innego auta ..

                                                  aternator podaje do takiej padaki nawet kilkadziesiąt amper bo co ... bo moze i już mamy po temacie w najlepszym wariancie pozostaje nam połowa pojemności.

                                                  dobry akumulator ro albo AGM Ew EFB albo zwykły z korkami o jak najmniejszym prądzie rozruchu względem deklarowanej pojemności.

                                                  np 80 Ah o prądzie 820 A wyzionie ducha szybciej niż 80 Ah o prądzie 680 A który dodatkowo będzie bardziej odpornym na zasiarczenie.

                                                  Komentarz

                                                  • dragster
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 895
                                                    • Honda

                                                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                    ...zwykły z korkami o jak najmniejszym prądzie rozruchu względem deklarowanej pojemności.

                                                    np 80 Ah o prądzie 820 A wyzionie ducha szybciej niż 80 Ah o prądzie 680 A który dodatkowo będzie bardziej odpornym na zasiarczenie.
                                                    Poza Toplą i Mollem, robi któraś z firm jeszcze z korkami na cele?

                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...