Jak to z tym AGM-em jest, jeżeli chodzi o temperatury? Podobno wysokie mu szkodzą, a pod matką przecież takie są.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
I tak dobrze że 4 lata od pewnego rocznika gdzie ten produkt jest importowany, żadna nie wytrzymuje. U mnie roczna futura nie dawała radę przy tygodniowym postoju. Opad masy czynnej z siatki ołowiowej. Z pojemności zostało jakieś 30%Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisA produkty Moll EFB to faktycznie akumulatory ktore ida na pierwszy montaz w VAGu ??
W aucie ktore jezdzi na krotkich dystansach i nie ma SS EFB rzeczywiscie sprawdzi sie ??
Bo 4 letnia Cetra Futura, po zrobieniu 2kkm w tydzien i odstawieniu auta na 3tygodnie pokazuje 2,55V
EFB zawsze jest lepszy od zwykłego akumulatora ale i tak AGM jest na szczycie piramidy wytrzymałości.
Technologicznie i tak lepiej kupić używkę (ale najlepiej nowy) AGM w dobrym stanie niż szarpać się z 10 kg tandeta która w dzisiejszych czasach ma tyle ołowiu ze żywotność jest projektowo ograniczona.
wracajac jednak do głównego pytania tak EFB sprawdzi się bo jest znacznie odporniejszy na skutki rozładowania jak i sam proces uzupełniania energii na krótkich odcinkach przebiega szybciej.
Komentarz
-
-
Po trasie 1300km i zostawianiu Octavii w garażu na cztery dni, dzisiaj ori Varta z 34.11 padła i pokazała 6,5V auto musiałem otworzyć kluczem bo nawet centralny nie zadziałał.
Poziom elektrolitu w normie, podpiąłem pod prostownik zobaczymy co rano pokaże.
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisBo 4 letnia Cetra Futura, po zrobieniu 2kkm w tydzien i odstawieniu auta na 3tygodnie pokazuje 2,55VZamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisI tak dobrze że 4 lata od pewnego rocznika gdzie ten produkt jest importowany, żadna nie wytrzymuje. U mnie roczna futura nie dawała radę przy tygodniowym postoju. Opad masy czynnej z siatki ołowiowej. Z pojemności zostało jakieś 30%
Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisNo to potestujemy Molla EFB 74Ah
Zamieszczone przez obrus Zobacz wpisJa zamówiłem też Moll EFB, lecz 64Ah (416 zł z wysyłką)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrus Zobacz wpisHmm, co Ci mogę powiedzieć... Działa.Zakupiłem mu tylko nowe filcowe ubranko, gdyż to z oryginalnej 40 Ah było za małe.
swoja droga 40 czy 45 Ah to przesadnie oszczędne podejście producenta mimo ze oryginalne akumulatory VAG są znacznie lepszej jakości niż standardowe dostępne na rynku - dlatego warto dbać o te pierwsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisA co są robione w tej drugiej lepszej fabryce Twixa?
3 lata ,,oryginalny'' 74Ah powiedział papa.
widocznie moja teoria opiera się o starsze egzemplarze.
pytanie tylko dlaczego oryginalny wykszaczyl się?
Oryginalne są cięższe i maja jak to kolega stwierdził gdyż rozbiera - lepszej jakości plyty i grubsze i wysokogatunkowego ołowiu (pew nie wie bo na ciężarki do wędkarskiego hobby wykorzystal)
ja mam oryginalny 61Ah chyba z 2006 bo ledwo widać na minusie i żyje i 270 DIN wyświeca na testerze.
Prawie 17 kilo waży klamot.
Moim zdaniem bez sensu kupować juz taki VW oryginalne ( nie Econo bo to też zubozone lekko) normalny AGM albo EFB
Komentarz
-
-
Mam fabryczny akumulator Varta 61Ah wyprodukowany we wrześniu 2010 roku i dalej działa. Jest regularnie doładowywany z zewnętrznego źródła (prostownik z Lidla) bo często jeżdżę na krótkich odcinkach po mieście. W poprzednim aucie oryginał GM wytrzymał 8 lat i był wymieniony na nowy prewencyjnie przed zimą i też był doładowywany.
Okres eksploatacji akumulatora można wydłużyć poprzez regularne doładowywanie (odsiarczanie małym prądem) szczególnie jeśli większość trasy przypada na miasto.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Akumulator jaki by się nie kupiło, to gdy auto postoi przez kilka dni na dużym mrozie, to najzwyczajniej w świecie nie odpali. Nie ma po prostu takiej opcji.
Jak ktoś ma możliwość podłączenia na klemy do drugiego samochodu - to spoko, ale nie zawsze jest taka możliwość. Umówmy się.
Dlatego oprócz zakupu akumulatora obowiązkowym zakupem powinien być jeszcze prostownik, a najlepiej prostownik z rozruchem. Nie są to drogie urządzenia, te w Lidlu można kupić za około niecałą stówkę. Te z rozruchem - 2x droższe. Tutaj przykład https://kraftdele.info/pl/prostownik...0a-12-24v.html
Komentarz
-
-
Dobry aku dźwignie furę nawet w mrozie kluczowe jest niedopuszczenie do nadmiernego rozładowania.
najgorszy scenariusz to chechłanie rozrusznikiem kiedy już nie mamy prądu wtedy płyty wyginają się a pasta wylatuje jak frytki z koszyka w macdonaldzie ...
a wisienka na torcie jest teraz odpalenie na pych albo kablami od innego auta ..
aternator podaje do takiej padaki nawet kilkadziesiąt amper bo co ... bo moze i już mamy po temacie w najlepszym wariancie pozostaje nam połowa pojemności.
dobry akumulator ro albo AGM Ew EFB albo zwykły z korkami o jak najmniejszym prądzie rozruchu względem deklarowanej pojemności.
np 80 Ah o prądzie 820 A wyzionie ducha szybciej niż 80 Ah o prądzie 680 A który dodatkowo będzie bardziej odpornym na zasiarczenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis...zwykły z korkami o jak najmniejszym prądzie rozruchu względem deklarowanej pojemności.
np 80 Ah o prądzie 820 A wyzionie ducha szybciej niż 80 Ah o prądzie 680 A który dodatkowo będzie bardziej odpornym na zasiarczenie.
Komentarz
-
Komentarz